Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 03:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 April 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej pr-dk og velkommen til.


Tak skal I ha.. dejliggt med et form hvor folk er aktive !

Peter Pan skrev:

Hvis du holder dig til BeoVision 7 -40" fra og med mk. IIIhar du HDMI ingange og BeoSystem 3 indbygget.


jeg har lige lidt opfølgende spørgsmål

- Betyder det at billede kvaliteten er den samme på III, IV og V ? har de alle full HD?

- jeg har ikke brug for smart tv og 3D, hvilket taler for III-IV, men jeg vil da helst ha Blu-Ray afspilleren... fås den i alle 3 modeller?

- Jeg har med stor interesse læst om V1's mulighed for integration med Apple TV... er det noget man kan med BV7, eller er det egentlig fjernbetjeningen der står for denne integration ?

- i skriver at jeg skal sikre mig at der er MPEG4 decoder... er det det folk kalder "HD modul" ?

/peter
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 April 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej pr-dk,

Har du ikke travlt, kunne du også vente til efteråret.
Dér kommer der et nyt tv fra Bang & Olufsen - måske kan du li' det?

Hilsen Millemissen.


Findes der billeder af det ?
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 11 April 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  


pr-dk

Der er lavet løbene forbedringer med forskelige paneler men de har alle full hd fra III

Der er også det at at mrk III  køre 50 hz  mrk IV køre 100 hz  hvor mrk V køre 200 hz

Blu ray var noget der kom i mrk IV,  nogle har så fået det eftermonteret i mrk III

BV 7 kan køre samme styring af appel tv som v1 men kræver opdatering af puc koder fra forhandler.

jeps Hd modul er det samme.








__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 11 April 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk

MK III findes i 2 versioner, den ene har DVD den anden Blueray.

MKIII fulll HD 50Hz panel - DVD eller Blueray

MK IV Full HD 100 Hz panel - Kun Blueray

MK V Full HD 200 Hz panel  - Kun Blueray

Alle er med system 3

Det du skal sikre dig der sidder i er:

DVB-HD T2/C eller DVB-HD T/C. Husk T/C modulet ikke kan tage DVB T2 signaler, det er kun T2/C der kan dette.

Der findes også DVB-HD T/C/S samt DVB-HD T2/C/S2 men de er ikke så udbredte.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 April 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

Millemis jeg har gået og tænkt på når du har tilsluttet din playmaker over anlægget, kan man så stadig bruge den phone indgang der er på
playmakeren til ekstra udstyr?  eller er det en option på playmakeren der slår fjernkontrol fra, kan ikke finde nogle vejledning om den slags
opsætning.

Hej Nicolaj,

ja, selvfølgelig kan du bruge line-indgangen.
Forbindelsen til anlægget (A.AUX-indgangen) foregår via RJ PowerLink-udgangen (kablet kan købes hos B&O forhandlerne).
Playmaker'en skal være i 'Option 0', da lydstyrken reguleres over anlægget som vanligt.

Line-indgangen på Playmaker'en aktiveres automatisk, når der kommer et signal. Se hertil også Playmakerens brugervejledning.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 April 2013 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

BV 7 kan køre samme styring af appel tv som v1 men kræver opdatering af puc koder fra forhandler


Hej... kan du uddybe dette lidt mere ?
Er det via tv'et at appleTV bliver styret? ... eller er det fjernbtj som kodes til også at kunne sende AppleTV syntax

og du skriver at det kræver en opdatering fra forhandler... betyder det at TV'et skal fysisk hen til en forhandler ?

/peter
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 11 April 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk

Forhandleren kommer ud til kunden. Via masterlink stikket på BV7 og en bærbar PC opdaterer han så PUC koderne.

PUC koderne er en slags IR oversætter. Du monterer så en IR sender bag på BV7 som klisteres fast på Appel TV's IR sensor. Og vupti du kan styre Appel TV igennem BV7 med eksempelvis en BEO4

/Dr. G 

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej G. og pr-dk,

" Via masterlink stikket på BV7 og en bærbar PC opdaterer han så PUC koderne."

Helt korrekt: "Via puc1-stikket på BV......."
Og så vupti...

UPDATE: Undskyld, undskyld - jeg huskede forkert! Hvis tv'et har et A-chassis skal HDMI-stikket bruges. Alle BS3-baserede tv har A-chassis.

Så i og for sig havde Dr. G. ret


Hilsen Klogemissen



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Klogemissen.

Blandede sammen med SW opdateringer ti BV7 , fint du kunne rette det

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 April 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Min nabo har et gammelt Beovision 6-22. Bag på det er der 2 phono indgange. Er det muligt at aktivere disse UDEN at skærmen tændes ? .. dvs bare bruge TV'et som højttaler ?

Han kan godt få lyd ved at vælge PC, men så tændes skærmen også.

/peter
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 11 April 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis, tak for dit svar jeg tror jeg prøver det, lige for at høre om det lyder ok
Mvh hsfrank
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 April 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

pr-dk skrev:
Hejsa

Min nabo har et gammelt Beovision 6-22. Bag på det er der 2 phono indgange. Er det muligt at aktivere disse UDEN at skærmen
tændes ? .. dvs bare bruge TV'et som højttaler ?

Han kan godt få lyd ved at vælge PC, men så tændes skærmen også.

/peter


Hej pr-dk,

prøv at sætte det BV6-22 i option 2 (hvis det da har ML-modul indbygget).
Og vælg så 'AV-PC' - AV-PC finder du i muligvis i 'List'. På en ældre Beo4 er der en AV-knap.
Ellers må du bruge 'P.Mute' for at slukke skærmen efterfølgende.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 11 April 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  


Millemis den er da halv smart sådan en playmaker

bare en skam at der ikke kunne blive råd til en stål front på den,  men man kan vel bare gemme den væk.



pr-dk selvom tvét tænder er der vel stadig kun sort skærm når man køre fra de phone stik?






__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 April 2013 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej nicolaj,

Playmakeren er ikke halv smart...
...den er 'hel smart' - ja mere end 'hel smart'

Den er lavet af 'plastic' fordi den har en antenne til trådløst netværk indbygget.
Hvis der ar brugt aluminium, ville signalkvaliteten forringes.

Og ja, man kan da bare gemme den helt væk!
Bruger man den med 'fixed line-out' og i Option 0 ( og helst med et netværkskabel,
kan den ryge ind i bunden af et skab.

Mange efterlyser, at der mangler noget 'magisk' ved de nuværende
Bang & Olufsen/B&O Play-produkter.
Det er da magi ......at den bare virker så perfekt,
og man slet ikke ved, "hvor 'det' kommer fra"

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 April 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:
bare en skam at der ikke kunne blive råd til en stål front på den,

Hej Nicolaj.b

Du kan vel bare vælge Playmaker Mk II



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 12 April 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej PeterPanFandeniVoldsk,

jeg vil da ikke give en masse penge for noget,som skal ligge nede i bunden af et skab

Nej, lav du hellere et display, der kan tilsluttes PM, og som kan hænge på væggen - hvor
man kan se coveret på det man hører, titlen osv og logoerne/coverne fra Netradio m.m.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 12 April 2013 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  


Den er fin Peter den tager jeg

Men kan ipadén sende de date videre med cover millemis så det ville være muligt og lave et display?


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 12 April 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Det fikser Peter.
og gutterne i Struer

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 April 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
jeg vil da ikke give en masse penge for noget, som skal ligge nede i bunden af et skab

Hej millemis

                                    Playmaker Mk II

Nu er vi altså mange der gerne vil have Bang & Olufsens produkter fremme hvis det er pænt at se på.

Nicolaj.b skrev:
Den er fin Peter den tager jeg

***************************************************

millemis skrev:
   
Det fikser Peter. 
og gutterne i Struer 
___________
Missekatten

Den med en wireless display ramme der kan hænges
op på strategiske steder, er sku da en god ide millemis.

                                    

 Dr. Hook.    



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 12 April 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

kunne du ikke lige sende mig din "Playmaker MK2"-tegning i høj opløsning.
Så kan jeg printe den ud og hænge den på væggen.....så folk kan se at jeg har en Playmaker

Hilsen Baggårdsmissen


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes