Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

når man taler om en videreudvikling af noget, kan man selvfølgelig godt kalde det: "generation to".

The big engine/den nye videomotor er i bund og grund den hardware, som muliggør, at alle komponenter arbejder sammen via den software, som er skrevet til den. Her kan der dels komme nye softwarekomponenter til, men der kan også komme nye - og anderledes - moduler til, som skal styres/samarbejdes.

Du nævner selv understøttelse af HD-lydformater og de nyeste HDMI-versioner.

At der i det kommende BV11 og ellers i kommende tv vil være understøttelse af MasterLink, er så godt som sikkert. Enhver forhandler, man snakker med , siger dette. Ellers ville B&O jo skræmme eksisterende (premium-)kunder bort, og - mere vigtigt - ikke have afsætning for en lang række af deres nuværende produkter - eksempelvis BeoVox1 + forstærker, BL 3500 og MLGW. Salget af højtalere til linkrum ville gå drastisk tilbage.

Det kan godt være, at man i Struer hellere så ML erstattet af en tilsvarende digital udgave - men mon ikke vi kommer til at se de to ting sideløbende et stykke tid endnu. Selvom tv'et bliver skiftet ud, er der stadigvæk behov for at fordele lyd -i hvert fald for kunder med en audiomaster i huset. Og lydkvaliteten i et linkrum er da heller ikke så ringe endda - i hvert fald ok til et køkken, badeværelse eller et kontor. Hvordan video skal fordeles fremover, er der mange bud på. Det er et område i rivende udvikling - det ville være dumt af B&O at lægge sig fast dér på nuværende tidspunkt. Desuden er det et spørgsmål, om deres udviklingsafdeling magter at komme med en velfungerende løsning på det område inden for overskuelig tid.

Alle disse ting skal kunne styres, og det er ikke længere muligt på nuværende platforme. Det er på tide, at omstillingen sker - og helt rigtigt at satse på én hardware-/softwareplatform, der giver mulighed for at reagere på den kommende tids udfordringer: 4K, Wireless HDMI, forbedret DLNA-kompatibilitet/AirPlay-understøttelse, hbbTV, digital lyd-overførsel til BL osv osv.

Så ja, Peter, der er mange ting, vi stadig savner ved den nuværende udgave af "the new video-engine" i V1.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juli 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Tak Millemissen

Nye ved BeoPlay V1 er, når du tilslutter et nyt produkt, spørger BeoPlay V1 om produktet skal registres
i PUC listen. Hvis ja, henter BeoPlay V1 produktets fjernbetjenings koder over Internettet, og lægger dem
automatisk i PUC listen. Produkt navn og nr. aktiver du så, og herefter betjenes produktet med Beo4 via
BeoPlay V1. Det er skuda smart IK'.

OBS! Kun Infrarød fjernbetjent udstyr. Med  BeoPlay V1 foregår ca. sådan. (Jeg har ikke selv afprøvet dette).

Tidligere skulle en B&O teknikker mod betaling besøge dig, og indlæse det ønskede produkts koder i dit tv.

Og så skal dette kabel lige tilsluttes.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Juli 2012 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Omdan BeoLab højttalerne til trådløs streaming med Playmaker.

Playmaker har AirPlay og DLNA, og du kan styre volumen på de
tilsluttede aktive BeoLab højttaler (stereo) med en Beo4. 

LINE IN =  Phono stik for tilslutning af analog eksterne
lydkilder. Foreksempel en MP3-afspiller eller en computer.

Læs mere her.

Bang & Olufsen Playmaker

Afspil lyd direkte fra din håndholdte enhed via tilsluttede aktive højttalere. Du kan tilslutte flere kilder til Playmaker,
enten ved hjælp af forbindelsen panel, eller trådløst via din netværk. Imidlertid kan kun en kilde være aktiv ad gangen.
AirPlay kan anvendes til at streame lyd fra din iPod touch ®, iPhone ® eller iPad ®.

Brug et DLNA certificeret program til at streame fra andre håndholdte anordninger (Fx Android smartphones).
Du kan bruge BeoPlayer app * 1, iTunes * 2, Windows Media Player, eller andre apps til AirPlay og DLNA.
Du kan også tilslutte og lytte til en ekstern lydkilde, såsom en MP3-afspiller eller smartphone via line-in.

Hvis du bruger AirPlay eller DLNA, kan du afspille musik fra hvor som helst inden for lokale netværk rækkevidde.
For andre lydkilder, skal du bruge et phono line-in kabel til at forbinde enheden til Playmaker. For at få adgang til
tilslutningspanelet, Fjern låget der er placeret på bagsiden.

Prioritering af kilder: 1. AirPlay/ - 2. DLNA * 3 /- 3. Kilder forbundet til line-in.

Start af en kilde med højere prioritet vil altid afbryde en kilde med lavere prioritet. En kilde med højere prioritet må
være standsede for at starte en kilde med lavere prioritet. Kilder med samme prioritet kan ikke afbryde af hinanden.
Derfor skal afspiller kilden stoppes for at starte en anden kilde med samme prioritet.

~ Nettilslutning
Brug kun den medfølgende netledning. Det medfølgende stik og netledning er specielt designet til produkt. Du må ikke
ændre stikket, og hvis ledningen er beskadiget, skal du købe et ny hos din Bang & Olufsen forhandler.

Ethernet
Ethernet-stik til en kabelforbundet forbindelse, eller at oprette din Playmaker i et trådløst netværk via din computer.

LINE IN
Phono stik for tilslutning af eksterne lydkilder, for eksempel en MP3-afspiller eller en computer.

Højttaler
RJ45 stik for tilslutning af Bang & Olufsen højttalere. Til forbindelse af Playmaker til en eksisterende B&O opsætning,
kan det være nødvendigt at udskifte kabler. For yderligere oplysninger, skal du kontakte din B&O forhandler.

Oversat til Dansk fra manualen. Tryk her.

http://www.bang-olufsen.com/en/sound/sound-systems/playmaker

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Fra B&O'sofficielle faq:

http://www.bang-olufsen.com/en/customer-service/faq

Which Bang & Olufsen products can I use together with Playmaker?

Playmaker can be used to play audio directly from your hand-held device through the connected active Bang & Olufsen speakers/subwoofer.  You can also connect your Bang & Olufsen TV or sound system to the LINE IN socket on Playmaker and hear the sound from your TV/sound system through the speakers connected to Playmaker. Special cables may be required. Cables are available from your Bang & Olufsen retailer.

Furthermore, you can integrate Playmaker and play audio from your hand-held device through the connected Bang & Olufsen TV/ sound system, provided that it has a line-in/aux socket. Special cables are required and can be ordered from your Bang & Olufsen retailer. For more information about how to integrate Playmaker in your setup, contact your Bang & Olufsen retailer.

Så det er vel bare at spørge i forretningen.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

millemis

B&O'sofficielle faq skrev:

Desuden kan du integrere Playmaker og afspille lyd fra din håndholdte enhed gennem den tilsluttede
Bang & Olufsen TV / sound-system, forudsat at det har en line-in/aux stik. Specielle kabler er påkrævet,
og kan bestilles hos din Bang & Olufsen forhandler. For mere information om hvordan man kan integrere
Playmaker i din opsætning, skal du kontakte din Bang & Olufsen forhandler.

Ja det ser jo fint ud, men jeg vil understrege at line-in/ aux stik giver analog signal, som ikke er så godt et signal
som hvis man kunne trække det S/Pdif digital kabel, som alle nyere BeoVision TV kan tilsluttes.

Så skriver de - Bang & Olufsen TV / sound-system. - Netop på grund af sound-systemet er de aktive BeoLab
højttaler tilsluttet BeoVision TV'et. Som jeg ser det, er det en stor ulempe at være tvunget til at have front
højttalerne tilsluttet på en Playmaker. Dette vil aldrig være løsning jeg vil benytte på den måde, men der er jo
også andre anvendelse muligheder.  Se evt. indlæg af 11 Juli 2012- Tryk her

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

du skriver " men jeg vil understrege at line-in/ aux stik giver analog signal, som ikke er så godt et signal som hvis man kunne trække det S/Pdif digital kabel, som alle nyere BeoVision TV kan tilsluttes".

Generelt rigtigt - specielt hvis de "analoge"-lydkabler er for lange eller for dårlige - men det afgørende er, hvor den bedste DAC sidder. Dér lader B&O os jo som sædvanligt i stikken - dyb tavshed!

Jeg ville ikke se noget problem i at tilslutte Playmaker'en med korte, gode line-out-kabler til en A-AUX/Line-indgang på en BeoMaster - dér har man jo heller ikke anden mulighed.

Om lyden ville være bedre via en digital udgang til en tilsvarende indgang på et BV7-40  kan jeg ikke vide. B&O har jo ikke spenderet Playmaker'en en digital udgang, så heller ikke dér er der nogen anden mulighed hhv ser jeg noget problem.

Og nej, jeg ville da selv aldrig flytte mine højtalere fra mit tv over på en Playmaker. Det er jo heller ikke nødvendigt, hvis man kan frigøre en analog indgang på tv'et - event. via en scartadapter, som du selv skitserer.

Jeg er spændt på, hvilke kabler B&O leverer til disse løsninger. Er man ikke tilfreds kan man jo bare lave nogle selv - efter dine anvisninger.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juli 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej alle -

At finde diagram over hvordan Bang & Olufsen har valgt at tilslutte 
RJ45 til deres IR Emitter er ikke nemt. Jeg har Googlet en masse,
og det nærmeste jeg er kommet er sådan som tegningen viser.

Jeg er ikke sikker på at det er rigtigt, og vil bede jer som evt.
skulle kende til termineringen, give mig de oplysninget i har.

Kan i hjælpe mig kan jeg hjælpe andre.    

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

RJ45 stik på BV10 mk1, men ikke på BV10 mk2

Jeg har netop bemærket at der på mit BV10 mk2 (den med 3 HDMI stik) ikke er et RJ45 stik (altså et internet kabel stik)

Når jeg søger efter softvare står der:

Kontrolerer OAD
Kontorlerer USB

Min B&O forhandler har oplyst at BV10 aldrig har kunne opdatere HVD-HD softvare via internettet. Jeg mener bestemt at have
læst det tidligere var muligt.

Står OAD ikke for Open Access Directory?

Er der nogen bud på hvorfor stikket er fjernet?

Der er et fint hul der hvor stikket skulle være og det fremgår forsat at stik diagrammet på bag pladen man tager af når man
skal have adgang til stikkene:

Stikket er vist i venstre øverste hjørne.

Der hvor stikket burde sidde er det er firkantet hul, hvor en finger kan komme op uden at støde på noget...

Lidt afklaring ville være prisværdigt

De bedste hilsner
BeoApple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

N.B.

Med den nye softvare opdatering Version: 0.1.9.9.0 er der nu ikke længere vente tid på at skifte fra TV til Radio kanalerne ved
tryk på den Røde knap på Beo4

Tidligere kunne det tog det omkring 20 sek.

Nogen der ved om andre ændringer ved den nye softvare?

BeoApple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple,

Et RJ45-stik er ikke et "internet kabel stik" - eller rettere sagt: fordi der er et RJ45-stik på et kabel, betyder det ikke, at det kan/skal bruges til
internet.
Som du ved bruger B&O nu RJ45-stik til alt! På et MK1 har det hul, du mener, nok været brugt til at opsætte tv'ets software på fabrikken. Hvordan de
gør det på et MK2, ved jeg ikke - måske via usb-porten?? Det har i hvert fald aldrig været brugt til internetforbindelse og opdatering derfra.
Og De kunne da godt have fjernet symbolet på bagpladen ved MK2 - det skaber kun forvirring.
Softwareupdate over internet er først kommet med en nye video-engine - så det er det vi vil se fremover.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

BeoCore er en ny forstærker, som er Bang & Olufsens næste generation
forstærker platform, som leverer en samlet effekt på mere end 1.000 watt.

I første omgang skal BeoCore under navnet BeoSound Vanquish drive 13
højttaler i den nye 2013 model Aston Martin Vanquish.

Bang & Olufsen har fået varemærkebeskyttet navnet BeoCore.

Læs mere her.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Hvor læser man mere om BeoCore?
Når man googler på det, får man det/den kun omtalt i en bisætning.
Således f.eks her: http://www.buysellsignals.net/BuySellSignals/report/Copnordi c/Stock/PDF/Daily/Copnordic_pdf_42.pdf
Det forstår jeg godt nok ikke meget af hhv gider ikke bruge tid på at sætte mig ind!
Men bemærk det logo, der er øverst oppe til højre - det har jeg ikke set før, mon det er noget ægte B&O???

Ved du mere om BeoCore, kunne du jo lige poste det her.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen

Her er skrevet lidt - http://beophile.com/?p=17560

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

der var jeg allerede - jeg vil vide noget om BeoCore, kke om en bil.
Er det en ny udgave af IcePower, eller?
Ikke engang på IcePower's hjemmeside finder man noget herom.

Hilsen Spørge-missen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

SKÅL Peter,

Og også tak fra mig til admin for at vi kan holde siden igang!

Jeg tror ikke at vi kommer til at mangle stof, der sker jo nye ting hos B&O for tiden, og der kommer nye interesserede til hele tiden.

Hilsen Millemissen
N..B. kan vi nu tro på den statistik? På mine sidste 5 indlæg - på denne side - har der stået "Indlæg: 527"

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple,

Et RJ45-stik er ikke et "internet kabel stik" - eller rettere sagt: fordi der er et RJ45-stik på et kabel, betyder det ikke, at det kan/skal bruges til
internet.
Som du ved bruger B&O nu RJ45-stik til alt! På et MK1 har det hul, du mener, nok været brugt til at opsætte tv'ets software på fabrikken. Hvordan de
gør det på et MK2, ved jeg ikke - måske via usb-porten?? Det har i hvert fald aldrig været brugt til internetforbindelse og opdatering derfra.
Og De kunne da godt have fjernet symbolet på bagpladen ved MK2 - det skaber kun forvirring.
Softwareupdate over internet er først kommet med en nye video-engine - så det er det vi vil se fremover.

Hilsen Millemissen

Hej

Jeg har updateret midt DVB-HD modul direkte fra nette. Så det har været muligt BV10

MP

Se side 148 til 150
Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej plak,

nå du har måske ikke helt opgivet B&O endnu.
Har læst siderne igennem igen - P.P.'s bemærkning på side 148 var da sjov ;-)

Men der står jo ikke noget om hvordan du har gjordt det - så det må du fortælle igen.

Hilsen Millemissen

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen

Nej ikke endnu da.

Der er ikke så meget at fortælle,de første BV10er jeg har haft, havde jo et netstik.

Så det var bare at koble det til nettet og ind i menyen, tryk på opdater , og ja så opdaterede det sørme. 

Skide smart synd de ikke har den mulighed mere.

Her er så B&Os forklaring.

Emne
Hvorfor fjernes netstik
Diskussionstråd
Svar (Helle Pramanik) 01/06/2011 09:28 AM
Tak for din tilbagemelding.

Jeg beklager, at jeg skrev, at dette stik ikke har været brugt, når det faktisk har været anvendt.
Men vi har alligevel valgt at fjerne det, bla. fordi kun få kunder har anvendt dette stik, og fordi vi har valgt at tilbyde opdatering af softwre til DVB-HD modulet via et USB-stik i stedet.

Jeg beklager min forkerte oplysning.

Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s

MP

Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har BV10 med netstik, hvor i menuen ser jeg opdateringsmuligheden og er denne synlig i alle sw varianter? Tak og
hilsen

plak skrev:

Så det var bare at koble det til nettet og ind i menyen, tryk på opdater , og ja så opdaterede det
sørme. 

Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum