| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
NLmissen<!-- Signature -->For at være brugbart for et flertal, må det da handle om at alt
hvad vi kan få af analog og digital lyd
og video i vores hovedrum TV nu, også kan hændtes i vores link rum. Kan vi ikke det, er det altså
det sædvanlige fis i en hornlygte vi har set efter Tue er kommet til.
Jeg forlanger såment kun at kunne se Netflix film på mit Avant tv i soveværelset,  trådløst. |
|
|
Hej Peter,
nu er der i forbindelse med denne opdatering (af BV11/V1/NL-ML-converteren) 'blot' tale om distribution
af lyd til bl.a flere NL-tv på BeoLink-netværket.
Så hav tålmodighed - der skal nok komme mere senere.
Jeg mener, at dette allerede nu er et stort spring fremad!
Hvad de forskellige konsekvenser vil blive i forskellige setup, vil vi sikkert høre mere om - og skrive om på tråden - senere.
------
At få Netflix trådløst på "Avant'en i soveværelset" (var det ikke i kælderen den stod?) - er ganske simpelt.
Hvis du har læst opmærksomt her på trådene  , vil du vide at man skal bruge f.eks en ATV-boks og en HDMI til
scartkonverter, en WIFI-router - og så selvfølgelig et Netflix-abonnement.
Hilsen Bøllemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha, hvad fan.. tænkte jeg på da jeg skrev det ?!? ..tror vist lige jeg retter indlæg
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bøllemissen
Nul Putte - Når jeg har det hele i stuen skal der ikke mere til end kejserens nye klæder boksen, så skal det bare køre. 
Bang & Olufsen BeoLink Converter NL/ML.
NetLink er den nye Bang & Olufsen rumlink multi source-multi zone standard.
NetLink (digital signaler) er afløseren for MasterLink (analog signaler). NetLink er Ethernet / IP-protokol baseret. 1080p + videodistribution kræver stor båndbredde. Cat7 indbygnings kabler kan transputere disse båndbredde.
Dette forhindre ikke at eksisterende MasterLink kan løbe parallelt.
Det betyder, at hvis en kilde findes på dit netværket / din PC harddisk, på harddisken i en BeoMaster 5, eller på NAS Server får du adgang til dette.
Hardware er Tyco electronics standard netværk dele. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis
er der nogen speciel grund til at du fravælger den indbyggede bluray afspiller i BV 7 ?
Og ja, jeg ved godt at BV7 ikke er det nyeste, men jeg synes bare det er flot + jeg er ikke til smartTV, det tror jeg simpelthen ikke at jeg nogensinde vil bruge.
Når du skriverer et 'gammeldags' tv, hvad er det så specielt du tænker på
/p
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk
Fik du det hele med, for der kom jo et sideskift ?
Se BeoVision 7-40" Mk III SMART TV Her.
Tag dig ikke af millemis, hans problem er kun at han aldrig har haft et rigtigt Bang & Olufsen TV, så han ved ikke hvad han er gået glip af. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis jeg er klar til og tage med ind i fremtiden, venter bare på de trykker på knappen der over i struer, men der ikke kommet nogle opdateringerne endnu til tv eller converter endnu. var lige inde og tjekke. Venter spændt  Også spændene og se den nye remote app, havde nu også regnet de måtte komme med en der var bedre....
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolaj,
rolig nu...
Men hvis du ikke har flere NL-tv, vil du ikke mærke nogen forskel.
Noget af det væsentlige i opdateringen af tv'enes og NL/ML-converterens er netop,
At der nu er understøttelse af flere NL-tv på BeoLink-netværket.
Hertil kommer opdateringen af BeoRemote-app'en, så der bliver bedre styring af tingene -
bl.a. Udvidet kontrol af 3.parts apparater (puc-styrede).
Og hvad er det så du vil have 'bedre' ved den app???
------
Jeg har lidt på fornemmelsen, at lige meget hvad fanden de gør i Struer, er det ikke godt nok,
går det for langsomt, er for grimt eller løser ikke lige 'mit problem'.
Det må godt nok være svært at være i Bang & Olufsen' sko - med alle de utålmodige/utaknemmelige kunder 🔫
Hilsen Mildemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk skrev:
Millemis
Når du skriverer et 'gammeldags' tv, hvad er det så specielt du tænker på
/p |
|
|
Det er lidt som at shine en gammel Mercedes op med et sæt nye alufælge, når Peter skriver at han har "opdateret
sit BV7-40 MK3 med Smart-tv"
Fint nok, kører godt, ser flot ud...
...men er bare ikke blevet et moderne køretøj af den grund.
Hilsen NLmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk skrev:
Millemis
er der nogen speciel grund til at du fravælger den indbyggede bluray afspiller i BV 7 ?
/p |
|
|
Fordi en OPPO103 er bedre!
Hilsen Oppomissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Bøllemissen
Nul Putte - Når jeg har det hele i stuen skal der ikke mere til end kejserens nye klæder boksen, så skal det bare køre.  |
|
|
Det var sandelig også en sej kamp at få dig dertil 🚲
Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det vil koste af blod, sved og tårer at få dig gjordt varm på NL-tanken 🚄
Hilsen og godnat MM🐯 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk skrev:
Millemis
jeg er ikke til smartTV, det tror jeg simpelthen ikke at jeg nogensinde vil
/p |
|
|
Bare vent til jeg får krammet på dig - kan man overbevise Peter Pan, kan man vel også overbevise dig 💨
Hilsen MM🐯 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at man har taget de samme designer til deres remote app som har laver til deres fjenbetjeninger, virker sådan på brugerfladen. og det i sig selv er helt henne i skoven, man skal tænke helt anderledes når man laver styring til en ipad... der mulighed for og gøre noget unik med hensyn til betjening, men de folk der har siddet med det, er ikke de rigtige det er tydeligt og se..... lad os håbe det bliver bedre.
Jeg er normalt ikke utilfreds med de ting de laver, men lige til den app skal de godt nok stramme op.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis jeg synes nu ikke jeg brokker mig så meget
Det var Peter der skrev for flere år tilbage at han ville have et nyt masterlink der kunne sende digital lyd rundt, og det er kan jo så sige er kommet nu også endnu bedre da det køre over netværk. men kan jeg så høre nu at han hellere ikke er tilfreds endnu, så det er hvis mere ham vi skal spørge hvad der nu her galt med det nye system.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolaj,
hvis du kigger efter, er der nogle tankestrejer, inden det afsnit om 'brokkeri' kom.
Det skulle antyde, at det ikke specielt var dig, der var ment. - det var mere alment.
Jeg kunne også have lavet en ny posting ud af set, men det passede på en vis måde ind i sammenhængen dér alligevel.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
?....man skal tænke helt anderledes når man laver styring til en ipad... mulighed for og gøre noget
unik med hensyn til betjening......lige til den app skal de godt nok stramme op.
|
|
|
Jeg tror nu at det er meget vigtigt at der er en stor grad af genkendelighed i interfacet. - man skal med det samme
kunne se, at det er B&O.
Det skulle gerne afspejle designet og betjeningsprincipperne fra Beo4 og Beo6.
Jeg er dog spændt på, hvad du mener/hvordan det kan gøres - og vil da meget gerne se et forslag til 'noget unikt'.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvad den update til BV11 indeholder ud over NL features? Jeg er spændt på om de har rettet nogle af de fejl/ønsker jeg har meldt ind. Men det har de nok ikke, jeg har ikke hørt fra dem
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Det var Peter der skrev for flere år tilbage at han ville have et nyt masterlink der kunne sende digital lyd rundt, og det er kan jo så sige er kommet nu også endnu bedre da det køre over netværk. men kan jeg så høre nu at han hellere ikke er tilfreds endnu, så det er hvis mere ham vi skal spørge hvad der nu her galt med det nye system. |
|
|
I B&O's analog MasterLink system kan du distribuere lyd + IR signaler, i et selvstendigt og lukket Bang & Olufsen system. Stort set alle B&O produkter, nye som gamle (via MCL) kunne tale sammen, og IR styres uden problemer. Dette var en stor del af Bang & Olufsens brand.
Jeg kan via mit hovedrums tv sende alt analog lyd rundt i hjemmet, samt IR styre det. En dag købte jeg en god CD afspiller, og senere en DAB radio begge dele med både analog og digital udgang. Jeg fandt ret hurtigt udad, en digital tilslutning til mit tv giver den bedste lyd. Da begge produkter også blev tilsluttet analog til mit tv, kunne de stadig spille via MasterLink til Linkrum.
Så kom de nye Internet baserede tider hvor alt er digital. Scart stikket (analog) blev nu afløst af HDMI (digital). På dette tidspunkt mente jeg B&O burde have udviklet et nyt, selvstendigt og lukket Bang & Olufsen "MasterLink" system, med - MasterLink (lyd+IR) - HDMI, (billede og lyd) - Ethernet RJ45 (billede og lyd), i et' installationskabel med mulighed for deling ved div Linkrum. I de enkelte Linkrum tilsluttes så valg frit det der passer for både nyt og gammelt B&O grej.
Den store udfordring i dette Bang & Olufsen "MasterLink" system ligger i styring af IR signalerne, og måske også årsagen til det ikke kan lade sig gøre. Forstår du nu hvad jeg mener Nicolaj.b - ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til spørgemissen
Nu ved jeg ikke om du har set den spanske app til beosound 5, så ser du lidt hvor jeg vil hen af.
Man burde lave muligheder for genveje og logoer, men lad os nu lige se den nye app der kommer først, lyder jo lidt til de komme der hen af hvor jeg vil med nemmere betjening af puc styret udstyr. for de genveje burde jo ligge på skærmen.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolaj,
du mener sikkert Creation5-app'en!?
Denne er en DLNA-app, som kan finde en server og siden afspille på en renderer + noget mere.
Den er designet så den ligner en BeoSound5 - mange kan lide den....på trods af dens helt horrible pris.
Med en BeoRemote-app drejer det sig dog om at kunne betjene et helt Bang & Olufsen-setup på en overskuelig måde.
Om man nu kan lide det ene interface-design eller et andet, er tit en smags sag.
Jeg er dog overbevist om, at hvis man skal betjene et - ofte - kompliceret Bang & Olufsen-setup, skal der noget mere til
end det, sim Creation byder på.
Jeg tror, at den vej (hermed menes interface-designet), som de i Struer længe har betrådt, er en rigtig.
Du kan se, at det nu direkte i BeoLink-app'en (altså MLGW-app'en) er muligt at søge på biblioteket (serveren) på BeoMaster5, og
vise 'indholdet' i app'en, når man vælger, det som skal afspilles.
Jeg forventer, at det går den vej med BeoRemote-app'en - og at vi før eller senere også vil kunne søge på videoindhold
på netværket (NAS'en) og på harddisken på BV11 - måske endda med push af kilde-indhold til iPad'en - samtidig med at vi kan
betjene samtlige kilder og bestemme hvor, de skal afspilles - og foretage alle indstillinger bekvemt i en overflade.
Dertil er der dog nok lang vej endnu - men forudsætningerne er nu med opdateringen af BV11/V1 skabt!
Man vil aldrig kunne blive enig om, om det ene design er bedre end det andet - dertil er vi for forskellige i vores oplevelse af tingene!
BeoRemote-app'ens overflade vil sikkert også udvikle sig/forandre sig - i takt med at vores behov og ønsker ændrer sig.
Jeg mener dog at et interface-design, der skal være Bang & Olufsen værdigt, må være præget af en vis nøgternhed, stringens og klarhed.
En vild bolche-farvet overflade, som Creation5-app'en tenderer til at være, duer ikke til at præsentere Bang & Olufsen's værdier.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
🎉 Så nåede vi side 300 🎉
Kan vi få lidt statistik, Peter?
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |