Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
haden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 06 April 2013 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

ang højtalere på flere kilder, så er der stadig ingen der har forklaret hvorfor det er en dårlig ide? jeg har da ikke lyst til at bruge penge på unødige ting, når der ikke er en teknisk forklaring på hvorfor.

gl olsen: på BV11 med DVB-T er det stop for at pause et program og play for at fortsætte. Skal du tilbage til virkeligheden(ud af timeshift) er det TV knappen. Det ville jo være smart hvis de havde lavet det på samme måde med DVB-C
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 April 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej haden

Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm
skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?

Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?

Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.

Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har
Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker, hvorfor har han gjort
sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 06 April 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Peter:
Ville være skønt med sådan en oversigt men det har ikke været muligt at finde en sådan på internettet.

Haden:
Den går ikke rigtig ved en puc styret triax, desværre..

Mvh gl Olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 April 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

@gl olsen
 
Ja B&O spreder ikke ligefrem de oversigter ud på Internettet.
Men bare alle der har modtaget en, til et eller andet produkt ville uploade deres eksemplar
på B&O trådene, ville det være lidt nemmer at få et resultat når man google søger. 
 
Beo4 til Triax 207 dvb-c tuner er altså velkommen hvis en skulle have den.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 April 2013 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej haden


Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?


Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?



Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.


Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker,
hvorfor har han gjort sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget.


Hej Peter,

det eneste jeg kan forestille mig at de 'autoriserede' teknikere kunne have gjordt, er:
at de simpelthen har klemt pin 4 (og event. pin 1) fra.
Da BeoLab 3 kun har en indgang, må de have brugt et splitterkabel omvendt for at tilslutte begge kilder samtidigt.
Og højtaleren er stillet til 'Line-in' i stedet for til 'PL'.
Desuden har kunden fået at vide, at kun en kilde må være tændt samtidgt!

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 07 April 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej haden


Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?


Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?



Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.


Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker,
hvorfor har han gjort sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget.


Peter det er ikke triggerrelæet der er problemet. Hvis du sætter to spændingskilder parallelt giver det samme spænding og masterne er beskyttet på
deres udgange. Problemet er potentialeforskelle og jordsløjfe i linie signalet og det kan være noget meget drilsk noget der giver netop de problemer
som Das Pferd har
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 April 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
@gl olsen
 
Ja B&O spreder ikke ligefrem de oversigter ud på Internettet.
Men bare alle der har modtaget en, til et eller andet produkt ville uploade deres eksemplar
på B&O trådene, ville det være lidt nemmer at få et resultat når man google søger. 
 
Beo4 til Triax 207 dvb-c tuner er altså velkommen hvis en skulle have den.

Hej folkens,

er det denneher i søger:

Hilsen 'Han var der som en Millemis'



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 April 2013 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Spændende om den så også løser gl olsen's betjenings problem.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 07 April 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

mojn millemissen,
prøver jeg fluks af når jeg er hjemme igen. Men det ser umiddelbart godt ud.
Jeg vender tilbage hvis det løser mit problem. takker

mvh gl olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 April 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej gl olsen,

hvis ikke det hjælper, må du have din Triax-fjernbetjening til hjælp

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.

Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt   

Mvh
hsfrank
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Du kan købe CAT7 kabler hos din B&O forhandler, du terminerer et RJ45 stik på. Senere hvis det bliver relevant kan du terminere et CAT7 stik på.
Men Ligenu er RJ45 en standard du kan bruge ved mange forbindelsestyper.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Millemissen,
I det store hele fungerer min triax og beo 4 på den måde som du har beskrevet men....
Der hvor problemet stadig er er under en optagelse. Trykkes der stop på triax under igangværende optagelse spørger den om man vil gemme
optagelsen med det samme dette kan jeg bare ikke få den til på beo4.
Har også lige forsøgt med ældre beo4 istedet for den nye beoplay model ;). Uden held..
Lidt ærgerligt hvis man er nødt til at rejse sig fra sofaen og bruge sin triax fjernbetjening for denne lille funktion
Mvh gl Olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Skal du bare acceptere en forespørgsel?
Har du prøvet med 'Play' - på Beo navi er 'GO(midterknappen)/PLAY'-funktionerne jo lidt anderledes end tidligere.
Eller prøv at holde joystikken/midterknappen nede et stykke tid!

Det må kunne lade sig gøre - ellers må Morten have fat i banditterne i Struer

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

hsfrank skrev:
Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.

Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt   

Mvh
hsfrank


Hej hsfrank,

prøv her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPRJ45PL

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

På triax skal jeg bare svare ja/nej til at gemme ved tryk på stop knap. Beo4 pauser bare..
Har efterhånden prøvet alle tænkelige kort/lange og dobbelte tryk men intet sker.. Ja Morten må have fat i Struer

Hilsen gl Olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
haden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 07 April 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Peter og Millemis: Ja det skal helst være forsynet af samme gruppe ellers kan der være potentialeforskel. BV11 er naturligvis også sat til ikke at reagere på kilde som audiomasteren tager sig af (radio, cd osv)
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 07 April 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

hsfrank skrev:
Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.

Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt   

Mvh
hsfrank




Den B&O bruger er hellere ikke cat7 men cat6a af højeste kvalitet,  de ser sådan her ud http://www.computersalg.dk/produkt/408135

Men kræver en tang til og trykke dem sammen.

her har du rammerne til dine vægdåser http://www.elsag.dk/netvaerk/netvaerksdaase/fuga-ramme-2xkey stone-rj45-t3-hvid.htm


Jeg har selv ledt med lys og lygte for og finde et sted man kunne købe den her http://www.nexans.dk/eservice/Denmark-da_DK/navigate_14546/L ANmark_7_GG45_Connector.html

Men er desvære ikke lykkes.





__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 April 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

FTP Cat7 RJ45 - 7m - halogenfri - grå. 99 Kr.  - Tryk her.

Se mere her -
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=18



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 07 April 2013 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for jeres hjælp har nu fundet det jeg skal bruge.

Mvh
hsfrank
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes