Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 11:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 09 April 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

omkring puc styring af Triax c-hd 207 modtager og de problemer jeg har haft med at stoppe en optagelse er der kommet følgende svar fra B&O (imponerende hurtigt svaret );


Hej "gl olsen"

Det glæder os at se at du ejer BeoPlay V1, men det er beklageligt de problemer du oplever.

Vi er opmærksomme på det problem du oplever at det skulle være rettet i den nye software opdateringen som bliver frigivet om en måned tids ca.

Så indtil da er der ikke så meget vi kan gøre, men software opdateringen skulle meget gerne løse dit problem.

Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s



Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 09 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Det ik' så ringe endda

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 09 April 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg går og forsker lidt i et nyt TV og har altid været vild med Beovision 7-40...
Jeg ønsker ikke at spendere 100.000 til et nyt, så derfor er jeg på jagt efter et brugt.

Men der findes jo utrolige mange versioner af dette TV... og jeg vil være noget træt af at købe noget jeg fortryder efter lidt tid.

Er der en der kort kan forklare forskellen på de forskellige BV 7-40 MK'er ? og hvilken man skal gå efter

eller er dette TV outdated efterhånden ?

/p
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 09 April 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk

Jeg ville gå efter MK IV samt MK V (Disse har ikke 3D) men har full HD. Om det er forældet, kommer nok an på øjnene der ser. Der er ingen smart TV i BV 7. Det enest BV 7 der har 3D er MK VI.

MK I sam MK II er mere end forældede. Dem skal du holde nalderne fra.

Ud fra hukommelsen findes MK III i flere versioner, her skal vi ha Peter på banen.

Jeg har selv MK IV.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 April 2013 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk og velkommen til.

Hvis du holder dig til BeoVision 7 -40" fra og med mk. III
har du Full HD - Beosystem 3 indbygget og HDMI ind gange.

  Tryk på billedet.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 09 April 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk,

du kan med fordel købe et brugt BV7-40 for tiden.
Mange vil af med det - enten fordi, de har brug for pengene...
....eller fordi de satser på et mere moderne tv.

Har du ikke travlt, kunne du også vente til efteråret.
Dér kommer der et nyt tv fra Bang & Olufsen - måske kan du li' det?
Under alle omstændigheder vil der til den tid være mange brugte
7-40'ere på markedet.

Men husk! Hold fra MK1 og MK2 - der er ingen HDMI i.
Og sørg for at få fat i et tv MED MPEG4-tuner indbygget - det er
for dyrt at få det eftermonteret.

Hilsen Millemissen.

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 10 April 2013 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

Hej! Nu har jeg så også fået spotyfy på mit Bs5. Mon der er chanche for at andre musiktjenester følger med ret hurtigt? Såsom TDC play?, som jeg jo alligevel betaler til, når jeg har home trio.

Alt i alt fungerer det jo fint med spotify, men jeg gad godt vide hvordan man søger enkelte kunstnere? Jeg kan ikke finde nogen søgemulighed på Bs5. Kan det virkelig passe at det kun kan lade sig gøre med an Beo6?

   Mvh Lennart

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 10 April 2013 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart. Søgefunktionen kommer til Spotify med næste softwareopdatering, formentlig sidst i Maj hvis B&O holder den
tidsplan de har lovet forhandlerne. Andre tjenester ved jeg intet om. Skriv til B&O med dig ønske om TDC Play.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 10 April 2013 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

BEOLAB 5

Er der blevet lavet nogle opgraderinger på denne højtaler siden den kom på marked ?

Jeg husker at havde læst at den ikke kunne modtage high-res filer/ SACD, er det noget de har ændret eller er det nøjagtig
samme højtaler som for 10 år siden ?

Den dac som højtalerne bruger, sidder den i højtalerne - Hvis det er tilfældet hvordan får man så et højre/venstre signal. Mig
bekendt så skal den have et digitalt signal og det her jo ikke H/V bane, men skal deles af dac`n.

Håber at i kan hjælpe med mine spørgsmål.


Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 April 2013 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej pac-man

BL 5 findes i version Mk I & II. Se resten i manualen.

http://www.bbdownload.dk/pdf/hojttalere/BeoLab_5_Danish.pdf

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=800



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Deljeh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 April 2013 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej - efter at have luret herinde i en periode, vil jeg dele lidt (mere eller mindre) interessant med jer - og søge inspiration.

Jeg har i en længere periode haft en beo7-32 med to beolab 3 som front og to beolab 8000 (ret gamle) som baghøjtalere. I stuen havde jeg også et beocenter 2. Jeg havde lavet link til spisestue med to beolab 4000 og til kontor hvor jeg havde en beolab 3500.

Nå, så skete der det, at vi er flyttet. Mindre lejlighed uden plads til alt mit fantastiske B&O - og værst af alt - uden kabler til link (havde fået trukket link i væggen i den gamle lejlighed). Nu har vi også fået lidt mindre plads, og jeg overvejer et mindre pladskrævende fjernsyn.

Jeg har egentlig tænkt mig at afhænde mit beo7 og beocenter 2 - og i stedet anskaffe mig et V1 og en playmaker eller to. Det giver efter min mening noget fleksibilitet - og jeg kan stadig nyde nogle af mine højtalere i andre rum.

Når vi finder en mere permanent bolig skal der rør i muren igen - men det bliver senere. Hvis der er gode indspark til andre muligheder lytter jeg spændt. Og følger ellers nysgerrigt med herinde.
Til top Vis Deljeh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deljeh
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 10 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej pr-dk,

Men husk! Hold fra MK1 og MK2 - der er ingen HDMI i.
Og sørg for at få fat i et tv MED MPEG4-tuner indbygget - det er
for dyrt at få det eftermonteret.

Hilsen Millemissen.

Hej pr-dk

Og helst DVB-T2/C modulet, især hvis du bruger det til Terrestrial modtagelse og har Boxer så skal det være T2 modulet der sidder i TV'et.

Hvis du i stedet skal bruge DVB-C som signal kilde er det hip som hap, hvilken af de 2 tunere der sidder i TV'et.

Som missen skriver koster det en bondegård at få eftermonteret MPEG4 i en BV7 ca. 5.000 - 6.000 Kr.

/Dr. G

 

 

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 10 April 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej jan - Tak for svar. Jeg må vel hellere benytte lejligheden til at få lavet min beo5 om til en beo6, da den alligevel skal opdateres med N.music knap, og det koster jo.
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 10 April 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart4

Ellers skulle du kaste dig ud i B&O Configuration Tool og programmere din BEO5 selv.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Deljeh skrev:
Hej - efter at have luret herinde i en periode, vil jeg dele lidt (mere eller mindre) interessant med jer - og søge inspiration.Jeg har i
en længere periode haft en beo7-32 med to beolab 3 som front og to beolab 8000 (ret gamle) som baghøjtalere. I stuen havde jeg også et beocenter
2. Jeg havde lavet link til spisestue med to beolab 4000 og til kontor hvor jeg havde en beolab 3500.Nå, så skete der det, at vi er flyttet. Mindre
lejlighed uden plads til alt mit fantastiske B&O - og værst af alt - uden kabler til link (havde fået trukket link i væggen i den gamle lejlighed). Nu har vi
også fået lidt mindre plads, og jeg overvejer et mindre pladskrævende fjernsyn.Jeg har egentlig tænkt mig at afhænde mit beo7 og beocenter 2 - og i
stedet anskaffe mig et V1 og en playmaker eller to. Det giver efter min mening noget fleksibilitet - og jeg kan stadig nyde nogle af mine højtalere i
andre rum.Når vi finder en mere permanent bolig skal der rør i muren igen - men det bliver senere. Hvis der er gode indspark til andre muligheder
lytter jeg spændt. Og følger ellers nysgerrigt med herinde.


Hej Deljeh,

først velkommen til verdens bedste B&O-forum

Hvis dit 7-32 er af ældre dato - uden MPEG4-tuner osv - er det nok en god idé at skille dig af med det nu.
Snart går det med disse ældre ting sådan som det gik med billedrørs-tv'ene (f.eks. Avant'en). man får ikke noget
for dem - og er bedst tjent med at beholde dem til et børneværelse, køkken osv.

Et V1 er et godt moderne tv, som sagtens kan bruges som medie-enhed også. Sætter man en ATV-boks til, har man
AirPlay i det rum.
Alt efter hvor mange rum man har, kan man - som du skriver - supplere med Playmaker'en med gode højtalere.
Alternativt en BeoPlay A8 til f.eks et køkken.
Dit BeoCenter 2 kan kun afspille DVD'er - du er nok bedre tjent med en Blurayplayer sat til V1'eren og styret nmed Beo4/PUC.
Radiostationer har du jo i massevis via en iPad og en app som TuneIn.

Skulle du senere få plads og brug for et større tv, er der jo BV11 eller det nye tv, som kommer engang i efteråret.
Det vil på sigt blive muligt at koble disse tv sammen via NL.
Har du ikke en 'gammeldavs' AudioMaster, vil du ikke få brug for MasterLink mere.
Husk dog!!! Det er altid en god idé, at lægge tomme rør til netværkskabler.

Bemærk også: en Playmaker har en line-indgang, som kan bruges til tilslutning af f.eks en DAB-radio,
en pladespiller - hvis man er til det

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 10 April 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej Deljeh.

Som Millemissen skriver så er V1 et godt bud. Det er virkelig et fremragende fjernsyn.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 10 April 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart, kan du uddybe det lidt, med spotyfy på BS5. Har du stadig adgang til musik på BM og net radio eller hvad ? Hvad
med kvaliteten af musikken på spotyfy, er der nogen der ved hvor langt vi er fra cd kvalitet ?

Mvh hsfrank
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 April 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Efter den nyeste opdatering af BM/BS5 lægger Spotify sig ind som en ny kilde i stil med Net-Music eller Net-Radio.
Bemærk: disse kan hedde anderledes, hvis de er ømdøbt i menuen.

Begrænsningen er at BM/BS5 skal være AudioMaster. En opsætning med en anden AudiMaster (f.eks en BS9000)
vil som regel ikke være mulig.

Spotify kan lige som de andre kilder på BM/BS5 bruges i linkrum ved tryk på V.MEM.

Da Spotify på BM/BS5 kræver et 'Spotify Premium' abonnement, får man højest mulig bitrate dvs
i de fleste tilfælde 320 Kbps. Kvaliteten skulle være ok, forvent ikke cd-kvalitet.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 11 April 2013 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  



Millemis jeg har gået og tænkt på når du har tilsluttet din playmaker over anlægget, kan man så stadig bruge den phone indgang der er på playmakeren til ekstra udstyr?  eller er det en option på playmakeren der slår fjernkontrol fra, kan ikke finde nogle vejledning om den slags opsætning.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Deljeh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 11 April 2013 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Tak for indspark. Jeg glæder mig også til at få V1'eren leveret og hængt op. Jeg har kigget på en samsung blueray (med hdd optager indbygget), som jeg overvejer at få sat til - og så selvfølgelig et atv :-)

Jeg har tænkt mig at sætte playmakeren til mine Beolab 4000 - det synes jeg ser ret godt ud i reolen - køkkenet har jeg bestilt en Beolit 12 til - en af mine bekendte har den og synes den spiller godt og er flot (smagssag I guess...). Alternativet er i den henseende en playmaker mere (da jeg alt andet lige ikke har plads (fruen synes ikke der er plads) til mine beolab3 i stuen når der også er et par beolab 8000), og så bruge beolab 3'erne i køkkenet med en playmaker... Beolit giver dog lidt mere fleksibilitet - så den holder jeg nok fast i.

Og ja, når pladsen byder det - så står et bv11 på listen :-)
Til top Vis Deljeh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deljeh
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes