| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 17 April 2013 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må der da snart ske noget der over i struer med det nye network link.
Det er jo ikke til og holde vente tiden ud hehe.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 17 April 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den 15. maj er der under sloganet Tag lyden seriøst præsentation af Bang & Olufsen' nye audioprodukt BL14.
Højtalersættet kommer i to versioner BL14.4 og BL14.5.
BL14.4 er beregnet til brug sammen med et BV - og behøver således ikke at indeholde en surround-dekoder.
BL14.5 derimod er tænkt til et non-B&O tv, så der er vel en dekoder indbygget i den version - og det vil nok være dyrere
end 14.4-versionen.
Jeg regner med, at sættet drives af en central ICEPower 5.1/4,1 forstærker, og at front/bag (som ved BL15)
er passive højtalere, der matcher forstærkerens specifikationer.
De nøjagtige specifikationer (og hvordan det tilsluttes), designet og prisen er stadigvæk en velbevaret hemmelighed.
Der er til lanceringen i samarbejde med Universal blevet produceret et special remixed 5.1 soundtrack fra filmen Les Misérables (Bluray).
Dette følger med ved køb at et sæt - og kan måske også erhverves hos forhandlerne efterfølgende.
Herudover er der - som en del af lanceringen/markedsføringen - lavet flere små film om konceptet.
Disse kan fra den 15. maj ses online og på Discovery Channel og TLC.
Spændende at se om Bang & Olufsen kan ramme både gamle og nye kunder på denne måde!
Hilsen Millemissen 🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 18 April 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt om det nye butikskoncept....
B&O lancerer nyt butikskoncept
Af Ritzau Finans
18. april 2013, 11:26
Roterende vægge og lydmure skal lokke flere kunder i Bang & Olufsens butikker.
Bang & Olufsen vil i have flere folk i butikkerne, og det skal et nyt butikskoncept hjælpe med. Administrerende direktør hos
B&O Tue Mantoni regner med, at der kommer til at gå tre til fem år, hvor butikkerne skal tilpasses og bygges om.
Men så er den gamle Struer-virksomhed også klar med roterende vægge og lydmure. Det oplyser B&O torsdag på et
pressemøde.
- Der kommer nok til at gå tre til fem år. Vores nuværende koncept har vi haft i 17 år, og vi har 700 butikker. Så jeg vil ikke
blive overrasket, hvis det tager nogle år. Det skal gøres i det rigtige tempo, siger Tue Mantoni til Ritzau Finans.
Butikskonceptet indeholder sidde-områder på roterende gulv, så kunder og besøgende kan få præsenteret produkterne
enkeltvis med lyd og billede som en helhedsoplevelse. Derudover har B&O - for at understrege designet på sine produkter -
valgt at hænge højttalere op på roterende plader på en væg. Dermed bliver det kun de højttalere, kunderne er ved at få
demonstreret, der er synlige.
Tue Mantoni understreger dog, at koncernens nyåbnede butik på Strøget i København er en prototype, hvor koncernen har
tænkt sig bruge de næste måneder på at lytte til kundernes feedback. Derefter - omkring julen 2013 - vil konceptet begynde
at blive rullet ud i de øvrige butikker.
- Vi åbner en ny butik i Shanghai med det nye koncept her i maj eller juni. Derudover har vi en liste med 10 af vores største
forhandlere rundt omkring i verden, der gerne vil implementere det nye koncept som de første. Men efter det kommer det til
at tage nogle år, siger Tue Mantoni.
Han vil ikke afsløre, hvad det har kostet at udvikle det nye koncept, da butikken i København er en "prototype." Tue Mantoni
siger dog samtidig, at konceptet er udviklet med et øje til, hvordan detailhandelens økonomiske situation er i øjeblikket.
Bang & Olufsen er i gang med at lukke 125 butikker i Europa, og det giver bedre plads på markedet til de eksisterende
forhandlere, vurderer selskabet.
Samtidig afviser Tue Mantoni, at det kommer til at øge koncernens arbejdskapital eller koste på lagrene med forskydning af
varebestillingerne, når forhandlerne skal til at bygge om.
- Med hensyn til arbejdskapital, så kommer forhandlerne til at skifte konceptet ud - der kommer ikke nødvendigvis flere varer
i butikkerne af den grund. Og konceptet er lavet sådan, at det - hvis det er planlagt rigtigt - kan implementeres på to uger,
siger han til Ritzau Finans.
Samtidig sætter B&O udrulningen af det nye koncept i bero i december, så julehandlen ikke bliver ramt af ombygninger.
http://www.business.dk/detailhandel/bo-lancerer-nyt-butiksko ncept
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 April 2013 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket er her
Læs mere der
Ellers også der
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 19 April 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herning bliver første sted med det nye butikskoncept og det bliver showroom for Struer:
Herning Folkeblad
De bedste hilsner
BeoApple
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 19 April 2013 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved noget om ConfigTool 6.57 ?- Der er nok ikke nogen Spotify integration endnu, men bliver spændende. Lidt besværligt at skulle lave spillelister på sin Iphone først, og derefter over til BS5 for at aktivere den  Peter Pan må da vide noget ! Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse2004
Som du kan se højre oppe på siden, søger jeg efter Beo6 Configuration CTSetup version 6.57, så vi kan lave en opdatering på side 1. Hermed endnu en opfordring til alle.
************************************************************ ****** Så rundede vi 700.000 visninger, dejligt vores Bang & Olufsen club tråd er så populær. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MicDK Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mille
Sorry der gik lige lidt tid, skulle lige have fjernsynet ned af væggen for at kunne komme til at se nummeret, der står 2144 i serienummeret.
Er kommet til at købe appel tv, nu må jeg se om det kan komme til at spille, sys det virkede lidt sjovere end beoplay.
Det virker, men den står og på skærmen sådan hvert 4 sec, nogen ideer til hvad det kan være, har prøvet at skifte hdmi kabel uden held
2144
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej gysse2004
Som du kan se højre oppe på siden, søger jeg efter Beo6 Configuration CTSetup version 6.57, så vi kan lave en opdatering på side 1. Hermed
endnu en opfordring til alle.
************************************************************ ******Så rundede vi 700.000 visninger, dejligt vores Bang & Olufsen
club tråd er så populær. 

|
|
|
Hej Peter ja det er godt 100000 om året det er godt gået
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MicTheCat - 
-------------------------------
Hej MicDK - Er kommet til at købe appel tv 
OK serienummeret 2144 = Chassis svarende til BV7 Mk III. = År 2008./ 2009. Har du få opdateret dit TV til software 10.05a. Det vil nok løse problemet.
Tryk TV- Menu - Øvrige muligheder - Tryk Rød knap - OK. på Beo4. Nu kommer du ind i Customer service menu, hvor der findes en del ekstra justerings muligheder, samt en masse oplysninger så som: SW. Version menu. / HW. Version menu. / Adjustments. / Picture adjustments. / Screen information. / Signal information. Husk kun se ikke røre. 
Peter Pans setup. - Nu med ATV3 og iPad Mini. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Bluehorse Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg håber at en af jer kan hjælpe med flg ang DVB HD modul da jeg har lige anskaffet mig et Beovision 8-40 mrk 1. Jeg fik det til en fantastisk
pris hos en B&O forhandler. Glæden blev ikke mindre da jeg fik det bakset hjem og opdagede at det har DVB HD module installeret det har bare ikke
aktiveret. Efter at have aktiveret DVB tuneren kom jeg ind i en DVB opsætningsmenu hvor jeg mener at jeg kunne vælge mellem Testerial og Cable.
Jeg tror jeg fik valgt begge men er ikke sikker. Efter en del fakseri fandt jeg udaf at jeg kun kan starte DVB modulet (med DTV) hvis jeg lader analog
tunerne være aktiveret. Mærkeligt men ikke noget problem. Jeg kan nu indstille de testerial sender som sender hvor jeg bor ( ikke DK). Virker fint.
Jeg vil bare bruge cable istedet - og så skal jeg vel angive netnærks id fra min cable udbydere. Der er i menuerne under DVB bare ikke noget sted at
angive dette eller vælge om man bruger testerial eller cable. Ved søgning med tilslutning til mit cable stik finder den intet. Kan man komme ind i den
oprindelige opsætnings menu igen for at ændre ? DVB softwaren er ur gammle. For at opdatere den skal man jo ha adgang til usb stikket der siddder
sammen med CA modulerne. Der skulle være en låge på højre side. Jeg kan se DVB modulet gennem rillerne i bagbeklædningen hvor denne låge
skulle være men nogen låge kan jeg sgu ikke finde. Er det mulight at bagbeklædningen på et mrk 1 skulle skiftes ved inbygging af DVB modul - eller
er det bare mig der ikke kan finde udaf hvordan denne låge skal åbnes? De to nederste afdækninger har jeg formået at fjerne.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bluehorse, og velkommen til 
Ind til en kommer på banen med egne erfaringer, må du starte med -
Bang & Olufsen DVBHD T/C/S2 Guide DK - Tryk her.
En C tuner er nødvendig for at kunne se kabel TV, og måske har du kun en DVB-T type 4470 i tv'et, hvis det er fra 2009, kan jeg se i prislisten.
Et DVB-HD modul kan opdateres, men du må finde ud ad hvad for et moduler der ligger i dit TV.
Softwareopdatering til DVB-HD moduler er tilgængelig på B&O's hjemmeside.
http://www.bang-olufsen.dk/dvb-hd/software-downloads
DVB-HD T/C: version 0.1.8.9.0 DVB-HD T/C/S2: version 0.1.8.9.0 DVB-HD T2/C/S2-T2/C: version 0.1.8.9.0
Data gemmes på et USB stik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bluehorse og velkommen til Hifi4all,
tillykke med dit 'nye' BV8-40.
Når du har lært det at kende, vil du opdage at det er et fremragende tv med fantastisk lyd
og fremragende tilslutningsmuligheder.
Læs i denne brugervejledning på side 12 om
hvordan du opsætter/indstiller HD-tuneren.
Vælg sproget og se på side 12!
Hvis du endnu ikke har placeret tv'et med kabelkanaler osv, kunne du med fordel 'bakse' det hen til forhandleren igen.
En opdatering af selve tv'et, af HD-modulet vil være en stor fordel.
HD-modulet kunne du til nøds selv opdatere, filerne kan hentes på Bang & Olusen's hjemmeside - ølg vejledningen dér nøje.
Tv'ets firmware kan kun en B&O-tekniker opdatere.
Overvej også grundigt hvilke 3.parts-apparater, du vil tilslutte - f.eks blurayplayer eller AppleTV-boks.
Din forhandler kan så lægge de rigtige PUC-styringskoder ind samtidig, så du slipper for at have flere
forskellige fjernbetjeninger liggende.
Spørg ham, hvad det vil koste (du er jo kunde hos ham) - og spørg, hvad det koster hvis han skal komme til dig, så du
ved om det er 'bakseriet' værd selv at tage det med til forhandleren.
Du vil helt sikkert få mere glæde af et fuldt opdateret tv med de rette PUC-koder lagt ind!
Bruger du ikke den analoge tuner - det gør jo de færreste - kan den deativeres, så du tænder for HD-modulet med tv-knappen.
Herved har du frigjordt en 'fysisk' knap til eventuelle andre kilder.
Lågen til ca-modulerne og usb'en sidder i højre side set bagfra. Se også i selve tv'ets brugervejledning på side 9 - findes på hjemmesiden.
Update 15.15 - Som jeg ser, har Peter også svaret. Der er 'fuld valuta' for pengene på Hifi4all 💰
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev mit V1 (40) sat op - og ATV3'eren sat ind - og min beolit 12 leveret - mums! Jeg er rigtig godt tilfreds med udskiftningen af mit BV7-32 og jeg har også fundet en gammel beo5 fjernbetjening, som jeg aldrig rigtig har brugt, måske den er ok med V1'eren?
Efter at have set radiofunktionen på V1'eren droppede jeg faktisk den playmaker løsning, som jeg overvejede - tv'et klarer tjansen :-)
Anyway - jeg overvejer at tilslutte en DVD/Blue-ray afspiller af en art. Er der nogle herinde, der kan anbefale nogle 3. parts, som spiller godt med produkterne fra Struer?
Det er utroligt hvor meget bedre en weekend bliver når man får noget nyt på væggen - og nye gadgets at lege med :-)
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, flere af jer skriver tit at man "bare" skal få sit software, PUC koder osv opdateret ved forhandleren... enten ved at komme ned i butikken, eller ved at de kommer ud til jer.
Nu er der ikke meget der er gratis i denne verden, så hvad snakker vi om... kan I komme med nogle eksempler ? er det timepris, fast pris eller skal der en jydehandel til ?
/peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk
Prisen vil nok afhænge af hvor mange forretninger du har haft med din B&O forhandler. Men ellers skal du nok regne med ca. 1.500 Kr. for SW og PUC opdatering af et tv.
Hvis i har samme post nr. og han kommer til dig.
__________________
Hej Deljeh -
Tillykke med dit nye BeoPlay TV mm. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du vide, hvilke apparater man kan styre med PUC/Beo4, så prøv at læse her
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Bluehorse Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og millemis,
Tak for velkomsten! Har iövrigt laest med her i mange aar. Tak for mange gode raad og ideer
Jeg er ovenud tilfreds med 8-40eren. Som millemis skrev lyd og billede er fantastisk. Jeg har ogsaa en 8-32er men 40eren
er jo bare en klasse over den. 32eren rykker nu i sovevaerelset og saa maa jeg nok tage mig sammen til at smide den
sidste MX6000 ud - det kommer til at göre ondt! PUC koderne have forhandleren lagt ind saa jeg kan styren min HD cable
set-top box. Det virker rigtig godt men naar nu der er DVB modul indbygget saa skal man jo bare have det til at virke vis
muligt  som sagt har jeg faaet det til at virke med testrial - og det er jo et rent B&O interface -trods at det er 4 aar
gammelt er det elegant og simplet iforhold til min set-top box som min Kabel levendör har prakket mig paa.
mit DVB modul er flg:
Release Mar 24 09
Version 0.1.2.0
Model 0.8.0.0
under Tuner opsaetning har jeg "TV Tuner" og "DVB HD"
I TV service Menu
TUNER AGC BGDKI 014
TUNER AGC L 013
er der maaske nogen der ved hvad det betyder mht understöttelse af DVB-C HD ?
jeg havde fundet B&O manualerne men tak alligevel. Til gengäld kan jeg stadig ikke finde udaf at aabne ind til DVB modulet
- skal man bruge vildt med kraft?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter fik du min besked ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |