Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

haden skrev:

Hej

Har også lige været nede hos den lokale beopusher og få en gennemgang af BV11.........

Men jeg har følgende spørgsmål, som forhandleren ikke helt kunne svare på endnu.

Hej haden,

"1. Masterlink og deres konverter. Jeg har en BS4, beoport(som bliver overflødig), en passive-boks og et gammelt MX'er(via konverter)
koblet på ML. Jeg nyder ML's fleksibilitet for at høre hvad man vil i de rum man opholder sig i. Men deres nye BN/ML konverter giver
forsinkelse i lyden og det gider jeg ikke, så har i nogen alternative løsninger? Forhandleren sagde man kunne lave forskellige
højtalergrupper i BV11..."

Det er korrekt, at der opstår lydforsinkelse - men kun i det tilfælde, hvor lyd fra en ML-kilde ( f.eks. CD fra din BS4) afspilles samtidig
i et eller flere ML-rum OG fra BV11/de tilsluttede højtalerne. Dette kan ikke undgås, fordi ML-kilderne i den nye konverter først skal
digitaliseres før de er til rådighed for BV11.
Afspiller man ML-lyd kun i et eller flere linkrum, er der intet problem. Dette er ligeledes tilfældet, hvis man afspiller lyd fra BV11
(fra Media-delen eller f.eks en ATV-boks) på BV11 og i Linkrum samtidig.
At dannelsen af forskellige højtalergrupper skulle have nogen indflydelse herpå, er mig ikke bekendt - jeg tror at du/forhandleren
må have misforstået det.

Hvorfor skulle din Beoport blive overflødig? Du kan fortsætte med hele dit ML-baserede setup! I dit gamle MX vil du stadivæk
kunne høre lyd fra ML.
Har du været vant til - og været indrettet på - at se/bruge videokilder fra tv'et, vil det være slut. BV11 er IKKE indrettet
til at sende et videosignal ud på antennekablet (via en opmodulering). Du skal altså overveje, om det er noget du virkelig har brug
for og forudsætter? Der findes dog andre muligheder/løsninger: det mest nærliggende (og som giver et bedre billede) er at anskaffe
sig en ekstra kilde (f.eks en DVD-spille eller en DVB-C-boks), som tilsluttes direkte til MX'en.
B&O har gennem længere tid tilbudt digital videofordeling via Atlona's HDMI-matrixløsning. Denne forudsætter selvfølgelig, at
det er et Link-tv med HDMI-indgang. Det er dog en temmelig dyr løsning - selvom den nyeste version kun kræver ét HDMI-kabel
til at overføre billed-og styresignaler - og nok ikke relevant for de fleste. BV11 understøtter også denne løsning!

"2. Analoge input. der er p.t kun et(scartstikket), men jeg har et par spillekonsoller og et ældre mediacenter, der p.t. benytter
composit/vga osv. mediacenteret kan hurtigt få et andet grafikkort i, så det kan køre via HDMI, men de andre skal konverteres på
en måde, så det samtidig er nemt at betjene. En anden ting jeg savner er en composit indgang i toppen til nem adgang når man lige
skal se billeder/film fra sit kamera. Her er man jo nød til først at kopiere film/billeder ind, for at se det, hvilket tager tid.
Så der ryger noget fleksibilitet."

Det er rigtigt, at der kun er én analog indgang på et BV11 - det lille kombi-stik. Hertil findes dog forskellige adaptere.
Én af dem har Peter vist ovenfor. Composite er også en mulighed. Din forhandler BØR vide dette - bare bliv ved med at spørge
ham
Ja, put et andet grafikkort i dit mediacenter eller - hvis det ikke er muligt - find en konverter til den? Se:
http://www.av-connection.dk/?ML=791 - f.eks denne: Atlona AT-HDVieW50.
Hos AV-Connection (eller andetsteds) finder du også én, der kan konvertere fra dit kamera og til den HDMI-indgang, der sidder i toppen
på BV11. Men husk lige, at den kvalitet du får fra en Composit-kilde langt fra lever op til nutidens ønsker om billedkvalitet og BV11's evne
til at gengive i FullHD-kvalitet. Det var måske smartere at bruge (konverter-)pengene på en opgradering af dit kamera

Jeg håber, at dette har kunnet hjælpe dig lidt, ellers spørg bare ind til det igen - hvis du da ikke i mellemtiden har fundet en forhandler,
der har givet dig en forklaring

Hilsen Millemissen

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

hej

Tak for svarne. jeg er med på at jeg kan have min ML ved siden og og sådan set køre tæt på normalt. Men mine højtalere i stuen skal jo kobles til BV11 og så bliver der ballade, hvis man ønsker at høre radio, hvilket vi gør meget, i flere rum.

Sætningen: "Afspiller man ML-lyd kun i et eller flere linkrum, er der intet problem. Dette er ligeledes tilfældet, hvis man afspiller lyd fra BV11
(fra Media-delen eller f.eks en ATV-boks) på BV11 og i Linkrum samtidig.
" er jeg ikke helt klar på hvad du mener. skal det forstås sådan at der ikke er delay når jeg benytter media-delen i bv11 eller er det linkrum, som i højtalere der er sat direkte til BV11?

min beoport vil jeg skrotte, hvis det er muligt, da jeg ikke gider have en pc kørende og har det hele på en Qnap NAS(med DNLA). mediacenteret er der blot for at have en ordentlig musik og internetbrowser. og Tvix'en bliver også overflødig med BV11.

Ang. kamera, så er mine kamera'er nu gode nok, men der er bare ikke mulighed for output til HDMI, uden tilkøb af dyr special-adapter, så hellere en composit, som alle passer til, også gæsters kamera. Bemærk det bruges ikke til at nyde billederne, men blot til en hurtigt gennemgang af hvad der skal beholdes og hvad der skal ud. Derefter bliver det taget fra NAS'en..

Har aldrig brugt videokilden fra mit BV10, så det kommer jeg nok ikke til at savne

Og jeg har nu fuld tiltro min forhandler. De har trods alt lige fået det og skal også lære hvad dyret kan. Og ikke alle i butikken har været på kursus endnu, men skal ned i weekenden og have den udvidede demo.

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej haden,

vi tager den lige med B&O's egne ord, så bliver det nok tydeligere:
"BeoLink Converter NL/ML kan levere lyd til og fra Master Link....
BeoLink Converter NL/ML medfører en forsinkelse af lyden på grund af konverteringen fra analog til digital.
O.k: ·Videolyd fra Network Link afspillet på Master Link.
        ·Lyd fra Network Link afspillet på Master Link.
        ·Lyd fra Master Link afspillet på Network Link.
Ikke o.k.: ·Samtidig afspilning af lyd eller video på Master Link og Network Link produkter fra en Network Link kilde.
                   ·Samtidig afspilning af lyd eller video på Master Link og Network Link produkter fra en Master Link kilde."
Egentlig burde der have stået: "på grund af konverteringen fra analog til digital OG FRA DIGITAL TIL ANALOG"!

Beoport giver jo adgang til både Netradio og Netmusik. Selvfølgelig er dit argument ok, men kører den på en mindre/strømsparende
pc er det vel ikke slemt. Det er i hvert fald ikke strengt nødvendigt at skrotte den, hvis man omstiller til BV11plus NL/ML-converter.

Kamera - så synes jeg at du skulle kigge efter en adapterløsning f.eks kablet til den analoge mini-indgang på BV11.

Mediacenter - internetbrowser: BV11 har sin egen Webbrowser! - ordentlig musik: BV11 har en egen Mediabrowser, og
derfor "ordentlig musik" indbygget.

QNAP Nas

En del mennesker bruger stadigvæk den forældede videooverførsel via rf-modulator. Jeg er selv for længst holdt op med det, og
har lokale kilder i stedet!

"....fuld tiltro til min forhandler": det bør du da også kunne have!
Sagen er blot, at de egentlig - også uden kursus - allerede har alle muligheder for at besvare dine spørgsmål.
De har så åbenbart endnu ikke gjordt brug af dem.
Hvis det ikke haster med "dit" BV11, når de nok at blive eksperter inden købet

Hilsen Millemissen

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

ja eller der bør stå "samme kilde kan ikke høres samtidig på tværs af NL og ML uden forsinkelse."

Netradio og netmusik, som idag kommer fra beoport, kan vel også hives via BV11? men naturligvis med en beoport kan man høre flere radio'er af gangen.

Mediabrowseren og webbrowseren i BV11 virker i de fleste tilfælde, men ikke noget at råbe hurra for. Mediabrowseren mangler dynamisk playlist funktion(tilføje til playlist mens den spiller) og så er det besværligt at betjene, så derfor et "rigtig" pc mediacenter, der kan tilpasses. Tvix'en bliver også kun brugt til at afspille film, da audio interfacet stinker.  men det kan jo være der kommer en opdatering der gør det brugbart.

ja. det haster ikke. Skal lige se hvad der kommer af erfaringer. Jeg var lidt for hurtigt ude med BV10 og er aldrig blevet helt tilfreds med det betjeningsmæssigt bl.a. pga det er langsomt. Lyd/billed er super.

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Tak for dine opklarende indlæg -

New delay box, i kombinationen med Network Link / Master Link forhindre lydforsinkelse/ekko.
Forsinkelse boks vil give lyd synkronisering (Delay Time) til Master Link.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

her er der udelukkende tale om lyd og lydoverførsel!
Det er jo ikke sandsynligt, at man vil/kan se billedet i hovedrummet (BV11) samtidigt med at man opholder sig i det
linkrum, hvor man hører lyden.

1: Problemet med lydforsinkelsen er egentlig kun i de tilfælde, at man har ML-lyd i flere rum (incl hovedrummet/BV11)
samtidigt, OG der er så åbent mellem rummene, at man hører den forsinkede ML-lyd fra hovedrummet som ekko.

2: I det tilfælde, at man hører lyden fra en NL/BV11-kilde samtidig i både hovedrum og linkrum, vil der - i modsætning til hvad
jeg først troede - åbenbart også være lydforskel. Dette burde dog være til at løse, hvis man forsinker lyden i BV11 med den
samme tid, som det tager for DAC'en i NL/ML BeoLink-konverteren at konvertere lyd. Hvis dette ikke allerede er løst,
ligger der her en opgave for teknikerne i Struer (eller hvor det nu om dage bliver gjordt).
Måske er det så klaret i en næste softwareopdatering?

Det første problem vil aldrig kunne løses - det er det kompromis, man må indgå, når man forlanger/forventer bagudkompatibilitet.
Først, når engang både Audio- og Video- og Link-delen kører FullNL, er det løst!

Hilsen Millemissen

MrSB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Så har jeg brug for lidt hjælp/viden/erfaringer..

Jeg har pt. en Beovision 7-40 mk III med DVB-HD og beolab 7-2.

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere anlægget med en større skærm og har i den forbindelse en Beovision 4-50 eller
Beovision 4-65 i tankerne. Er der nogen af jer der har erfaringer med disse 2 skærme? Er åben både for gode og dårlige
erfaringer. Og ja, ville egentlig helst have Beovision 12-65 men pengene er ikke helt til det

Hvad med højttaler.. skal jeg beholde min Beolab 7-2 eller skal jeg vælge noget helt andet? Jeg har Beolab 8000 som front
og en Beolab 2 sub. Tv'et bliver mest brugt til tv, men også en enkelt film i ny og næ.

Konen er helt vild med de nye Samsung LED tv (pga. tykkelsen), som kun koster en brøkdel af hvad B&O koster i
tilsvarende størrelse. Og så var det jeg faldt over denne her: http://www.bbuy.dk/product.asp?product=2021 .. Ville jeg evt.
kunne købe en Samsung skærm og så bare koble mine Beolab højttalere til denne boks? Kommer det til at virke og kommer
jeg evt. til at fortryde at gå fra B&O skærm?

Mvh
Søren
Til top Vis MrSB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrSB

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej MrSB,

min umiddelbare - der kunne komme mere, når jeg senere har bedre tid - kommentar er:
Selvfølgelig kan det komme til at virke, spørgsmålet er blot hvor godt?
Og det finder du - hvis det er konen der bestemmer "tykkelsen" - desværre først ud af bagefter.
Og så er det vel for sent!

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

4-50/4-65 er plasmaskærme, og derfor behagelige at se på også ved længere tids kikken - ikke noget med "knald på" som
ved en Samsung LED. Men sørg for, at det bliver en af de nyere modeller: beophile.com/?page_id=3438 - BV4-65 er at foretrække.
Og du må nok også hellere fortælle konen, at de ikke er tynde = 18cm.
Motoren i den er den samme, som du kender - og egentlig overkill, når man "kun ser tv".

Du/i får ved et skift til en Samsung godt nok et tyndere tv m.m. - men det lydmæssige vil ALDRIG blive det samme.

Et BV styrer lyden og lydfordelingen (center-front-sub). Det vil du miste ved skiftet til det "tynde øl", også selvom du genbruger
dine BeoLabs. Du får f.eks ingen centerhøjtaler - kan altså lige så godt skille dig af med enten BL8000 eller BL7-2. Subben vil du
kunne genbruge, men har ingen mulighed for at indstille lyden/lydniveauet på den.

Dette er blot mine tanker: behold dit/jeres BV7-40 - det er et fremragende tv!

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej MrSB

Mit råd er også behold dit/jeres BV7-40 - det er et fremragende tv!

Skulle i alligevel vælge et non-B&O tv, så læs fra side 1 på dette link.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&T PN=1

MrSB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej i 2.

Tak for jeres svar.

Det er nu heller ikke fordi jeg på nogen måder er utilfreds med vores tv, tværtimod. Vi vil dog gerne have et der er lidt større. Oprindeligt skulle det
egentlig bare være et 50" men efter jeg startede med at kigge lidt på nettet hælder JEG mest mod 65", for så regner jeg med at den kan holde lidt
længere. Det første problem er dog at overtale konen om det, hun synes er temmelig stor.

Jeg ved godt at den skal hænge 10 cm fra væggen og at den på den måde kommer op på total 18 cm, det kan jeg sagtens leve med. Det er mere om
fruen kan.

Lyden er nok mit største dilemma ved at skulle skifte tv'et til et non B&O tv, og så at jeg bruger lyden i link rum fra min beosound 9000.

Hvis i skulle vælge imellem at beholde beovision 7-40 eller skifte til enten beovision 4-50 eller beovision 4-65, hvad havde i så valgt? Jeg tror jeg er
lidt for stor en kylling til at turde skifte til fx en Samsung af frygt for st miste den fantastiske lyd jeg er vant til i dag.

Hvis jeg vælger at skifte til beovision 4, hvilken center vil i så anbefale? Jeg er egentlig glad nok for min Beolab 7-2, men har hørt at Beolab 10 også
skulle være en fantastisk højttaler som center? .. Skal nok lige nævnes at jeg har Beolab 8000 som front samt en Beolab 2 tilsluttet .

Mvh
Søren
Til top Vis MrSB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrSB

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej MrSB,

det er altid en fordel at kende hele setup'et, når man skal give sit besyv med.

Har du en BS9000 - og partout vil skifte tv'et - har du mulighed for at trække lyden fra Samsung'en ud (analogt eller digitalt
med en DAC i mellem) og ind i BS9000's aux-indgang. Så kan du derpå tilslutte dine BL8000 og subben - men du får INGEN
rigtig centerhøjtaler!

Havde jeg valget mellem de to (BV7-40 og BV4-65) ville jeg vælge: en BV11-55
Nå, spøg til side: en BV4-65 med en BL10 som center ville være mit valg.

Hilsen Millemissen

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Helt enig med millemissen

En BV4-65 med en BL10 som center ville være mit valg. Er personlig helt "syg" med BV 4, men har ikke plads til den størrelse TV.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

beolion skrev:
Hej med Jer

Jeg står faktisk og planlægger at købe en Altona eller Gefen, men jeg kan ikke gennemskue hvordan man kan betjene
med Beo4 via PUC. Hvis jeg fx kobler en Altona til mit BV7, og en Tvix koblet på Altona, så ved jeg at jeg skal angive
en HDMI expander og vælge Altona til PUC, og i fx HDMI B1 angiver jeg en Tvix M6600. Men, hvordan kan jeg med
samme IR kabel betjene både Altona og Tvix'en? Det burde man vel kunne, hvorfor skulle man ellers vælge en given
enhed som B1, B2 etc. Men hvordan?

Håber I kan hjælpe inden jeg kaster penge efter dette.
Takker.

http://www.soundsheavenly.co.uk/bando-tvir.htm

De nye B&O RJ45 - IR kabler har to IR transmitter på et og samme kabel, men
hvordan IR signalerne skilles teknisk ved jeg desværre intet om, men jeg søger.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker skal man til Atlona HDMI-switchen bruge et specielt PUC-kabel.
beolion må derfor spørge hos sin forhandler - eller vente til der måske er en på tråden, der ved mere eller måske har en DIY-tegning.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hvordan man med samme IR kabel kan betjene både Altona og Tvix'en ?

Står der noget om her. Prøv at se Idea Catalogue Ver. 2.05, der skrives om PUC muligheder -

http://technical.beoworld.org/Struer2012/Idea%20Catalogue%20 %20v%202%2005%20ext.pdf

Download også -Idea Catalogue- Ver.2.1 Se side 22.

http://peecee.dk/upload/view/387608

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Så hedder PUC-kablet fra tv'et til Atlona HDMI-switchen altså: "Atlona Optocoupler cable AT-BO-PRO2HD-1MIR"
Mon man kan lave det selv

V1 og BV11 har 2 gange PUC i hvert stik. Se side 24:
http://www.bang-olufsen.com//~/media/Files/User%20Guides/Beo Vision11/Getting%20Started/EN_Gettingstarted_BV11%20pdf.pdf

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Mon man kan lave det selv
Hilsen Millemissen

Denne gang vil det vist være klogt at bestille kablet hos en forhandler, 
      selv om han sikkert ligner et spørgsmålstegn når man spørger efter kablet.

Nirosan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011
Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

beolion skrev:
Hej med Jer

Jeg står faktisk og planlægger at købe en Altona eller Gefen, men jeg kan ikke gennemskue hvordan man kan betjene
med Beo4 via PUC. Hvis jeg fx kobler en Altona til mit BV7, og en Tvix koblet på Altona, så ved jeg at jeg skal angive
en HDMI expander og vælge Altona til PUC, og i fx HDMI B1 angiver jeg en Tvix M6600. Men, hvordan kan jeg med
samme IR kabel betjene både Altona og Tvix'en? Det burde man vel kunne, hvorfor skulle man ellers vælge en given
enhed som B1, B2 etc. Men hvordan?

Håber I kan hjælpe inden jeg kaster penge efter dette.
Takker.

Hej beolion

På mit 10-46 er der kun 2 stk. hdmi udgange og jeg har derfor anskaffet mig en Altona. PÅ mit tv tilsluttes den på HDMI A med et standart IR kabel. B1 er så den førte ekstra HDMI udgang i Altona

http://www.soundsheavenly.co.uk/bando-tvir.htm

De nye B&O RJ45 - IR kabler har to IR transmitter på et og samme kabel, men
hvordan IR signalerne skilles teknisk ved jeg desværre intet om, men jeg søger.

Til top Vis Nirosan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nirosan

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Nirosan skrev:
Hej beolion

På mit 10-46 er der kun 2 stk. hdmi udgange og jeg har derfor anskaffet mig en Altona. PÅ mit tv tilsluttes den på HDMI A med et standart IR
kabel. B1 er så den førte ekstra HDMI udgang i Altona

Hej Nirosan,

interessant, men det må du vist uddybe lidt mere.

I brugervejledningen til BV10 står der nemlig:
"Slut en HDMI Expander til HDMI C-stikket, hvis et sådant findes, eller til HDMI B-stikket for at øge antallet af HDMI-stik."
Dvs i dit tilfælde (da det er en MK1) skulle den sluttes til B-stikket!
At tilslutte et standart-irkabel til dens ir-øje, er ikke den bedste løsning - den har på bagsiden en "jackstik-ir-port", hvilket
giver en sikrere tilslutning.
Atlonaens userguide: http://www.atlona.com/pdf/manuals/AT-HD4-V41.pdf
Se også på dansk: http://www.av-connection.dk/?PNo=AT-HD4-V41

Hvad har du tilsluttet til expanderen, hvad hedder stikkene du nu har fået, kildeassocieringen og i hvilke ir-indgange sidder
apparaternes puc-kabler?
Tag event et billede af skærmmenuen, hvis muligt.

Er det en forhandler, der har tilsluttet den, eller har du selv?

Hilsen Nysgerrigmissen

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes