| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buch68,
se også mit indlæg på side 235 den 03 Oktober 2012 kl. 18:32 i denne tråd.
Hilsen MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål til alle V1-ejere.
Hvis i fik mulighed for at integrere jeres V1 i et MasterLink-setup med en AudioMaster og et eller flere linkrum,
ville i så være villige til at købe konverteren, der skal bruges dertil?
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se her: Hvad bruges BeoLink Converter NL/ML til ?.
http://www.bang-olufsen.com/en/customer-service/product-supp ort/accessories/beolink/beolink-converter
Millemissen skrev:
| Hej haden,
Vi tager den lige med B&O's egne ord, så bliver det nok tydeligere: "BeoLink Converter NL/ML kan levere lyd til og fra Master Link.... BeoLink Converter NL/ML medfører en forsinkelse af lyden på grund af konverteringen fra analog til digital.
O.k: ·Videolyd fra Network Link afspillet på Master Link. ·Lyd fra Network Link afspillet på Master Link. ·Lyd fra Master Link afspillet på Network Link.
Ikke o.k.: Samtidig afspilning af lyd eller video på Master Link og Network Link produkter fra en Network Link kilde. ·Samtidig afspilning af lyd eller video på Master Link og Network Link produkter fra en Master Link kilde." Egentlig burde der have stået: "på grund af konverteringen fra analog til digital OG FRA DIGITAL TIL ANALOG"!
Hilsen Millemissen
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Beoapple
Nyt build nr. skrives for at forbedre, eller rette fejl på div. funktioner i dit TV. Her et eks. efter opdatering.
Efter opdateringen af BeoVision 10 til build 224, synes tv'et hurtigere (menuer), og lyden er bedre, der er en lille forbedring i billedkvaliteten. Nogle
nye emner er også kommet til i Customer Service Menu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_build
Spørgsmålet til Type nr på BV10 sender jeg videre. |
|
|
Mine forældres BV10-40 MK2 har Build 227, så ovenstående liste er hvis ikke helt op to date... :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi tager lige listen igen.
Aktuel Software liste for B&O produkter 2013.- Download her. 
Hej Beoapple - Jeg skrev:
"Nyt build nr. skrives for at forbedre, eller rette fejl på div. funktioner i dit TV. Her et eks. efter opdatering."
Som du også fik at vide var mit eks. fra en tråd på BeoWorld. Den tråd er ikke op to date, og jeg har ikke lavet listen.
Aktualitet. Sidst på listen står der 15 -10 - 2012. Så måske derfor. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hvis i fik mulighed for at integrere jeres V1 i et MasterLink-setup med en AudioMaster og et eller flere linkrum,
ville i så være villige til at købe konverteren, der skal bruges dertil?
Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Peter,
mit spørgsmål gik på: "hvis de fik muligheden".
Altså et spørgsmål om fremtidens muligheder?
Og jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er en feature, som V1'ejere ville ønske sig.
Vi har jo før været inde over løsninger, der involverer PowerLink-switch'en fra Almando hhv Bosscom.
Det ville også være interessant at vide, om V1-ejere vil spendere de penge, som konverteren
koster, for at få denne mulighed.
Hilsen Millemissen
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Det er forstået.  Blot oplysninger om hvad der kan forventes med en BeoLink NL/ML Converter.
Beolink NL/ML converter, Type 1790 Pris 4.995 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej!
Spørgsmål drejer sig om V1-ejere er interesseret i det, og om de vil betale for det - hvis de fik muligheden.
Lad os høre fra V1-ejerne.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"BeoPlay V1 now compatible with BeoLink Converter
We are pleased to inform you that with the next software update we will introduce Network Link compatibility in BeoPlay V1. In this first step, BeoPlay V1 will be able to work as a main room TV on par with BeoVision 11 connecting to a Master Link system via BeoLink Converter .
With this update, you can still only have one Network Link TV in a setup, but you can integrate with the Master Link system with BeoPlay V1 as well, e.g. make a setup with an audio master and BeoPlay V1."
Eller på Google-dansk:
"BeoPlay V1 nu kompatibel med BeoLink Converter
Vi er glade for at meddele Dem, at med den næste softwareopdatering vil vi introducere Network Link kompatibilitet i BeoPlay V1. I dette første trin, vil BeoPlay V1 være i stand til at arbejde som et hovedrum TV på niveau med BeoVision 11 ved tilslutning til et Master Link system via BeoLink Converter.
Med denne opdatering, kan du stadig kun have én Network Link TV i en opsætning, men du kan integrere med Master Link systemet med BeoPlay V1, f.eks lave et setup med en lyd master og BeoPlay V1."
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kigger på billedet på denne side, kan man forestille sig, at der er mere potientiale i BeoLink NL/ML-konverteren, end vi har fået at vide endnu.
Se de "tomme" huller.

|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
SpinX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hvis i fik mulighed for at integrere jeres V1 i et MasterLink-setup med en AudioMaster og et eller flere linkrum, ville i så være villige til at købe konverteren, der skal bruges dertil?
Hilsen Millemissen |
|
|
Da jeg begyndte at kigge på V1'erne som afløser til vores gamle Avant, var manglen på masterlink et stort problem, siden har jeg løst problemet med "højtaler-deling" med en hjemmebygget powerlink switch, så både V1 og beosound kan bruge højtalerne i stuen.
Så mangler jeg bare muligheden for at kunne dele videokilder med mine linkrum (som vi før gjorde på avanten) men som jeg forstår det bliver det ikke muligt, så derfor kan jeg ikke se hvilken glæde jeg har ud af netlink-masterlink konverteren, hvis det kun handler om at kunne afspille TV lyd i linkrum.
Det kunne selvfølgelig være nemmere den dag jeg køber flere højtaler i stuen (baghøjtaler+sub) dem kan min powerlink switch vist ikke rigtig klare.
Så pt. er netlink-masterlink konverteren ikke noget jeg vil købe (syntes også prisen er for høj) kan ikke se hvad jeg vil få ud af den.
SpinX
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SpinX,
tak for tilbagemeldingen.
For de allerfleste vil det dreje sig om at kunne afspille lyden fra audioanlægget også på tv'ets højtalere.
Herudover er fordelen at man i event. linkrum vil kunne høre de audiokilder, som er på tv'et - eksempelvis fra
Media-Playeren.
Det med videofordeling via antenne skal man nok efterhånden glemme. Nutidens digitale kilder kan ikke bare fordeles,
som vi var vandt til det fra Avantens tid.
Konverterer man disse til analoge signaler - før de fordeles - vil man snart bemærke hvor dårlig kvaliteten er, specielt på
nutidens højtopløsende tv. Behovet vil i praksis kunne løses bedre/nemmere med lokale kilder.
Forøvrigt har der gennem længere tid været mulighed for distribution af HDMI-kilder via en puc-styret HDMI-switch.
Dette kan nu også lade sig gøre via en V1 - men det er en bekostelig affære.
Løsningen med en powerlink-switch er jo flere gange omtalt her på forummet - der har indtil nu ikke jo været andre muligheder
for "integration". Så det er fint at vide, at det fungerer i praksis.
Har du haft præsenteret "din switch"? Jeg kan ikke huske hvor/hvornår?
Pricipielt burde switchen også kunne kombineres med en sub/baghøjtaler-løsning. Det er jo kun front/stereo-højtalerne, der
behøver at være involveret ved audiokilder (altså ikke noget med Speaker 4 og andre uvaner ved afspilning af stereolyden).
Hvem ved - måske er der sogar endnu flere muligheden i den BeoLink NL/ML-converter?
Det ser ud som om der er mulighed for/huller til PowerLink-tilslutninger, så måske kan den - hvis den opsættes i et
ekstra rum - endda kunne fungere som en ActiveLink dvs man ville få et linkrum med i købet
|
| Til top |
|
| |
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da V1 blev annonceret i sin tid, var jeg mildest talt helt oppe at køre. Nu bød muligheden for at få udskiftet mit BeoVision 8-40 sig måske endelig. Jeg fik dog hurtigt hænderne ned igen. Manglen på MasterLink (bruger BS3000 som audiomaster), og ikke mindst snakken om input lag i spil fik mig til at glemme det igen.
Med denne nyhed omkring BeoLink converteren overvejer jeg igen V1. Er der nogen der ved, hvordan det ser ud med input lag på V1 nu? Har de fået det rettet med software? Jeg havde ellers pønset på at skifte til BV7-40 MKIII eller MKIV (da den snart er nede i fornuftig brugtpris).
Jeg er i grunden stadigvæk super godt tilfreds med BV 8's perfomance rent billedmæssigt. Jeg er bange for, at V1, og måske også BV7-40 MKIII (50hz), vil skuffe mig i forhold til min 8'er og dermed ikke vil være pengene og arbejdet med udskiftning værd.
Hilsner fra Das Pferd/Frederik Beoberg
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Er det noget du har hørt rygter om at der vil komme sådan en opdatering til V1 eller er det bare noget du drømmer om.
Eneste problem jeg ser ved sådan en opdatering er at mon ikke nogle af B&OŽs kerne kunder vil købe det billige V1 i stedet for deres dyre tv?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nikolaj.b,
nej - jeg drømmer ikke.
------
BeoPlay V1 now compatible with BeoLink Converter
We are pleased to inform you that with the next software update we will introduce Network Link compatibility
in BeoPlay V1. In this first step, BeoPlay V1 will be able to work as a main room TV on par with BeoVision 11
connecting to a Master Link system via BeoLink Converter .
With this update, you can still only have one Network Link TV in a setup, but you can integrate with the Master Link
system with BeoPlay V1 as well, e.g. make a setup with an audio master and BeoPlay V1.
..
Full link room capabilities
During spring we will further develop the Network Link capabilities to include echo-free sound distribution (Party-mode)
as well as the possibility to allow both BeoPlay V1 and BeoVision 11 to work as a link room TV in a Network Link setup
with either BeoVision 11 or another BeoPlay V1 in the main room. This means you can connect multiple Network Link TVs
in the setup and distribute sound to one or all of them simultaneously.
The BeoLink Converter will have the Power Link sockets enabled, which means you can connect e.g. a pair of loudspeakers
in a link room to the BeoLink Converter, install an IR eye and get sound distribution to this room from any audio or
video source in the system.
------
Det er noget enhver forhandler burde kunne fortælle dig!
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nikolaj
"Eneste problem jeg ser ved sådan en opdatering er at mon ikke nogle af B&OŽs kerne kunder vil købe det billige V1
i stedet for deres dyre tv?"
Der er nok en grund til at de lige har meldt ud, at V1 IKKE kommer i 46"!
Et stort BV11 i stuen og et eller flere V1'ere som linkrums-tv - i køkkenet , i soveværelset...
Det er da smart tænkt, ikk'?
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil blot meddele, at AVRO klassisk kanaler nu er tilbage på N.Radio igen.
Mvh.
__________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisp skrev:
Vil blot meddele, at AVRO klassisk kanaler nu er tilbage på N.Radio igen.
Mvh. |
|
|
Hej fisp
Jeg har fået den forståelse at N.Radio automatisk lukker ned for radiostationer som sender under en vis lydkvalitet. Måske derfor nogle radiostationer kommer og går.
millemis kom med et indlæg på side 261 der lover godt. Her oversat i fuld længde.
Januar 2013. BeoPlay V1 bliver nu kompatibel med BeoLink Converter NL/ML.
B&O er glade for at kunne meddele dem, at med den næste softwareopdatering vil de introducere Network Link kompatibilitet i BeoPlay V1. I dette første trin, vil BeoPlay V1 være i stand til at arbejde som et hovedrumTV på niveau med BeoVision 11 tilslutning til et Master Link systemet via BeoLink Converter NL/ML.
Med denne opdatering, kan du stadig kun have et Network Link TV i en opsætning, men du kan integrere Master Link systemet med BeoPlay V1, som godt eksempel lave et setup med en lyd master og BeoPlay V1.
I løbet af foråret vil B&O videreudvikle Netværkslink kapaciteten til at omfatte ekko-fri lydfordeling (part-mode) samt mulighed for at tillade både BeoPlay V1 og BeoVision 11 til at arbejde som et linkrumsfjernsyn i en Network Link setup med enten BeoVision 11 eller en anden BeoPlay V1 i hovedrummet. Dette betyder, at du kan tilslutte flere Network Link TV i opsætningen, og distribuere lyd til en eller dem alle samtidigt.
BeoLink Converteren vil have Power Link sokler aktiveret, hvilket betyder at du kan tilslutte fx et par højttalere i et linkrum til BeoLink Converter, installere et IR øje, og få sound distribution til dette rum fra enhver lyd-eller videokilde i systemet. Beolink converter NL/ML, Type 1790, er i b&o butikkerne nu. Pris nu 4.995 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
SpinX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej SpinX,
tak for tilbagemeldingen.
For de allerfleste vil det dreje sig om at kunne afspille lyden fra audioanlægget også på tv'ets højtalere. Herudover er fordelen at man i event. linkrum vil kunne høre de audiokilder, som er på tv'et - eksempelvis fra Media-Playeren.
Det med videofordeling via antenne skal man nok efterhånden glemme. Nutidens digitale kilder kan ikke bare fordeles, som vi var vandt til det fra Avantens tid. Konverterer man disse til analoge signaler - før de fordeles - vil man snart bemærke hvor dårlig kvaliteten er, specielt på nutidens højtopløsende tv. Behovet vil i praksis kunne løses bedre/nemmere med lokale kilder.
Forøvrigt har der gennem længere tid været mulighed for distribution af HDMI-kilder via en puc-styret HDMI-switch. Dette kan nu også lade sig gøre via en V1 - men det er en bekostelig affære.
Løsningen med en powerlink-switch er jo flere gange omtalt her på forummet - der har indtil nu ikke jo været andre muligheder for "integration". Så det er fint at vide, at det fungerer i praksis. Har du haft præsenteret "din switch"? Jeg kan ikke huske hvor/hvornår?
Pricipielt burde switchen også kunne kombineres med en sub/baghøjtaler-løsning. Det er jo kun front/stereo-højtalerne, der behøver at være involveret ved audiokilder (altså ikke noget med Speaker 4 og andre uvaner ved afspilning af stereolyden).
Hvem ved - måske er der sogar endnu flere muligheden i den BeoLink NL/ML-converter? Det ser ud som om der er mulighed for/huller til PowerLink-tilslutninger, så måske kan den - hvis den opsættes i et ekstra rum - endda kunne fungere som en ActiveLink dvs man ville få et linkrum med i købet
Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Millemis
Det er rigtigt at videofordeling via antenne er ved at være outdated. Jeg mener bare vi havde nogle rigtig gode funktioner, som nu er forsvundet. Vi har to link rum med billedrørstv så det med kvaliteten på billedet via link var nu ok.
Da vi brugte avanten som master, havde vi en MPEG4 boks (dobbelt tuner med harddisk) koblet til, denne kunne vi jo bruge i alle 3 rum (hovedrum +2linkrum) dog kun samme tv-kanal på samme tid, men det var ikke et problem da vi kun er 2 personer i husstanden, her kunne vi pause en optagelse i stuen, gå i soveværelset og se udsendelsen færdig. Desuden kunne vi nøjes med et boxerkort og betjening kunne foregå med B&O fjernbetjening i alle rum.
Nu med V1 i stuen i stedet for avanten har jeg mistet mine link-funktioner. Vi kan ikke fortsætte en optagelse i et andet rum, vi har nu behovet for 4boxer kort (det kan man ikke få, max.3) dvs. vi skal "undvære" betalings tv i et rum. V1 =kort1, Harddiskboks til V1 =kort2, Køkken =kort3. Så er der kun FTA kanaler tilbage til tvet i soveværelset. Jeg har nu behovet for to ekstra MPEG4 bokse og skal de være B&O betjent koster det også.
Man kan håbe at B&O kommer med en løsning der via Netlink gør at man i linkrum kan "trække" på de optagelser og tilslutninger der ligger/er på f.eks. Beovision 11 eller et andet kommende master tv. Loeve har vist en funktion lignende.
Vedr. min powerlink switch kan den ses i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=0&TPN=40
Men jeg er da spændt på at se hvilke muligheder der kommer med BeoLink NL/ML-converteren.
SpinX
|
| Til top |
|
| |