| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 April 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beobrian,
tak for din tilbagemelding til dette - for mange - vigtige emne.
Nogenlunde det samme skriver Stefan her på BeoWorld.
Men andre kan ikke få det til at virke - og skal måske til at vælge.
Det ville være fint, hvis der kunne blive lavet en officiel oversigt over, i hvilke kombinatoner, det virker/hvilke
ulemper, der eventuelt alligevel kan være - tips til en mulig opstilling med 'både og'.
De er ikke blot vigtigt for os her på trådene og på BeoWorld, men også vigtigt for forhandlerne, som nu har et godt (Spotify)
argument til at få øget omsætningen af BM/BS5.
P.S. Hvorfor har man ikke blot ladet Spotify reagere på f.eks. A.MEM2 eller på en anden kommando, som ikke normalt
er i brug på en 'gammeldavs' AudioMaster?
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 05 April 2013 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis det bedste ville jo være at man kunne vælge hvilken kommando Spotify skulle reagere på. Som man kan med N.Radio og N.Music. Jeg har
ikke længere en gammeldavs Audio Master selv om jeg nogen gange savner mit BC9000. Så jeg foretrækker at kunne vælge kilden direkte med BEO4
eller Beolink 1000
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 April 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Så jeg foretrækker at kunne vælge kilden direkte med BEO4 eller Beolink 1000", skriver du.
Selvfølgelig skal man da kunne vælge kilden direkte.
Det er blot et spørgsmål om at finde en kildeknap (og selv måtte vælge den selv i BS5's setup), som ikke konflikter
med det, man gør på en god 'gammeldavs' audiomaster.
Jeg vil i hvert fald gerne have have 'RADIO', 'CD', PHONO og A.MEM til rådighed for min audiomaster - selvom/hvis
jeg køber en BM/BS5 med 'Spotify Inside'.
N.B. A.MEM (eller A.TAPE) knappen bruger jeg til min Playmaker med AirPlay og Line-indgang!
Det bør ikke være et spørgsmål om enten det ene eller det andet anlæg - indtil nu var det jo muligt at have
begge dele kørende. Skal 'Spotify Inside' afgøre, om det stadigt er muligt, fravælger jeg helt klart en BS5 - og Bang & Olufsen
får ikke solgt noget til mig denne gang
Spotify fungerer jo aldeles fremragende på en iPad via AirPlay/Playmaker
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 April 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
@Das Pferd: jeg har mit BV11 og min Beosound4 sat til de samme beolab3 og det fungerer fint, så længe begge kilder ikke forsøger at bruge højtalerne samtidig, så lyder det sært.
Det var noget teknikerne lavede da de monterede mit bv11. de pillede ved noget i kablet, men jeg ved ikke hvad, men det kan lade sig gøre. |
|
|
Nu har jeg aldrig... Jeg må have fat i B&O Rådhuspladsen i Aarhus, hvor jeg købte mit BeoVision 11. De må kunne hjælpe :) Tak for heads up! Jeg går og tager kablerne fra og sætter dem i igen alt efter om jeg ser TV/film eller om jeg hører musik, og det er jo ikke rigtig holdbart >.<
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 05 April 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis så er vi jo enige. Det gælder om at have muligheder. Du har tit sagt at du ikke vil investere i BM5. Men du følger jo godt med i mulighederne
og "begrænsningerne" så hvis jeg var sælger vil jeg helt klart sige at du har købsimpulser  Jeg har aldrig fortrudt køb af BS5/BM5 og fik endda
skiftet motherboard tre år efter køb da der var en produktionsfejl i de tidlige modeller og det ser man ikke andre steder. Men klart hvis du er super
tilfreds med dit playmaker setup så er det jo det der virker for dig.
Se bare om nogle år har de nok en BS5/BM5 med i pricedraw på beoworld og så er det din tur og så kan du se hvad du er gået glip af
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MicDenKat,
ja ok da, hvis jeg får en i 'pricedraw', så tager jeg den
Jeg kender BM/BS5 'rimeligt' godt - lige fra starten af...
...men det har også lige fra starten af generet mig, at man skal rende hen til væggen elker til skænken,
hvor den står for at få den til at gøre noget.
Jeg er absolut ikke nogen tilhænger af den overjukeboxede MOTS-funktion - jeg skal nok selv bestemme
hvad, jeg vil høre.
Det betyder derfor, at jeg ofte ville skulle i nærkontakt med den - fedte med hjulet, som jeg plejer at sige.
Desuden hører jeg oftest musik i forskellige rum - det bliver noget værre renderi det dér.
Da jeg fik min første iPod Touch og begyndte at eksperimentere med diverse Bluetooth-modtagere
sat til mit anlæg, vidste jeg hvor det bar hen.
Senere, da iPad'en og AirPlay var en realitet, var der ingen vej tilbage.
Og da Bang & Olufsen lancerede Playmakeren - og dermed overflødiggjorde min
AirPortExpress/DAC-kombination - faldt alle brikkerne på plads!
Dér, hvor jeg er/opholder mig, vil jeg også have muligheden for at vælge, hvad jeg skal høre, basta!
Forestil dig, at din Beo4 havde en fast plads et eller andet sted i huset, og du skulle rejse dig/gå hen til den,
hver gang den skulle i brug - det er da en absurt tanke?
Nej, jeg ved hvad jeg går glip af - jeg går glip af noget, jeg ikke har brug for.
Derudover skal det siges, at den først efter mange år, blev et halvvejs brugbart aparat.
Der skulle mange opdateringer til, inden den kunne afspille FLAC-filer, fik mulighed for et ripdrev og kunne
styres af en Beo6 (med den bette-lille skærm) osv.
Den er køn at se på - men et kønt udseende er ikke alt
Når den engang bliver gevinst i 'pricedraw', er der måske en velvoksen BeoRemote-app til at styre den med -
og så er historien nok en hel anden
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Das Pfred
Du har vil fået monteret dit tv af forhandleren? så må de da lave så det virker.
For du havde vel fortalt at du havde et anlæg i forvejen?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Das Pfred
Du har vil fået monteret dit tv af forhandleren? så må de da lave så det virker.
For du havde vel fortalt at du havde et anlæg i forvejen?
|
|
|
Hej Nicolaj, Jeg er sådan lidt "venner" med dem hos min forhandler, så de var trygge ved at lade mig klare resten selv. Det var jeg også, men jeg har så ikke kunnet få det helt på plads. Jeg ringer til dem på mandag :)
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe kender det godt har også købt flere ting på den måde. hvor man kan presse prisen lidt mere, og glæden ved og selv pakke det ud  Men må så dov også erkende at nogle gange får man mere ud af og give det mere for montering, hvor man får div stik og kabler som man ikke lige havde tænkt på og købe som man så skal ned og købe bagefter.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var "rigtige" B&O teknikere. De sagde at det ikke var efter bogen, men at det virkede fint. For skulle det være efter bogen skulle man sælge en konverter eller switchboks.
Men hvad skulle der være galt i det, så længe man ikke har signal fra begge kilder?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undgå lappeløsninger - også selv om de er fra en 'rigtig' 'autoriseret' tekniker.
Køb konverten - selvom den er dyr, kunne det vise sig at være en god investering på sigt.
Eller køb en Almando Powerlink-Switch Stereo
Audio-Switch
De 2000 kr kan man vel nok lade springe, når man investerer i et så dyrt tv, som BV11 er.
Eller lav den selv - Peter Pan viser vej
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle,
Til mit V1 har jeg købt en Triax 207 dvb-c tuner der kun skal bruges til optagelser. Den er puc styret og dette fungerer rigtig godt MEN det er ikke lykkedes mig at stoppe en igangværende optagelse ej heller at pause en direkte udsendelse (timeshift tror jeg det hedder :) ) så er der nogen af jer der har en oversigt eller ved hvor den findes der viser hvilke knapper på beo4 der gør hvad ?
hilsen gl olsen
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olsen. Har du prøvet to gange Go lige efter hinanden
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej micthecat,
er lige afprøvet virker ikke. 2xstop heller ikke :)
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så må du nok vente på at Peter svarer. Han er god til det med BEO4 og Puc koder
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Peter,
tak for ovenstående men er det ikke kun til b&o kompatible enheder via scart ?
Har prøvet det af men det virker desværre heller ikke :(
gl olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl olsen
Det er/har været muligt at få et print af Beo4 trykknap oversætter i B&O
butikkerne, når B&O har produktet til installering i PUC listen. Ring og spørg.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Peter,
har netop ringet til Mr schanz i Sønderborg butikken. Han ville finde og sende noget til mig så håber jeg bare han har taste løsningen. :)
Men tak for hjælpen..
gl olsen
|
| Til top |
|
| |