Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev: "Hele udfordringen ligger i DLNA delen, fordi...."
Quinnie skrev: "Vil det så sige, at hvis jeg installerer Twonky på min Synology Nas-server, så vil jeg også kunne få vist covers i høj opløsning? Er det virkelig så simpelt? Og hvis det er så simpelt, hvorfor har det så ikke været muligt at integrere softwaren i encoren? Eftersom min Nas-server viser billeder og afspiller film på mit V1Žer i super kvalitet, så må det jo være encoren, der er problemet!! P.s. tak for komplimentet og jeg er sikker på at jeg ville finde dine kurser ret interessant [:)"
Hej Quinnie, i princippet ja - hvis Twonky ellers kan installeres på din NAS? (jeg husker ikke hvilken det var?). DLNA-standarten er håbløst forældet - bliver forøvrigt nok snart opdateret - og understøtter f.eks kun visning af coverbilleder i 160x160 dvs den nedskalerer disse. Løsningen er at lave en server, der - samtidig med at den er DLNA-kompatibel - også løser disse problemer (plus bedre formatunderstøttelse). Og dette har folkene bag Twonky netop gjordt. Det er et "ældre" dvs modent og gennemtænkt produkt. En anden vej at gå ville være at skrive en helt ny serversoftware (også kaldet proprietær) som f.eks "Logitech Media Server'en" (den har f.eks support for GaplessPlay, som ikke er understøttet i DLNA), eller iTunes-serveren, Sonos, en Ripnas med Win/Asset-UPNP osv osv. B&O har valgt at gå DLNA-vejen, og derfor er Twonky det rigtigste valg. At lægge Twonky-delen ind i BSEncore ville have været muligt, men så havde Encore have været en anden type produkt. Dine gode erfaringer med gengivelse af video og billeder fra din nuværende server er ikke berørt af "covervisningsproblemet". På den anden side vil du kun have fordele af også dér at bruge Twonky. Så nu ved du hvad næste skridt er :-)
P.S. beobrian og hans kursus: jeg troede egentlig han mente, at du skulle give undervisning - nu da du har været det hele igennem som kunde. Det er jo det, som forhandlerne bør have for øje (det virkelige liv!) LOL
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Hej Millemis
Tak skal du have, jamen jeg bruger den sådan set bare som en aktiv højtaler forbundet trådløst til mit anlægs zone 2 pre out udgange. Måske var
det ikke korrekt at kalde den for en "link" højtaler men det var det første der faldte mig ind
|
|
|
Hej Peter VTEC,
det må siges at være overkill at (mis)brugen en A8 sådan, der havde vel været billigere løsninger.
Men du må jo kunne lide designet - og det er da fint at pengene blev brugt på et B&O-produkt, det luner i den slunkne kasse.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis
Jo du har da ret i det med det er en relativ dyr løsning, men lige fra start af hvor jeg tænkte på lyd i mit køkken har jeg ikke kunne finde nogle tilfredsstillende løsninger af passive højtalere, altså sådan rent æstetisk. Andre aktive løsninger brød jeg mig ikke om.. jeg er vokset op med B&O hjemmefra og efterhånden som alderen skrider fremad så betyder det jo også lidt at produktet er lækkert og stilrent. Så afsted til B&O butikken, jeg startede med at kigge på et par BL4 og den oprindelige BS8 for snart nogle år siden, BL4 lå som første indskydelse nr 1 da jeg ikke brød mig om den tomme dock jeg ville få med en BS8, dog var muligheden for volume justering og fjenbetjening et KÆMPE plus på BS8 og her ville BL4 næsten kræve en form for en lille forforstærker med fjernbetjening der blev gemt væk. Nå men projektet blev lagt lidt på hylden for en stund, og ligepludselig begyndte rygterne om en kommende A8 jo og florere, og minsandten om ikke den havde en aftagelig dock! . Herfra var valget jo enkelt, og designet havde vokset på mig i mellemtiden fra at være et design jeg ikke var helt sikker på til at jeg synes ret godt om det.
Så nu står jeg her med en A8 som iøjeblikket spiller lækre toner i køkkenet og giver mig den løsning jeg helst vil have, både æstetisk, stilmæssigt og lydmæssigt .
Vh Peter __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Quinnie
Ingen problemer med covers overhovedet! Jeg søger efter covers i Google (de har jo den funktion hvor man kan se alle billederesultaterne) Derefter
finder jeg et cover der overstiger 500x500 (vigtigt!) og "vupti" ind i Mp3tag og ingen lavtopløste covers nogen steder! 😃
Fordelen ved at bruge en opløsning på covers der overstiger den "ideelle" er, at billedet blot bliver nedskaleret og ikke skal opskaleres hvis det fx. var
230x230, det ser nemlig ikke godt ud! - håber det giver mening!
Det ovenstående er selvfølgelig kun løsningen til gamle rips, det er vel forhåbentlig ikke dine nye rips du har det problem med?
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
|
Hej Millemis Så nu står jeg her med en A8 som iøjeblikket spiller lækre toner i køkkenet og giver mig den løsning jeg helst vil have, både æstetisk, stilmæssigt og lydmæssigt . Vh Peter |
|
|
Hej VTEC,
ja, så er vejen jo åben for andre B&O-produkter også 
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Encore-ejere/elskere,
jeg har ved flere lejligheder omtalt Vortexboksen, enten som et DIY-projekt eller som en færdigkøbt løsning.
Og forstår ikke, hvorfor B&O ikke anbefaler denne som server for Encore'n - det nærmeste de kommer den, er at omtale XIVA Musicm8 (http://www.xiva.com/musicm8/), der kan sammenlignes med Vortexbox'en.
Mange beklager sig dog over supporten på Musicm8. Her ligger Vortexbox'en langt foran - der er et super forum, og de, som forhandler den færdige løsning, er alle sammen begejstrede og ivrige brugere af denne maskine/software.
Den kan i DK købes hos Streamtech.dk - men den engelske kilde (www.vortexbox.co.uk) tilbyder også andre konfigurationer.
Vil man have den ædle og audiophile udgave, er den at finde her: http://vortexbox.org/content/141-SOtM-sMS-1000-audiophile-Vo rtexBox

Vortexbox'en kan det hele: rippe dine cd'er (i f.eks FLAC og "mirrore" til f.eks AAC samtidig), opbevare de filer, du allerede har, skrive tags, finde coverbilleder (og vise dem fornuftigt), samt fungere som NAS (op til 3 GB) - den har flere forskellige medie-servere indbygget, som kan aktiveres efter behov. Også en iTunes-server (DAAP-server) er ombord for de, som streamer til en AppleTV-boks. Backup til en usb-disk er heller ikke noget problem.
Den har tilstrækkelig processorkraft og masser af RAM, så den kan betjene flere streams samtidig. Den kan udvides med forskellige plugins f.eks kan Bliss integreres for at forbedre coversøgningen. Den kan samarbejde med en eksisterende NAS.
Ikke nok med det: den kan også rippe DVD'er (og som noget nyt Bluray-skiver), så den er også ideel for V1-ejere.
Men måske er det for meget Open Source for B&O
Det kan dog ikke forhindre mig i at anbefale den som en ideel partner for netop Beosound5Encore.
Læs mere på: http://vortexbox.org/content/
P.S. hvis B&O-forhandlerne var mere fremme i skoene, ville de, når de sælger en BS5Encore, med det samme anbefale en fornuftig NAS, og gøre opmærksom på omkostningerne ved denne. Herved kunne kunderne spares for megen bøvl, og måske også fejlinvesteringer - læs bare Quinnie's historie. N.B. nogle gør det sikkert men ikke alle.
Endnu bedre: B&O-forhandlerne burde have fornuftige NAS-løsninger til salg i forretningen eller i det mindste gennem kooperation med en passende it-forhandler.
Når B&O's tv snart bliver opdateret med den nye video-engine, vil det være NAS'en/serveren, som er omdrejningspunktet, og det bør ikke være nødvendigt at skulle købe ind to steder for at få en fornuftigt komplet løsning.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemissen skrev: i princippet ja - hvis Twonky ellers kan installeres på din NAS? (jeg husker ikke hvilken det var?).
Jeg har en Synology DS211j og jeg har absolut ingen anelse om Twonky kan installeres på denne. Måske du eller Beo-Brian kan svare på dette??
Hvis DLNA-standarden er så håbløst forældet som du skriver, så kan det da kun undre mig, at B&O lige netop har valgt den vej!! Nu ved jeg godt, at BeoBrian har skrevet, at B&O med de NAS-servere som de anbefaler, har skabt en fælles software, som gør det muligt at se højtopløselige covers. Men det hjælper os ikke alle os, som har en anden NAS-Server og som fra starten har fået en virkelig dårlig rådgivning af vores B&O forhandler.
Ps. vedr. Beo-Brians kurser, så har du en god humor Millemis 
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
Hej Quinnie
Ingen problemer med covers overhovedet! Jeg søger efter covers i Google (de har jo den funktion hvor man kan se alle billederesultaterne) Derefter finder jeg et cover der overstiger 500x500 (vigtigt!) og "vupti" ind i Mp3tag og ingen lavtopløste covers nogen steder!
Fordelen ved at bruge en opløsning på covers der overstiger den "ideelle" er, at billedet blot bliver nedskaleret og ikke skal opskaleres hvis det fx. var 230x230, det ser nemlig ikke godt ud! - håber det giver mening!
Det ovenstående er selvfølgelig kun løsningen til gamle rips, det er vel forhåbentlig ikke dine nye rips du har det problem med?
Hilsen Mart |
|
|
Der er faktisk ingen af mine covers der er i særlig god kvalitet. Men det skyldes jo desværre, at jeg har valgt en NAS-Server, som ikke er anbefalet af B&O. Men måske jeg kan løse problemet med Twonky Media Server.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Peter VTEC skrev:
|
Hej Millemis Så nu står jeg her med en A8 som iøjeblikket spiller lækre toner i køkkenet og giver mig den løsning jeg helst vil have, både æstetisk, stilmæssigt og lydmæssigt . Vh Peter |
|
|
Hej VTEC,
ja, så er vejen jo åben for andre B&O-produkter også 
Hilsen Millemissen
|
|
|
Det kan bestemt ikke udelukkes at der dukker et Beovision 10 op på et tidspunkt..lækkert lækkert Tv! __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Quinnie
Jeg har været igennem 2 Western Digital og en Netgear NAS og har interesseret mig for elektronik i mange år, men kunne ikke få det til at virke
ordentligt, jeg kunne se, at maskinerne kunne se hinanden og burde kunne samarbejde fint! Men nej.
Mit bud er, at når B&O ikke er størrere end de trods alt er, så må de målrette deres ressourcer og det indebærer desværre jo nok, at man nok skal
tage
deres anbefalinger af tredieparts hardware meget alvorligt.
Min anbefaling er klart, at se om du ikke kan skaffe dig pænt af med din nuværende NAS og købe den, som jeg har købt!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie skrev:
|
Millemissen skrev: i princippet ja - hvis Twonky ellers kan installeres på din NAS? (jeg husker ikke hvilken det var?).
Hvis DLNA-standarden er så håbløst forældet som du skriver, så kan det da kun undre mig, at B&O lige netop har valgt den vej!! |
|
|
Hej Quinnie,
DLNA bliver godt nok videreudviklet, men er i bund og grund forældet - en slags minimalstandart.
Det er dog det bedste vi har, hvis man ser bort fra alle de proprietære server/client-strukturer, der findes. DLNA er forsøget på at få alle under en hat, at få hardware fra forskellige producenter til at snakke samme sprog.
Men hvis ikke der sker en udvikling på dette område, vil DLNA's betydning blive mindre. Firmaerne skal blive bedre til at implementere DLNA - og der bør stilles strengere krav for at opnå DLNA-certifikat.
Twonky er et godt eksempel på at firmaer, som ikke er tilfredse med tingenes tilstand, udvikler videre. De har så gjordt det inden for rammerne af DLNA-standarten. Andre er begyndt fra "scratch" og har skrevet en egen software. Dette har B&O ikke valgt, formodentlig fordi det er en kæmpeopgave, som binder de kræfter, der er til rådighed for udvikling i firmaet, for meget. De er for små, desværre.
At bruge Twonky er i og for sig for B&O en god løsning. Det er bare irriterende, at den strategi ikke bliver gennemført, ved at de selv tilbyder Twonky-kompatibel hardware hhv offensivt gør det tydeligt for kunderne, at dette skal være på plads, for at opnå det rette resultat. Se mit indlæg ovenfor!
"hvis Twonky ellers kan installeres på din NAS?" Twonky på Synology? Du må ind på Synologys Wiki-sider for at se, om der er en løsning - rent umiddelbart ser det ud til at være besværligt. På en Qnap og på Iomega lader det til at være enkelt hhv er den allerede installeret. Synology DS211j er med sin 1.2 CPU og blot 128MB Ram nok også for svagbrystet til at køre en Twonky fornuftigt.
Jeg selv ville - hvis jeg skulle have en BS5Encore - helt sikkert bruge en Vortexbox (se mit indlæg ovenfor) som server....og som cd-ripper. På den kan man sagtens installere en Twonky: http://forum.vortexbox.org/2009/09/vortexbox-nas-with-twonky -media-server/
N.B. en Mac Mini med Twonky kørende er (som også B&O anbefaler) heller ikke noget dårligt bud på en server - den kan så også bruges til andre ting samtidig.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se en test af v1 Endnu en der roser det flotte billed.
http://www.youtube.com/watch?v=AZ-pPW_LOf8&feature=playe r_detailpage
sorry kan ikke lige huske hvordan man laver et link rigtig her inde
Og læg lige mærke til hans søn til sidst...
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Hvordan får jeg (umiddelbart) min nye (gamle) Beosound 9000 og Encore til at kunne betjenes med den samme Beo4?
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP/Mart,
Se Peters indlæg fra: 28 Maj 2012 kl. 07:14 - den nederste del :-)
Derfor vil jeg gerne forsøge at svare. Dog må jeg allerførst vide, hvad du vil opnå???
Hvorfor skulle du ikke kunne bruge Beo4 til begge?
Er det fordi de står i samme rum, og begge reagerer på den samme kommando, eller hvordan mener du?
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
| Se en test af v1 Endnu en der roser det flotte billed. |
|
|
Hej Nikolaj, ja, jeg har jo lige fra starten sagt/skrevet, at det er et super tv.
Når nu de, som ellers ikke har hang til B&O, kan se det, kunne man håbe på, at alle "de, som ved hvordan et rigtigt B&O-tv skal se ud-nørder" efterhånden også kommer til at indse det
Den eneste grund til, at jeg ikke allerede har købt et, er at jeg stadig lever i håbet om, at et (med den nye videoengine) opdateret Beovision10 dvs Beovision11 - som må forventes at komme til efteråret - måske skulle have MasterLink indbygget også.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Tak for dit svar, men jeg har brug for et hurtigt svar vedr. Beolab 5, som jeg jo arbejder på at få hjem til det lille hjem
Er der nogle "uønskede", eller meget "uheldige" ting der senere er rettet fra modellerne fra 2005 og 2006? Eller er de bare nogle suveræne højttalere,
der siden er opdateret almindeligt - i årenes løb?
Spørgsmålet er selvfølgelig, om de fint kan købes, eller helst skal undgåes, altså dem fra 2005 og 2006!
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flatpanels.dk har idag annonceret at de har modtaget den nye V1 til test, jeg glæder mig rigtigt meget til at læse anmeldelsen når den kommer online.
__________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mart,
nå, så skal det være
Jeg kan på stående fod ikke lige komme i tanker om noget - andet end at de tidligste modeller ikke havde pinkode.
Her et par links, hvor der står lidt: se Peters indlæg fra den 09 Januar 2010 kl. 14:26: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&P N=1&TPN=4
og generelt her: http://www.beoworld.org/beotech/beolab5service.htm
Du skal være opmærksom på, at de kan software-opdateres, men det skal en autoriseret forhandler hhv B&O gøre.
N.B. du bør lytte til dem - der er eksempler på at nogle af dem er "stået af".
P.S. der kom aldrig nogen forklaring på dit spørgsmål om "min nye (gamle) Beosound 9000 og Encore til at kunne betjenes med den samme Beo4?" Har du da selv løst "problemet"?
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Millemis, så er det nu!
Det var super med det link du lagde til Peters indlæg, det betyder nemmelig, at jeg kan se, at de er på den "rigtige" side af versionerne og har
pinkode. Derudover fik jeg naturligvis lyttet til dem i en 10 minutters tid og lad mig bare sige "den er hjemme"
Jeg havde faktisk planer om, at få dem forbi en forhandler, lige for at få det "blå stempel" på dem, i forbindelse med sælger og så ville det jo være
passende at få dem software opdateret alligevel? Et sådan check og software opdatering kan vel ikke løbe op i en bondegård?
Eller kan det måske bedre betale sig, bare at få dem hjem med det samme og så få en B&O tekniker til at checke og opdatere dem der, eller skal de
på "værksted"?
Forklaringen med Beo4, BS9000 og Encoren er, at man kan "betjene" Encoren med Beo4 uden Powerlink tilsluttet, hvorimod BS9000 slet ikke
reagerer på Beo4 når der ikke sidder Powerlink kabler i! Så jeg fik lige pillet Powerlinkkablerne fra Encoren fra og puttet dem i BS9000 og alt "spillede"
perfekt
Men ja BS9000 og Encoren sidder næsten ved siden af hinanden, så der ligger også lige en lille udfordring der, som jeg skal guides på rette vej i!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mart,
BL5-opdatering: Du må spørge dig frem hos en forhandler du kender, hvad der er bedst/billigst.
Encore'n kan sættes i Link-option, så du undgår betjeningskonflikt, når de to står tæt på hinanden.
"Hvis du har to musiksystemer i samme lokale, kan du indstille BeoSound 5 Encore til Option 4. I Option 4 reagerer BeoSound 5 Encore kun på kommandoer, der startes med LINK."
Det kan 9000'eren dog ikke.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|