| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
pac-man skrev:
Hvad har B&O af HD-afspillere til musik? Beosound 5, kender jeg - Men er ikke det
jeg er ude efter!
Det jeg søger er en box som kan gemmes væk, men stadigvæk styres med fx en Beo6. Findes det? |
|
|
gysse2004 skrev:
Hej Pac-man
Du kunne jo nøjes med at købe en Beomaster 5, den har SP/DIF udgang, og kan styres med Beo6BM5 klare FLAC og WMA
Lossless filer ! |
|
|

BeoMaster 5 i et 'fuldt integreret Audio Master setup'. |
|
|
Men nu var planen ikke at bruge et tv eller computer.
Men Beomaster 5 kan måske bruges helt alene og sammen med et sæt Beolab 5 - Så styres af en Beo6. Ville det fungerer?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pac-man,
det er jeg ikke så sikker på.
BM5 betjenes i et 'Stand Alone Setup' (se min forklaring ovenfor) via skærmmenuerne på et BV-tv.
Disse kaldes frem med kommandoen 'PC' på Beo4/5/6 - og funktionerne og f.eks musikken vælges ved navigation på
tv'et med Beo4/5/6.
Under alle omstændigheder skal tilslutningen til BV'et bruges for at indstille/indrette BM5.
Og tv'et skal bruges til at fange ir-kommandoerne for at betjene BM5.
Så BeoSound5 kommer man nok ikke uden om - man behøver dog ikke at bruge den til dagligt.
Den kan bare gemmes lidt væk, hvis man absolut ikke gider at se på den - bare den kan fange ir-signalet er det ok!
Men....mon ikke det var lidt for at spare udgiften til selve BS5 at spørgsmålet blev stillet 💰
Måske kan vi få Dr. G eller en anden BM5/BS5/Beo6-ejer til at teste det?
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Klogemissen - Wir haben auch andere methoden |
|
|
Nein danke, mein lieber Peter.
Så ville jeg da hellere anskaffe mig en lille MacMini (til musikken), en iPad (til styring via Remote-app'en)
og en PlayMaker med et godt sæt højtalere. Se Peter Pan' indlæg nedenfor ⬇
Så spiller musikken 📱
Hilsen ÆvleMissen 🍎 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pac-man
Du kan tilslutte BeoLab 5 med Coaxial Spdif kabler, samt et Jack til Jack kabel mellem højttalerne for direkte styring af de to BL5 med Beo4 eller Beo6.
Forbered dig på at dette er en rasende dyr løsning.

MB millemis har ret i at det jo så er svært at finde ud af hvad du spiller, hvis altså ikke Beo6's display kan vis det. Men ellers findes der nok også en løsning på det, måske via iPad og en Router tilslutning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Missekat, nu tror jeg snart at der skal skiftes grus i bakken  Jeg har jo selv den opsætning. Hvis jeg kobler min BS5 fra, kan jeg da stadig styre BM5'eren via Beo6 ! Den skal bare være koblet til et Beovision Tv, så styringen (IR) går igennem TV'et. Har lige talt med min lokale forhandler, han bekræftede også dette Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men gysse2004 - pac-man vil jo spare et BeoVision TV. Hvad mener du så Beo6 vil kunne vise på display'et med et digital audio setup. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Ja, det er rigtigt- men der er jo en IR tilslutning på BM5, ikke at jeg har brugt den selv, men det er jo oplagt hvad den er til. Jeg ville godt prøve det af på mit system, skal se hvornår jeg får tid  Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter
Vil du mene en IR øje tilsluttet til IR (in) på BM5'eren er ok for styring med Beo6 i et digital BM5 / BeoLab 5 setup som på min tegning højere oppe ?
Opdatering kl. 14:17 - Jeg ser nu at det er spildt tid at arbejde videre med dette spørgsmål hvis det ikke er i vores egen interesse. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behøves man BS5? Kunne det ikke også være en sonos eller ligende.... Hvad kan BS5 som andre streamere ikke kan.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man
Nu skriver du vist i en forkert tråd hvis du helt vil undlade B&O produkter.
Men dette er også en mulighed -

Playmaker hvid Type 2930 Pris 2.999 Kr.
Playmaker bundle inkl. BeoLab 3, Playmaker & kabler hvid, sort Type 2932. Pris 25.999 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej Missekat, nu tror jeg snart at der skal skiftes grus i bakken Jeg har jo selv den opsætning. Hvis jeg kobler min BS5 fra,
kan jeg da stadig styre BM5'eren via Beo6 !Den skal bare være koblet til et Beovision Tv, så styringen (IR) går igennem TV'et.Har lige talt med min
lokale forhandler, han bekræftede også dettePeter
|
|
|
Hvis der er noget grus, der skal skiftes her, er det nok snarere dét, som er i maskineriet hos dig 🔨
Hvis du læser efter, ønskede pac-man en boks (ála BM5), nogle højtalere og BEO6 som sit setup.
Hvad jeg skrev var, at han skal bruge enten en BV (til konfiguration og ir-modtagelse), eller en BS5 (til
konfiguration og ir-modtagelse) herudover.
Begge dele ville han jo ikke!
Derfor var mit svar, at han ikke kan bruge en BM5-'boks' med en BEO6 - med mindre han altså ombestemmer sig
og anskaffer en BS5 hhv et BV herudover.
Så du og din forhandler 'bekræfter' blot det, som jeg allerede havde skrevet.
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Behøves man BS5? Kunne det ikke også være en sonos eller ligende.... Hvad kan BS5 som andre streamere ikke kan.
|
|
|
Enig med Peter Pan.
Du må vist mindst over på en anden tråd med det her!
Har du nu tænkt dig at styre en Sonos med en Beo6?
N.B. En BM5 er ikke en 'streamer' - det er en computer, der betjenes via et interface på en BS5 eller på et
BV (med en Beo-remote), og som også kan betjenes med en tovejs-BEO6.
Det er netop det, som gør den så hurtig og unik - hvis man altså kan lide dens interface og det faktum, at man
skal rejse sig fra sofaen for at betjene den. Eller herudover anskaffe sig en BEO6 og et forstørrelsesglas.
En måske dejlig, men i hvert fald også en dyr fornøjelse.
P.S. Vil man have en 'streamer' fra Bang & Olufsen, kan man da bare købe en BS5Encore.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej PeterJa, det er rigtigt- men der er jo en IR tilslutning på BM5, ikke at jeg har brugt den selv, men det er jo oplagt hvad den er til. Jeg ville godt
prøve det af på mit system, skal se hvornår jeg får tid Peter
|
|
|
Hvis du nu "prøver det af", så husk, at det skal være på en ukonfigureret BM5.
Ikke noget med at snyde og konfigurere den først via BS5 eller et BV.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvad det jeg vil have hedder eller kaldes. Kun at jeg ønsker at lægge alt mit musik ned digitalt ned i høj format og
kunne styre det uden at skulle rejse mig, som man skal med BS5.
Jeg har hørt at Beo6 ikke er helt beregnet til dette, da den ikke er hurtig som fx en ipad.
Så mit ønske er vel bare at have et produkt som kan tilsluttes et par BL5 og styres fra sofaen uden problemer. Om det er et
non B&O, Beosound5 + Beomaster5 eller et andet B&O produkt er mig lige meget. Det skal bare fungere også uden at være
koblet til et TV (da det står i modsatte ende af stuen)
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=gysse2004]
Hej PeterJa, det er rigtigt- men der er jo en IR tilslutning på BM5, ikke at jeg har brugt den selv, men det er jo oplagt hvad den er til. Jeg ville godt
prøve det af på mit system, skal se hvornår jeg får tid  Peter
[/QUOTE
Hej
ir tilslutning på beomaster 5 er ikke aktiv og kan derfor ikke udstyres med "øje" for betjening med beo4
Dette oplyst af den lokale pusher.
Desværre faktisk for det havde jo løst mit problem ..;)
Mvh gl olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl olsen
IR tilslutning på BeoMaster 5 er ikke aktiv. Ja så kan vi slå en streg over den mulighed. 
Tak for oplysningen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 April 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Jeg ved ikke hvad det jeg vil have hedder eller kaldes. Kun at jeg ønsker at lægge alt mit musik ned digitalt ned i høj format og
kunne styre det uden at skulle rejse mig, som man skal med BS5.
Jeg har hørt at Beo6 ikke er helt beregnet til dette, da den ikke er hurtig som fx en ipad.
Så mit ønske er vel bare at have et produkt som kan tilsluttes et par BL5 og styres fra sofaen uden problemer. Om det er et
non B&O, Beosound5 + Beomaster5 eller et andet B&O produkt er mig lige meget. Det skal bare fungere også uden at være
koblet til et TV (da det står i modsatte ende af stuen)
|
|
|
Jeg har ovenfor givet dig et eksempel på, hvordan det kan gøres - og Peter Pan har leveret en tegning med henvisning
til PlayMaker'en med tilsluttede BeoLab-højtalere.
En MacMini med din musik, en iPad med 'Remote-app'en' - og gode Beolab-højtalere tilsluttet via en usb-dac er en mulighed.
Du kunne også nappe:
en lille Win-pc (eller en MacMini med Windows installeret) med gode Beolab-højtalere/usb-dac og
JRiver Media Center 🆗
styret af en iPad med
JRemote/My River-app'en 🆗 🆗
Der er masser af muligheder i denne retning.
Men...som Peter Pan noterer: det er et godt emne for denne tråd
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 April 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe med det her spørgsmål.
Jeg har en PS 3 som er tilsluttet min HDMI switcher som understøtter 1.4 HDMI og 3D... HDMI switcher sender billede og lyd
videre til mit BV 10 så jeg kan se 2D Bluray film på mit tv.
Ud over det sender hdmi switchen et billede signal videre til min projekter så jeg kan se film på det store lærred i 2D.
Når jeg sender billede signalet videre til min projektor bruger jeg P.Mute på tv og høre kun lyd gennem tv.
Mit spørgsmål er : Kan jeg købe en 3D projektor og stadig bruge samme løsning.? og hvordan med HDCP vil tv'et stadig
dekode både billede og lyd og vil jeg kunne se 3D på mit lærred?
Håber i forstår mit spørgsmål da det nok er lidt kringlet...
Venlig hilsen
Vejrup
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 April 2013 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vejrup,
dit spørgsmål er ikke spor kringlet.
Jeg skulle mene, at der ikke er noget i vejen for at det kan lykkes.
Du skriver dog ikke noget om hvilken HDMI-splitter, du bruger.
Står der ikke noget om det i dens brugerguide, eller på hjemmessiden?
Kontakt din forhandler, eller smid en mail til folkene i AV-Connection. - de plejer at vide besked.
Eller måske er der en på tråden, der allerede har prøvet det.
Hilsen Millemissen 🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |