Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:

Meningen med produktet er vel at den skaber en playliste efter det første nummer du har valgt.

Så skal du jo ikke bladre rundt!

men hvor godt virker det system?

Det er helt klart smart med det der MOTS system, vist det funker  Men jeg savner udover en 2 vejs remote også muligheden for at lægge numre i kø på en ikke fast play liste. Altså når man sidder og lytter til musik og kommer i tanke om at det og så også lidt det nummer osv, ville også være fedt at lytte til. At man så kunne lægge de forskellige numre på vendt (lige som i mediaplayer ) men uden at man behøves at tilføje dem en fast playliste.

Men kan stadigvæk ikke komme over at de har lavet et produkt som skal opereres på selve produktet og ikke via remote  Hvad bliver det næste, tv med knapper på som i gamle dage

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens flagskib et gigantiske luksus- plasma-tv BeoVision 4 på 103 tommer.

BeoVision 4 -103"  fås i to udgaver: Et monteret på en gulvstand og et på et vægbeslag. Prisen for fjernsyn med gulvstand er 789.000 kr. Prisen for fjernsyn monteret på vægbeslaget er 659.000 kr.

Ved at vælge det vægmonterede TV sparer man vægmalingen, det sender et stærkt brand-signal i spare tider.

BeoVision 4-103" cementerer Bang & Olufsens position som den førende audio-videoproducent på verdens markedet, siger Karl Kristian Hvidt Nielsen.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Du har tidligere i denne tråd udtrygt en vis utilfredshed med dit indbygget beoSystem 3 og dens måde at håndtere HD lydformater på. Jeg erhelt indforstået med at BS3 ikke kan dekode HDlydformater selv, men bliver det gjort af en BDafspiller og vidre sendt som PCM (som er ukomprimeret lyd, altså HD) så skal BS3 jo bare vidre sende og fordele lyden ud til højtalerne, altså ikke gøre noget som helst, da det er pakket ud. Men jeg kunne næsten forstå på dine indlæg at det mener du ikke at BS3, hvad jeg kunne forstå var at du mener at BS3 laver et PCM spor om til et alm DD spor. Er det rigtigt forstået?????

For vist det er det du mener så er det da ikke det "rigtige" BS3 som sidder i BV7-40"

Ser frem til at høre om jeg har forstået dig rigtigt og få en nærmere forklaring

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Oversigt over BeoVision 7 modeller.

http://www.beocentral.com/families/bv7

BeoVision 7-40" LCD, Full HD. Mk III TV-
med DVD/CD, og Dolby digital surround 7,1.

Billede upload på hifi4all -

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Pierre

Det var ikke en gang et DD signal jeg modtog,  men et analog Dolby Pro Logic signal. Men det er løst nu, det var fordi lyden blev ført blev overført optisk, og så fra efter en converter blev videre ført koaksialt til S/Pdif  IN på mit TV.

Efter opdatering af min Samsung HD boks, kan både lyd og billede sendes via HDMI kablet og det virker fint. Altså var det fordi YouSee først skulle vågne op.

Jeg mener dog stadig at det ikke burde være div. tilsluttede Blu-ray / PS3 afspillere der skal afkode HD lyd formaterne, for at videre sendt dem som PCM signal til BeoSystem 3, men at BeoSystem 3 selv kunne afkode HD lyd formaterne.

Det undskyldes så med at BeoSystem 3 blev færdig udviklet i 2006, og at man på dette tidspunkt ikke kendte til de nye HD formater. Dette er jo også helt klart. 

Jeg brokkede mig fordi jeg mener B&O kunne have opdateret BeoSystem 3 til 4, da de alligevel skulle tilpasse BeoSystem 3 til BeoVision 7 -40 Mk III, som er det første BV.7 TV med BeoSystem 3/ HDMI/ og DD 7,1. Dette TV blev først lanceret, og solgt fra dec. 2008. Det betyder at B&O har spildt to år fordi, HDMI version 1.3a, som er en af betingelserne for at afvikle HD lydformaterne, også blev lanceret 2006. Men nej B&O valgte at montere HDMI version 1.2. Surt surt.

Jeg påstår derfor at B&O har sparet for meget, selv om deres motto er at deres produkter kan bruges i mange år, men også at B&O har sovet i timen, og derfor idag ikke kan følge med konkurrenterne (div. AV surround receivere) på dette punkt.

Pierre hvem gider forresten at afvikle en Blu-ray film på PS3, og sidde og høre på den larm som skabes af køle blæseren.    

Rart lige at få det afklaret

Ved du noget om, om B&O har opdateret BS3 til det nye BV7 med Blurayafspiller hvad angår HDMI og dekodning af HDlydformater?

Ang. PS3 og larm, så har jeg ingen larm. Den siger betydligt mindre end min Denon dvdafspiller. Jeg er nu af den opfattelse at af jeg godt vil lade afspilleren dekode lydformaterne, samt der er noget med extra materialerne kan kun vises/ høres vist lyden bliver dekodet i afspilleren.

Skal du ha nyt TV når den nye model af BV7 kommer?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Pierre

Som jeg har skrevet mange gange er jeg meget glad for mit BV.7 Mk III. Så hvis jeg skal skifte til BV.7 Mk IV så er første prioritet at det på samme måde som på de analog SD TV kanaler, kan håndtere at opscalere digital TV til 16x9 billeder, uanset hvad billede format TV stationen sender i .

Det er meddelt fra folk tæt på B&O at der er problemer med at implantere HDMI 1.3a i BeoSystem 3. Samtidigt barsler man med endnu en ny version af HDMI så når B&O siger de kun vælger at satse på vel afprøvede teknologier, vil de jo nok bruge det at standarten endnu ikke ligger fast, som undskyldning for ikke at ændre noget.

Ligeledes er jeg af den fulde overbevisning at den kommende Blu-ray afspiller fra Bang & Olufsen, selv skal afkode HD lyd formaterne, det følger jo sig selv så længe HDMI 1.2 ikke bliver opgraderet. Husk at det er meget billigere bare at lade stå til og lade andre udvikle, for så først købe de "ny" teknologier når de er gamle/billige.

Samtidigt er største delen af Bang & Olufsens kunde masse fuldstændigt lige glade, så længe der står Bang & Olufsen på produktet, og så længe en tilsluttede / indbygget Blu-ray afspillere selv er istand til at afkode HD lyd formaterne, og videre sendt som PCM signal til BeoSystem 3.

Omtalte kunder opdager det først når dekoderen i Blu-ray afspillerne bliver sparet væk, som det er tilfældet i de aller fleste DVD afspillerne på markedet idag. Den dag står vi B&O kunder med håret i postkassen, og skal så høre på en masse undskyldninger, ind til vi selv træffer valget, endnu en gang inden for en to års periode, at købe den "nyeste" BV.7 model. Samtidigt undlader B&O ikke at få skudt ind ved er hver lejlighed, at MX TV modellerne jo holdt i 20 år.

Før nævnte kærne kunder bliver dermed bekræftet i, at alting er ved det gamle, og det er det sku nok også. 100 Hz i et TV, den teknologien er jo retro ik',  en term, der anvendes til at beskrive, betegne eller klassificere tekniske forældede eller alderen trends. 100 Hz, en teknologi, der gengiver billeder i hurtig bevægelse mere jævnt og skarpere billede end på almindelige LCD-skærme. Passer den reklame nu også i Danmark hvor vi benytter PAL og 50 Hz. Ja det har jeg endnu ikke det fulde overblik over, og måske kommer 100 Hz og 24p til at koste mig endnu et nyt BeoVision7 TV inden for de næste 2 år.

Læs 100 Hz http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1210750202#5

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Til Peter Pan eller noen andre :-)

Jeg har en BeoVision 7-32 typenr. 9311  som jeg prøver å benytte i min hjemmekino. Det jeg konkret ønsker å få til - er å få overført digital lyd fra en PlayStation3 (Blu-Ray) til en av de digitale indgangene på TVn. Bilde fra PlayStation3 går via HDMI-kabel direkte til prosjektor og skal ikke til TVn. Kan dette la seg gjøre uten å vise bilde på TVn?

Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej Beo4all

Rigtig flot stue , jeg kan på møblerne se at du har møbler magen til dem i Bang & Olufsens BeoLiving room.

Tryk på bussen så køre vi. God tur  

Tilslutning til PS3 må jeg lade gå videre til en anden her på tråden, da jeg ikke selv har en PS3.

beo4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

BEO4ALL: Jeg kører nogenlunde samme opsætning som dig. På min beo4 har jeg tilføjet A-V.-AUX så tænder systemet op uden billede på beovision, men kun med lyd.

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Takk for tipset, må teste dette og se om det lar seg gjøre å få 5.1 lyd på denne måten :-)

Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen skriver: Kære B&O kunder

Indtil nu har du kun har været i stand til at afrøve BeoSound 5 i vores showrooms.
Nu kan du få en for dig selv.

Nyd overblik på skærmen over hele din cd-samling med øjeblikkelig adgang til tusindvis af digitale spor.
Plus MOTS, en funktion, der automatisk finder mere af den samme musik, du elsker, bl.a. sange, du har
glemt, du selv havde. Ikke at forglemme masser af digitale medier muligheder med BeoMaster 5.

Alt i et lækkert design med magiske mekanismer til modtagelse af lyd.

Tage din egen BeoSound 5 med hjem, og opleve den mest udsøgte, high definition-lyd ca.  
Og være parat til at blive overrasket.

Venlig hilsen,  Bang & Olufsen

Nu tilgængelig på alle markedet

© 2009 Bang & Olufsen.

andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Peter Pan,

Jeg har mit BV8 med DVD1, Xbox 360 og en lejeboks fra CD tilsluttet. Derudover har jeg også en lejeboks fra Viasat... Hvordan får jeg nu det til at spille på BEO4'eren. Jeg trykker DTV for at kunne styre min CD-boks fra BEO4'eren. Alle (læs 2) scart indgange er brugt, HDMI er brugt til Xbox'en. Hvad er lige det mest fornuftige setup?

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej andkjaer

Når du har besluttet hvor mange analog scart, og hvor mange digitale HDMI indgange du har brug for,
kan du jo købe omskifter bokse i de to typer.

AV1 vælges så med Beo4, og det analog apparat du aktivere/tænder, skifter du til på scart boksen så
får gennemgang til dit TV's AV1. scart indgang.

DTV vælges på Beo4, og vil på samme måde give indgang for de tilsluttede digitale apparater, via en
valgt HDMI indgang på dit TV. De findes med automatik = skifter til det apparater du tænder.

Du må så vælge omskifter boks med det antal indgang du har brug for.

Opsætningen må du læse om i BeoVision 8 håndbog.

Adapter Connection.  

andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Mange tak!

Jeg prøver om jeg kan overskue projektet... :)

Mvh.

Lasse

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Vi har hørt og set meget til  kontrolpanelet BeoSound 5, men ikke ret meget
til BeoMaster 5. Her ses stikpanel som også indeholder harddisken.

Download manual til BeoSound 5 Tryk her.

Download manual til BeoMaster 5 Tryk her.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
...
Ja det har jeg endnu ikke det fulde overblik over, og måske kommer 100 Hz og 24p til at koste mig endnu et nyt BeoVision7 TV inden for de næste 2 år.

Læs 100 Hz http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1210750202#5

Det kommer du sikkert til - forøvrigt skal man lige være opmærksom på, at en "rigtig" biografilm godtnok viser 24 billeder i sekundet; men der er faktisk en ekstra lukker, som kører med dobbelt hastighed, så man ser faktisk 48 billeder i sekundet, de er bare 2 og 2 ens :-) Dette fordi hvis billedet skifter 24 gange i sekundet, kan man se "blinkeriet", så derfor blinker en biograffilm 48 gange i sekundet.
De 24 billeder i sekundet er faktisk valgt, fordi det er den laveste hastighed, som kan sikre et godt lydspor.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har tit tænkt på nåe jeg læser i denne tråd, hvorfor er der enteligt ikke et danks BeoForum hvor man kan få soteret alle disse spørgsmål op i nogle kategorier. Det er noget svært at finde tidligere besvar spørgsmål.

Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

MoTiNi

Jeg har lavet noget i den retning over de tråde jeg har opretter.

Jeg kalder min lille PC for PowerLink.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Ok, Peter

Jeg tog udspring i denne tråd hvor der bliver spurt om at mellem himmel og jord.

Så hvis interessen var der kunne jeg godt lave sådan et dansk BeoForum, hvor det kunne blive lidt mere overskuligt at finde tidligere spørgsmål.
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

uden Peter ville der ikke være meget om B&O så vær du glad for ham ..

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes