Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 April 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej millemis 

Man sætter ikke bare for 100.000 Kr. ind i soveværelset. Du glemmer vist at
mit BeoVision 7 nu er opgraderet til SMART TV.   Her.

Jeg kunne der i mod godt forstå, hvis DU ekspotere dit BV 8 til soveværelset,
det vil passe rigtigt godt ind der. Og da lyd ikke ligger højest på din liste, kunne
du jo nok nøjes med et BV 11 i stuen.

__________________________________

Hej gysse2004

Ja det er skidt at MasterLink kun kan formidle analog lyd.
Jeg legede på et tidspunkt med den tanke at uanset om det er digital eller analog lyd
ligger lydsignalerne som Pre-out analog lydsignaler på PowerLink udgangen hvor de
aktive BeoLab front højttaler er tilsluttet. Altså evt. en PowerLink Y adapter tilsluttet
et 5 polet DIN til stereo Phono stik, som går i AUX in på BSy3. Så må det være muligt
at hente lyden via BSy3, når den er MasterLink tilsluttet til link rum.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 26 April 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  



Hej Peter
Ja lyden, er jo kun det halve problem, der skal jo også billed igennem !
Hvis jeg trykker DTV i link rummet får jeg jo både lyd og billed fra mit DVB-HD mudul. Lyden kommer via Masterlink og billedet kommer vel via antennekablet fra modulatoren ?
Det som jeg godt kunne tænke mig, var at ved at trykke LINK V.MEM i linkrummet, og så få den kilde derind !
Men det er jo nok ikke lige til ?

Peter

Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 April 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

"billigt og nemt" - det er jeg ikke så sikker på kan lykkes.
Men der er muligheder:
Du skriver, at du har MasterLink mellem de to tv, og at "DVB-HD går fint igennem".
Da ML kun overfører lyd og styresignaler, må du have et antennekabel parallelt - altså et som
kommer fra BSys3/modulatoren.
Er dette tilfældet?
Hvad gør du/trykker du, når du vil se DVB-HD fra BSys3 på dit BC6?
Rettelse: jeg ser ovenfor at du har svaret på dette!

For at en digital (HDMI-tilsluttet) kilde skal kunne videresendes, skal den også være tilsluttet
analogt via scart.
Man skal derfor for hver kilde bruge en HDMI-splitter plus en HDMI til Scart-konverter.
Det lyder - og er - kompliceret! Men det kan lade sig gøre!

Da dit BC6 ikke har HDMI-indgange, er det ikke engang muligt at købe en ekstra ATV osv
for direkte tilslutning.
N.B. "CAT7-kabler over i MasterLink" giver ingen mening!

Hilsen Milemissen🐯


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 26 April 2013 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  


Millemis

Du misforstår ham, han skriver cat 7 oven i masterlink.  altså et kabel parallet med masterlink og ja det vil jeg da mene er løsningen eller retter 2 cat kabler til de billige extender

Også skal du have en splitter også gysse.

Men var der noget med dit tv i sovesværelset ikke havde hdmi?  så skal der udover en hdmi- dvi konvetere


(Dertil skal man så være klar over at når man splitter et hdmi signal vil skærmen med den laveste opløsningen sætte standarden for begge skærme.  det kan så også løses med en scaler men så begynder det og koste)





__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 April 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nicolaj,

du har ret i at han skriver "oven i..", og at han nok mener "parallelt med".
Men hvad skulle det hjælpe?
Det er jo bare en forlængelse af HDMI-kablet vha de to extender-bokse/cat-kabel.
Hvis han vælger den løsning, skal han så bruge en HDMI til Scart-omformer - udover selvfølgelig en splitter
hhv en splitter med indbygget scaler.
Alt i alt en bøvlet - og for dyr - løsning.

Havde jeg fra starten af vidst, at Gysse allerede nu kører et opmoduleret coax-videosignal fra sit BVSys3 til BC6, havde det været
nemmere, at give et konkret råd!
Dette består i at han:
Til ATV'en bruger en Splitter og en HDMI to Scart converter.
Til PS3'en undersøger om den smider videosignal ud fra både HDMI og en analog video/audio-udgang samtidig
- til den analoge tilslutning skal så bruges en scartadapter.
Hvis ikke, så samme som ved ATV.
Da det ikke fremgår, hvad der ellers er tilsluttet hovedrumstv'et, er det svært atcgive råd dertil.

Hilsen Millemissen🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 26 April 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Milliemis
Der er tilsluttet Et Apple TV, en PS3 og en Mac Mini. Jeg behøver ikke at få alle HDMI kilder ind i link rummet, bare Mac Mini'en. Og ja BC6 har ikke HDMI, så i øjeblikket har jeg en anden Mac mini sammen med BC6'eren. En lille fejl i det der er skrevet overfor, jeg trykker DTV for at starte Mini'en i linkrummet, styres via linkøje. Og for at få DTV fra hovedrummet trykker jeg LINK DTV. Men det er jo en lidt klodset opsætning. Det optimale ville være at have en Mac Mini i hovedrummet, og så overføre billed og lyd  til LINK rummet ved at trykke LINK V.MEM, på en eller anden måde.

Peter 
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 April 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej Gysse,

tak for lidt mere konkrete oplysninger nu.
Det gør det nemmere, og sparer tid!

For MacMini'en gælder det samme som ved en ATV-boks (tilsluttet til hovedrums-tv'et) - den har nemlig
også kun HDMI-muligheden.
Så det står på HDMI-splitter/HDMI to Scart-adapter, hvis det skal lykkes!

Hvordan har du tilsluttet MacMini'en til dit BC6???
Og hvad mener du med "....starte Mini'en i linkrummet, styres via linkøje"? Mener du via Puc-kabel?

Har du ikke mulighed for at kalde den indgang på BC6, som MacMini'en er tilsluttet, for noget andet i
opsætningsmenuen?
Generelt gælder, at hvis du (i et linkrum) vil vælge en kilde fra hovedrummet, som du også har i linkrummet,
skal du bruge kommandoen 'Link' før kildevalget.
Hvis du kunne kalde MacMini'en noget andet/tildele den en anden knap, ville du undgå problemet.
Forøvrigt mener jeg ikke at det er særligt klodset at skulle trykke 'Link-DTV' - men det må du jo selv afgøre.

Hilsen Millemissen🐯



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 27 April 2013 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  


Ja lidt nemmer når man ved hva det er der skal flyttes,  er den mac mini med dvi eller hdmi ?  kan se der er lavet flere versioner af den.

Hvor langt væk er dit soveværelse fra din bs3 boks?



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 27 April 2013 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis og Nicolaj
Tak for input. Det klodsede består ikke så meget i knaptryk, men at  jeg har 2 Mac'er i min opsætning. Den ene mac i hovedrummet er kun med HDMI, og den i link rummet er med DVI, som jo passer meget godt til BV6'eren.
Skal jeg forstå det sådan at jeg kan tage Mac'en i hovedrummet og splitte HDMI'en til både HDMI og scart, og så bruge scarten på en ledig indgang på BS3'eren, som så kan linkes videre via masterlink ?

mvh Peter

Opdatering: Har tænkt lidt videre over det. Hvis det splittede signal går ind i fx AV3 på BS3, og jeg fx kalder den DVD2, bliver der vel et problem i at kalden frem i linkrummet- LIST, LINK, DVD2 !! det kan man vidst ikke.
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej Gysse,

ja, det er sådan det er ment - lige bortset fra, at du "linker" stereolyd og styresignal via ML og 'sender' billedet
og mono-lyd via antennekabel/modulator (som du også gør nu med HD-modulet).

Du skal så tilslutte scart til en ledig A/V-gruppe på BSys3 og ligeledes bruge et HDMI-kabel.
I menuen skal du sige ja til HDMI og vælge porten.

Men, men....hvorfor ikke bare bibeholde begge Mini'er - det giver da langt mere fleksibilitet.
Og du kan se DVD'er fra den "gamle" Mini på BC6.
Billedet vil også være bedre ved direkte DVI-tilslutning end ved et videosignal fra hovedrummet.

Jeg går ud fra at de begge er puc-styrede med Beo4?
Ellers ville det være smartere at bruge pengene på at få de puc-koder lagt ind - fremfor på diverse splittere/konvertere.

P.S. "LIST, LINK, DVD2 !! det kan man vidst ikke." Det afhænger af, hviken version Beo4, du har!
Iøvrigt skal du kun bruge kommandoen 'Link', hvis du har en kilde med samme navn i linkrummet.

P.P.S. Er det nu et BV6, du har? Tidligere skrev du BC6!

Hilsen Millemissen🐯


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 27 April 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Du skriver følgende:

Du skal så tilslutte scart til en ledig A/V-gruppe på BSys3 og ligeledes bruge et HDMI-kabel.
I menuen skal du sige ja til HDMI og vælge porten.

Vil det sige at der på samme A/V gruppe både kan sidde en HDMI og Scart på samme tid ?

Mvh Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej Gysse,

send mig lige penge til en togbillet, så kommer jeg og viser dig det 😄

Eller se selv efter i brugervejledningen på side13!


Hilsen Millemissen🐯



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 27 April 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej Gysse,

send mig lige penge til en togbillet, så kommer jeg og viser dig det 😄

Eller se selv efter i brugervejledningen på side13!


Hilsen Millemissen🐯


He he, ja det kunne jeg naturligvis også, men tror jeg har styr på det nu- mange tak for hjælpen

Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej Gysse,

fint - og husk nu at skrive, om hvordan dit setup kommer til at virke - gerne med billeder.

Husk at der er andre, som læser med - og som gerne vil lære noget af det her!

Hilsen Millemissen


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Gysse

Se tekst i den røde ramme. Jeg tror du skal spare alle de indkøb der har været skrevet om ind til nu
i denne sag, og købe en DVD afspiller med Scart udgang som du tilslutter lokalt ved dit BeoCenter 6. 

De gode gamle muligheder med analog billede og lyd via en RF Link Amplifier har du dog stadig, til
den dag du går ind i Bang & Olufsens fagre ny verden. Vi ved bare ikke rigtigt hvornår det vil ske.

Jeg er sikker på at Intel kunne fortælle hvor langt de er nået med "BeoSystem 4" til dit BV12 hvis
B&O ikke havde givet alle mundkurv på, alene af den grund at de lige skal have solgt nogle Beo
Play V1 og BeoVision 11 først.

For øvrigt et flot tv Peter, som jeg håber du er tilfreds med.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 27 April 2013 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

hej Alle,
Jeg kan ikke længere fjernbetjene mit BS5 med beo4/5 pga defekt stik i strømkabelet. (konstateret af B&O værksted). Dette
kabel indeholder også forbindelsen til IR på beosound 5 og kan desværre ikke købes løst. Jeg har ikke mulighed for at skifte
dette kabel da det ikke kan trækkes retur (pga byggesjusk) i røret. Derfor er jeg ude i en løsning med et active kit der kobles
til for at få min fjernbetjeningsmulighed tilbage.
Men findes der ikke anden løsning ? kan en ældre beoport løsning kobles op på BS5 der er jo egentlig tale om lille XP PC ?
Disse er nemlig meget billige af finde brugt contra kr 2500 for ny active link der bare gemmes væk.

mvh
gl olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej gl olsen

Jeg tror vi skal have Dr G på banen, det må da kunne laves. Har du et billede ?.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 27 April 2013 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Tak Peter
Sådan en BV12 er fanme smuk-savle savle, tror jeg skifter i to tempi, som vi talte om, først BV12 panel og så senere når de får lanceret BS4, så får man også lige delt betalingerne i 2. Det er jo lidt af en udskrivning. Mit ønske er lidt af den minimum får samme spec som BV11, altså med HD optager und alles

Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hvis Peter Pan og Peter Gysse har lyst til at savle og til at drømme, så for min skyld gerne.

Jeg tror blot, at i er helt ude i hampen med jeres fantasier.
Det vil aldrig komme en BSys i moderne klæder - altså en BSys4.
De tider er forbi!

Den nye videoengine er her allerede, og jeg tvivler stærkt på at Bang & Olufsen vil putte den i en ekstern kasse,
bare for at glæde jer - og et par andre, der så kunne genbruge deres skærm og (center)højtaler.
Tværtimod vil vi i den kommende tid se flere forskellige tv med denne motor indbygget - og med motoren optimeret til netop dette tv.

------

Peter Pan skriver: "Se tekst i den røde ramme. Jeg tror du skal spare alle de indkøb der har været skrevet om ind til nu
i denne sag, og købe en DVD afspiller med Scart udgang som du tilslutter lokalt ved dit BeoCenter 6."

Det var da en besynderlig anbefaling!
For det første kan man sagtens fordele en kilde med digital udgang, når blot den også har en analog udgang parallel.
For det andet var det Gysse's ønske, at kunne trække på sin MacMini - og det er som bekendt meget andet
end blot at kunne afspille en DVD.
For det tredje har jeg ovenfor allerede (i stedet for anskaffelsen af nyt konverter-isenkram) anbefalet, at han
bibeholder sin ekstra MacMini på sit BC6 - og derved også har mulighed for lokal afspilning af DVD'er.

-------

Peter Pan skrev: " til den dag du går ind i Bang & Olufsens fagre ny verden. Vi ved bare ikke rigtigt hvornår det vil ske."
Denne "fagre ny verden" er her allerede, og har været her siden BV11 blev lanceret.
Peter Pan har bare ikke opdaget det endnu.

Hilsen Millemissen🐯



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2013 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Du citér mangel fuldt. Du er dygtig til meget, men en god spåkone bliver du aldrig.

Selv følgelig kommer Intel med en løs "BeoSystem 4" der siger spar to til Play A1 og BeoVision 11.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes