| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Das Pferd / Dr. G
Ja der er 3 typer DVB-HD tuner, så spørgsmålet er om du har den rigtige Das Pferd.
Type 4698 - DVB-HD T/C/S2. Pris 4.995 Kr. Type 4786 - DVB-HD T2/C/S2. Pris 5.095 Kr. Type 4784 - DVB-HD T2/C. Pris 4.295 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se, at det er DVB-HD T/C mkI der er installeret; øv. Tak for svar! :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen butikken i Kolding er nu også lukket.
Jeg kører dog gerne lidt for at se og høre om B&O's produkter. Men det er ikke nok, butikkerne er også nødt til at have et salg. At en del butikker ikke har det og vælger at lukke er der jo en årsag til. En kan være at de ældste B&O butiks indehaver, ikke er klar til den digitale verden som B&O nu har taget hul på, dette kan være én grund til de opgiver. De service ydelser forhandlerne gennem tiderne har tager sig godt betalt for, forsvinder også med den nye net-opdaterings mulighed af PUC listen, med mere. MasterLink opsætning hos kunderne er gået i stå, fordi et nyt analog/digitalt MasterLink system har været altfor lang tid under vejs, men alle mener det kommer, det har man nu ment i over 3 år.
Inden længe vil der kun være to B&O servicecentre i Danmark. Det betyder at butikker med små lokale værksteder får det svært. Tue har en politik, han er ved at føre ud i livet. Personligt tror jeg det giver nedgang i salget for Bang & Olufsen, hver gang en butik lukker. Internet handel giver jo ikke den samme nærkontakt som opleves i en B&O-butik, og selv om du og jeg ikke handler B&O hvert år, kan de oplevelser vi får, og videre giver til familie og venner måske give et salg. Så jeg syntes det er meget trist. Men vi skal nok indstille os på at vi fremover kommer til at savne nærkontakten. Nu er det Kina Bang & Olufsen satser på.
Selv om man nu kan købe et B&O-BeoPlay V1 tv langt billigere en et BeoVision TV, er der alligevel et farligt brok over prisen fra mange Danskere. Bang & Olufsen er tvunget til at søge hen hvor pengene er, hvis de skal overleve. Danmark er et lille land - it you must understand, og mange her er på røven, men samtidigt så forkælet at de mener at alt bare kan blive billigere.
Trådoptageren Beocord 84 var en teknisk nyskabelse af dimensioner. Den præsenteredes i 1948 med hjælp fra dansk-amerikaneren Victor Borge.

For Bang & Olufsens første båndoptager Beocord 84 til 3.250 kr, ville du i 1948 kunne have købe 2754 litter Bajersk øl.
Tænk lige over det - 

Du er også velkommen med din mening om situation.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg kører selv pænt langt idag for at komme til min pusher. Min pusher holder til i Jylland og jeg selv bor på sjælland. Det ser jeg ikke som det store problem. Tvært imod. Jeg har valgt forhandler ud fra følgende kriterier, min forhandler får mig til at føle mig som en værdsat kunde han lytter til mine behov og får mig til at føle mig som helt speciel og værdsat, og sådan skal det være. (Jeg har præsteret at ringe til ham søndag aften kl. 21.30 på hans mobil, og han tager telefonen og hjælper mig - Se det er service)
Det værse eksempel jeg har er, da en af mine kollegaer tog ind i et B&O center i KBH området, blev han nærmest smidt ud af butikken, med besked om han spildte deres tid, da han alligevel ikke havde råd til deres produkter, hvor ved de det fra ? Han kiggede på en BV 7-40. Hvis det er den type butikker der lukker, tja så har jeg ikke ondt af dem overhovedet. For magen til respektløs behandling skal man lede længe efter !
Mht. til reperationer så er det jo sådan idag, med de nyere produkter, der kommer en teknikker hjem til dig. Han/hun starter med at udlæse fejlkoder af apperartet og der efter åbner han produktets "kuffert" og der udskiftes hele print, som her efter retuneres til B&O med henblik på at blive repereret i Struer. Der er ikke ret meget fejlfinding lodning mv. i dag. Det tror jeg nu ikke der bliver ændret på. Heller ikke i fremtiden.
Enig omkring udsættelse på udsættelse af den digitale ML, det er noget hø.
Hvad set med mine øjne der er langt værre er at B&O's nyere produkter set fra min stol tangerer til at være ret så grimme. Da jeg købte mine BV 7 så var det lige så meget ud fra den betragtning at det var et møbel, der er rigtig flot. Det var lige som med til at retfærdiggøre prisen !!! Det er jo ikke peanuts, der betales. Jeg synes deres design er gået fra at være tidsløst til at være rimelig grimt. Det sidste skud på stammen er BL 12, dem kunne jeg aldrig drømme om at købe. Og jeg tror de taber noget af deres "faste" kundesegment på den konto.
Jeg vil eksempelvis ikke købe noget bare fordi det er B&O, jeg skal synes det er pænt ligeledes, Det er en total oplevelse jeg køber. Så er produkterne ikke tidsløse og i et ordentligt design så springer jeg over, og jeg ved jeg bestemt ikke er den eneste. Ellers kig på Beocenter 2, det er heller ikke en design perle. Dette var blot et par eksempler.
Det var mine kommentarer /Dr. G
P.S. : Jeg handler, hvert år , men er ved at have nået det punkt, hvor jeg har alt det jeg gerne vil haŽ
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
| Hvad set med mine øjne der er langt værre er at B&O's nyere produkter set fra min stol tangerer til at være ret så grimme. Da jeg købte mine BV 7 så var det lige så meget ud fra den betragtning at det var et møbel, der er rigtig flot. Det var lige som med til at retfærdiggøre prisen !!! Det er jo ikke peanuts, der betales. Jeg synes deres design er gået fra at være tidsløst til at være rimelig grimt. Det sidste skud på stammen er BL 12, dem kunne jeg aldrig drømme om at købe. Og jeg tror de taber noget af deres "faste" kundesegment på den konto.
Jeg vil eksempelvis ikke købe noget bare fordi det er B&O, jeg skal synes det er pænt ligeledes, Det er en total oplevelse jeg køber. Så er produkterne ikke tidsløse og i et ordentligt design så springer jeg over, og jeg ved jeg bestemt ikke er den eneste. Ellers kig på Beocenter 2, det er heller ikke en design perle. Dette var blot et par eksempler.
Dr. G |
|
|
Hej igen Dr. G. Tak for dit indlæg.
Det er lidt sjovt at læse dit indlæg, for vi har fuldstendigt samme mening om tingene. Jeg nyder også mit BeoVision 7 hverdag, det er alle pengene hver. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Ja jeg nyder mine BV 7-40'ere i fulde drag, begge er med Blueray (MK IV) . Dette er også grunden til der kom en op i soveværelset.
Det er bare et flot TV - Skulle jeg ha et andet ville det blive BV 4, men det er bare for dyrt.
Rart at se vi langt hen ad vejen er enige. Det tror jeg bare er den klare tendens, deres design er ikke længere så stilrent som tidligere, og det er et problem.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja Peter,
jeg skal nok komme med "min" kommentar, når jeg er kommet hjem fra ferie
Hilsen Mulemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu hygger, så vil jeg lige vise mit sofa bord 
Sådan et skal en rigtig B&O frek ha - Griner

|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit sidste nye B&O produkt og mit først fra Play serien.
Det må siges at være stand alone ;-)
Kan specielt godt lide kvaliteten af B&O logoet. Det virker som alominium med cirkel riflet profil. Lidt som bundpladen på motorstanden er slebet. Det
er det sikkert ikke, men virker rigtig lækkert.
De bedste hilsner
Beoapple Play
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beoapple
Tillykke med dit nye produkt. Det er sikkert smadder lækkert.
Jeg er bare ikke så meget til Play produkterne og apple er ikke lige mig, men sådan er vi så forskellige.
Men lækkert ser det ud.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja overfladen er som knapperne på Beo4. Jeg har nu ikke noget imod B&O PLAY produkterne, man skal nok bare ikke se dem som B&O produkter ;-)
BeoLit'en synes jeg ville passe godt på børne værelset og til at tage med på farten. (Bare surt man ikke lige kan bruge den trådløst når man er uden
netværk)
V1 er da et fint TV, men før der bliver link mulighed i de næste modeller kan jeg godt vente. Hørte snak om trådløst link af lyd og billede i HD kvalitet.
Ved ikke om forhandleren i Aarhus vidste noget, eller om det var hvad han gerne så der kom...
De bedste hilsner
BeoApple
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Beocenter 9500 og 9300 indbygget RIAA som Beocenter 8500 har?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Jeg har nu ikke noget imod B&O PLAY produkterne, man skal nok bare ikke se dem som B&O produkter
;-)
BeoLit'en synes jeg ville passe godt på børne værelset og til at tage med på farten. (Bare surt man ikke lige kan bruge den
trådløst når man er uden
netværk)
De bedste hilsner
BeoApple |
|
|
Det der det er hvad jeg kalder B&O snobberi udover alle grænser......
Bare fordi at et produkt ikke er "dyrt nok" så er det ikke rigtigt B&O
Og lad nu være med at bruge link undskyldningen til at definerer B&O produkter.
Personligt så syntes jeg at Play produkterne er dem som gør at B&O er ved at komme tilbage på sporet igen. De kunne
tydeligt ikke leve af snobberne og produkterne var ikke up to date, men med Play produkterne, der er de så smådt ved at
komme tilbage på sporet.
Et af B&O`s problemer er de faste "hard core" kunder. De var/er ikke købedygtige nok til at holde firmaet kørende og lige
meget hvad B&O smed på markede, så var det godt. Selvom det faktisk ikke var.
Så begynder B&O igen at lave billigere produkter (som de tidligere gjorde) som tydeligt er med til at rede firmaet, men de
"hard core" snobber disser straks produkterne.............. B&O har det sku ikke nemt
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig? Haha her troede jeg den var indbygget i mit Beocenter8500, men den må jo sidde i min TX2? Jaja man kan jo kun blive klogere ;)
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det der det er hvad jeg kalder B&O snobberi udover alle grænser......
Bare fordi at et produkt ikke er "dyrt nok" så er det ikke rigtigt B&O
Og lad nu være med at bruge link undskyldningen til at definerer B&O produkter.
Personligt så syntes jeg at Play produkterne er dem som gør at B&O er ved at komme tilbage på sporet igen. De kunne
tydeligt ikke leve af snobberne og produkterne var ikke up to date, men med Play produkterne, der er de så smådt ved at
komme tilbage på sporet.
|
|
|
Ja så misforstod du mig, jeg er bestemt også tilhænger af B&O Play. Man kan jo bare ikke forvente den samme af et PLAY produkt til en lavere (mere
konkurrencedygtig pris) end de traditionelle B&O produkter.
Dog er PLAY produkterne jo også langt foran på nogle områder. Ny segment med mulighed for at kombinere. ;-)
Så ingen snobberi her fra...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre / Beoapple
Sådan definere Bang & Olufsen begreberne.
B&O PLAY skal ramme de forbrugere, som Bang & Olufsen kalder den digitale generation. Altså forbrugere, der har et andet brugsmønster end Bang & Olufsens traditionelle kunder.
Så kan i nok selv finde ud ad hvad for en forbruger i er.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Det er et cover til en IPhone 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min forhandler var så venlig at kaste sådan et iPhone Cover (bestyrtelses etui) efter mig.
Flot gestus da de i Aarhus ville have 149 for et B&O PLAY Cover.
Så den med første B&O PLAY produkt var ment i sjov. Min IPhone er stadigvæk fra Apple, selvom min mor troede jeg havde fået en B&O mobil ;-)
(Udformningen som er en af standarderne for covere, er så smart at den skjuler alle Apple logoer. Udskæringen et til kamera linsen og "flash")
De bedste hilsner
BeoApple
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det der det er hvad jeg kalder B&O snobberi udover alle grænser...... Bare fordi at et produkt ikke er "dyrt nok" så er det ikke rigtigt B&O
Og lad nu være med at bruge link undskyldningen til at definerer B&O produkter. Personligt så syntes jeg at Play produkterne er dem som gør at B&O er ved at komme tilbage på sporet igen. De kunne
"hard core" snobber disser straks produkterne.............. B&O har det sku ikke nemt
|
|
|
Hej Pierre
Nej B&O har det ikke nemt
Link, link og atter link er vigtigt for at koble sit skidt sammen, det er forcen med de "dyre" produkter. Ellers så mister du lige som hele ideen.
Jeg havde da langt hellere foretrukket Beosound 5 Encore og sparet 10K+ men så ville det blive et standalone produkt, enten med en bosscom powelink switch eller noget andet og så mister man lige som noget af hele idén. For mit vedkommende er det ikke snobberi, men for at få det optimale ud af mine produkter.
Set fra min stol er der også temmelig stor forskel i matriale valg samt udførsel og design af produkterne, og det må der nødvendigvis også være da der er markant prisforskel. Som Peter så rigtigt er inde på så er produkterne beregnet til 2 forskellige segmenter og det har B&O aldrig lagt skjul på. Derfor hedder de "dyre" produkter Bang & Olufsen og det "billigere" B&O Play, det er hele strategien. Men har man først kastet en del penge efter det dyre så vil man også ha alle fordelene. Det ser jeg ikke som snobberi.
Som jeg har skrevet andet sted på denne side (224) så er jeg ikke køber af et produkt bare fordi det hedder Bang & Olufsen - Jeg skal dælme også synes det er pænt. Da effekten som "møbel" tæller med i den samlede købsoplevelse. Jeg synes heller ikke BV 10 er specielt kønt, for slet ikke at tale om Beocenter 2, og kunne ikke drømme om at købe disse produkter. Det handler som jeg skrev længere oppe om noget helt andet. Nemlig man skal føle glæde ved produktet.
Eneste sted jeg er gået på kompromis med denne indstilling er med min BEO 6 (Synes ikke den er skide køn) Men at betjene Beosound 5 uden 2 vejs kommunikation er op ad bakke.
Men igen det er 2 forskellige segmenter produkterne er beregnet til som Peter så rigtigt skriver og det er nu ikke noget med at "disse" de billige ! De er bare ikke mig, synes ikke om designet og mangler seriøst link muligheden. Det er en vigtig faktor, selv om du måske mener noget andet.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |