Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 April 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej MM

Min HDMI splitter er en Atlona HD4-v42 som understøtter 3D og jeg ved der ikke er noget problem med at få det til at virke
igennem den....

Mit spørgsmål går mere på om mit BV10 vil godkende det samme signal som en evt ny 3d Projektor... for de vil jo modtage
præcis det samme signal.

Jeg ved godt at 3D ikke virker på BV10 men jeg vil jo gerne have lyden "passthrough" TV'et og billedet på projektoren...
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 April 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup

Fra PS 3 til witch, og fra witch til projekter anvender du et HDMI 1.4. kabel, netup fordi dette kabel understøtter 3D.
Fra switch til BeoVision 10 kunne så nøjes med et HDMI 1.1 kabel, da dette kabel ikke understøtter 3D, men 5.1 lyd.
Det vil da være et billigt forsøg, hvis det viser sig at der opstår problemer med lyden.

Du kan også se om der findes noget brugbart her -  http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 30 April 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup,

du kunne jo også bare smide et 3D-signal fra din BRP op på BV10 for at se/høre, hvad der sker, når du trykker P.Mute.
Det er nok den billigste test!

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 April 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ha ha MM

Ja du kom mig i forekøbet.... ;-) Havde tænkt tanken tidligere i dag... og ville prøve at købe en 3D Bluray på vej hjem fra
job.... ;-)

Tak for hjælpen

//Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 30 April 2013 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Vi er spændte på resultatet, Vejrup.

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Så er det på tide at tage endeligt afsked med ML.?..
...og sige velkommen til NL.

Fra i dag og i de næste dage vil der komme adskillige afgørende opdateringer vedrørende NL.

Her er nogle af detaljerne:
"We are pleased to announce a major software update of the BeoVision 11 and BeoPlay V1 features.

With this update we will introduce the possibility of connecting multiple Network Link TVs in a setup, and, thereby, achieving
distribution of synchronised sound across the rooms.
In addition to having multiple Network Link TVs, we are also upgrading the BeoLink Converter NL/ML software, which in
combination with a delay box will provide sound synchronisation to the Master Link system side as well.

BeoVision 11 and BeoPlay V1 will also be updated to support improved BeoRemote App features:
- Extended control of connected devices
- Two-way control and status
- Touch pad with free cursor movement
- Automatic keyboard synchronisation"

Der vil komme tilsvarende opdateringer også til MLGW'en.

Bemærk venligst at der er tale om en "delay box" - så det problem, som mange har oplevet vedr manglende
lydsynkronisering efterhånden er en saga blot.


Godt gået Bang & Olufsen

Hilsen Millemissen🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg fristes jo til at sige det:
Jeg har 'altid' vidst, at det ville komme 🌅

Og nu er det her - BeoRemote-app'en bliver det værktøj, som vi har savnet i årevis 👍

"Updated BeoRemote App 1.4 (iOS only)
Bang & Olufsen is constantly improving the App with new features and better user interface.

With this update you will see the following changes:
 Extended control of connected devices
 Two-way control and status
 Touch pad with free cursor movement
 Automatic keyboard synchronization

You will get extended control of third party devices such as e.g. a connected Blu-ray player,
Set-top Box or Apple TV, as you will be able to see the operation menus of these devices directly on your tablet.
Easy access to your presets, such as your preferred sound mode or stand position, is also introduced in this update.
Convenient two-way control and status directly on the tablet screen for functions such as channel name,
volume control, stand movement, sound and picture adjustments, will mean you can focus your attention on the tablet rather
than switching between the TV and tablet.
A touch pad that allows free cursor movement for browsing the internet on Smart TV, with exceptionally good response
time on screen is another great feature some may have been missing. And the automatic keyboard synchronization with
the TV, when it is possible to use it, will also be introduced in the 1.4 update.

To make use of this new functionality, you need to make sure you have the latest software in your BeoVision 11 or BeoPlay V1."


Godt gået Bang & Olufsen

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

millemis

Afsked med ML.?.. ...og velkommen til NL.  Hvad vil du bruge det til ?



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

nu er det jo ikke os alle, der hænger ved gamle ting og sager.
Og Bang & Olufsen får da også nye kunder ind i mellem, der ikke bare vil have et design-klenodie
i stuen - men lægger vægt på perfekt funktionalitet.

Når jeg først får mit nye V1 til arbejdsværelset, og der snart kommer et nyt tv, skal du bare se løjer 🍻

Hilsen NL-missen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal vi ikke smide alle vores gode gamle (og nyere) ML-produkter på lossepladsen.

Det er jo det fantastiske ved Bang & Olufsen at de arbejder konsekvent på at muliggøre integration mellem gammelt og nyt
grej.
Det har de forøvrigt altid gjordt, og hvilket andet firma kan måle sig med Bang & Olufsen, når det drejer sig om samspillet
mellem alle komponenterne i et AV-setup?

Det vil sagtens være muligt at 'viderebruge' ens ML-komponenter, selvom man køber et eller flere nye BV'er.
Med NL og BeoRemote-app'en får man med de nye tv-produkter en nemmere og mere overskuelig tilgang til ens setup.

Her er et eksempel (af flere) på hvordan et typisk Bang & Olufsen-setup kunne se ud i den nærmeste fremtid:



P.S. Peter Pan's BV7-40 må altså vandre ud i køkkenet

Hilsen NLmissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Og her er et eksempel på et setup med flere NL-tv:



Hilsen NLmissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

NLmissen

Dit eksempel er uklart, hvad forklare det ?

Kan vi nu endeligt føre både analog og digital lyd og video frem til L rum.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hvilket eksempel mener du, Peter?

"Kan vi nu endeligt føre både analog og digital lyd og video frem til L rum."
Hvad vil du bruge det til???

Og så husk lige på, at det ikke er den sidste update, der vil komme.

Hilsen NLmissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

NLmissen

Bang & Olufsen BeoLink Converter NL/ML.
 
NetLink er den nye Bang & Olufsen rumlink multi source-multi zone standard.
 
NetLink (digital signaler) er afløseren for MasterLink (analog signaler).
NetLink er Ethernet / IP-protokol baseret. 1080p + videodistribution kræver
stor båndbredde. Cat7 indbygnings kabler kan transputere disse båndbredde.
Dette forhindre ikke at eksisterende MasterLink kan løbe parallelt.
 
Det betyder, at hvis en kilde findes på dit netværket / din PC harddisk, på
harddisken i en BeoMaster 5, eller på NAS Server får du adgang til dette.  
 
Hardware er Tyco electronics standard netværk dele.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
mace
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige komme med løsningen på alle mine problemer

Jeg fik sat min playmaker op, men airplay blev ved med at forsvinde på mine enheder. Jeg fik lidt eksperthjælp af millemis og
det viste sig at det var noget indstilling. Har man problemer med at airplay forsvinder, kan man ( i hvert fald på nyere D-link
routere) i avancerede indstillinger enable 'multicast traffic' som automatisk opdaterer netværket. Det løste mit problem, takket
være millemis.

Jeg vil opgradere mine BL6000 med enten en BL11 eller en BL2 - har i nogle indspark til, hvad der passer bedst lydmæssigt?
Jeg hører mest musik, så hælder mest til beolab 11.


Til top Vis mace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mace
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej mace
 
Ja millemis er dygtig, godt vi har ham på tråden, og tak for du delte løsningen med os andre.
 
Jeg har hørt BeoLab 6002 i samspil med BeoLab 11, og må sige det gav et fantastisk løft.
Derfor tror jeg også du kan få glæde af denne kombination.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
pr-dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej
For lidt tid siden fik jeg lidt indspark vedr. Køb af brugt BV7-40., tak for det

Lige nu hælder jeg mest til at købe et MK IV med Bluray hos en auth. B&O forhandler... her får jeg 24mdr garanti og prisen er faktisk rimelig i forhold til privat salg, hvor folk ikke helt har accepteret den store afskrivning.

...men tilbage til mit spørgsmål.. hvis jeg handler hos en forhandler, så har jeg jo mulighed for at få kodet og SW opdateret det. Hvad skal jeg huske at få klaret, nu hvor den alligevel er i hænderne på forhandleren, således at jeg ikke skal betale dem for at komme ugen efter.

Jeg skal ha klaret puc koder, således at Apple TV kan styres, men er der noget generel SW/firmware i fjernsynet som jeg skal sørge for er på en speciel version ? ... eller er der andet ? er der SW i Beo4 ?

/p
Til top Vis pr-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr-dk
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk
 
Nyeste opdatering til BeoVision 7-40" Mk IV -TV er Software 10.05a.
Har tv'et Blu-ray afspilleren skal den også opdateres.
Vær opmærksom på tuneren. Da tv'et kom uge 20/21 i 2009 var der
valgfrihed mellem digital tuner DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.
 
Du skal sikre dig at den indbyggede tuner kan tilsluttes dit TV signal.
Antenne signal fra Boxer benytter idag DVB-T2 MPEG4.
Og er du på kabel tv en C tuner MPEG4.
 
Du er jo nok nødt til at tage den Beo4 der følger med. Men de nyeste er type nr. 1710
og 1712. En 1712 med B&O logo til V1 vil have den nyeste opdatering, hvor imod
du ikke kan være helt sikker på Beo4 type nr. 1710 med Bang & Olufsen logo.

Den skal man kontrolere. Står der, SW:8.00.  DB:1.20. BL:1.0. er den opdateret.

Og så må du tænke grundigt over puc koder til det du vil tilslutte.
Et efter følgende besøg koster hurtigt 1.500 Kr.
 
Til ATV3 skal puc koden idag være - Apple-V02. 60a.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej pr-dk,

"et MK IV med Bluetooth" 😃 Ny model 😄
Nå, du mener vel med Bluray-player!

Er tilbuddet godt - og kan du affinde dig med et 'gammeldags' tv - skal du slå til.
Personligt ville jeg nok være ligeglad med den BRP, og hellere have en ekstern OPPO 103, men
det er bare min mening.

Køber du det hos en seriøs forhandler, vil han altid have opdateret tv'ets software, før du får det - men spørg
for en sikkerheds skyld.
Mht PUC, skal du overveje, hvad du overhovedet kan få brug for - hellere for mange end for få.
Dem skal du så bede forhandleren lægge ind for dig.
Kan tv'et styres med en BEO4 m navigationsknap (det mener jeg en MK4 kan), kunne du forsøge at handle
den med ind - den er til fordel ved navigation i diverse menuer.

Hels og lykke - og lad os høre, hvad det bliver til.

Hilsen Millemissen

Opdatering:
Igen er der fuld valuta for pengene på Peter Pan-trådene.
Se derfor også P.P.'s indspark!



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej mace og Peter,

Tak for 🌹🌹

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes