| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deljeh skrev:
Så blev mit V1 (40) sat op - og ATV3'eren sat ind - og min beolit 12 leveret - mums! Jeg er rigtig godt tilfreds med udskiftningen af mit BV7-32 og jeg har også fundet en gammel beo5 fjernbetjening, som jeg aldrig rigtig har brugt, måske den er ok med V1'eren?
Efter at have set radiofunktionen på V1'eren droppede jeg faktisk den playmaker løsning, som jeg overvejede - tv'et klarer tjansen :-)
Anyway - jeg overvejer at tilslutte en DVD/Blue-ray afspiller af en art. Er der nogle herinde, der kan anbefale nogle 3. parts, som spiller godt med produkterne fra Struer?
Det er utroligt hvor meget bedre en weekend bliver når man får noget nyt på væggen - og nye gadgets at lege med :-)
|
|
|
Tillykke med dit nye setup  Skal du have en rigtig lækker blu ray afspiller som stort set alle anbefaler, er det OPPO du skal have fat i Tryk her virker perfekt med B&O puc koder
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Bluehorse
Se indlæg af 17 Marts 2009 her.
B&O har nu lanceret et Beovision 8 - 40" Full HD .
Det er et 100Hz LCD TV, med dynamisk kontrast, og DVB-T tuner med MPEG-2/MPEG-4/HD.
(Beobrian skriver) Og vil blive software opdateret til DVB-C lidt senere på året, så det fungerer på kabel-TV. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Bluehorse Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Bare lige en kort opfölgning paa mit tidligere indläg vedr. beovision 8-40 med DVB HD modul:
I nat fandt jeg endelig udaf at aabne indtil DVB modulet. En spisekniv ind mellm rillerne or vippe udaf (og ikke opad eller mod midten som jeg troede udfra tegninger). Pinligt... Dermed kunne jeg faa DVB modulet opdateret til seneste version 1.9.9. (med en gammel USB stick formateret til FAT32 lykkedes det) Og vola nu var det klart at jeg har baade T og C og jeg kan välge at aktivere/deaktivere begge fra Options. Valgte DVB-C - Ind med netvärks "home" frequenz og ID for min Kabelleverandör og 1-2 minutter senere var 90 kanaler inklusiv HD kanaler installert og klar! Spiller absolut perfekt!
En lille "skade" som jeg maa sige skyldes umaadelig dumhed/uvidenhed opstod da jeg i desperation over ikke at kunne komme ind i den fulde menu for DVB modulet under den gamle firmware valgte "reset to Factory settings" fra system menuen (har godt läst at Peter skriver kigge - ikke pille ) Derved er AV4 forsvundet under Connections. Det er vist noget med "system modul"? - ikke nogen katastrofe da jeg pt ikke har bruge for saa mange tilslutninger. PUC koderne forsvandt heldigvis ikke...
CAM modulet er ikke CI+ kompatibelt vel? Det er vist ikke noget man bruger i Danmark eller hvordan?
Nu kommer fölge investeringerne - min trofaste Beosound 2300 skal udskiftes (15 aar, aldrig en reparation) da den jo mangler master link - nok med en Beosound 4. Front höjtaler skal ogsaa anskaffes. Formodentlig Beolab 6000 - som jeg har 2 stk af i forvejen. Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.
mvh
bH
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluehorse skrev:
|
Hej,
...
Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.
mvh
bH
|
|
|
HDR2 "kan" optage "HD kanaler", men det foregår igennem scart stikket. Så ingen HD kvalitet.
Der er kun analog tuner i HDR 2, Bruger den selv hjemme sammen med min BV 7.
Da HDR 2 bruger TV'ets tuner til alle digitale kanaler, så er det mere til at optage hvis man ikke er hjemme, det er ikke noget med at se et program og så optage et andet når vi taler DVB signaler.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
plak Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
1 stk extra ir øje 15m, HDMI kabel 15m, 1stk HDMI splitter og 3 timer til at gemme kablerne væk.
Nu kan jeg bruge min yousee box i stuen BV 10-46 og soveværelse BV 10-40. Det er bare kanon syntes jeg.
MVH. Michael
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bluehorse Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Bluehorse skrev:
|
Hej,
...
Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.
mvh
bH
|
|
|
HDR2 "kan" optage "HD kanaler", men det foregår igennem scart stikket. Så ingen HD kvalitet.
Der er kun analog tuner i HDR 2, Bruger den selv hjemme sammen med min BV 7.
Da HDR 2 bruger TV'ets tuner til alle digitale kanaler, så er det mere til at optage hvis man ikke er hjemme, det er ikke noget med at se et program og så optage et andet når vi taler DVB signaler.
/Dr. G
|
|
|
Hej Dr G.
Tak for info, jeg haabede paa at man kunne bruge TVets tuner og HDR kunne fungere lidt som en USB disk . Den kan jeg saa godt spare mig. Men alligevel af ren nygerighed: er der nogen der har expemiteret med at sätte större hard disk i HDRx?
mvh
Bh
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Plank Fortæl noget mere om dit projekt  Jeg har lige selv lavet noget af det sammen Hvad er den hvide boks til på billedet ?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
plak Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Ja det er ikke det bedste billede. Men der sider 2 stk ir øjer ved siden af hinanden et til stuen og et til soveværelset
så for man lyst til at se en film eller en optagelse i soveværelset styrers yousee boxen af puc koden der og modsat i stuen.
HDMI Splitteren åbner selv den port der bliver aktiveret. Det virker SÅÅÅ godt.
MVH.
Michael
PS. Den hvide box er en internets Switch.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 April 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 23 April 2013 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolai.b - tak for indspark.
Oppo'en ser fin ud (men også lidt pricy hvis du spørger mig). Havde faktisk kigget på den, da jeg kunne se, at Peter Pan havde valgt denne, og tænkte at den så nok ikke var helt ringe :-)
Jeg må lige undersøge lidt nærmere mht. funktionaliteter. Kan se at Samsung og LG også laver nogle med indbygget HDD recorder - det kunne være en fin ekstra feature...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 April 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlogerer dig på Hotel D'Angleterre fra 1. maj og hør/se hvad B&O kan.
B&O har indledt et samarbejde med D'Angleterre. Oplev Bang & Olufsen som vil være installeret på suiterne og værelserne i det traditionsbundne hotel.
Det er en del af vores hotelforretning, hvor vi også er på Nimb Hotel i Tivoli, Grand Hyatt og Dorchester, som lige har åbnet et nyt hotel i Beverly Hills, hvor vi også er, siger administrerende direktør hos B&O, Tue Mantoni.
Ritzau Finans. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 April 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal vel have skudt resten af BV10-lageret af nu - inden de moderne tv kommer frem.📺
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 23 April 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mere sandt end du måske lige regner med! 😉
Jeg kan øjenvidne berette at D'Angleterre er fyldt med Beovision 10 papkasser!
Hilsen
SYSBMP
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 April 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, måske vidste jeg det i forvejen 😜
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man stadig er interesseret i et BV10, er det nok snart man skal slå til.
Mon ikke der vil være nogle gode tilbud på den, når den nu slutsælges.
Ellers må man have fat i en brugt - men se til at det er en MK2-version.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis
Hvad er forskellen på MK1 og MK2 på BeoVision 10..?
Vh Vejrup
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mest markante er 2 og 3 HDMI-indgange - hvilket hurtigt kan vise sig at være vigtigt.
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Beocenter6 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg klarer mig nu fint med mit MK1 og de 2 HDMI indgange. ATV og en Blu-ray. Hvad mere har man brug for?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det samme med mig og min BV8-40 MK1
Men....jeg kunne nu godt tænke mig at have én HDMI mere, så der var mulighed for at eksperimentere lidt
med andet end ATV/Bluray (som jo er 'pligt').
Og der er jo også de, som har brug for en tredje HDMI til en eller anden eksotisk tv/sat/ip-boks!
Eller måske til en HDMI-Expander 😁
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |