| Forfatter |
|
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej pr-dk og velkommen til.  |
|
|
Tak skal I ha.. dejliggt med et form hvor folk er aktive !
Peter Pan skrev:
Hvis du holder dig til BeoVision 7 -40" fra og med mk. IIIhar du HDMI ingange og BeoSystem 3 indbygget. |
|
|
jeg har lige lidt opfølgende spørgsmål
- Betyder det at billede kvaliteten er den samme på III, IV og V ? har de alle full HD?
- jeg har ikke brug for smart tv og 3D, hvilket taler for III-IV, men jeg vil da helst ha Blu-Ray afspilleren... fås den i alle 3 modeller?
- Jeg har med stor interesse læst om V1's mulighed for integration med Apple TV... er det noget man kan med BV7, eller er det egentlig fjernbetjeningen der står for denne integration ?
- i skriver at jeg skal sikre mig at der er MPEG4 decoder... er det det folk kalder "HD modul" ?
/peter
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej pr-dk,
Har du ikke travlt, kunne du også vente til efteråret.
Dér kommer der et nyt tv fra Bang & Olufsen - måske kan du li' det?
Hilsen Millemissen. |
|
|
Findes der billeder af det ?
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk
Der er lavet løbene forbedringer med forskelige paneler men de har alle full hd fra III
Der er også det at at mrk III køre 50 hz mrk IV køre 100 hz hvor mrk V køre 200 hz
Blu ray var noget der kom i mrk IV, nogle har så fået det eftermonteret i mrk III
BV 7 kan køre samme styring af appel tv som v1 men kræver opdatering af puc koder fra forhandler.
jeps Hd modul er det samme.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk
MK III findes i 2 versioner, den ene har DVD den anden Blueray.
MKIII fulll HD 50Hz panel - DVD eller Blueray
MK IV Full HD 100 Hz panel - Kun Blueray
MK V Full HD 200 Hz panel - Kun Blueray
Alle er med system 3
Det du skal sikre dig der sidder i er:
DVB-HD T2/C eller DVB-HD T/C. Husk T/C modulet ikke kan tage DVB T2 signaler, det er kun T2/C der kan dette.
Der findes også DVB-HD T/C/S samt DVB-HD T2/C/S2 men de er ikke så udbredte.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Millemis jeg har gået og tænkt på når du har tilsluttet din playmaker over anlægget, kan man så stadig bruge den phone indgang der er på
playmakeren til ekstra udstyr? eller er det en option på playmakeren der slår fjernkontrol fra, kan ikke finde nogle vejledning om den slags
opsætning.
|
|
|
Hej Nicolaj,
ja, selvfølgelig kan du bruge line-indgangen.
Forbindelsen til anlægget (A.AUX-indgangen) foregår via RJ PowerLink-udgangen (kablet kan købes hos B&O forhandlerne).
Playmaker'en skal være i 'Option 0', da lydstyrken reguleres over anlægget som vanligt.
Line-indgangen på Playmaker'en aktiveres automatisk, når der kommer et signal. Se hertil også Playmakerens brugervejledning.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
BV 7 kan køre samme styring af appel tv som v1 men kræver opdatering af puc koder fra forhandler |
|
|
Hej... kan du uddybe dette lidt mere ?
Er det via tv'et at appleTV bliver styret? ... eller er det fjernbtj som kodes til også at kunne sende AppleTV syntax
og du skriver at det kræver en opdatering fra forhandler... betyder det at TV'et skal fysisk hen til en forhandler ?
/peter
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk
Forhandleren kommer ud til kunden. Via masterlink stikket på BV7 og en bærbar PC opdaterer han så PUC koderne.
PUC koderne er en slags IR oversætter. Du monterer så en IR sender bag på BV7 som klisteres fast på Appel TV's IR sensor. Og vupti du kan styre Appel TV igennem BV7 med eksempelvis en BEO4
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G. og pr-dk,
" Via masterlink stikket på BV7 og en bærbar PC opdaterer han så PUC koderne."
Helt korrekt: "Via puc1-stikket på BV......." Og så vupti...
UPDATE: Undskyld, undskyld - jeg huskede forkert! Hvis tv'et har et A-chassis skal HDMI-stikket bruges. Alle BS3-baserede tv har A-chassis.
Så i og for sig havde Dr. G. ret 
Hilsen Klogemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klogemissen.
Blandede sammen med SW opdateringer ti BV7 , fint du kunne rette det 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Min nabo har et gammelt Beovision 6-22. Bag på det er der 2 phono indgange. Er det muligt at aktivere disse UDEN at skærmen tændes ? .. dvs bare bruge TV'et som højttaler ?
Han kan godt få lyd ved at vælge PC, men så tændes skærmen også.
/peter
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis, tak for dit svar  jeg tror jeg prøver det, lige for at høre om det lyder ok
Mvh hsfrank
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk skrev:
Hejsa
Min nabo har et gammelt Beovision 6-22. Bag på det er der 2 phono indgange. Er det muligt at aktivere disse UDEN at skærmen
tændes ? .. dvs bare bruge TV'et som højttaler ?
Han kan godt få lyd ved at vælge PC, men så tændes skærmen også.
/peter |
|
|
Hej pr-dk,
prøv at sætte det BV6-22 i option 2 (hvis det da har ML-modul indbygget).
Og vælg så 'AV-PC' - AV-PC finder du i muligvis i 'List'. På en ældre Beo4 er der en AV-knap.
Ellers må du bruge 'P.Mute' for at slukke skærmen efterfølgende.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis den er da halv smart sådan en playmaker  bare en skam at der ikke kunne blive råd til en stål front på den, men man kan vel bare gemme den væk. pr-dk selvom tvét tænder er der vel stadig kun sort skærm når man køre fra de phone stik?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 April 2013 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nicolaj,
Playmakeren er ikke halv smart...
...den er 'hel smart' - ja mere end 'hel smart'
Den er lavet af 'plastic' fordi den har en antenne til trådløst netværk indbygget.
Hvis der ar brugt aluminium, ville signalkvaliteten forringes.
Og ja, man kan da bare gemme den helt væk!
Bruger man den med 'fixed line-out' og i Option 0 ( og helst med et netværkskabel,
kan den ryge ind i bunden af et skab.
Mange efterlyser, at der mangler noget 'magisk' ved de nuværende
Bang & Olufsen/B&O Play-produkter.
Det er da magi  ......at den bare virker så perfekt,
og man slet ikke ved, "hvor 'det' kommer fra"
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
| bare en skam at der ikke kunne blive råd til en stål front på den, |
|
|
Hej Nicolaj.b
Du kan vel bare vælge Playmaker Mk II

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PeterPanFandeniVoldsk,
jeg vil da ikke give en masse penge for noget,som skal ligge nede i bunden af et skab
Nej, lav du hellere et display, der kan tilsluttes PM, og som kan hænge på væggen - hvor
man kan se coveret på det man hører, titlen osv og logoerne/coverne fra Netradio m.m.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fin Peter den tager jeg  Men kan ipadén sende de date videre med cover millemis så det ville være muligt og lave et display?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fikser Peter.
og gutterne i Struer __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
| jeg vil da ikke give en masse penge for noget, som skal ligge nede i bunden af et skab |
|
|
Hej millemis
Playmaker Mk II

Nu er vi altså mange der gerne vil have Bang & Olufsens produkter fremme hvis det er pænt at se på.
Nicolaj.b skrev:
Den er fin Peter den tager jeg  |
|
|
***************************************************
millemis skrev:
Det fikser Peter. og gutterne i Struer ___________ Missekatten |
|
|
Den med en wireless display ramme der kan hænges op på strategiske steder, er sku da en god ide millemis. 

Dr. Hook.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 April 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
kunne du ikke lige sende mig din "Playmaker MK2"-tegning i høj opløsning.
Så kan jeg printe den ud og hænge den på væggen.....så folk kan se at jeg har en Playmaker
Hilsen Baggårdsmissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |