| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 03 Maj 2013 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja så gør jeg det millemis  Hvornår skal dit tv på vandre tur ind i soveværelset ? kan se det er noget i driller hinanden med  Må da snart være tid til og tage ind i fremtiden.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var altså Peter's BV7-40, der skal 🏃ind i soveværelset.
Update: ...så der bliver plads til et moderne tv i stuen 📺
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis så er han jo nød til og lade hanŽs beolab 4000 vandre med, bliver da for træls med mono lyd. Så ved ikke om det kan svare sig og lade det vandre.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b
Min konen har været på dannelsesrejse i Struer, så hun har andre planer med soveværelset.

Det kunne du måske også have glæde af. Tryk på bussen så køre vi. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"....planer med soveværelset".
Lad os høre noget mere om det 💏
Hilsen Kitty
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå den fås altså også med en iPad-holder - det må så være en MK2.
Jeg kunne nu bedre lide tanken om, at den skulle være i soveværelset.
Forøvrigt: er det dit nye tv på væggen dér i baggrunden?
Så høj var tandlægeregningen altså 😢
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i går en tur forbi min Bang & Olufsen-forhandler - som så ofte, når jeg er på de kanter.
Selvfølgelig kom samtalen ind på BeoLab 14-sættet - men der var intet nyt at hente dér.
Dog sagde han, at lyden er ret fantastisk og at det faktisk havde overrasket ham - han havde nemlig haft
lejlighed til at høre det i Struer.
Intet nyt - og dog: han nævnte at det nok også kommer i en 2.1-version.
Dette synes jeg lyder fornuftigt - der vil trods alt nok være mange, som er 'tilfredse' med dette.
Hilsen Millemissen🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
mace Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg var i går en tur forbi min Bang & Olufsen-forhandler - som så ofte, når jeg er på de kanter.
Selvfølgelig kom samtalen ind på BeoLab 14-sættet - men der var intet nyt at hente dér.
Dog sagde han, at lyden er ret fantastisk og at det faktisk havde overrasket ham - han havde nemlig haft
lejlighed til at høre det i Struer.
Intet nyt - og dog: han nævnte at det nok også kommer i en 2.1-version.
Dette synes jeg lyder fornuftigt - der vil trods alt nok være mange, som er 'tilfredse' med dette.
Hilsen Millemissen🐯 |
|
|
Hvilke højtalere har du selv nu, Millemis?
Vil det blive et helt nyt "styresystem" eller kan man forvente det er "klassiske aktive beolab", som bliver koblet til et
eksisterende anlæg (beovision, beosound, playmaker) med RJ45?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
millemis Hvornår skal dit tv på vandre tur ind i soveværelset ? |
|
|
mace skrev:
| Hvilke højtalere har du selv nu, Millemis? |
|
|
Det tror jeg ikke i skal vente at få svar på, han går vist mest op i Apple produkter, og har lidt forældet B&O.
Men måske findes millemisens hjemmebio her -
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så Peter,
det er da nemt at svare på:
for tiden er det et sæt BeoLab 5000 og et sæt BeoVox 5000 drevet af en ML/MCL-konverter, som front i mine
to audio/videorum (Avant og BV8-40).
I mit 'arbejdsværelse' står et linket MX4002, som dog kun yderst sjældent bliver brugt. Der er dog - nærmest
permanent - tilsluttet et sæt Grado-hovedtelefoner til det.
Og så er der jo lige 2xCX100 linket og drevet af 'PassiveLink' i køkken hhv spisestue.
En Playmaker tilsluttet mit audioanlæg (og en NAS) er en meget central del af mit setup nu om dage.
Men jeg skulle nok have gjordt som dig - have nøjedes med ét rum og ét 'ordentligt' tv samt et sæt Penta, ikk'?
-----
Det tv, der skulle ind i soveværelset, var jo dit eget BV7-40 - men det var du jo ikke varm på.
Jeg har ikke noget soveværelse - jeg sover på sofaen, bruger en iPad som hovedpude.
----
"Vil det blive et helt nyt "styresystem" eller kan man forvente det er "klassiske aktive beolab", som
bliver koblet til et eksisterende anlæg (beovision, beosound, playmaker) med RJ45?"
At det er en central enhed sambygget med subwooferen, der driver de 4(5) passive enheder, behøver jeg
vel ikke at skrive igen, igen.
Det har været omtalt flere gange her på tråden i den senere tid!
Forøvrigt ved ingen endnu, hvordan det bliver tilsluttet - i hvert fald ikke nogen, som vil/kan
fortælle det her på tråden!
N.B. Jeg forventer ikke selv at købe et BL14-sæt.
Det er nok mest egnet til 'videolyd', og jeg tenderer mere til at favorisere god 'audiolyd'.
-------
Og hvad skal jeg ellers svare på, Peter?
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis har du overvejret at lege med noget icepower til de beovox 5000?
Peter det er da fint nok og være glad for apple, ipad og apple tv er okay, men når folk begynder og stå i kø et helt døgn før der kommer et nyt apple produkt så står jeg godt nok af, så er deres produkter vist hellere ikke bedre....
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 04:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
"Og hvad skal jeg ellers svare på, Peter?"
Hvis Nicolaj.b og mace er tilfreds med dit svar, ja så er deres spørgsmål vel besvaret. Men er det ikke på tide med lidt billeder ?, som du ofte skriver siger de mere end ord.
Om du så vil tage mod tilbudet og lægge millemisens hjemmebio på den tråd jeg mente man kunne finde dig på, "B&O nostalgi" bestemmer du jo selv. Det var bare et tilbud. 
Det maleri i mit "soveværelse", du forveksler med et nyt TV ? Jeg tror du skal have nye briller. Det er da en skam, for så får du ikke råd til at opgradere til BeoVision 7 og nye ICEpower forstærker foreløbig.
Det var ellers en god ide Nicolaj.b med ICE til Millemisens Beovox 5000. En ML/MCL-konverter på 2 x 30 W / 8 ohms, flytter jo ikke meget når Millemis skriver han foretrækker god lyd, bør der måske lægges lidt penge her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der så ellers andet, Peter?
Hilse MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen millemis
Ja hvad er navnet på din B&O Audio Master ?
Og så lige et svar til Nicolaj.b Millemis har du overvejret at lege med noget icepower til de beovox 5000? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Peter,
det har jeg pralet med flere gange.
Se side 235 på denne tråd 03 Oktober 2012 kl. 18:32 - og der er sogar også billeder i det indlæg 📷
ICEPower på mine Vox5000?
Du kunne jo starte med at låne mig det modul, du har liggende i kælderen til ingen gavn.
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
liggende i kælderen til ingen gavn.
Der tager du fejl. Min ekstra ICE stereo forstærker, og to ekstra sæt BeoVox Penta, er min forsikring for at have super lyd i mange år ennu.
Men er du virkelig varm på at prøve 2x500W ICEpower på dine BeoVox 5000, kan vi da udarbejde en kontrakt ala L'EASY, og så kan du da godt leje den stereo forstærker.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"min forsikring for at have super lyd i mange år ennu."
Så er spørgsmålet, hvad der holder længst: dit nuværende ICEPower-Penta setup....
.....eller du selv 👴
Jeg kan forstå, at tænderne er begyndt at falde ud af munden på dig - hvordan skal din henvisning til din
tandlægeregning ellers tolkes?
Nej, se du hellere at få glæde af det ekstra sæt fra kælderen.
Det kunne jo monteres i Hotel Toyota inden sommerferieturen - hvis den ellers kommer gennem syn 🚌
Kontrakt med L'EASY - har du da erfaringer med dem mht dit BV7-40 MK-nostalgi?
Hilsen og godt mod.
MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 05 Maj 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis nu er vi jo nogle der godt kan leve med en lidt ældre bil for i stedet bruge penge på ordenlige B&O produkter. Var de ikke til reservedele de beovox penta, var der ikke taget stumper fra dem, kan godt følge peter at det er dejlig og have stumper til og ligge hvis noget går i stykker
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |