| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fundet et trick til apple tv, hvis man vil spare opdatering af puc koder af forhandler. Find en fjernbetjening frem til en af de enheder du i forvejen har puc koder lagt ind til og følg denne vejledningResten siger hvis sig selv....
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Millemis tak for hjælpen jeg har 3 stk men viste ikke hvilken MK det var... ;-)
Til gengæld kan jeg anbefale Atlona HDMI expander til B&O TV, hvis man mangler HDMI porte... den bliver styre automatisk fra
Beo fjernbetjeningen når du vælge source... ;-)
Vh Vejrup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Atlona HD4-V41 4x1 HDNI Swcitch med 3D, ARC og Ethernet - B&O kompatibel. - Pris 2.799 Kr.
http://www.av-connection.dk/?PNo=AT-HD4-V41
Hej Vejrup
Hvad for en Atlona version benytter du ?
Svar på et spørgsmål om mulighed for IR styring af de produkter der tilsluttes de ekstra Atlona HDMI indgange.
millemis skrev:
Dessværre Peter, der findes ikke nogen løsning på dette. Jeg har nu haft lejlighed til at snakke med to 'velbevandrede' B&O-teknikere, der - uafhængigt af hinanden - begge har sagt, at der ikke er en løsning!
Du har de PUC-indgange, der nu engang er til rådighed. Har man et ældre tv - hvor PUC-indgangene er tilordnet hver sin AV-blok - kan man kun få en PUC-løsning sammen med en HDMI-indgang ved at frigøre en AV-blok helt.
Så man må sige, at du har udnyttet dit BV7-40 MK3 optimalt for tiden.
Tryk på billedet.
Hilsen Millemissen
|
|
|
Vejrup - kan du puc/IR styre dine Atlona tilsluttede produkter med Beo4 ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det er jeg også spændt på!
Men jeg gætter på at svaret er et 'ja'.
Men det er så kun fordi han har 4 puc-indgange, som han frit kan tilordne sine kilder - han har jo BV10.
Han kan altså f.eks styre de 2 hhv 1 HDMI + 2 hhv 3 nye HDMI, han får via Atlona'en.
Problemet i dit setup (BV7-40 MK3) er at puc-indgangene er fast tilordnede - én til hver af AV-grupperne.
Vi får at se, når han svarer.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej peter og millemissen
Det kører præcis som MM skriver oven over...
Jeg bruger AT-HD4V42 og ikke 41, da jeg har brug for 2 stk HDMI ud.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se, Peter - 💣 det er på tide at skifte til et mere moderne tv
Hilsen MM🐯 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og husk at det koster penge at få aktiveret HDMI expander på tv'et... hvilket jeg personligt syntes er noget svineri....
Men som man siger nu til dags.... "Det Li' Meget, køber bare et nyt eller ét til"
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vejrup,
det koster ikke noget at "få aktiveret....." - bortset fra at man naturligvis skal have den tilsvarende
PUC-software installeret.
Du tænker sikkert på Matrix-switch-løsningen, som bruges til at fordele HDMI-kilder til andre rum.
Det er denne funktion, som koster - udover selve hardwaren selvfølgelig.
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lige præcis jeg tænker 8X8 matrix... og det syntes jeg er noget rod...
Den jeg har på behøver du ikke at aktivere HDMI expander... (Det bare mig der ikke udtrykker mig ordentligt og skriver lidt for
stærkt på tasterne)....
;-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup og millemissen - Tak for jeres svar. Som beskrevet er mine HDMI og PUC indgange nu udnyttet optimalt. Det får mig nu ikke til at skifte mit super smukt designet, og velfungerende BV7 ud med et BV 10 eller BV 11. Dermed mister man muligheden for valget mellem selvstændig center højttaler.
Vejrup da BeoLab 7-4, som dine BeoLab 9 har Acoustic Lens, vil de passe perfekt sammen. Alene at miste min aktiv BeoLab 7-4 med 2 x 250W ICEpower, er grund nok til jeg ikke vil skiftet til et nyt TV før der kan gives tilsvarende valg muligheder. For mig er god center lyd noget jeg vægter højt, og mener den skal være designet alene som center højttaler.
Hvis det en dag skulle bliver nødvendigt at få frigivet en AV kilde, kunne man evt. forsøge det trick til styring af Appel TV3 boksen, som Nicolaj.b har lagt link til højere oppe på denne side.
NB. Jeg måtte benytte min iPad for at åbne hans link. vejledning__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at det trick nok skal virke - men det er nok lidt for nørdet for de fleste.
Man kunne passende benytte leligheden - når nu teknikeren er ude - til at få opdateret tv'et.
Eller bare 'nøjes med' at airplay'e fra sin iDims til ATV-boksen - dertil behøves jo ingen fjernbetjening/Beo4.
Eller bruge Remote-app'en til navigation i ATV-menuerne.
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Beocenter6 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Jeg fundet et trick til apple tv, hvis man vil spare opdatering af puc koder af forhandler. Find en fjernbetjening frem til en af de
enheder du i forvejen har puc koder lagt ind til og følg denne vejledningResten
siger hvis sig selv....
|
|
|
Og dog. Jeg kan ikke få det til at virke med min Beo4. Kan det tænkes, at det ikke virker med Beo4, da den bruger radiobølger i stedet for
infrarød?
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps duer ikke med beo4.
Det jeg mener er man eks har en dvd afspiller som man har puc lagt ind til i tv, så tager man og lære apple tvét de koder med den fjernbetjening der fulgte med den dvd afspiller.
Også ender det hele med at styre det med Beo4 gennem tvét
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 25 April 2013 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers må i jo gang med beo6 når i ikke har flere puc stik. sådanne problemmer vil man aldrig få med et bv11, for har man brug for mere end de hdmi indgange der er kan man med en matrix boks få lige så mange puc som man har hdmi stik, da det simpel hen åbner en helt ny menu i tvét til det ekstra på matrixén Det vil man desvære ikke kunne på bv 7 da matrixen her skal styres af en beo 6 og koderne så er lagt der ind.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os lige få styr på begreberne og samtidig opsummere:
En HDMI-switch muliggør tilslutning af flere HDMI-kildertil ét HDMI-stik på et BV.
For at denne kan 'virke automatisk' skal den tilsluttes via puc, og en tilsvarende Puc-software skal være
indstalleret på tv'et.
Vil man herudover styre sine 'nye kilder' med en Beo4, skal man for hver kilde bruge én puc-tilslutning.
Heri ligger problemet ved nogle tv. Der er ikke nok puc-indgange - eller de er ikke tilgængelige, fordi de er bundet
til en bestemt AV-gruppe, som måske bruges på anden måde (som ved Peters BV7-40 MK3).
Det er rigtigt, at man kan løse dette problem med en Beo5/6, da man derved ikke behøver puc-tilslutning
fra den 'nye HDMI-kilde' Beo5/6'eren skal dog programmeres til dette formål.
Det er en dyr løsning med mindre man i forvejen har en Beo5/6.
Ved et BV11 eller en V1 vil man nok sjældent få brug for en switch. Her er der fra starten 6 hhv 5 HDMI-indgange og
et tilsvarende antal puc-indgange at lege med 💃
En Matrix-switch - derimod - bruges, hvis man vil fordele de HDMI-kilder - der via denne er tilsluttet tv'et - til yderligere
rum på BL-netværket.
Matrix betyder, at man kan bruge kilderne 'på kryds og tværs'/internt og/eller eksternt.
Denne løsning kan bruges på både ældre og på de nyeste BV. Det er dog er dyr sag - selve hardwaren og de ekstra
apparater koster og softwaren i BV'et skal 'frikøbes'.
Den bliver sjældent brugt - udelukkende i store instalkationer med mange BV.
Så....når vi sakker om HDMI-switch, mener vi i de fleste tilfælde blot muligheden for at tilslutte flere HDMI-kilde,
end vi har stik til på tv'et.
En ganske simpel manuel switch kan bruges. Den ideelle/komfortable løsning er dog en Atlona/Gefen-switch med puc-styring.
Har man et BV10/8-40 MK1 kan man have glæde af netop denne løsning, fordi der her er 4 frit-konfigurerbare puc-tilslutninger.
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt klar over begreberne
Men det er fint du skære det ud for andre på forumet.
Hvor vidt du mener man ikke har brug for flere tilslutninger på et bv11, ændre ikke på at jeg har ret, at man med en matrix udover og kunne sende det rundt i huset kan få ligeså mange indgange som man har købt sin matrix med. så man kan nemt få 16 hdmi indgange som er puc styret.
Det vil du ikke kunne med et bv7 da tvét kun kan styre selve matrixen, og ikke puc styre de indgange du har på matrix, derfor kræver det tv en beo6
Du snakker om dyre løsningere, er jo os et vidt begreb efter hvem man spørger.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja da, Nikolaj,
"dyre løsninger" er selvfølgelig et relativt begreb.
Jeg er dog overbevist om, at de allerfleste, der læser/spørger/skriver her på sitet, hører til blandt de, som søger
en smart, 'ikke for dyr" løsning.
Har man brug for en matrixløsning med 16/32 kilder og fordeling til tilsvarende tv i diverse linkrum, er man nok
ikke her på sitet.
Man går hen i en Bang & Olufsen forretning og beder dem om at komme og installere det - og trækker
sidenhen sit Mastercard op af lommen!
Og ved samme lejlighed skifter man sit BV7 ud med et BV11-55 - og sætter BV7'eren ned i vinkælderen.
Man har vel et hus med plads til de mange tv, som man vil have fordeling til 🏰
N.B. Min skæren-u- i-pap var ikke møntet på dig - men blev skrevet, fordi begreberne ofte bliver sammenblandet.
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Description Each TV can receive HDMI sources. Up to 70 metres on CAT7 distribution. Full IR and PUC control for every source from every TV. This solution works using the Bang & Olufsen fully programmable Beo6 remote control, Beo4 or the BeoLink app. Feature Activation license for each TV needed PUC tables in each TV for control Choose 1 HDMI and 1 PUC for each TV For perfect control, full Beo6 or BeoLink app programming.
Accessories needed: Atlona Matrix (see available models above) Activation code for each TV pn 897302 (A-chassis) 897301 (C2-chassis). HDMI cable (1m 6270942, 5m 6270593, 10m 6270594) CAT7 cable (500m reel 6250027) PUC cable for connection to B&O TV included in Atlona package Adaptor cable for PUC: Minijack (female) to RJ45 = 6271233
www.atlona.com
For ordering outside EU and ordering 16x16 contact Atlona directly (michal@atlona.com). Please specify need for B&O version. ------------------------------------------------------------ ----------- Denne løsning fungerer ved hjælp af Bang & Olufsen fuldt programmerbare Beo6 fjernbetjening, eller BeoLink app.
NB. millemis skrev - Ved samme lejlighed skifter man sit BV7 ud med et BV11-55
Se tegning her benyttes BeoVision 7. - Så det er der ingen grund til. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Nu er det jo en 'gammel' vejledning, du præsenterer os for.
Den gang var BV11 slet ikke lanceret, og V1 var ikke opdateret til Matrix-funktionen endnu.
Den nye Matrix Switch AT-PRO3HD44M i forbindelse med et BV11/V1 giver mulighed for betjening
med Beo4.
Det er altså ikke nødvendigt med en Beo6.
Dit BV7 flytter du bare ind i soveværelset, når BV11-55 ankommer
Hilsen Millemissen🐯 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 26 April 2013 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, her er et lille tillægs spørgsmål. Opsætning: Beosystem 3, med div. HDMI kilder på, Apple TV, PS3 etc- Hvordan får man dem billigt ind i sit link rum (BeoCenter 6-26) Har masterlink immellem BS3 og link rum, så DVB-HD kommer fint igennem, det samme gør lyd fra BS5. Men det ville være fedt at kunne fordele HDMI kilderne på BS3 rundt i huset. Er det noget med CAT7 kabler oven i Masterlink, eller meget lange HDMI kabler ? kan det laves smart ?
Peter
|
| Til top |
|
| |