| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det! Nu håber jeg ikke at jeg belemre dig, men den passer vel også til en Beocenter 2300?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Connections: Power Link 2, AUX 1 = Dette er en indgang, og ja her kan du tilslutte en RIAA forforstærker på et Beocenter 2300.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Martin RK Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også vælge at købe et Beocenter 9500. Den har Phono indgang og indbygget RIAA forforstærker, og kan fås til en rimelig pris i den blå avis eller hos Bestbuy
jeg har i dag en Beogram 9500 tilsluttet et Beocenter 9500, og den er nævnt på samme liste med de pladespillere uden RIAA som TX2. Hvordan TX2fungerer sammen med Beocenteret kan Peter Pan nok fortælle mere om, men jeg kan starte min Pladespiller direkte fra Beocenteret eller fjernbetjene den med Beo4. Om TX2 kan fjernbetjenes ved jeg dog ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også et lækkert anlæg, men kan nu bedst li 2300. Selvom det godt nok er noget dyrere... Og min TX-2 passer heller ikke så godt til Beocenter 8500-9500 desværre.
Nogen der kender nogle butikker der handler med brugt B&O
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.radioogtveksperten.dk vil jeg holde mig fra. Der har jeg en rigtig dårlig oplevelse fra og derved erfarer at han ikke er til at stole på.
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillquist skrev:
www.radioogtveksperten.dk vil jeg holde mig fra. Der har jeg en rigtig dårlig oplevelse fra og derved erfarer at han ikke er til at stole på.
|
|
|
Hvordan det??? Det er måske meget rart for andre at vide ?? Har du købt produkter af ham eller fået dårlig behandling, eller andet __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det vil jeg også gerne høre om. Har nemlig kigget en del på den side...
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
beo4 skrev:
Tillquist skrev:
|
|
|
Hvordan det??? Det er måske meget rart for andre at vide ?? Har du købt produkter af ham eller fået dårlig behandling, eller andet |
|
|
For 1œårst tid siden skulle mine forældre bruge en video så de kunne afspille deres videobånd og fandt ud af at Radiotveksperten.dk havde havde en V8000 som der var nyrenoveret. Den købte de og fik leveret at forretningen. Jeg skulle så indkode turneren i den, så der også kunne optaget fra V800, men jeg kunne ikke finde nogle frekvinser.Jeg ringeder selv til forretningen og spagte der var noget galt med den V8000 de lige havde leveret, men jeg fik bare at vide det var mig som bar mig forkert ad og at video'en ikke fejlede noget som helst, han havde teknikere som havde 25års erfaring med B&O, så de ville havde fundet en fejl hvis den havde sådan een. Nå, så måtte jeg jo prøve igen (jeg har jo også kun bejetent B&O i 20år), men kunne stadig ikke få det til at virke. Jeg ringet at til Bang & Olufsen i Struer for at hører deres vudering og jeg fik den flotteste service man kan tænke sig, deres dom var enkelt, turneren i V8000 er defekt. Så jeg ringede til RadioTvEksperten.dk og fortalt at jeg stadig ikke kunne få det til at virke og at jeg havde talt med B&O i Struer og fortalte ham deres svar. Svaret jeg fik forretningen var at jeg bare skulle komme ind med video'en, så ville jeg få mine penge retur, og at han mente at det nok var bedst for så begget 2. For han var ikke van til at handle med besværlige kunder. Han hævde stadig at videoen ikke fejlede noget indtil min mor afleveret den i forretningen, så bekladet han at de havde overset en fejl, som han dog stadig var lidt skæptisk overfor. Så ham skal jeg aldrig handle med igen og jeg fortæller gerne om min oplevelse med sådan et firma, så andre ikke kommer udfor det samme som jeg.
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu talt med radio og tv eksperten nogle gange, og de virker ellers til at være flinke og yder gerne service over telefonen (teknik m.m) uden problemer  __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
beo4 skrev:
Jeg har nu talt med radio og tv eksperten nogle gange, og de virker ellers til at være flinke og yder gerne service over telefonen (teknik m.m) uden problemer |
|
|
Det tvivler jeg heller ikke på. Det var bare min første og sidste oplevelse med forretninger. Der blev spurt om hvad mig dårlige erfaring med ham var og jeg svaret. Så er det jo op til en selv om man vil handle der eller ej.........
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke lige som den bedste service i verden... Tak for svaret! Så blev man jo lidt klogere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin RK skrev:
|
Hvordan TX2 fungerer sammen med Beocenteret kan Peter Pan nok fortælle mere om, men jeg kan starte min Pladespiller direkte fra Beocenteret eller fjernbetjene den med Beo4. Om TX2 kan fjernbetjenes ved jeg dog ikke.
|
|
|
Martin RK
Vedrørende Beogram TX2 ved jeg kun det, jeg kan søge frem til via Google.
Personligt benytter jeg en Beogram TX med phono tilslutninger til Nad C 162 forforstærker som har RIAA forforstærkeren indbygget. En TX kan ikke fjernbetjenes.
Mit stereo anlæg.
For at videre sende lyden fra NAD C162 via MasterLink til højttalerne, aktiveres AUX indgangen på BeoCenter 9300, eller via Beo4.
____________________________________________________________ ______

Kroko er ikke til salg 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 05:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan.
Købte for kort tid siden en Beomaster 5000 som fungere fint, samme sælger tilbød mig en Defekt Beogram CD 6500 i crom og røgfarvet glas til 250,- og jeg blev gjort opmærksom på at denne afspiller ikke kunne afspille CD,er og kunne den skulle man være rimelig heldig en enkelt gang.
Nå men jeg tænkte at selvom den ikke fungerede så var 250,- ikke særligt meget så jeg købte den-
Jeg fik den igår og prøvede jo at sætte den til, jeg ved ikke hvad der skulle være galt med den Beogram CD 6500, den er flot som ny og spiller CDér uden problemer, selv de mest ridsede jeg har spiller den uden problemer, så det kan være at den måske lige skulle er tur med post DK og blive rystet lidt for at virke , for det gør den nu 100%.
Mit spørgsmål er at kablet som er fast monteret i Beogram CD 6500 kun har 5 ben i DIN stikket, der er to huller mere i selve stikket, jeg mener at kunne huske at man kan montere to ben ekstra for at få fjernbetjeningen til at fungere da det jo ikke fungere med kun 5 ben.
mvh. PE
Nu kan jeg måske takke Post DK som jo tit får skylden for at kaste lidt for meget med pakkerne
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul-erik
For at få fjernbetjenings muligheder mangler pin 6 og pin 7, som du skriver. Pin 7 = Data Pin 6 = Datastel Har du et gammelt DIN stik, kan du trække de to ben du mangler baglæns ud, og montere i det eksisterende huller i DIN stik fra din CD'en.
DIN 7-polet DIN stik til B&O Aux/DataLink.
Farvekode på ledningerne, kan være anderledes.
Tillykke med den Cd afspiller, det var sku et godt køb.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Frape Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har netop anskaffet mig en Beovision 7-32 mrk 1.
Nu vil jeg gerne høre jer hvilke fordele jeg kan få ved at installere et HD ready kit på modellen.
Jeg er som sådan meget tilfreds med den nuværende billedkvalitet som kommer fra kabel(Yousee) som et analog signal.
Bliver billedkvaliteten bedre efter en sådan opgradering når jeg stadigvæk beholder mit nuværende analog signal?
Jeg kan forstå jeg også derved får et DVI stik så jeg kan tilkoble ekstern udstyr med digital billedoverførsel. Det giver selvfølgelig nogle fordele men er der andre fordele der følger med ved at installere kittet ?
Frank
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frape, og velkommen til hifi4all. 
Du kan her læse om HD-Ready kit og HDPC, og herefter må du så selv vudere om du mener HD TV er noget du får brug for.
Har dit BeoVision 7-32 nummeret 931x eller 932x er der ikke indbygget HDCP. Her kan du læse hvad HDCP er:
Der står: Hvis et display er HD-Ready, så kan det altid afkode HDCP. Dette er bare ikke altid tilfældet.
Du kan altså anskaffe et HD-Ready kit, hvis dit TV er en af de to modeller. Det hænger sådan sammen. Dit display er godt nok HD Ready, men det er den elektronik som B&O lagde ind i de første BV7 modeller ikke. Dette gælder også BeoVision 7-40" med nr. 935x.
Konsekvensen ved ikke at have HDCP installeret er at du ved overførsel af digitale billede signaler fra F.eks. en Selector som Samsung HD boksen fra YouSee via digital S/pdif kabel tilslutning, kun oplever et ca. 4 sek. billede på din skærm, derefter bliver skærmen blå eller en anden farve. HDCP er en kopisikring som giver tilladelse til at åbne for overførsel af digitale billede signaler til dit kopisikrede HD TV.
B&O havde i den allerførste version af BeoSystem 3 også valgte at lancere den uden at indbygge HDCP, som HD Ready standarden foreskriver.
Hvis der er HDCP i dit displayet, så kan du tilslutte afspillere, både med og uden HDCP. Hvis der IKKE er HDCP i displayet, kan du kun tilslutte en afspillere uden HDCP.
På dette link kan du se hvad et HD-ready kit er :
Kontakt en B&O teknikker, han kan så hvis du ønsker det, komme og montere kittet inde i dit BeoVision 7-32, samt indlægge de nødvendige opdateringer.
beo1 skrev:
| Lidt opklarende info fra en insider; Det er korrekt at man er nødt til at bekoste opdatering af "ældre" Bevision 7 som Peter beskriver , man kan desværre ikke fysisk se en ændring efter opdatering, men scalerboardet bliver skiftet, og software, både fysisk og flash opdateres. Det giver umiddelbart 2 hd-input, dvi-d og component, lyd skal overføres via s/p-dif. MEN, man kan vhj.a. eksternt kit fra Oneremote (2195,00 vejl.) ændre status på dvi-d til 4 stk HDMI input, stadig med lyd via s/p-dif. Boksen bliver styret af Beo4 via Gefen-ir koder, som føger med opdateringen nævnt ovenfor.
Det er også korrekt at det ikke er helt gratis at skulle opdatere diverse flash-sw, men det kræver en tekniker som mig, og jeg arbejder som de fleste andre ikke gratis. I den forbindelse vil jeg dog påpege at det mig bekendt kun er B&O produkter der kan opdateres løbende i kundens hjem, og med tanke på den rivende udvikling på mediefronten, er det vist ikke så tosset endda
Ideen om at man stadig kan nøjes med 1 stk Beo4/5 til at kontrollere hele sin hjemmebio, og mulighed for at gemme alt det grimme isenkram væk er enestående i mine øjne! | | |
Jeg håber du nu kan træffe din beslutning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray
Du kan allerede nu bestille BeoVision 7-40" MkIV, og de første vil kunne sælges fra butikkerne i uge 20/21. 09.
Der vil ikke være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Opdateringen er en rent tekniske forandringer: Den tidligere DVD-afspiller er nu erstattet af Blu-ray, men den skal bestilles sammen med Mk IV hvis du vil have den med, da B&O ikke vil eftermonterer den. Digital tuner (DVB) indgår i prisen, med valgfrihed mellem DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.
Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening er 49.995 Kr. Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening og Blu-ray er 62.995 Kr.
Blu-ray afspilleren indeholder en teknik der kaldes "BD Live feature (profile 2.0)", som giver flere interaktive funktioner via internettet, såsom ekstra materiale, trailers etc.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2128&zoneid=1 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Glenn Valkær Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Jeg har hentet filen på de 69 mega via dit link. Men min virus scanner går fuldstændig amok pga en trojan.
Er der mulighed for at oploade filen igen evt andetsteds end rapidshare (hvor jeg tror problemet ligger...)
På forhånd tak
Glenn
|
| Til top |
|
| |