| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 September 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Tak for nyheden Dr.G,
millemis skrev:
| den konverter har vi ventet længe på skulle blive til virkelighed. Hvis det er nu - snart - er der al grund til glæde |
|
|

Ja den har været lang tid undervejs Millemissen.
[COLOR=#0000ff">Se manual[/COLOR">. |
|
|
Hej Peter,
jeg må beklage og sige, at du med dit "udkast" nok er langt fra virkeligheden.
Der er ved den nye konverter tale om en mulighed for at sammenkoble det nye NETVÆRKSBASEREDE link (som i sig selv er på digital basis) med det
nuværende analoge link.
Der er ingenlunde tale om en digital/analog-konverter, som den du beskriver. Den vil der slet ikke være behov for i et nyt (og blandet) link-setup.
Boksen vil kunne gemmes væk, og styres udelukkende (udover sin egen firmware) af software i de nye tv og i ML-baserede produkter.
Hvis jeg kunne/skulle tegne, ville det være en sort kasse med en bøsning til ML, en bøsning til et netværksstik (cat7) og så selvfølgelig strøm.
Hilsen
Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
er der nogen der kender noget til en/et BeoPlay A9???
Jeg hørte at der - udover det snart kommende BL11 - senere på efteråret skal komme "noget, der godt kunne bruges som julegave".
Er der nogen, som kan be- eller afkræfte dette?
Hilsen Rygtemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
BeoPlay A9 bliver stort 

Beofan2 skrev:
BeoPlay A9 er som jeg forstår det en airplay højttaler. Mon ikke de vises frem til oktober ligesom BV11? |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
hvad er BL6K???
En sub???
Og er det noget stort eller småt?
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
B&O og smart tv.
Jeg ved ikke om det er en gammel nyhed, men jeg faldt lige over dette, som måske kan have interesse:
B&O er angiveligt på vej ind i et strategisk samarbejde om en fælles smart-tv platform...
http://www.business.dk/digital/nu-flytter-slagmarken-ind-i-d it-fjernsyn
Mvh
Nesta |
|
|
Smart-tv er en teknologi med mange muligheder.
Der skal dog ikke tages for mange forkerte beslutninger/begås for mange fejl hér.
Der er store økonomiske interesser bundet op på løsningerne på fremtidens måde at se tv på.
Apple (med deres kontinuerlige udvikling af ATV-boksen og nok også snart et iTV) og Google med Google TV-boksene (Android-platformen) som nogle
af de store spillere kæmper om forbrugernes gunst. Andre står på spring for at få en bid af kagen.
Det springende punkt for begge/alle er dog de aftaler, der skal laves med "the contentholders", altså med dem, som har
rettighederne til film, musik og tv-programmer. Det er store drenge, vi taler om - med gevinst/overskud til aktionærerne
skrevet øverst på agendaen.
At udvikle en fornuftig brugeroverflade er nok det mindste i den sammenhang. Det kan Apple, Google og de andre på hver
deres måde sagtens klare. Vi forbrugere må så vælge hvilket "univers", der tiltaler os mest.
Men hvis det ikke lykkes at få det rette indhold på plads - også regionalt f.eks i Danmark - nytter et Smart-tv ikke meget.
B&O gør efter min mening klogt i at holde sig i udkanten af dette spil. At integrere en - selvom den er nok
så "uafhængig" - Smart-tv-løsning direkte i deres kommende tv kunne vise sig at være fatalt.
En bedre vej ville være at bibeholde og promovere den nuværende ATV-boks/PUC-løsning - PUC-løsninger til Google/Androidbaserede
løsninger findes jo også.
Samt lancere en egen ekstern Smart-tvboks med PUC-understøttelse udviklet i samarbejde med med de i artiklen omtalte firmaer,
men med et umiskendeligt præg af B&O's krav til en brugeroverflade/betjening via BEO4. Denne kunne så sælges som del af en
samlet pakke ved de nye tv....
...og kunne ydermere bruges af alle med nuværende B&O-tv.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej millemis

|
|
|
Ih altså Peter, den vender vist på hovedet
Hilsen Millemis __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Min pladespiller opføre sig underlig. Når jeg afspiller en plade med 33 rpm lyder det fint, men når jeg afspiller en med 45 rpm lyder det pludseligt underligt 
Er der noget man kan gøre?
|
| Til top |
|
| |
M-Kaae Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har et spørgsmål til bv 7-40 MKIV
jeg vil høre om der er nogle her på forummet der kender til en summe lyd der opstår så snart man bruger HDMI indgangene på tv'et ( dog undtaget
DVB HD modulets indgang).
Lyden er ikke specielt højfrekvent, men en summen i et lavere frekvens område.. Den opstår tydeligt når der skiftes til både Apple tv'et,
Blueraydrevet eller ps3'eren.. Det er en utroligt irriterende lyd.. Jeg har lyttede til blæserne ved skift mellem DTV og de andre enheder. Disse ændre
ikke hastighed, og vil derfor næsten udelukke at disse kan være årgersagen.
Er dette noget der kan afhjælpes med en software update, eller skal der tages mere drastiske midler i brug ( hardware)???
På forhånd tak for hjælpen..
Mvh, Mk
__________________ Kaae
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M-Kaae
Jeg oplevede engang det du beskriver. Det viste sig at antenne stikket sad løst bag på mit BV 7-40" Mk III. Antenne stikket levere stel. Manglende stel giver brum. Flere forskellige stel tilslutning kan give stelsløjfer som også giver brum. B&O's produkter bryder sig ikke om jord fra jordspyd og 230V stikkontakter med jord.
Jeg har også oplevet brum fra lyspanelet på mit tidligere BV 7- 40" Mk II. Lyden var højest ved lyse tv billeder.
Men der er sikkert mange andre der kan giver brum. Så'eeeeeee __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Hej alle
Min pladespiller opføre sig underlig. Når jeg afspiller en plade med 33 rpm lyder det fint, men når jeg afspiller en med 45
rpm lyder det pludseligt underligt 
Er der noget man kan gøre? |
|
|
Hej Mr_Tarantino
Er det hastigheden, der er forkert? I så fald har jeg lavet et udklip af sektionen i Service Manualen (Du har en Beogram TX2
så vidt jeg husker?), der fortæller, hvordan man justerer hastigheden:
Jeg mener, der er et trick med, at mønstret på pladetallerkenen skal se ud på en bestemt måde, når hastigheden stemmer,
men da jeg ikke helt kan huske det, vil jeg foreslå, at du lægger en LP på pladespilleren, hvorpå der er en sang, du også har
på CD, og så justerer hastigheden indtil du synes de lyder ens.
Hvis ikke det er hastigheden, må du lige beskrive fejlen lidt mere præcist.
- Dennis
EDIT: Så vidt jeg husker, forefindes justeringspotmetrene under pladespilleren - Og lad endelig være med at vende
pladespilleren på hovedet, da det halve af pladespilleren i så fald vil falde ned.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dennis
Tak for guiden. Der er to huller i bunden hvor der står 33 og 45 ved dem. Trykkede blot i den med 45 - og wupti så lød det hele som det skulle igen.
Ved ikke hvorfor den pludselig har ændret sig, men som sagt så virker det igen :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der iøvrigt nogen der ved om man kan få nye puder eller hvad man kalder dem til Beoform 1 hovedtelefoner? Mine er begyndt at smuldre lidt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen sælger SIM2 Projektorer på Stores Worldwide
Sim2 er mulig at integrere i et B&O system således, at man kan styre den med sin B&O system-fjernbetjening.
Læs mere her.
Falder for aldergrænsen Peter Skak Olufsen, det eneste tilbageværende bestyrelsesmedlem, der er i familie med en af de to stiftere, Svend Olufsen var hans farbror, trådte på en generalforsamling fredag tilbage. Det skyldes, at han i starten af oktober fylder 70 år og dermed falder for aldersgrænsen. Peter Skak Olufsen blev medlem af bestyrelsen i 1972 og var formand for den i perioden 1989-2001. Han vil nu koncentrere sig om sine andre bestyrelsesposter samt driften af sønnens gods Quistrup ved Struer.
12-09-2012. Læst her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Den sidste "ægte" B&O'er Peter Skak Olufsen i Bang og Olufsens bestyrelsen er nu væk.
|
|
|
Hej Peter,
jeg kan da tilføje - jeg har selv snakket med ham i går - at han fortsat står til rådighed for bestyrelsen, såfremt de skulle få brug for ham.
Som han med et glimt i øjet sagde, har han lovet "først at komme med sine eventuelle kritiske bemærkninger til bestyrelsen, før
han ytrer dem offentligt" ;-)
Hans hjerte banker for Bang & Olufsen, så han holder sig næppe på afstand - han har jo også en pæn stor aktiepost i firmaet.
Man kunne måske sige, at han fremover vil virke som "ambasadør for B&O".
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 September 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Så kan vi håbe at Peter Skak Olufsen er istand til stadig at holde fast på bare nogle af Bang & Olufsens gamle design dyder Se. 

Billedet er fra mit besøg hos Bang & Olufsen i Struer. Se side 8. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
jeg er temmelig sikker på, at Skak bakker op om linien i den nuværende bestyrelse/direktion.
Ikke mindst af den grund, at han ikke gerne vil se sine aktier smuldre væk.
Han ved, at der skal drastiske ting til.
Hvis du mener den slag dyder, som billedet hentyder til, er det nok ikke dem, han vil holde i hævt
Forøvrigt passer den lille gamling ikke særligt godt på Skak - han er en meget ungdommelig ældre herre.
Han er helt sikkert kun stoppet, fordi der er en 70-års regel, som påbyder det.
Kære Peter, glæd dig over dit setup med BV7-40 som omdrejningspunkt - det kan holde længe endnu.
Og glæd dig over, at B&O nu endelig snart lancerer det, som næste generation kan glæde sig over
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fyr på Beoworld har gravet et canadisk certificeringpapir frem - heraf fremgår det bl.a at BV11 kommer i
40-46-55 tommer. Og det ser ud som om BV10-32 fortsætter lidt endnu.
Læs mere her: http://forum.beoworld.org/forums/t/2744.aspx?PageIndex=1
Det ser endvidere ud som om det nye BV11 kommer med Smart TV-funktioner, som efterfølgende også bliver
tilgængelige på V1'eren.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Smart-TV ser vi muligvis allerede i BeoVision 11 |
|
|
Hej Peter,
det billede kunne sagtens ligge meget tæt på virkeligheden - og vil nok få mange B&O-entusiasters
hjerte til at slå højere
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har kurseret rygter om et kommende nyt BeoPlay-produkt i den sidste tid.
Som det kan læses på denne tråd - http://forum.beoworld.org/forums/p/2687/23201.aspx#23201 - på Beoworld, tror
folk ikke rigtigt på det.
Men...den skulle være god nok.
Betegnelsen A9 hentyder til at det bliver et dyrere/bedre produkt end A8'eren.
B&O har på det seneste udtalt, at de ikke udelukkende vil satse på Apples AirPlay, men også vil understøtte DLNA.
Playmakeren er et godt eksempel på dette. Så mon ikke vi i BeoPlay A9 ser en tilsvarende løsning med indbyggede
højtalere - en transportabel/trådløs højtaler med indbygget Playmaker.
Der er snakket om et produkt, som "kunne være en julegave", så mon ikke den kommer til salg i slutningen af november...
...og bliver præcenteret sammen med BV11 nu den 10. oktober???
Tue Mantoni kunne jo passende trylle den frem, efter at tv'et er blevet vist
|
| Til top |
|
| |