| Forfatter |
|
haden Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang højtalere på flere kilder, så er der stadig ingen der har forklaret hvorfor det er en dårlig ide? jeg har da ikke lyst til at bruge penge på unødige ting, når der ikke er en teknisk forklaring på hvorfor.
gl olsen: på BV11 med DVB-T er det stop for at pause et program og play for at fortsætte. Skal du tilbage til virkeligheden(ud af timeshift) er det TV knappen. Det ville jo være smart hvis de havde lavet det på samme måde med DVB-C
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden
Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?
Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?

Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.
Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker, hvorfor har han gjort sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter:
Ville være skønt med sådan en oversigt men det har ikke været muligt at finde en sådan på internettet.
Haden:
Den går ikke rigtig ved en puc styret triax, desværre..
Mvh gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gl olsen
Ja B&O spreder ikke ligefrem de oversigter ud på Internettet. Men bare alle der har modtaget en, til et eller andet produkt ville uploade deres eksemplar på B&O trådene, ville det være lidt nemmer at få et resultat når man google søger.
Beo4 til Triax 207 dvb-c tuner er altså velkommen hvis en skulle have den. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej haden
Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?
Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?

Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.
Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker,
hvorfor har han gjort sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget. |
|
|
Hej Peter,
det eneste jeg kan forestille mig at de 'autoriserede' teknikere kunne have gjordt, er:
at de simpelthen har klemt pin 4 (og event. pin 1) fra.
Da BeoLab 3 kun har en indgang, må de have brugt et splitterkabel omvendt for at tilslutte begge kilder samtidigt.
Og højtaleren er stillet til 'Line-in' i stedet for til 'PL'.
Desuden har kunden fået at vide, at kun en kilde må være tændt samtidgt!
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej haden
Det bestemmer du selv. Men hvor mange volt DC strøm skal en aktiv BeoLab højttaler have for at trigge på pin 4 ?
Hvor mange Volt tror du relæet får, fra to Master kilder samlet i en PowerLink Y adapter ?

Altså hvis de to marster kilder er tændt, og PowerLink kablerne ikke er trukket ud.
Jeg er ikke teknikker, og måske betyder mit eksempel ikke nogen. Men hvorfor har Das Pferd de problemer han beskriver. SpinX er elektriker,
hvorfor har han gjort sig den ulejlighed at bygge en switch boks, hvis det er lige meget. |
|
|
Peter det er ikke triggerrelæet der er problemet. Hvis du sætter to spændingskilder parallelt giver det samme spænding og masterne er beskyttet på
deres udgange. Problemet er potentialeforskelle og jordsløjfe i linie signalet og det kan være noget meget drilsk noget der giver netop de problemer
som Das Pferd har
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
@gl olsen
Ja B&O spreder ikke ligefrem de oversigter ud på Internettet. Men bare alle der har modtaget en, til et eller andet produkt ville uploade deres eksemplar på B&O trådene, ville det være lidt nemmer at få et resultat når man google søger.
Beo4 til Triax 207 dvb-c tuner er altså velkommen hvis en skulle have den.
|
|
|
Hej folkens,
er det denneher i søger:

Hilsen 'Han var der som en Millemis'  __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mojn millemissen,
prøver jeg fluks af når jeg er hjemme igen. Men det ser umiddelbart godt ud.
Jeg vender tilbage hvis det løser mit problem. takker
mvh gl olsen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl olsen,
hvis ikke det hjælper, må du have din Triax-fjernbetjening til hjælp
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.
Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt
Mvh
hsfrank
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe CAT7 kabler hos din B&O forhandler, du terminerer et RJ45 stik på. Senere hvis det bliver relevant kan du terminere et CAT7 stik på.
Men Ligenu er RJ45 en standard du kan bruge ved mange forbindelsestyper.
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemissen,
I det store hele fungerer min triax og beo 4 på den måde som du har beskrevet men....
Der hvor problemet stadig er er under en optagelse. Trykkes der stop på triax under igangværende optagelse spørger den om man vil gemme
optagelsen med det samme dette kan jeg bare ikke få den til på beo4.
Har også lige forsøgt med ældre beo4 istedet for den nye beoplay model ;). Uden held..
Lidt ærgerligt hvis man er nødt til at rejse sig fra sofaen og bruge sin triax fjernbetjening for denne lille funktion
Mvh gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du bare acceptere en forespørgsel?
Har du prøvet med 'Play' - på Beo navi er 'GO(midterknappen)/PLAY'-funktionerne jo lidt anderledes end tidligere.
Eller prøv at holde joystikken/midterknappen nede et stykke tid!
Det må kunne lade sig gøre - ellers må Morten have fat i banditterne i Struer
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsfrank skrev:
Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.
Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt
Mvh
hsfrank |
|
|
Hej hsfrank,
prøv her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPRJ45PL
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
På triax skal jeg bare svare ja/nej til at gemme ved tryk på stop knap. Beo4 pauser bare..
Har efterhånden prøvet alle tænkelige kort/lange og dobbelte tryk men intet sker.. Ja Morten må have fat i Struer
Hilsen gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter og Millemis: Ja det skal helst være forsynet af samme gruppe ellers kan der være potentialeforskel. BV11 er naturligvis også sat til ikke at reagere på kilde som audiomasteren tager sig af (radio, cd osv)
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsfrank skrev:
Hej
Er der nogle af jer, der har forstand på netværkskabel og der til hørende konnektor. Det skal bruges i stedet for powerlink
kabler til mine højtaller og de skal ind mures. Har fået at vide at kablet skal være et cat 7 s-stp kabel, som klare båndbredde:
600 MHz og hastighed 10 Gbit/s. Mit problem er, at jeg ikke kan finde en konnektor i cat 7 standard, til ind muring, men kun i
cat 6 standard. Kan man godt bruge disse to forskellige standarder sammen ? Har læst et andet sted, at det skal være samme
slags.
Tak for et godt og spændende forum, følger med herinde næsten dagligt
Mvh
hsfrank |
|
|
Den B&O bruger er hellere ikke cat7 men cat6a af højeste kvalitet, de ser sådan her ud http://www.computersalg.dk/produkt/408135 Men kræver en tang til og trykke dem sammen. her har du rammerne til dine vægdåser http://www.elsag.dk/netvaerk/netvaerksdaase/fuga-ramme-2xkey stone-rj45-t3-hvid.htm Jeg har selv ledt med lys og lygte for og finde et sted man kunne købe den her http://www.nexans.dk/eservice/Denmark-da_DK/navigate_14546/L ANmark_7_GG45_Connector.html Men er desvære ikke lykkes.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker mange gange for jeres hjælp  har nu fundet det jeg skal bruge.
Mvh
hsfrank
|
| Til top |
|
| |