| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi4all.dk skriver:
B&O PLAY lancerer sit første fjernsyn - BeoPlay V1 - med hidtil usete placerings-muligheder, og man bestemmer selv hvor og hvordan fladskærmen passes ind i ens livsstil. Designet er enkelt. Billedkvaliteten er i top. Og lyden er autentisk.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2784&zoneid=1

Lyden fra B&O BeoPlay V1 Vi har testet på 32-tommer modellen, men højttalersystemet varierer i de to størrelsesklasser. Vi har allerede hørt højttalerne i den større 40-tommer variant, hvor lyden er mere fyldig og defineret, men 32-tommer modellen har også et rigtig fornuftigt højttalersystem.
BeoPlay V1-32 er hørbart bedre end det typiske slanke tv i dag, og trækker fra stort set enhver LED-model på markedet. Lyden er fyldigere, klarere og mere komplet. Bassen er dog lidt svagere end i 40-tommer versionen.
BeoPlay V1 kan dog på ingen måde sammenlignes med B&Os BeoLab-højttalere, og BeoVision 10 er også i en anden liga. Det er dog altid positivt, når tv-producenterne koncentrerer sig om at forbedre lydkvaliteten. BeoPlay V1 har også en række lyd-indstillingsmuligheder, ligesom det er muligt at tilslutte eksterne BeoLab-højttalere. For mere information omkring dette, se funktionalitetsafsnittet.
Special Manualer til BeoPlay V1 TV.
Tjek specifikationerne her. / Download - Technical Sound Guide.
Læs hele B&O BeoPlay V1 test, Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 19 Juni 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter VTEC
Ja det har du ret i det er en flot gennemgang/anmeldelse af B&O BeoPlay V1 i 40".
Det kan dog undre mig at Recordere.dk ikke har fået Beo4-Play leveret med,
da den skulle være tilpasset V1. Under LIST kan man på Beo4-Play finde en ny
tekst frem - "Media", der kalder Media browseren frem på Beoplay V1.
Uden at vide det kan der også være andre funktioner.
Beo4-Play Type nr. 1717. identificeres ved det store B&O logo!
Med BeoPlay V1 har Bang & Olufsen skabt en ny kategori af TV, der har potentiale til at vinde nye kunder. Et TV der udfylder hullet efter den MX-serie af TV, der blev de sidste "folke tv" fra B&O, tilbage i de gamle billedrørsdage.
Overraskende er oplevelsen af kvalitet, i design, betjening, billede og ikke mindst lyd ved daglig brug.
BeoPlay V1-40 virker ikke dyr, når man ser på hvad der følger med i pakken. For 21.999 kroner (kr. 23.299 i den viste konfiguration) får du et godt 40" LED TV med indbygget soundbar, surround-forstærker og en ganske velfungerende universal fjernbetjening. Dette pakket ind i et lakeret metalkabinet, med en super lækker fjernbetjening (Beo4).
Der er dog plads til forbedringer, eksempelvis i hele den måde TV'et håndterer højttaler grupper på. Den del er B&O ikke sluppet heldigt fra. Men det får kun indflydelse hvis der benyttes eksterne højttalere sammen med TV'et.
Der er ikke indbygget Smart TV i BeoPlay V1, det kan heller ikke optage eller betjenes fra din smartphone, og der er heller ingen 3D. B&O har holdt fokus på at lave et velfungerende TV, og fravalgt flere af de funktioner som andre fabrikanter slår på.
Designet vil jeg ikke sætte en finger på. Jeg er med på at mange ikke kan lide det, men det kan jeg. Jeg syntes det er et flot TV, der kun vandt yderligere dag for dag, mens denne test stod på.
Et af TV'ets allerstørste forcer er den måde som tredjeparts-produkter, som digital- bokse, medieafspillere, bluray-afspillere mm. kan integreres på. TV'ets fjernbetjening bliver til en multifjernbetjening, på en måde hvor TV'et fortsat er i kontrol. Det fungerer så overbevisende, at jeg hurtigt endte med at lægge originalfjernbetjeningerne på hylden, og nøjes med TV'ets fjernbetjening.
Dette er et TV der kan vinde hjerter, når først det står inde i stuen.
Bedømmelse
Beoplay V1-40 får 5 ud af 6 stjerner.
Dette for det ærlige produkt, der godt kan gå hen og blive et nyt "folke-tv". Altså at B&O igen bliver repræsenteret i det "almindelige" danske hjem, med andet end fastnettelefoner.
19. juni 2012 - Lars Ladingkær. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever problemer med min Beo4-Play hvis både min encore og v1'eren er tændt på samme tid. Feks. hvis fjernbetjeningen står på cd og jeg vil
skifte et nummer frem eller tilbage, så skifter mit fjernsyn også kanal. Hvis jeg vil slukke for encoren så slukker tv'et også. Det samme gør sig
gældende hvis fjernbetjeningen står på radio. Det er til gengæld ingen problemer hvis den står på tv. Jeg har kontaktet min forhandler men de kunne
ikke hjælpe mig. De har lovet at ringe når de finder ud af problemet, men de er jo ikke så hurtige....
Er der nogle af jer der kan hjælpe....????
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej quinnie
millemis skrev tidligere -Undgår betjeningskonflikt ved at sætte BeoSound 5 Encore til Option 4. I Option 4 reagerer BeoSound 5 Encore kun på kommandoer, der startes med LINK. Vil det blive for bøvlet ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Og hvordan sætter jeg så encoren til option 4?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie
På Beo4
OPTION? (funktionsprogrammering) Vises, når du vælger den specielle Beo4 opstillingsfunktion
(Tryk på stand-by og LIST samtidigt, og tryk derefter flere gange på LIST). Gør det muligt at forudprogrammere en Bang & Olufsen systemopstilling.
Tryk på GO, og derefter LIST for at få vist den type forudprogrammering, du ønsker at foretage:
V.OPT (videofunktion) A.OPT (musikfunktion) L.OPT (BeoLink produkter)
Når den rigtige opstilling vises, skal du indtaste det relevante nummer (4) for opstillingen.
Udgangspunket for OPTION indstilling er at produktet står i standby. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu har jeg så gjort som du skrev Peter, men nu kan jeg ikke tænde encoren med fjernbetjeningen. Hvad gør jeg forkert? Og hvordan får jeg
encoren "sat tilbage til cd-knappen" ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie
Det virker muligvis ikke fordi din Encore jo ikke er en del af en linkopstilling.
Prøv dette på den ene af dine Beo 4 fjernbetjeninger, for du har jo nok to nu, som du så kan benytte til hver sin opgave. Ellers må jeg give på. V1 har nok indstillings muligheder jeg ikke kender der kan løse problemet.
BEO4 i permanent LINK MODE.
Det er muligt at have Beo4 i permanent link mode, det forudsætter at din Beo4 software er på mindst version SW 5,0 eller nyere.
Når fjernbetjeningen er i denne tilstand, kan de sættes til at sende "Link" kommando foran enhver kommando med undtagelse af at trykke på "Tekst"-knappen.
At sætte Beo4 i Link mode at følge disse trin: Tryk på STANDBY og liste knappen på samme tid. --- Tryk op / ned, indtil displayet viser "CONFIG" ---
Tryk på 2, 0, 0, 2 og derefter vil displayet vise "linket på" --- Tryk derefter på EXIT. Brug samme rækkefølge for at gøre Beo4 vise "LINK OFF" i displayet.
BEMÆRK: Når Beo4 er sættes i link-mode, vil den kun være i stand til at kontrollere et Beoprodukt, som er sat til Option 4. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen exit knap på Beo4 Play.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nej, jeg har kun 1 fjernbetjening! Peter, hvordan sætter jeg encoren tilbage til cd knappen?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid en god ide at læse i brugsanvisningen  Ifølge den skal option stå på 5 og nu virker cd knappen igen. Men det løser så desværre ikke
problemet med at fjernbetjeningen påvirker både tv og encoren på samme tid. Men jeg må bare vente på at forhandleren vender tilbage med en
løsningen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie
Ja det var et forsøg som ikke lykkedes, undskyld ulejligheden. Husk at skriv når du har løsningen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke undskylde. Det var et forsøg værd. Er kun glad for de løsningsforslag du kommet med :-)
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 21 Juni 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Kan nogen sige hvilke lydformater sourround decoderen i V1 tvet kan klare.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2012 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har kigget på siden med specs, men der står
Dolby Digital 5.1 DTS 2.0
Kan det passe man laver en decoder idag der ikke kan klare 5.1 DTS og hvad med de nye formater på Blue Ray.
så står der
2-channel audio decoder, layer 2 AAC, AAC+ Dolby Digital, Dolby Digital Plus
Der skrives i anmeldelser at den har sourround og man kan tilslutte ekstra højtalere, men hvis den kun kan klare dolby digital i flere kanaler så er det lidt træls.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
| Kan det passe man laver en decoder idag der ikke kan klare 5.1 DTS og hvad med de nye formater på Blue Ray. |
|
|
Hej Jan
Man får med et BeoPlay V1 TV hvad man betaler for. Jeg tror mange er rigtigt godt tilfreds med at få en Dolby digital 5,1 surround sound dekoder, og indbygget højttaler til stereo eller Center lyd, med i prisen, så muligheden for senere udvidelse med front sub og baghøjttaler er en mulighed.
Vil du have Dolby digital 5,1 dts og/eller Dolby digital 7,1 lyd, køber du bare et af B&O's BeoVision TV.
Personligt er jeg rigtigt glad for dts lyden fra BeoVision 7-40", hvor centerhøjttaleren alene, koster
(25.195 Kr.) altså mere end hvad du evt. skal betaler for BeoPlay V1-40". (19.505 Kr + evt. tilbehør). 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at man får hvad man betaler for er vist et ret relativ begreb, jeg har tidligere købt mærkevarer af forskellig slags og billige ting der var superkvalitet, og omvendt også.
Men for at vende tilbage til B&O vil jeg nok sige at det ikke er de formater der koster pengene, man kan sagtens få billige forstærkere / dekodere der kan begge dele, ja faktisk tror jeg idag det er dyere at få en chip der kun kan klare DD. Jeg vil mene de skulle tilbyde formaterne men begrænse det på antal kanaler. Max 5.1 vil du mere skal du op i de dyre.
|
| Til top |
|
| |