Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 02:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 April 2013 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej folks,

Jeg er for et par uger siden blevet den glade ejer af et BeoVision 11-40. Jeg er så småt begyndt at blive dus med alle dets nye funktioner, men én ting har jeg simpelthen ikke kunnet få til at virke ordentligt. Jeg har et BeoCenter 2, som jeg bruger til CD/radio/AUX dagligt. BC er sat til mine BeoLab 9 via Y-splitter fra systemboksen til hver højttaler. Der går ligeledes RJ45 til powerlink kabler fra BeoVision 11 til BeoLab 9. Jeg har dog lagt mærke til en hørbar summen fra højttalerne, som ikke er der, hvis kun ét powerlink per højttaler er sat til. Et andet problem er, at helt tilfældigt skruer lyden selv helt ned efter der er hørt en lydkilde i ca. 20-30 min. Efter at have være dæmpet i et stykke tid, skruer den selv op for lyden igen Hvis man skruer op mens lyden er dæmpet, bliver det vildt højt, når systemet selv skruer op. Denne proces gentager sig selv i loops. Pænt irriterende. Er der virkelig ikke anden løsning end at købe den hjernelamt dyre ML/NL boks?

Vrinsk fra Das Pferd
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej Das Pferd
 
Tillykke med BeoVision 11.
 
Man tilslutter KUN en kilde til højttalerne, alt andet giver kun problemer.
Det vil da også være det mest naturlige at et sæt BeoLab højttalende står
på hver side af fjernsynet. Så den opsætning må du overveje.
BeoVision 11 har en AV indgang. Kablet fra BC2 må de have i B&O butikkerne.
 
  Mini DIN 9 Pin.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Woow, tro det eller ej jeg har lige fået at vide at jeg har vundet et Beovision 6 incl BEO4 i Marts Pricedraw på Beoworld. Hmm
jeg har faktisk aldrig overvejet at købe et Beovision 6 da jeg er godt tilfreds med MX4200 rundt omkring i huset - meen jeg kan
nok finde et enkelt rum der mangler et tv

Er der nogen der ved om der er indbygget masterlink i alle Beovision 6 så det umiddelbart kan benyttes som linkrums tv?

Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Tillykke MicTheCat

MasterLink  Ja i 26" - http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=549


22" Optional Extra - Master link module: Type 4015 - http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=548



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Så er der jo kommet regnskab fra Bang & Olufsen, men jeg kunne umiddelbart ikke finde noget omkring nye produkter.

Så jeg valgte derfor at høre gennemgangen af rapport der er inde på deres hjemmeside. På slide nummer 7 bliver der fortalt at på mandag lancere b&O Play både headphones og earphones. Samt i Maj lancere Bang & Olufsen et surroundsystem ( Nok ikke tvivl længere om hvad det er) Samt at der også kommer nye ting i efteråret, både nye produkter samt opdateret versioner.

Salget er faldet drastisk af BV7 Hvorimod bV11 har solgt ok.

Det må konkluderes at BV7 trænger til en ganske stor opdatering

 



__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej MicTheCat,

tillykke med det!
Den anden MisseCat er slet ikke misundelig

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

@Peter
Nå ja det kunne jeg jo selv have slået op, det er 22" så det er spændende om Lifestyle har smækket Masterlink i. Det får vi se,
ellers må jeg jo ned til Schantz (B&O Sønderborg) og se om jeg kan lokke et billigt modul ud af ham.

@millemis
Ja du deltager jo nok også i Pricedraw så det bliver vel nok også din tur en gang
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej Das Hyphest,

tillykke med dit BV11.

Det ultrakorte svar på dit spørgsmål er: NEJ!
Men vær glad for, at Bang & Olufsen har gjordt sig den umage at lave en konverter, så du også
fremover kan bruge dine 'gamle' produkter sammen med dit nye tv.
Hvilken anden producent havde brugt resourcer på dette?

Der er adskillige tråde på BeoWorld om ML/NL-konverteren.
Se f.eks her:
http://forum.beoworld.org/forums/t/4392.aspx

Tro mig, der er potentiale i den.....som endnu ikke er kendt/offentliggjordt.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej Das Pferd
 
Tillykke med BeoVision 11.
 
Man tilslutter KUN en kilde til højttalerne, alt andet giver kun problemer.
Det vil da også være det mest naturlige at et sæt BeoLab højttalende står
på hver side af fjernsynet. Så den opsætning må du overveje.
BeoVision 11 har en AV indgang. Kablet fra BC2 må de have i B&O butikkerne.
 
  Mini DIN 9 Pin.


Hej Peter,

De står skam også per hver side af TV'et nu. Din løsning vil vel indebære, at jeg skal tænde for TV'et manuelt hver gang jeg skal høre en kilde fra mit BC2? Det er jeg ikke så vil med. Var godt nok nemmere med ML...
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

MicTheCat skrev:
@millemis
Ja du deltager jo nok også i Pricedraw så det bliver vel nok også din tur en gang

millemis har vel også en dag fortjent at vinde en -

       Eller hvad      



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

@Mis

Tak for svar. Må overveje den converter, selvom jeg synes det er mange penge for en løsning oveni et i forvejen dyrt TV.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Din løsning vil vel indebære, at jeg skal tænde for TV'et manuelt hver gang jeg skal høre en kilde fra mit BC2?

Das Pferd

Ja, for ellers kan du ikke vælge indgang og lydstyrke. Men hvad enten det er et MasterLink TV
eller BV 11 skal det være ("tændt" i dvale) uden billede. TV'et er jo hjertet i et B&O setup.

Jeg forstår dog godt at du vil foretrække at fjernsynet stod i standby, når du bare høre CD eller
Radio. Sådan har jeg det også, og det kan også laves, men ikke uden de problemer du har nu,
eller med en SpinX  Diy BeoLab switch boks.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:


millemis har vel også en dag fortjent at vinde en -


       Eller hvad      



På forhånd tak - er det til selvafhentning, eller hvad

Hilsen Kaffemissen


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 05 April 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  


Beovision 7 - en klods om benet

http://epn.dk/teknologi2/billed/article5300262.ece
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om det

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
haden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 05 April 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

@Das Pferd: jeg har mit BV11 og min Beosound4 sat til de samme beolab3 og det fungerer fint, så længe begge kilder ikke forsøger at bruge højtalerne samtidig, så lyder det sært.
Det var noget teknikerne lavede da de monterede mit bv11. de pillede ved noget i kablet, men jeg ved ikke hvad, men det kan lade sig gøre.
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Var det autoriserede, kongeligt priviligerede B&O-teknikere???

Hilsen Måbemissen



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 April 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

BeoVision 7 - (Epn. red.) en klods om benet
 
 
 
 
Fortæl mig lige hvordan Tue kunne forvente at BeoVision 7 skulle kunne holde skansen
som Bang & Olufsens flagskib, når det ikke bliver ført up today med en ny AV engine.
Samtidigt med butikkerne bliver fyldt først det "billigt" BeoPlay V1 og senere med
BeoVision 11. som er ført ca. up today.
 
Jeg formemmer at Bang & Olufsen ikke har råd til at opdatere og videreføre BeoVision 7.
Bang & Olufsens smukkeste AV-TV til dato, med frit center højttaler valg. Synd og skam.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 April 2013 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

@das ferd
Tror dit problem ligger i en stelsløjfe. Det giver brum og kan også give andre mærkværdigheder. Men nok en god ide at kontakte din forhandler. Du
kan nogle gange få effekt ved at dreje dit 240 V stik 180 grader så så bytter om fase og nul men så er det lige det med at du jo har fire af dem
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 05 April 2013 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Nogle har måske bemærket, at jeg på forrige side omtalte de nye funktioner (SW7)
I BM/BS5 - som den vigtigste vel nok Spotify.

Nogle ejere af BM/BS5 har et setuo hvori deres 'gamle' audiomaster indgår, fordi de stadigvæk
gerne vil kunne bruge de vandte kilder: Radio, CD, og grammofon.

Med den nye opdatering tvinger Bang & Olufsen disse til at vælge mellem disse gamle kilder
og Spotify.
Spotify kan kun vælges, hvis VM/BS5 fungerer som audiomaster!
Muligheden for parallelt at bruge sin 'gamle' audiomaster er dermed udelukket.

Sørgeligt, at det skal være 'et enten eller'

Mon der er en mulighed for at dette ændres?
Jeg ser kun den, at der til de 'gamle' audiomastere skrives ny software, hvori en
optionsmulighed: "IKKE AudioMaster" er indeholdt.
Som bekendt lå/ligger software'n på gamle audiomastere på en EPROM.
Denne skulle så først produceres, og siden udskiftes i hvert anlæg.

Mon Bang & Olufsen vil tilbyde den slags service anno 2013?

hvis der skulle være andre, gode/bedre ideer til hvordan dette dilemma løses, bedes de
præsentere dem snarest [:

Hilsen Millemissen.



Jeg har et setup herhjemme bestående af:

BeoVision 7-40 mkIII i option 2

BeoSound9000 i option 0, med kildevalg CD og Radio

BeoSound5 i option 0, som audiomaster, med kildevalg N.Music og N.Radio

Det fungerer faktisk, det er dog nødvendigt at trykke 2 x CD, eller Radio det er umiddelbart eneste observation. Spotify reagerer på A.Mem.

I kan prøve selv, det er noget jeg selv har leget med, da jeg bare ikke vil af med BeoSound9000, det er for fedt et anlæg
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes