Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2012 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja nu har Bang & Olufsens sidste "rigtige" musiksystem 6 år på bagen. Sådan ser priserne
ud idag. BeoSound 4 -Type 2851-15.895Kr. - BeoSound 4 inkl. DAB +.  18.875Kr.
3.000 Kr. for et DAB modul, de priser er helt ude i hampen. Min mening.

Læs indlæg fra 08 Juni 2006 - Tryk her.

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ja men det er jo et eksempel på B&O's træghed
Når man først laver noget nyt, så er det dyrt i starten, men så finder de ud af at integrere det hele på en chip som er meget billigt at producere i
forhold til de første. Sådan er det gået med næsten alt digital teknik.

Men B&O reagerer bare ikke rigtigt på det, og det giver slet ikke udslag i deres priser, som jeg ser det er det det samme der sker her med dekodernes
i det nye tv, de har puttet en chip i som de brugte i forvejen, og ikke kigget på markedet efter alternativer. Jeg ved lidt om hvordan det fungerer, da
jeg tidligere har været ansat på en fabrik der laver grejet, ikke direkte i produktionen men...

Man kan bare se hvor hurtigt udviklingen er gået med blue Ray i forhold til dvd, de kom ned i næsten ingen penge mere end dobbelt så hurtigt som
dvd'en gjorde, til trods for den er mere avanceret. Kender man lidt til High end mærker som mark levinson og meridian, så er de slet ikke gået ind på
blue Ray markedet, ,fordi de godt ved de ikke kan følge med udviklingen og at det hastigt går mod streming.

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juni 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jan

Langt hen af vejen har du ret, et godt eksempel er BeoSound 8 som blev lanceret med prompt og pragt,
uden AirPlay. For kort tid efter at genopstå som et "nyt" produkt BeoPlay A8, og nu endeligt med AirPlay.
Det kan godt være at Bang & Olufsen først skulle indhente nogle patent aftaler med Apple, men der må
være mange der idag føler sig snydt. Se sådan opdateres softwaren på BeoPlay A8.

Men med hensyn til BeoVision kontra BeoPlay fjernsyn, må der være en markant forskel, teknisk
designmæssigt og i materiale valg for at B&O kan opretholde deres prispolitik på BeoVision serierne.
Og det mener jeg de skal, for ikke at forsvinde i mængden, af alle de tv-apparater der alene
konkurser på prisen, og derfor er fuld af kompromier.

Det er kun 1œ år siden B&O indledte deres samarbejde med Intel, hvor vi nu ser resultatet i form af deres
første billede/lyd motor i BeoPlay V1. Den kan vi vist godt kalde en prøve ballon, som jeg mener har fået 
inplamenteret en del af de teknologier andre tvproducenter har kunne fremvise gennem de sidste par år.

Det bliver spændende at se, når næste version af BeoVision bliver lanceret. Det bliver nok BeoVision 11.
Her vil du nok kunne finde det du efterlyste i BeoPlay V1, men prisen bliver også en anden.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan

Jeg er lidt forvirret omkring det Beovision 11, er det Beovision 10 der bliver opgraderet og skifter navn til Beovision 11 eller er det et helt nyt tv som Bang & Olufsen kommer med?

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juni 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen Peter Pan

Jeg vil nu alligevel påstå at de laver nogle bummerter som sagtens kunne være undgået hvis de fulgte lidt mere med. F.eks. Lavede de et tv for tid
tilbage med indbygget video cd og det var på et tidspunkt hvor der kraftigt så ud til at de aldrig ville blive til noget pga. Dvd'en stod for døren. Så fik
man at vide den kunne opgraderes, men det kunne den så ikke...
Man skulle mene de lærte af sådanne fejl, men for mig at se er det ikke meget de har lært.

Jeg var klar til en play V1 da jeg først læste om den, men når så man studerer den nærmere så er der lige det med fromagerne, også underligt der
ikke bliver skrevet om det i anmeldelserne. Hvis den bare kunne DTS, og DD i 5.1 så ville jeg være tilfreds men....

Det er vel sagtens alle andre mærker der putter sidste nye chip i og prisen er det samme, det er fordi den nye chip er billiger og kan mere, sådan er
det med chip udviklingen.
Jeg tror der er mange B&O kunder der køber i den tro at maskinrummet er i orden, men så efterfølgende bliver skuffet. Jeg kender et par stykker der
har droppet dem pga. Dette. Gået over til Samsung elle loewe som er den tyske pandan og de kan finde ud af at opdatere teknikken lidt bedre end
B&O
Men nu har jeg så læst at de måske bliver købt af Apple, om det er sandt ved jeg ikke men det bliver da spændene hvis det er tilfældet. Tror så
desvære det vil blive et slag for B&O på verdensplan hvis det sker.
Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juni 2012 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Peter VTEC

Du er ikke allene om at være forvirret omkring Beovision 11.

Her ser du en skærm blive testet. Se hvad der står på den lille monitorskærm i Bang & Olufsens Media Room.

Jeg håber det besvare dit spørgsmål.

Vi har jo fået BeoVision 12, men ca. samtidigt valgte man at offentliggøre
BeoPlay V1. Så mit bud er, at BeoVision 11 er en videre udvikling af V1.
Med ca. samme design, men med en version to, af B&O/Intel's billede/lyd
motor. Men der er også den mulighed at BeoVision 11 endte som BeoPlay
V1, grundet den nye BeoPlay serie jo skulle have et TV.

Jan

Ja der går mange rygter, og det er svært at spå om fremtiden.
Men jeg tror at B&O har indset, belært af fortiden at det er en god ide at have et
folkevogns fjernsyn i sortiment, som i sin tid var MX TV modellerne.

Grundlæggende fordi, Bang & Olufsen har brug for udviklings penge, for at klare sig.
Vi BeoFans forventer overraskelser i de kommende BeoVision TV, det har vi tidligere
fået, men det koster at være innovativ. Bang & Olufsen er jo globalt et meget
lille firma, og der er ikke så mange gønger og karruseller at hente pengene fra.   

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 24 Juni 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Hehe okay det blev jeg ikke meget klogere af, nå men vi må jo afvente og se hvad der sker. Jeg fik forresten at vide fra min B&O forhandler at når det "nye" BV-10 kommer så skulle prisen på det falde! det er da noget helt nyt fra B&Os side

God søndag til alle.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Opdatering til indlæg af 20 Juni 2012 side 218. 

Der skulle IKKE være andet end logo'et til forskel. På Beo4 Type Nr.1710 & Beo4 Play Type Nr.1717.

Flatpanels.dk skrev:

Beo4 Play version som leveres sammen med BeoPlay V1 siger ”B&O" i stedet for "Bang & Olufsen".
Dette er udelukkende en kosmetisk forskel, fordi det er tale om samme fjernbetjening. ”B&O”
kommer blot fremover til at angive BeoPlay-linjen, mens ”Bang & Olufsen” er luksus-produkterne.

B&O har bevæget sig ind i nyt territorium med BeoPlay V1, og indbygget en række mediefunktioner
baseret på åbne platforme. Tidligere anvendte B&O deres egen platform, men med B&O play-produkter
vil B&O også appellere til ikke-B&O kunder; og der kræves således ikke eksisterende B&O-produkter
for at anvende BeoPlay V1 til fulde. For at bruge mediefunktionerne bliver du naturligvis nødt til at tilslutte
BeoPlay V1 til dit hjemmenetværk - enten trådløst (en WiFi Dongle er inkluderet) eller med en kabel
forbindelse (for optimal stabilitet).

Beo4 har eksisteret i lang tid og er blevet forbedret løbende. Bang & Olufsen kunder vil nikke genkendende
til den højt elskede, fleksible og elegante fjernbetjening. Beo4 føles tung og ligger godt i hånden. Den oser af
kvalitetsmaterialer og kan programmeres til at styre stort set alt med infrarøde koder; for eksempel Blu-ray-
afspillere - eller Apple TV boksen. Bemærk også, at B&O har ændret logoet i bunden af fjernbetjeningen.

Læst her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juni 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Diy - DIN - PowerLink - RJ45 kabel fra BeoPlay
V1 / BeoVision 12 til aktive BeoLab højttaler.

____________________________________________________________ _____

Officiel B&O Play™-Butik - Køb det nyeste i B&O-Play sortiment online.

http://store.beoplay.com/store/bangoleu/da_DK/home/pgm.80322 401

Husk! hvis alle spørgsmål og svar bliver sendt på "Privat post"
var her ikke noget forum at læse i, og søge på.

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere efterlyst en løsning på betjeningskonflikt ml. min encore og V1'en. Option skal stå på 1 både på tv og musikanlæg, så vil der ikke
længere være konflikt
Til top Vis quinnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quinnie

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juni 2012 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Brydder du dig ikke om front pladen på den nye BeoPlay- lavpris linjen, er der råd for det.

Topplade i "guld" til Beo4 fjernbetjening. Set her

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:
Jeg har tidligere efterlyst en løsning på betjeningskonflikt ml. min encore og V1'en. Option skal stå på 1 både på tv og musikanlæg, så vil der ikke
længere være konflikt

Hej Quinnie,

jeg havde godt nok læst om dit problem, men havde ikke rigtigt noget forslag til dig. Jeg har desuden været bortrejst, og har derfor ikke haft tid til at efterforske det.

Dejligt at det kunne løses!

Men....det er faktisk en vigtig oplysning, du gav os dér. Det fremgår mig bekendt ikke nogen steder, at et V1 kan sættes i Option 1. Option 0 og 4 er kendte, fordi det er ingen ir-modtagelse hhv linkopstilling. Option 1 og 2 er de gode gamle, velkendte muligheder, når vi snakker MasterLink.

For mig betyder det, (???) at softwaren i V1 må være "forberedt" til MasterLink - og at der måske på et senere tidspunkt blot skal tilføjes et stik dvs hullet til et MasterLink-stik.

Det er blot en tanke, jeg fik, da jeg læste at V1 kan sættes i Option 1. Men der burde egentlig være nogle kloge hoveder, der ved mere om det :-) 

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Gennem tiden har næsten alle haft en mening om Bang & Olufsens produkter ?

Se evt. her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juni 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

B&O surround-højttalere i Beolab 12 serien.

7. juni 2012 lanceringen af BeoLab 12-2. Til rådighed udelukkende i Bang & Olufsen
butikker. Designer David Lewis. Med  ICEpower forstærker teknologi på 320 watt.
Der benyttes en flade, 6 œ tomme CosCone højttaler, og den patenterede diskanten /-
Acoustic Lens Technology. God lavfrekvens opnås ved at højttaleren vender mod væggen.

Den lidt større BeoLab 12-3, blev lanceret 8 Maj 2012. 

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Sendt: 02 Juli 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

hej

ser ud til at der er kommet en ny firmware til BV10 (0.1.9.9.0).

Ved i hvad den indeholder?

P.S. hvorn søger man i denne tråd? jeg kan huske Peter skrev om et link der beskrev firmwares, men det er jo lidt bøvlet at skulle igennem 219 sider

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej haden

Tråden hed  "The unique, one and only SOFTWARE UPDATE THREAD!"

http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/31193/347629.aspx

Men BeoWorld giver ikke skrive mulighed på denne
tråd efter de har oprettet et nyt BeoWorld forum.

http://forum.beoworld.org/forums/18.aspx

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juli 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

haden skrev:

hej

ser ud til at der er kommet en ny firmware til BV10 (0.1.9.9.0).

Ved i hvad den indeholder?

P.S. hvorn søger man i denne tråd? jeg kan huske Peter skrev om et link der beskrev firmwares, men det er jo lidt bøvlet at skulle igennem 219
sider

Det er ikke en ny firmware til BV10

Men det er en ny firmware til DVB-HD modulet....

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2012 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Rasmusdc skrev:

Udover de teknologier som B&O stadig er driveren bag. ICEPower som en af dem,
som præger deres højtalere. De er stærke i digital EQ som er en positiv ting. De er
stærke med TV motoren i dag, de har nu den nye Big Engine.

Rasmusdc skriver "den nye Big Engine". Jeg har tidligere forudset at billede og lyd motoren
i BeoPlay V1 er første generation, og at der i et kommende BeoVision tv, vil ligge en
generation to. Men har nogen her noget konkret at fortælle om the Big Engine. BeoSystem 3's afløser.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juli 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Se forrige side - 219

Peter Pan skrev:
Rasmusdc skriver "den nye Big Engine". Jeg har tidligere forudset at billede og lyd motoren i BeoPlay V1 er første generation, og at der i et kommende BeoVision tv, vil ligge en
generation to. Men har nogen her noget konkret at fortælle om the Big Engine. BeoSystem 3's afløser.

Hej Peter - selvsagt ikke......men som jeg har forstået det, er den motor, der ligger i V1, netop the Big Engine !!!

At den vil blive brugt anderledes i et kommende BV11 - og vel snart også overtager Bsys3's rolle i BV12 - tvivler jeg ikke på. Der er masser af potentiale i den motor. BV7/Bsys3 får ikke nogen direkte efterfølger :-(

For nogle år siden var der tale om "the small engine" og "the big engine". Ved "small" skulle forstås den samme platform blot tilpasset audioprodukter. Det lader dog til at B&O helt opgiver at tale om audioprodukter (BS5 og co. er jo en gammel sag efterhånden) - så vi skal vel blot tale om "den nye videomotor" for fremtiden.

Bsys3's rolle er udspillet - vi vil ikke komme til at se en så opblæst motor fremover - der er andre teknologiske muligheder nu om dage. Og det er dem, der kan betegnes som the Big Engine. Med denne kan tingene gøres meget enklere :-)

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Min lokale --- har bekræftet at der er tale om generation to. Men det betyder vel ikke andet end at platformen
opdateres med flere system moduler. F.eks mangler vi jo et digital / analog ML-modul 

Samt en opdateret Dolby digital surround sound processer, som dekoder alle de nye muligheder som TrueHD,
DT-HD Master Audio.

Opdatering af HDMI til version 1.4 så det bliver muligt at benytte et kabel til audio returen channel - auto lip sync.
Deep Color, x.v.Color.- HDMI Ethernet channel. (3D og 4K Resolution support, findes på nogle BeoVision tv nu.)

Er der ellers noget vi måske kommer til at mangle, som ikke findes i V1 nu. 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes