Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian,

tak for din tilbagemelding til dette - for mange - vigtige emne.

Nogenlunde det samme skriver Stefan her på BeoWorld.
Men andre kan ikke få det til at virke - og skal måske til at vælge.
Det ville være fint, hvis der kunne blive lavet en officiel oversigt over, i hvilke kombinatoner, det virker/hvilke
ulemper, der eventuelt alligevel kan være - tips til en mulig opstilling med 'både og'.

De er ikke blot vigtigt for os her på trådene og på BeoWorld, men også vigtigt for forhandlerne, som nu har et godt (Spotify)
argument til at få øget omsætningen af BM/BS5.

P.S. Hvorfor har man ikke blot ladet Spotify reagere på f.eks. A.MEM2 eller på en anden kommando, som ikke normalt
er i brug på en 'gammeldavs' AudioMaster?

Hilsen Millemissen



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 April 2013 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Millemis det bedste ville jo være at man kunne vælge hvilken kommando Spotify skulle reagere på. Som man kan med N.Radio og N.Music. Jeg har
ikke længere en gammeldavs Audio Master selv om jeg nogen gange savner mit BC9000. Så jeg foretrækker at kunne vælge kilden direkte med BEO4
eller Beolink 1000
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 05 April 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

"Så jeg foretrækker at kunne vælge kilden direkte med BEO4 eller Beolink 1000", skriver du.

Selvfølgelig skal man da kunne vælge kilden direkte.
Det er blot et spørgsmål om at finde en kildeknap (og selv måtte vælge den selv i BS5's setup), som ikke konflikter
med det, man gør på en god 'gammeldavs' audiomaster.

Jeg vil i hvert fald gerne have have 'RADIO', 'CD', PHONO og A.MEM til rådighed for min audiomaster - selvom/hvis
jeg køber en BM/BS5 med 'Spotify Inside'.
N.B. A.MEM (eller A.TAPE) knappen bruger jeg til min Playmaker med AirPlay og Line-indgang!

Det bør ikke være et spørgsmål om enten det ene eller det andet anlæg - indtil nu var det jo muligt at have
begge dele kørende. Skal 'Spotify Inside' afgøre, om det stadigt er muligt, fravælger jeg helt klart en BS5 - og Bang & Olufsen
får ikke solgt noget til mig denne gang
Spotify fungerer jo aldeles fremragende på en iPad via AirPlay/Playmaker

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 April 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

haden skrev:
@Das Pferd: jeg har mit BV11 og min Beosound4 sat til de samme beolab3 og det fungerer fint, så længe begge kilder ikke forsøger at bruge højtalerne samtidig, så lyder det sært.
Det var noget teknikerne lavede da de monterede mit bv11. de pillede ved noget i kablet, men jeg ved ikke hvad, men det kan lade sig gøre.


Nu har jeg aldrig... Jeg må have fat i B&O Rådhuspladsen i Aarhus, hvor jeg købte mit BeoVision 11. De må kunne hjælpe :) Tak for heads up! Jeg går og tager kablerne fra og sætter dem i igen alt efter om jeg ser TV/film eller om jeg hører musik, og det er jo ikke rigtig holdbart >.<
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 April 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Millemis så er vi jo enige. Det gælder om at have muligheder. Du har tit sagt at du ikke vil investere i BM5. Men du følger jo godt med i mulighederne
og "begrænsningerne" så hvis jeg var sælger vil jeg helt klart sige at du har købsimpulser Jeg har aldrig fortrudt køb af BS5/BM5 og fik endda
skiftet motherboard tre år efter køb da der var en produktionsfejl i de tidlige modeller og det ser man ikke andre steder. Men klart hvis du er super
tilfreds med dit playmaker setup så er det jo det der virker for dig.

Se bare om nogle år har de nok en BS5/BM5 med i pricedraw på beoworld og så er det din tur og så kan du se hvad du er gået glip af
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 06 April 2013 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hej MicDenKat,

ja ok da, hvis jeg får en i 'pricedraw', så tager jeg den

Jeg kender BM/BS5 'rimeligt' godt - lige fra starten af...
...men det har også lige fra starten af generet mig, at man skal rende hen til væggen elker til skænken,
hvor den står for at få den til at gøre noget.
Jeg er absolut ikke nogen tilhænger af den overjukeboxede MOTS-funktion - jeg skal nok selv bestemme
hvad, jeg vil høre.
Det betyder derfor, at jeg ofte ville skulle i nærkontakt med den - fedte med hjulet, som jeg plejer at sige.
Desuden hører jeg oftest musik i forskellige rum - det bliver noget værre renderi det dér.

Da jeg fik min første iPod Touch og begyndte at eksperimentere med diverse Bluetooth-modtagere
sat til mit anlæg, vidste jeg hvor det bar hen.
Senere, da iPad'en og AirPlay var en realitet, var der ingen vej tilbage.
Og da Bang & Olufsen lancerede Playmakeren - og dermed overflødiggjorde min
AirPortExpress/DAC-kombination - faldt alle brikkerne på plads!

Dér, hvor jeg er/opholder mig, vil jeg også have muligheden for at vælge, hvad jeg skal høre, basta!
Forestil dig, at din Beo4 havde en fast plads et eller andet sted i huset, og du skulle rejse dig/gå hen til den,
hver gang den skulle i brug - det er da en absurt tanke?

Nej, jeg ved hvad jeg går glip af - jeg går glip af noget, jeg ikke har brug for.

Derudover skal det siges, at den først efter mange år, blev et halvvejs brugbart aparat.
Der skulle mange opdateringer til, inden den kunne afspille FLAC-filer, fik mulighed for et ripdrev og kunne
styres af en Beo6 (med den bette-lille skærm) osv.

Den er køn at se på - men et kønt udseende er ikke alt

Når den engang bliver gevinst i 'pricedraw', er der måske en velvoksen BeoRemote-app til at styre den med -
og så er historien nok en hel anden

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 06 April 2013 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Das Pfred

Du har vil fået monteret dit tv af forhandleren?  så må de da lave så det virker.

For du havde vel fortalt at du havde et anlæg i forvejen?



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 06 April 2013 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:
Das Pfred

Du har vil fået monteret dit tv af forhandleren?  så må de da lave så det virker.

For du havde vel fortalt at du havde et anlæg i forvejen?



Hej Nicolaj,

Jeg er sådan lidt "venner" med dem hos min forhandler, så de var trygge ved at lade mig klare resten selv. Det var jeg også, men jeg har så ikke kunnet få det helt på plads. Jeg ringer til dem på mandag :)
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 06 April 2013 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  


hehe kender det godt har også købt flere ting på den måde. hvor man kan presse prisen lidt mere, og glæden ved og selv pakke det ud

Men må så dov også erkende at nogle gange får man mere ud af og give det mere for montering,  hvor man får div stik og kabler som man ikke lige havde tænkt på og købe som man så skal ned og købe bagefter.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 April 2013 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det er forkert at koble aktive BeoLab højttaler direkte til to kilder.
Se hvordan det kan gøres enkelt og uden problemer, hvis du ikke så det på side 284. -

Diy BeoLab switch boks.  -  Skriv evt. til SpinX om hjælp.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
haden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 06 April 2013 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Ja det var "rigtige" B&O teknikere. De sagde at det ikke var efter bogen, men at det virkede fint. For skulle det være efter bogen skulle man sælge en konverter eller switchboks.
Men hvad skulle der være galt i det, så længe man ikke har signal fra begge kilder?
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 06 April 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Undgå lappeløsninger - også selv om de er fra en 'rigtig' 'autoriseret' tekniker.

Køb konverten - selvom den er dyr, kunne det vise sig at være en god investering på sigt.

Eller køb en Almando Powerlink-Switch Stereo
Audio-Switch
De 2000 kr kan man vel nok lade springe, når man investerer i et så dyrt tv, som BV11 er.

Eller lav den selv - Peter Pan viser vej

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 06 April 2013 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

hej alle,

Til mit V1 har jeg købt en Triax 207 dvb-c tuner der kun skal bruges til optagelser. Den er puc styret og dette fungerer rigtig godt MEN det er ikke lykkedes mig at stoppe en igangværende optagelse ej heller at pause en direkte udsendelse (timeshift tror jeg det hedder :) ) så er der nogen af jer der har en oversigt eller ved hvor den findes der viser hvilke knapper på beo4 der gør hvad ?

hilsen gl olsen

Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 06 April 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen. Har du prøvet to gange Go lige efter hinanden
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 06 April 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hej micthecat,

er lige afprøvet virker ikke. 2xstop heller ikke :)

Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 06 April 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Ok så må du nok vente på at Peter svarer. Han er god til det med BEO4 og Puc koder
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 April 2013 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Måske kan dette hjælpe: http://shop.oneremote.dk/content/32002638u1uk.pdf

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 06 April 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

hej Peter,

tak for ovenstående men er det ikke kun til b&o kompatible enheder via scart ?

Har prøvet det af men det virker desværre heller ikke :(

 

gl olsen

Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 April 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej gl olsen
 
Det er/har været muligt at få et print af Beo4 trykknap oversætter i B&O
butikkerne, når B&O har produktet til installering i PUC listen. Ring og spørg. 
 
Her et eksempel:
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 06 April 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

hej Peter,

har netop ringet til Mr schanz i Sønderborg butikken. Han ville finde og sende noget til mig så håber jeg bare han har taste løsningen. :)

Men tak for hjælpen..

gl olsen

Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes