| Forfatter |
|
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
omkring puc styring af Triax c-hd 207 modtager og de problemer jeg har haft med at stoppe en optagelse er der kommet følgende svar fra B&O (imponerende hurtigt svaret  );
Hej "gl olsen"
Det glæder os at se at du ejer BeoPlay V1, men det er beklageligt de problemer du oplever.
Vi er opmærksomme på det problem du oplever at det skulle være rettet i den nye software opdateringen som bliver frigivet om en måned tids ca.
Så indtil da er der ikke så meget vi kan gøre, men software opdateringen skulle meget gerne løse dit problem.
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ik' så ringe endda
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg går og forsker lidt i et nyt TV og har altid været vild med Beovision 7-40...
Jeg ønsker ikke at spendere 100.000 til et nyt, så derfor er jeg på jagt efter et brugt.
Men der findes jo utrolige mange versioner af dette TV... og jeg vil være noget træt af at købe noget jeg fortryder efter lidt tid.
Er der en der kort kan forklare forskellen på de forskellige BV 7-40 MK'er ? og hvilken man skal gå efter
eller er dette TV outdated efterhånden ?
/p
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk
Jeg ville gå efter MK IV samt MK V (Disse har ikke 3D) men har full HD. Om det er forældet, kommer nok an på øjnene der ser. Der er ingen smart TV i BV 7. Det enest BV 7 der har 3D er MK VI.
MK I sam MK II er mere end forældede. Dem skal du holde nalderne fra.
Ud fra hukommelsen findes MK III i flere versioner, her skal vi ha Peter på banen.
Jeg har selv MK IV.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk og velkommen til. 
Hvis du holder dig til BeoVision 7 -40" fra og med mk. III har du Full HD - Beosystem 3 indbygget og HDMI ind gange.
Tryk på billedet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk,
du kan med fordel købe et brugt BV7-40 for tiden.
Mange vil af med det - enten fordi, de har brug for pengene...
....eller fordi de satser på et mere moderne tv.
Har du ikke travlt, kunne du også vente til efteråret.
Dér kommer der et nyt tv fra Bang & Olufsen - måske kan du li' det?
Under alle omstændigheder vil der til den tid være mange brugte
7-40'ere på markedet.
Men husk! Hold fra MK1 og MK2 - der er ingen HDMI i.
Og sørg for at få fat i et tv MED MPEG4-tuner indbygget - det er
for dyrt at få det eftermonteret.
Hilsen Millemissen.
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Nu har jeg så også fået spotyfy på mit Bs5. Mon der er chanche for at andre musiktjenester følger med ret hurtigt? Såsom TDC play?, som jeg jo alligevel betaler til, når jeg har home trio.
Alt i alt fungerer det jo fint med spotify, men jeg gad godt vide hvordan man søger enkelte kunstnere? Jeg kan ikke finde nogen søgemulighed på Bs5. Kan det virkelig passe at det kun kan lade sig gøre med an Beo6?
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart. Søgefunktionen kommer til Spotify med næste softwareopdatering, formentlig sidst i Maj hvis B&O holder den
tidsplan de har lovet forhandlerne. Andre tjenester ved jeg intet om. Skriv til B&O med dig ønske om TDC Play.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BEOLAB 5
Er der blevet lavet nogle opgraderinger på denne højtaler siden den kom på marked ?
Jeg husker at havde læst at den ikke kunne modtage high-res filer/ SACD, er det noget de har ændret eller er det nøjagtig
samme højtaler som for 10 år siden ?
Den dac som højtalerne bruger, sidder den i højtalerne - Hvis det er tilfældet hvordan får man så et højre/venstre signal. Mig
bekendt så skal den have et digitalt signal og det her jo ikke H/V bane, men skal deles af dac`n.
Håber at i kan hjælpe med mine spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - efter at have luret herinde i en periode, vil jeg dele lidt (mere eller mindre) interessant med jer - og søge inspiration.
Jeg har i en længere periode haft en beo7-32 med to beolab 3 som front og to beolab 8000 (ret gamle) som baghøjtalere. I stuen havde jeg også et beocenter 2. Jeg havde lavet link til spisestue med to beolab 4000 og til kontor hvor jeg havde en beolab 3500.
Nå, så skete der det, at vi er flyttet. Mindre lejlighed uden plads til alt mit fantastiske B&O - og værst af alt - uden kabler til link (havde fået trukket link i væggen i den gamle lejlighed). Nu har vi også fået lidt mindre plads, og jeg overvejer et mindre pladskrævende fjernsyn.
Jeg har egentlig tænkt mig at afhænde mit beo7 og beocenter 2 - og i stedet anskaffe mig et V1 og en playmaker eller to. Det giver efter min mening noget fleksibilitet - og jeg kan stadig nyde nogle af mine højtalere i andre rum.
Når vi finder en mere permanent bolig skal der rør i muren igen - men det bliver senere. Hvis der er gode indspark til andre muligheder lytter jeg spændt. Og følger ellers nysgerrigt med herinde.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej pr-dk,
Men husk! Hold fra MK1 og MK2 - der er ingen HDMI i. Og sørg for at få fat i et tv MED MPEG4-tuner indbygget - det er for dyrt at få det eftermonteret.
Hilsen Millemissen. |
|
|
Hej pr-dk
Og helst DVB-T2/C modulet, især hvis du bruger det til Terrestrial modtagelse og har Boxer så skal det være T2 modulet der sidder i TV'et.
Hvis du i stedet skal bruge DVB-C som signal kilde er det hip som hap, hvilken af de 2 tunere der sidder i TV'et.
Som missen skriver koster det en bondegård at få eftermonteret MPEG4 i en BV7 ca. 5.000 - 6.000 Kr.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jan - Tak for svar. Jeg må vel hellere benytte lejligheden til at få lavet min beo5 om til en beo6, da den alligevel skal opdateres med N.music knap, og det koster jo.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4
Ellers skulle du kaste dig ud i B&O Configuration Tool og programmere din BEO5 selv.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deljeh skrev:
Hej - efter at have luret herinde i en periode, vil jeg dele lidt (mere eller mindre) interessant med jer - og søge inspiration.Jeg har i
en længere periode haft en beo7-32 med to beolab 3 som front og to beolab 8000 (ret gamle) som baghøjtalere. I stuen havde jeg også et beocenter
2. Jeg havde lavet link til spisestue med to beolab 4000 og til kontor hvor jeg havde en beolab 3500.Nå, så skete der det, at vi er flyttet. Mindre
lejlighed uden plads til alt mit fantastiske B&O - og værst af alt - uden kabler til link (havde fået trukket link i væggen i den gamle lejlighed). Nu har vi
også fået lidt mindre plads, og jeg overvejer et mindre pladskrævende fjernsyn.Jeg har egentlig tænkt mig at afhænde mit beo7 og beocenter 2 - og i
stedet anskaffe mig et V1 og en playmaker eller to. Det giver efter min mening noget fleksibilitet - og jeg kan stadig nyde nogle af mine højtalere i
andre rum.Når vi finder en mere permanent bolig skal der rør i muren igen - men det bliver senere. Hvis der er gode indspark til andre muligheder
lytter jeg spændt. Og følger ellers nysgerrigt med herinde.
|
|
|
Hej Deljeh,
først velkommen til verdens bedste B&O-forum
Hvis dit 7-32 er af ældre dato - uden MPEG4-tuner osv - er det nok en god idé at skille dig af med det nu.
Snart går det med disse ældre ting sådan som det gik med billedrørs-tv'ene (f.eks. Avant'en). man får ikke noget
for dem - og er bedst tjent med at beholde dem til et børneværelse, køkken osv.
Et V1 er et godt moderne tv, som sagtens kan bruges som medie-enhed også. Sætter man en ATV-boks til, har man
AirPlay i det rum.
Alt efter hvor mange rum man har, kan man - som du skriver - supplere med Playmaker'en med gode højtalere.
Alternativt en BeoPlay A8 til f.eks et køkken.
Dit BeoCenter 2 kan kun afspille DVD'er - du er nok bedre tjent med en Blurayplayer sat til V1'eren og styret nmed Beo4/PUC.
Radiostationer har du jo i massevis via en iPad og en app som TuneIn.
Skulle du senere få plads og brug for et større tv, er der jo BV11 eller det nye tv, som kommer engang i efteråret.
Det vil på sigt blive muligt at koble disse tv sammen via NL.
Har du ikke en 'gammeldavs' AudioMaster, vil du ikke få brug for MasterLink mere.
Husk dog!!! Det er altid en god idé, at lægge tomme rør til netværkskabler.
Bemærk også: en Playmaker har en line-indgang, som kan bruges til tilslutning af f.eks en DAB-radio,
en pladespiller - hvis man er til det
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Deljeh.
Som Millemissen skriver så er V1 et godt bud. Det er virkelig et fremragende fjernsyn.
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart, kan du uddybe det lidt, med spotyfy på BS5. Har du stadig adgang til musik på BM og net radio eller hvad ? Hvad
med kvaliteten af musikken på spotyfy, er der nogen der ved hvor langt vi er fra cd kvalitet ?
Mvh hsfrank
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter den nyeste opdatering af BM/BS5 lægger Spotify sig ind som en ny kilde i stil med Net-Music eller Net-Radio.
Bemærk: disse kan hedde anderledes, hvis de er ømdøbt i menuen.
Begrænsningen er at BM/BS5 skal være AudioMaster. En opsætning med en anden AudiMaster (f.eks en BS9000)
vil som regel ikke være mulig.
Spotify kan lige som de andre kilder på BM/BS5 bruges i linkrum ved tryk på V.MEM.
Da Spotify på BM/BS5 kræver et 'Spotify Premium' abonnement, får man højest mulig bitrate dvs
i de fleste tilfælde 320 Kbps. Kvaliteten skulle være ok, forvent ikke cd-kvalitet.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis jeg har gået og tænkt på når du har tilsluttet din playmaker over anlægget, kan man så stadig bruge den phone indgang der er på playmakeren til ekstra udstyr? eller er det en option på playmakeren der slår fjernkontrol fra, kan ikke finde nogle vejledning om den slags opsætning.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indspark. Jeg glæder mig også til at få V1'eren leveret og hængt op. Jeg har kigget på en samsung blueray (med hdd optager indbygget), som jeg overvejer at få sat til - og så selvfølgelig et atv :-)
Jeg har tænkt mig at sætte playmakeren til mine Beolab 4000 - det synes jeg ser ret godt ud i reolen - køkkenet har jeg bestilt en Beolit 12 til - en af mine bekendte har den og synes den spiller godt og er flot (smagssag I guess...). Alternativet er i den henseende en playmaker mere (da jeg alt andet lige ikke har plads (fruen synes ikke der er plads) til mine beolab3 i stuen når der også er et par beolab 8000), og så bruge beolab 3'erne i køkkenet med en playmaker... Beolit giver dog lidt mere fleksibilitet - så den holder jeg nok fast i.
Og ja, når pladsen byder det - så står et bv11 på listen :-)
|
| Til top |
|
| |