Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Hej hsfrank

Det har din forhandler vist ret i. Men i foråret 2013 forventes BeoVision 7 seriens afløser.
Designet kan næsten ikke blive bedre end det er nu, men måske BV.7's afløser skal styles
til et design der er en smule fladere, samt en mindre bredde på den sorte skærm kant.
Her udover en top tuning af alle de features, som en up today video-engine skal indehold.

Den meget brede sorte kant var udmærket dengang de første 32" BV.7 blev lancerede.
Idéen med dette design var at lægge en afstand til omgivelserne, og dermed fremhæve
billedet, samtidigt får den brede sorte kant skærmpanelet til at virkede større.
Dette mener jeg ikke er nødvendigt med den kvalitet et 55" skærmpanel har idag.
Et 55" TV fylder vist rigeligt i de fleste hjem, uden at øge størelsen med 10 cm kant.

Hvor Bang & Olufsen virkeligt skal lægge sig i selen bliver med at designe nye high-end 
serier af kvalitets BeoLab centerhøjttalere som tilkøbs. De skal være med til at give
BV.7's afløser et mere moderen look.

Muligheden for eget valg mellem flere forskellige mono/stereo kvalitets centerhøjttalere
til vores individuelle setup, er nødvendigt for virkeligt at opnå den lyd, en del af os betragter
som væsentligt bedre, end den lyd der kan opnås (på grund af plads mangel) med integreret
centerhøjttaler i f.eks BV.11. Med BeoVision 12's centerhøjttaler har B&O ikke haft held
med at skabe den lydkvalitet jeg søger i et 5.1 setup. Måske jeg er forvent med min BL7-4.

hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Jeg er helt enig med dig vedr. bl7-4 højtaleren, den kan man faktisk godt blive lidt forvendt af. Jeg er nu også mere til til en
god 5.1 opsætning, så det kunne være rart hvis de også kom med nogle muligheder der senere. Men det er jo smag og behag.
Vi må håbe at de kommer med en værdig afløser til BV-7, som indeholder alle de ting, som BV-11 har. Iøvrigt, som
Dr.G. skriver, et interessant interview med Tue Mantoni. Det er rart at høre at der er kommet nye kunder i butikken, så må vi
bare håbe de gamle ikke forsvinder og det gør de måske hvis de ikke får opdateret de "gamle" produkter.
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Nu link til BV 11 manualer - http://www.bang-olufsen.com/picture/beovision-11

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Aktive højttaler i BV 11-

BeoVision 11 indeholder en Ÿ” diskantenhed, en 2” mellemtoneenhed og en kraftfuld
4” basenhed i både venstre og højre kanal. Hver af de seks højttalere forsynes af deres
egen dedikerede ICEpower-forstærker, der leverer 32 watt. BeoVision 11 har også et
komplet digitalt surroundmodul, der klarer op til 12 lydkanaler vha. Bang & Olufsens
TrueImage algoritme, der håndterer upmixing og downmixing af lydsignaler efter antallet
af lydkanaler i det indgående signal og højttalere tilsluttet.

Som noget nyt kan brugerne også tilpasse og indstille lydopsætningen frit gennem menuen.
Der er utallige indstillingsmuligheder, hvis man vil rode med dem. Man kan naturligvis også
blot holde sig til den simple tilgang, hvor tv’et selv styrer lyddelen.

Link til - B&O BeoVision 11 -  http://www.bang-olufsen.com/picture/beovision-11

Se div. beslag til BV.11 fra - http://www.stbbrackets.co.uk/?page=configurator

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Jan Bødskov skrev:
Peter VTEC skrev:
Jan Bødskov skrev:
Jeg tror jeg falder ind under
kategorien "de andre"

Hjemmefra er jeg flasket op med B&O-fjernsyn, og (desværre Bose-lyd). Mit første eget indkøb fra Struer er Beoplay V-1 i
40".
Jeg kan allerede mærke at det fjernsyn bliver et dyrt bekendtskab, forstået på den måde at jeg nu virkelig har fået øjnene
op
for B&O og fremover vil købe enkelte B&O produkter, såsom BL3+Playmaker til fjernsynet (og måske engang en
subwoofer?), og så bliver resten formentlig Beoplay-produkter.
Hidtil har mit stereo-anlæg været sat til V-1'eren (Nad-forstærker og B&W-højtalere), men har netop solgt anlægget for at
spare op til et sæt BL3. I stuen kan jeg ikke nøjes med en højtaler a la Beoplay A9, men vil have et sæt stereo-højtalere
med
tilpas afstand imellem. Så skal alt streames dertil, ligesom med mit "gamle" anlæg.
I køkkenet står en B&W Zeppelin Air, der fint kan spille køkkenet op (er A8 bedre?, anyone?).
Min kæreste kunne ikke være mere ligeglad med lyd, hun har dog også opdaget A8 fra hendes dameblade, og vil gerne have
min Zeppelin ud asap.

Kender allerede nu flere i min omgangskreds der som jeg har købt et enkelt eller to produkter fra Beoplay, og som nu har
fået
øjnene op for typisk et sæt rigtige B&O-højtalere. Tror B&O på den måde også på sigt kan fodre sig selv med kunder fra
Beoplay og over i nogle af deres B&O-produkter.

M.v.h. Jan

PS: Er slet ikke misundelig over dine BL5-højtalere Ole Uha de er godt nok lækre!

Hej Jan

Jeg har en A8Žer i køkkenet, jeg er ovenud tilfreds med den, den spiller faktisk over alt forventning endda med
overraskende god bund i den lille fætter.

Er der noget du vil vide om den så skal jeg gerne svare så godt jeg kan.

Hej Peter

Super, tak for det.

Har lige et par spørgsmål. Har du lyttet på eks. B&W Zeppelin som sammenligning med A8? Zeppelin spiller ganske godt,
latterlig meget bas men har haft lidt problemer med at airplay falder ud på den. Har du oplevet noget lignende med A8?

M.v.h. Jan

Jeg har kun hørt den gamle Zeppelin spille i Hfk men ikke rigtigt nærlyttet på den. Det jeg synes A8Žern gør godt lydmæssigt
er dens evne til og lyde større end den er, det første der slog mig var dens fylde i lyden, langt bedre end f.eks BL4 som er
meget tynde i deres lyd. Jeg synes ikke den stikker af i bassen som du beskriver din Zeppelin gør, bevares man kan godt
høre at B&O har haft gang i den store lyd equalizer for at få den til at lyde som den gør, men aldrig belastende at lytte på
eller for kunstig. Min er desuden i "wall" indstillingen som lige tager noget af bassen i forhold til "free" indstillingen. Den kan
desuden spille temmeligt højt uden og forvrænge, faktisk rigtigt højt det overraskede mig meget..ellers virker alt som det
skal, den tænder ved signal, fjerbetjening osv er i top.

Jeg kan anbefale den herfra, af en dock at være er jeg bestemt ikke skuffet lydmæssigt, et par Hifi gulvhøjttalere bliver den
aldrig men for hvad den er synes jeg ikke jeg mangler noget.

Airplay bruger jeg ikke så det kan jeg ikke tale med om    

/Peter

Hej Peter

Tak for svarene

Det er da ikke utænkeligt at Zeppelin'en engang skal skiftes ud til fordel for en A8. Et sæt beolab 3 og måske en 11'er er
prioriteten lige nu.

M.v.h. Jan
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Min gamle panasonic blu ray har fungeret upåklageligt, men da det er 1.generation er den desværre noget sløv og larmen en
smule efterhånden. Derfor er der nogen som kan anbefale en blu-ray afspiller, som ville passe godt sammen med Beoplay V-1?

M.v.h. Jan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Jan Bødskov

Jeg tror ikke du vil fortryde et køb af den nyeste version af OPPO BDP-103EU -

http://www.oppo-bluray.co.uk/ecommerce/blu-ray-players/BDP-1 03EU.aspx

OPPO anbefales af B&O. Download-Idea Catalogue-Se Oppo side 36.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Her kan man se hvad sidste nye software er på B&O's produkter.

Disse software revisions niveauer er korrekte den 18 September 2012.
Typisk vil diagrammet blive opdateret hver tredje måned. Tryk her.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Jan Bødskov

Jeg tror ikke du vil fortryde et køb af den nyeste version af OPPO BDP-103EU -

http://www.oppo-
bluray.co.uk/ecommerce/blu-ray-players/BDP-1 03EU.aspx

OPPO anbefales af B&O. [COLOR=#0000ff">Download-Idea Catalogue-Se
Oppo side 36[/COLOR">
.

Hej Peter

Tak for et godt svar.

Den ser super fed ud! Den kommer til at stå øverst på listen over juleønsker i år : D

M.v.h. Jan

MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej jeg skriver ikke så meget her men jeg følger meget med

Efter at have studeret det nye Beovision 11, så er jeg kommet til den konklusion at B&O endelig har sat et tv sammen som
kan erstatte mit AV9000 fra 1992 - Jeg var mere til BV7 men der står fruen af, hun kan rigtig godt li BV10 og derfor
også 11.

Men nu kommer spørgsmålene....

- Der er ikke Scartstik - kan man sætte min elskede KISS VR588 (ja den virker endnu efter jeg har lavet stik og PS) som er
udstyret med beolink modul til fjernbetjening via fjernsynets scartstik eller skal vi over og bruge PUC koder hvis den da
eksistere i listen
- Hvordan med at sende signal fra VR588 til mine linkrums fjernsyn BV4200
- Jeg ved godt jeg skal bruge en BN/BL konverter for at drive mit Beolink

Kunne forestille Peter allerede er klar med kabler

Hilsen Michael
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej MicTheCat

Bemærk på BV 11's stikpanel afbilledet på denne side, findes et specielt AV IN stik.
Her er jeg på skideren, for jeg aner indtil videre ikke hvordan denne analog indgang er connectet.

En Scart ind/ud gang tillader overførsel af lyd-billede-og fjernbetjenings signal + skiftespænding
på pin 8 og stel, til f.eks en V8000 video. På AV IN stikket må kunne sendes audio/video ind,
men de andre muligheder mangler formodenligt.

MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Ja det har jeg også bemærket, men det jeg hæfter mig ved i manualen for BV11 er jo at de skriver at man kan tilslutte en
Beocord video og betjene denne, dog ikke hvordan. Og Beocord kan jo som bekendt ikke modtage styrekoder ud over fra
fjernsynet via Scart. Det er også Beocorden f.eks. i mit AV9000 der har RF modulatoren til at sende signal til linktv, hvorved
signal fra min Kiss bliver formidlet.

Nå men der er jo så et par spørgsmål til den lokale beo pusher i Sønderborg

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

MicTheCat skrev:
Hej jeg skriver ikke så meget her men jeg følger meget med

Efter at have studeret det nye Beovision 11, så er jeg kommet til den konklusion at B&O endelig har sat et tv sammen som
kan erstatte mit AV9000 fra 1992 - Jeg var mere til BV7 men der står fruen af, hun kan rigtig godt li BV10 og derfor
også 11.

Men nu kommer spørgsmålene....

- Der er ikke Scartstik - kan man sætte min elskede KISS VR588 (ja den virker endnu efter jeg har lavet stik og PS) som er
udstyret med beolink modul til fjernbetjening via fjernsynets scartstik eller skal vi over og bruge PUC koder hvis den da
eksistere i listen
- Hvordan med at sende signal fra VR588 til mine linkrums fjernsyn BV4200
- Jeg ved godt jeg skal bruge en BN/BL konverter for at drive mit Beolink

Kunne forestille Peter allerede er klar med kabler

Hilsen Michael

Mht Betjeningen af din KISS er jeg ligeså på skideren - en B&O-forhandler burde kunne opklare det mysterium (jeg tror ikke at du kan!)
Men forvent dig ikke noget superbillede fra den, specielt hvis du vælger en 55"-skærm - den har vel også kun en analog tuner.
Spar hellere lidt mere sammen og køb BV11 med harddiskoptager/egen triple-tuner.
Videofordeling derfra kan definitivt ikke lade sig gøre - det foregår nu via en opmodulering på antennesignalet, og det er et BV ikke
beregnet til. Måske ser vi noget i kombination med BV11's integrede harddiskoptager på et senere tidspunkt.
N.B. Lydfordeling er der sørget for via den nye koverter.

Hilsen Millemissen

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Alle...

Har haft fat i forhandlkeren, der skulle kunne fåes en adapter til scart fra AV input om pin 8 er med er en gåde lige pt. Men den skulle kunne betjene en V8000. Når vi snakker BV 11....

/Dr.  G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

"Når vi snakker BV 11".......og hvad mere skulle der så have stået???

Hvis den kan styre en V8000, kan den nok også styre din B&O-modificerede KISS!
Adapteren er den samme som ved V1'eren.

Overvej dog kraftigt brugen af både V8000 og KISS'en - de giver et "råddent" billede på en stor FullHD-skærm.
Heldigvis har man nu om dage andre, bedre muligheder.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

MicTheCat / millemis / Dr. G

Med hjælp fra en ven kan vi få syn for sagen.    Så er det bare at bestille kablet MicTheCat.

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Har også lige været nede hos den lokale beopusher og få en gennemgang af BV11. og må sige de er kommet efter det set i forhold til BV10, som jeg håber på at få skudt af.

Men jeg har følgende spørgsmål, som forhandleren ikke helt kunne svare på endnu.

1. Masterlink og deres konverter. Jeg har en BS4, beoport(som bliver overflødig), en passive-boks og et gammelt MX'er(via konverter) koblet på ML. Jeg nyder ML's fleksibilitet for at høre hvad man vil i de rum man opholder sig i. Men deres nye BN/ML konverter giver forsinkelse i lyden og det gider jeg ikke, så har i nogen alternative løsninger? Forhandleren sagde man kunne lave forskellige højtalergrupper i BV11, men man så var låst til samme lydkilde i alle rum. -Ikke en option. Man kunne alternativt også sende det ind via scart stikket, men det virker ikke så fleksibelt...

2. Analoge input. der er p.t kun et(scartstikket), men jeg har et par spillekonsoller og et ældre mediacenter, der p.t. benytter composit/vga osv. mediacenteret kan hurtigt få et andet grafikkort i, så det kan køre via HDMI, men de andre skal konverteres på en måde, så det samtidig er nemt at betjene.

En anden ting jeg savner er en composit indgang i toppen til nem adgang når man lige skal se billeder/film fra sit kamera. Her er man jo nød til først at kopiere film/billeder ind, for at se det, hvilket tager tid. Så der ryger noget fleksibilitet.

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej haden

Når din forhandleren ikke helt kunne svare endnu, er det en god ide hvis en kan rede trådene ud, så
der ikke opstår misforståelser om hvad man kan og ikke kan med BeoVision 11 og NL/ML Converter. 

MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

"Med hjælp fra en ven kan vi få syn for sagen.    Så er det bare at bestille kablet MicTheCat."

He he Peter jeg skal lige ha sparet op til BV11 først

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Video

BeoVision 11 Launch with Dansk Fløde Carmen love ...
5 min.
BO launched their new BeoVision 11 at a spectacular event in Copenhagen October 11 2012 ...
biologictube

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes