Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 22 April 2013 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Deljeh skrev:
Så blev mit V1 (40) sat op - og ATV3'eren sat ind - og min beolit 12 leveret - mums! Jeg er rigtig godt tilfreds med udskiftningen af mit BV7-32 og jeg har også fundet en gammel beo5 fjernbetjening, som jeg aldrig rigtig har brugt, måske den er ok med V1'eren?

Efter at have set radiofunktionen på V1'eren droppede jeg faktisk den playmaker løsning, som jeg overvejede - tv'et klarer tjansen :-)

Anyway - jeg overvejer at tilslutte en DVD/Blue-ray afspiller af en art. Er der nogle herinde, der kan anbefale nogle 3. parts, som spiller godt med produkterne fra Struer?

Det er utroligt hvor meget bedre en weekend bliver når man får noget nyt på væggen - og nye gadgets at lege med :-)



Tillykke med dit nye setup

Skal du have en rigtig lækker blu ray afspiller som stort set alle anbefaler, er det OPPO du skal have fat i  Tryk her  virker perfekt med B&O puc koder



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 April 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen Bluehorse

Se indlæg af 17 Marts 2009 her.

B&O har nu lanceret et Beovision 8 - 40" Full HD .

Det er et 100Hz LCD TV, med dynamisk kontrast, og DVB-T tuner med MPEG-2/MPEG-4/HD.

(Beobrian skriver) Og vil blive software opdateret til DVB-C lidt senere på året, så det fungerer på kabel-TV.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Bluehorse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Bare lige en kort opfölgning paa mit tidligere indläg vedr. beovision 8-40 med DVB HD modul:

I nat fandt jeg endelig udaf at aabne indtil DVB modulet. En spisekniv ind mellm rillerne or vippe udaf (og ikke opad eller mod midten som jeg troede udfra tegninger). Pinligt...Dermed kunne jeg faa DVB modulet opdateret til seneste version 1.9.9. (med en gammel USB stick formateret til FAT32 lykkedes det) Og vola nu var det klart at jeg har baade T og C og jeg kan välge at aktivere/deaktivere begge fra Options. Valgte DVB-C - Ind med netvärks "home" frequenz og ID for min Kabelleverandör  og 1-2 minutter senere var 90 kanaler inklusiv HD kanaler installert og klar!  Spiller absolut perfekt!

En lille "skade" som jeg maa sige skyldes umaadelig dumhed/uvidenhed opstod da jeg i desperation over ikke at kunne komme ind i den fulde menu for DVB modulet under den gamle firmware valgte "reset to Factory settings" fra system menuen (har godt läst at Peter skriver kigge - ikke pille ) Derved er AV4 forsvundet under Connections. Det er vist noget med "system modul"? - ikke nogen katastrofe da jeg pt ikke har bruge for saa mange tilslutninger. PUC koderne forsvandt heldigvis ikke...

CAM modulet er ikke CI+ kompatibelt vel? Det er vist ikke noget man bruger i Danmark eller hvordan?

Nu kommer fölge investeringerne - min trofaste Beosound 2300 skal udskiftes (15 aar, aldrig en reparation) da den jo mangler master link - nok med en Beosound 4. Front höjtaler skal ogsaa anskaffes. Formodentlig Beolab 6000 - som jeg har 2 stk af i forvejen. Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.

mvh

bH

Til top Vis Bluehorse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluehorse
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 22 April 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Bluehorse skrev:

Hej,

...

Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.

mvh

bH

HDR2 "kan" optage "HD kanaler", men det foregår igennem scart stikket. Så ingen HD kvalitet.

Der er kun analog tuner i HDR 2, Bruger den selv hjemme sammen med min BV 7.

Da HDR 2 bruger TV'ets tuner til alle digitale kanaler, så er det mere til at optage hvis man ikke er hjemme, det er ikke noget med at se et program og så optage et andet når vi taler DVB signaler.

/Dr. G 

 

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
plak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 22 April 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

1 stk extra ir øje 15m, HDMI kabel 15m, 1stk HDMI splitter og 3 timer til at gemme kablerne væk.
Nu kan jeg bruge min yousee box i stuen BV 10-46 og soveværelse BV 10-40. Det er bare kanon syntes jeg.
MVH. Michael
Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 April 2013 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej plak

Vi vil gerne se gode billeder med lidt forklaring.

http://www.gratis-it.dk/grafik-og-billeder/photofiltre/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Bluehorse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:
Bluehorse skrev:

Hej,

...

Er der nogen der ved om man med en HDR2 tilsluttet kan optage i HD direkte fra Beovison ? Hvis ja saa kommer en brugt af den nok ogsaa paa önske listen.

mvh

bH

HDR2 "kan" optage "HD kanaler", men det foregår igennem scart stikket. Så ingen HD kvalitet.

Der er kun analog tuner i HDR 2, Bruger den selv hjemme sammen med min BV 7.

Da HDR 2 bruger TV'ets tuner til alle digitale kanaler, så er det mere til at optage hvis man ikke er hjemme, det er ikke noget med at se et program og så optage et andet når vi taler DVB signaler.

/Dr. G 

 

Hej Dr G.

Tak for info,  jeg haabede paa at man kunne bruge TVets tuner og HDR kunne fungere lidt som en USB disk . Den  kan jeg saa godt spare mig. Men alligevel af ren nygerighed: er der nogen der har expemiteret med at sätte större hard disk i HDRx?

mvh

Bh

Til top Vis Bluehorse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluehorse
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 22 April 2013 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  



Hej Plank

Fortæl noget mere om dit projekt

Jeg har lige selv lavet noget af det sammen


Hvad er den hvide boks til på billedet ?



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
plak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 22 April 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Ja det er ikke det bedste billede. Men der sider 2 stk ir øjer ved siden af hinanden et til stuen og et til soveværelset
så for man lyst til at se en film eller en optagelse i soveværelset styrers yousee boxen af puc koden der og modsat i stuen.
HDMI Splitteren åbner selv den port der bliver aktiveret. Det virker SÅÅÅ godt.

MVH.
Michael

PS. Den hvide box er en internets Switch.

Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 April 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

plak skrev:
 

PS. Den hvide box er en internets Switch.

Netværk / Ethernet / Repeater/ Switch / Wi-Fi.

Den booster der bruges hedder en repeater, og findes i
følgende enheder: Router, Switch, Hub og Bridge.
En bridge gør det samme som både en hub og en switch.
Der er mange spørgsmål - Her svar på nogle af dem.
------------------------------------------------------------ -------
Rækkevidde med kablet netværk

http://www.morgen.dk/it-computer-teknik/gigabit-hjemmenetvae rk

------------------------------------------------------------ -------

Rækkevidde med trådløst netværk (Wi-Fi)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20574



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Deljeh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 23 April 2013 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai.b - tak for indspark.

Oppo'en ser fin ud (men også lidt pricy hvis du spørger mig). Havde faktisk kigget på den, da jeg kunne se, at Peter Pan havde valgt denne, og tænkte at den så nok ikke var helt ringe :-)

Jeg må lige undersøge lidt nærmere mht. funktionaliteter. Kan se at Samsung og LG også laver nogle med indbygget HDD recorder - det kunne være en fin ekstra feature...
Til top Vis Deljeh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deljeh
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 April 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Indlogerer dig på Hotel D'Angleterre fra 1. maj og hør/se hvad B&O kan.

B&O har indledt et samarbejde med D'Angleterre. Oplev Bang & Olufsen
som vil være installeret på suiterne og værelserne i det traditionsbundne hotel.

Det er en del af vores hotelforretning, hvor vi også er på Nimb Hotel i Tivoli,
Grand Hyatt og Dorchester, som lige har åbnet et nyt hotel i Beverly Hills,
hvor vi også er, siger administrerende direktør hos B&O, Tue Mantoni.

Ritzau Finans



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 April 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

De skal vel have skudt resten af BV10-lageret af nu - inden de moderne tv kommer frem.📺

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 23 April 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Det er mere sandt end du måske lige regner med! 😉

Jeg kan øjenvidne berette at D'Angleterre er fyldt med Beovision 10 papkasser!

Hilsen
SYSBMP
Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 April 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Tja, måske vidste jeg det i forvejen 😜

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 24 April 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hvis man stadig er interesseret i et BV10, er det nok snart man skal slå til.
Mon ikke der vil være nogle gode tilbud på den, når den nu slutsælges.
Ellers må man have fat i en brugt - men se til at det er en MK2-version.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 24 April 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Hvad er forskellen på MK1 og MK2 på BeoVision 10..?

Vh Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 24 April 2013 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Den mest markante er 2 og 3 HDMI-indgange - hvilket hurtigt kan vise sig at være vigtigt.

Hilsen MM🐯


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Beocenter6
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 24 April 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg klarer mig nu fint med mit MK1 og de 2 HDMI indgange. ATV og en Blu-ray. Hvad mere har man brug for?
Til top Vis Beocenter6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beocenter6
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 24 April 2013 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jo, det samme med mig og min BV8-40 MK1
Men....jeg kunne nu godt tænke mig at have én HDMI mere, så der var mulighed for at eksperimentere lidt
med andet end ATV/Bluray (som jo er 'pligt').
Og der er jo også de, som har brug for en tredje HDMI til en eller anden eksotisk tv/sat/ip-boks!
Eller måske til en HDMI-Expander 😁

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes