Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 19:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

se Millemissen i øjnene - de er som to krystalkugler.

Hilsen Millemissen 👼

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  



Hehe vi kan jo gætte og drømme

Jeg tror nu også der kommer en ny bs4,  men det bliver bygget på det teknik de allerede har smidt i bv11.

De har iøverigt også meldt det ud på et tidspunkt at det bliver en fælles platform de forskelige tv skal køre med. så man ikke starter med og skulle bygge den dybe skål hver gang.

Peter det beoplay A1 er det et nyt tv der er på vej? eller synes du bare V1 skal have nyt navn


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  


Han citérer bare mangelfuldt.

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige om der er ligheder imellem "motoren" i BS3 og den i BV11, det er jo ikke sikkert at det bare er at opgradere boxen, men i øjeblikket er nok svært at sælge en BV12 med den gamle BS3, når BV11 er langt foran teknologisk !
BV12 er jo flagskibet !

Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 27 April 2013 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  



Hej Peter,

Det ser sådan ud ;)

Hilsen
Gl Olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

gl olsen skrev:
hej Alle,
Jeg kan ikke længere fjernbetjene mit BS5 med beo4/5 pga defekt stik i strømkabelet. (konstateret af B&O værksted). Dette
kabel indeholder også forbindelsen til IR på beosound 5 og kan desværre ikke købes løst. Jeg har ikke mulighed for at skifte
dette kabel da det ikke kan trækkes retur (pga byggesjusk) i røret. Derfor er jeg ude i en løsning med et active kit der kobles
til for at få min fjernbetjeningsmulighed tilbage.
Men findes der ikke anden løsning ? kan en ældre beoport løsning kobles op på BS5 der er jo egentlig tale om lille XP PC ?
Disse er nemlig meget billige af finde brugt contra kr 2500 for ny active link der bare gemmes væk.

mvh
gl olsen

Hej igen gl olsen

Jeg forstår ikke helt om du menet bøsningen for strøm stik i BS 5 eller i BM 5
for der er da et løst kabel mellem de to med et 4 polet stik som på dit billede.

                



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,
Jo, det er powerkablet fra beomaster5 til beosound 5. Dette kabel indeholder åbenbart også ir signalet.
Vi formoder at det nok er stikket der er defekt men dette kan som sagt ikke købes løst. Desværre for så kunne man jo prøve at lodde et andet på..

Det mærkelige er at det er meget periodisk. Så virker det pludselig for en kort tid for derefter ikke at virke i flere dage ;(

Gl Olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Gysse:

det er eksakt samme 'motor', der er i BV11 og i V1.
Forskellen er, at der er nogle funktioner i BV11, som ikke er aktiveret i V1. De er f.eks. begge NL-kompatible.
Samme 'motor' vil ligge i de kommende tv. Den bliver - som jeg skrev ovenfor - tilpasset hvert enkelt kommende tv!

BV12 er flot at se på (og har et godt billede), men motoren er forældet, for dyr at vedligeholde og ikke mulig at
opgradere mere. Den blev brugt, fordi den allerede eksisterede. Den nye motor var ikke færdig dengang, det var
nødvendigt at ændre på/modernisere udseendet på skærmen, så den matcher BL12.
Bemærk venligst, at centerhøjtaleren er indbygget - og næppe kan måle sig med en 7-4 eller en BV11-højtaler
i center-mode.

Der bliver ikke gjordt de store anstrengelser for at sælge BV12 for tiden, så mon ikke den forsvinder inden længe.
Det er nok også svært at få fat i plasmaskærmene i de små mængder, Bang & Olufsen har brug for.

Så et "flagskib" er det måske for dig, men for Bang & Olufsen er BV11-55 'flagskibet', og vil vel også forblive
det et stykke tid endnu.

Det tv, som kommer til efteråret vil ligge (prismæssigt) mellem BV11 og V1 - måske vil det blive betegnet 'redningsbåden.
Hvad der kommer derefter, ved nok kun meget få. Det er nu om dage svært at forudsige, hvordan et tv vil se/skal se ud
og yde et år i forvejen.

Kan man lide BV12, er det da bare med at få fat i en - BSys3 er jo en fremragende motor, som - hvis den bliver understøttet
af f.eks. en ATV-boks - vil være et perfekt 'køretøj' mange år frem i tiden for de heldige ejere.

Hilsen Millemissen🐯


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

gl olsen

Det lyder bestemt som en dårlig forbindelse et sted.

Nu ved jeg jo ikke hvor dyrt et nyt strøm kabel er. Skulle du ikke
købe den billigste længde, klippe et stik af med 5 cm kabel som
du splejser sammen med det eksisterende.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  



Hvis man ikke kan købe et nyt stik til lodning,  tænker jeg lidt der sker nok ikke alverden ved og lave en samling på kablet,  det er jo bare strøm og ir.  så er det jo bare og købe et nyt kabel og klippe det over og samle det med det gamle.

Mon ikke B&O montør i forvejen bruger denne løsning når de skal have kabel gennem et lille trækrør.


(Rettelse kan se peter forslår det sammen oven over mens jeg var ved og skrive faldt jeg i staver over noget i tvét hehe)


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
gl olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 27 April 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,
Har vi overvejet men den lokale b&o tekniker er ikke glad for at prøve det af. Problem er lidt at går der noget galt får beosound ingen strøm og så er
det rigtig skidt.
Er derfor inde på at købe activ link med øje alternativt købe brugt beoport med øje hvis det altså kan bruges ..

Gl olsen
Til top Vis gl olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl olsen
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 April 2013 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej gl olsen,

ir-signalet bliver overført på pin4 i strømstikket.
Der må være et brud på det kabel et sted.

Dine tanker om 'erstatning' via beoport/active link vil ikke løse problemet.

Du må nok bide i det sure æble, og....
...forsøge med en 'splejsning', eller trække et nyt kabel eksternt, eller bore/rille på ny.

En helt alternativ løsning ville være at bruge den såkaldte "BeoSound 5 Cable Extender"-løsning..
Hvis det er muligt, at få de tre nuværende kabler bøvlet ud af røret, og erstatte dem med to Cat7-netværkskabler
(de kan jo patches i den ene ende bagefter), ville der være en mulighed dér.
Spørg din forhandler om detaljerne om 'Cabel Extender-kittet" - hvad dette koster aner jeg ikke!

Hilsen Millemissen🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 28 April 2013 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  


sikke noget pjat, der går da ikke noget galt ved og samle så få kabler, kan du roligt gøre,  jeg ville ikke selv være bange for det hvis det var mit.


Millemis jeg tror på en måde du har ret med bv12 selvom det er trist når det har været så kort tid på markedet.  mon ikke de kommer med et nyt tv med 4k opløsning i stedet inde for et par år.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 April 2013 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Fat mod Olsen

Så farligt er det ikke. Der er ikke så mange ledninger at slås med som her

Olsen - Selv om du ryster lidt på hånden når du lodder,
behøver du ikke ryste når du tager billeder af operationen til os.

BeoMaster 5 - BeoSound 5
Installation Guide for installation and setup of BeoMaster 5 and BeoSound 5 - English

http://www.iconic-av.co.uk/manuals/Beosound5_InstallationGui de-eng.pdf



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 28 April 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

gl olsen skrev:


Hej Peter,

Det ser sådan ud ;)

Hilsen
Gl Olsen

Hej Gl olsen

Selvfølig kan stikket fåes i løs vægt.

Det hedder: KPPX-4P Kycon DC Power Connectors alternativ MULTICOMP - PM4490002-A05

Farnell har det her din forhandler kan købe hos Farnell. Nå er ikke på lager, så prøv den her.

Og du kan købe stikket her. (Ebay link)

Datablad findes her.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 April 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Dr. G - 👍

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hvad har B&O af HD-afspillere til musik?
Beosound 5, kender jeg - Men er ikke det jeg er ude efter!

Det jeg søger er en box som kan gemmes væk, men stadigvæk styres med fx en Beo6. Findes det?


Beosound 5 kan jeg ikke se fidusen med... Hvorfor skulle man have en skærm som den med musikken på, når man kan
betjene det hele fra sofaen med en Boe6.
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 28 April 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej Pac-man
Du kunne jo nøjes med at købe en Beomaster 5, den har SP/DIF udgang, og kan styres med Beo6
BM5 klare FLAC og WMA Lossless filer !

Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 April 2013 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

pac-man skrev:
Hvad har B&O af HD-afspillere til musik?
Beosound 5, kender jeg - Men er ikke det jeg er ude efter!

Det jeg søger er en box som kan gemmes væk, men stadigvæk styres med fx en Beo6. Findes det?

gysse2004 skrev:
Hej Pac-man

Du kunne jo nøjes med at købe en Beomaster 5, den har SP/DIF udgang, og kan styres med Beo6
BM5 klare FLAC og WMA Lossless filer !


BeoMaster 5 i et 'fuldt integreret Audio Master setup'.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 April 2013 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

N.B.
Billedet ovenfor illustrerer et såkaldt 'Stand Alone Setup'.
Et 'Fully Integrated Setup' inkluderer en BeoSound 5 (og event. en Audiomaster), og andre MasterLink-produkter.

Hilsen Klogemissen 🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes