| Forfatter |
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Skrot alle MP3-filer og genindlæs cd'erne i FLAC hhv ALAC.
Hilsen Go'lyd-Missen |
|
|
MP3 var kun i forhold til test tonerne på den side jeg linkede til. Ellers bliver de bestemt heller ikke brugt her i huset.
Fik et link til en anden side med testtoner WAV format.
Ved du om der er frekvens begrænsninger i afspilningen iPhone -> AirPlay -> ATV -> HDMI -> BV10 ?
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
[QUOTE=Beoapple]
Jeg høre 20 Hz tonen, men som beskrevet, sitre lyden lidt.
|
|
|
Hej Peter
Så er din hørelse bedre end min, men jeg har også spillet tuba i en del år.
Min hørelse går fra 20-30 Hz til 19 KHz.
Fruen kunne så bekræfte for mig der var masser af lyd også uden for dette frekvensområde.
Jeg kan se og især mærke at min BL2 levere fint ved test på 10 Hz. Kan desværre ikke lige finde testtoner under 10 Hz.
Her kan man læse lidt mere på den anden tråd om samme emne: Test af
BL2
De bedste hilsner
BeoApple
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et link til test toner 10 Hz til 200 Hz i filformatet WAV: Test 10 Hz til 200
Hz
Det er i øvrigt dejligt at mærke og se en BL2 i aktion ved 10 Hz
Vil forsøge om jeg kan finde test toner under 10 Hz, bare for at mærke og se hvad BL2'eren faktisk kan...
De beste hilsner
BeoBass
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
millemis skriver: Det bliver spændende at se, hvad der reelt sker!
Skal vi ikke bare tage nogle beslutning for Bang & Olufsen  her på tråden, om den nærmeste fremtid
for div. BeoVision tv  . - Jeg vil gerne ligge ud med:
Designet på BV.7 genbruges, dog i en fladere udgave. Den indbyggede Blu-Ray afspiller udgår. BV.10 får et mindre højtaler areal, ca. som på V1-40". Den ny "engine" tilpasses individuelt modellerne, der får nye typebetegnelser.
Så lader jeg BV.12 udgå fordi designet er alt for ordineret. Poleret aluminium liner billigt blik, og fremmer
ikke BV.12's succes. Plasma skærme er ikke in, de udvikler alt for meget varme har jeg bemærket nu da
sommeren endeligt kom. For høj varmeudvikling er lig med spild af energi, og giver produktet kort leve tid.
Da BV.4 serien også er med plasma skærme, og alurammen ikke er særligt elegant, virker alt for klodset.
Jeg lader serien udgå, i takt med nye BeoVision modeller kommer til.
|
|
|
Hmm jeg kan rigtigt godt lide BV-10Žs design med den store højtaler, jeg er så også en af dem der synes den skal stå på gulvet på gulvstanden..så jeg håber faktisk ikke de laver den henad V1 i design  __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg kun tilslutte mig. Cirkel pladen (drejestandens fod) under det firkantede BV10 virker rigtig godt. Det ser ud som BV10 rammen svæver
over cirklen.
Jeg synes også højtaleren under skærmen har en god proportion i forhold til skærmen. Basport/kabinet kan vel heller ikke presses til den halve
størrelse. BV10 er jo bredere bag på i højtalerens højde, hvor basporten har en vertikal udgang der eliminere/mindsker støj fra basporten.
Men mon ikke den nye motor "let" kunne sættes i BV10 hvis det var ønsket i Struer.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
|
Basport/kabinet kan vel heller ikke presses til den halve størrelse. BV10 er jo bredere bag på i højtalerens højde, hvor basporten har en vertikal udgang der eliminere/mindsker støj fra basporten. |
|
|
Beoapple
Se side 172.
Centerhøjttaler: Længde 1610 mm - højde 70 mm.
Jeg læser hvad du skriver, men betyder det så at lyden fra BeoVision 12's højttaler er dårligere end lyden fra BeoVision 10 ? Eller kan det tænkes at B&O nu har fundet en bedre konstruktion /elektronik, til opbygning af smalle TV højttaler. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er min opfattelse at der bestemt ikke er lige så meget bund i lyden på et BV12 i forhold til et BV10. Talt med min forhandler om det, han medgav
at havde det ikke været for hans 4 BL5 til sit BV12 ville han være presset på lydsiden.
Jeg skal ikke fælde dom over BV12's lydside, men jeg tror højtaleren i BV12 er udviklet til kun at skulle fungere optimalt som centerhøjtaler.
Mellemtone og diskant, men igen decideret bas. BV10 er nok tænkt til at skulle kunne klare sig godt og med vellyd uden tilsluttede højtalere.
Har BV12 i øvrigt ikke også mulighed for tilslutning af ekstern centerhøjtaler?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beoapple
Ja vi er helt enige. Jeg syntes bestemt heller ikke at centerlyden fra BV.12-65 er noget at skrive hjem om. Og ja det er en mono center højttaler, og kan ikke sammenlines med stereo højttaleren på BV 10, men du skulle jo lige have lov at tænke lidt over det. Ennu en årsag til at lade BV.12-65" udgå.
Da BV.12's billede/lyd motor er BeoSystem 3 kan ekstern centerhøjtaler tilsluttes.
NB. At lancerer BV.12-65" med BeoSystem 3, er da en smart måde for B&O at slippe af med de sidste BeoSystem 3, før den nye billede & lyd motor kommer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og for BV10 et ret smart træk at Stereo højtaleren med seperat basport ændres til en centerhøjtaler når opsætningen muliggør det
Håber jeg fik svaret acceptabelt for mig
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du i øvrigt prøvet disse seperate test toner: 20 Hz til 200 Hz
Når jeg tester 20 Hz fra linket ovenfor kan jeg høre tonen uden problem og min BL2 levere den uden støj/sitren og helt jævnt.
Er det en anden slags test? ( Sine Burst Tones )
De bedste hilsner
BeoBass
P.S. Hører dette hjemme på højtalerforum?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil osse gerne være med :-)
 __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Hmm jeg kan rigtigt godt lide BV-10Žs design med den store højtaler, jeg er så også en af dem der synes den skal stå på gulvet på gulvstanden..så jeg håber faktisk ikke de laver den henad V1 i design  |
|
|
Peter VTEC
Der er jo to muligheder for gulvstand. Jeg syntes (se billedet/link), det er en elegant løsning på en gulvstand.

http://www.stbbrackets.co.uk/?page=news&year=2011 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Peter Pan skrev:
Peter VTEC skrev:
Hmm jeg kan rigtigt godt lide BV-10Žs design med den store højtaler, jeg er så også en af dem der synes den skal stå på gulvet på gulvstanden..så jeg håber faktisk ikke de laver den henad V1 i design  |
|
|
Peter VTEC
Der er jo to muligheder for gulvstand. Jeg syntes (se billedet/link), det er en elegant løsning på en gulvstand.
|
|
|
Den stand kan jeg også godt lide, i mine øjne er det bare ærgeligt hvis de laver BV-10Žs design om..men lad os nu se hvad B&O har i ærmet når der kommer nyt, jeg er ihvertfald spændt på det __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 29 August 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg har et beovision 7 mk lll med en ny HD-dvb T2 tuner i. når jeg tænder tvét står der kanal navnet i det lodrette display, men ikke når jeg så skifter kanal.
Min forhandler siger at sådan skal det nye modul gøre, oplever i det samme ?
I information om modulet står der:
version 0.1.8.9
Model 1.0.0.0
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes BV7 i en monitor udgave? Eller havde man bare en del penge i overskud da Musikhuset i Aarhus var bygget færdigt? Så flere til overdrevet
mange BV7'er i forskellige størrelser hænge i Musikhuset.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, den fandtes i en monitor udgave uden dvd/bluray, mener den kom frem i MKIII versionen og blev lanceret til 42500kr for en 7-40 i 2008/2009..så vidt jeg husker __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vel også uden BeoSys 3?
Så to forskellige størrelser. Måske en 40" og en der var mindre.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt den manglende dvd/bluray er eneste ting til forskel...jo den fandtes/findes også som 32".
Den findes faktisk stadig som monitor kan jeg se, både i 40" og 55"  __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |