| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Maj 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter vi må håbe på de billeder tager fejl, kan jo ikke passe man laver noget så grimt. og man skære jo hellere ikke bare en beolab 5 eller beolab 9 over for og lave en subwoofer virker ikke pænt,
Man bliver dov nogle gange overrasket over nogle af de ting de kommer med når først man ser det i virkeligheden.
Din kone sikkert vil blive glad for den subwoofer til en stue plante hehe
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolaj.b
Ja jeg er sikker på jeg fik et problem med at holde hende væk. 
_________________________________________________
B&O: Nu et andenklasses-brand. Her hele teksten.
Efter en kortvarig opblomstring i omdømmet efter lanceringen af subbrandet B&O Play i 2012 er danskernes agtelse for det danske designklenodie dykket voldsomt, og i årets store imageanalyse fra Reputation Institute falder B&O fra en tredje- til en tolvteplads. Det skriver Dagbladet Børsen.
Det er det største isolerede dyk i undersøgelsen efter Danske Bank og indebærer en degradering fra kategorien af brands med "fremragende" omdømme.
Til trods for skriftlige henvendelser til B&O siden midten af april er det ikke lykkedes at få en kommentar fra hverken topchef, Tue Mantoni, eller virksomhedens globale PR-chef, Jill Porter-Schultz.
I stedet kommer B&O's interne kommunikationschef, Morten Juhl Madsen, med denne udtalelse til avisen:
- Vi har noteret os, at Bang & Olufsen ifølge Reputation Institute stadig har et godt omdømme og en placering i den bedste tredjedel i feltet af virksomheder. Når vi er gået tilbage i forhold til sidste år, så hænger det nok sammen med, at vi leverede et skuffende halvårsregnskab i begyndelsen af januar altså umiddelbart inden målingen er foretaget. Det har utvivlsomt været med til at påvirke bedømmelsen i negativ retning.
http://markedsforing.dk/artikler/dagens-aviser/bo-nu-et-ande nklasses-brand
Jeg har længe påpeget at Tue Mantoni's strategi vil ødelægge Bang & Olufsens brand, som det har taget årevis at opbygge. Bang & Olufsens har i den grad svigtet. Se nærmer på BeoLab 12 -1 som er et godt eksempel på hvor langt man er gået i forsøget på at spare matrialer. En total respektløshed for klassiske B&O dyder.
Hvor meget hi-fi lyd tror du den kan formidle.


__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvor meget hi-fi lyd tror du den kan formidle."
Peter: Har du nogensinde hørt den (eller dens søskende) i reelle omgivelser - i butikkerne lyder næsten ingen højtaler godt!
Man skal nok også passe på ikke at sammenlgne den med en Penta, en BL5 eller 9.
På den anden side kan den vel være ok til rippede YouTube-sange/-videoer og lyden fra TV3 via analog tuner
eller komprimeret DolbyDigital-lyd fra gammeldags DVD'er, som er det rigtigt mange nøjes med......
.....men nok ikke Peter Pan og frue 👴👵
Og der er faktisk nogle, der synes at den er pæn at have i stuen!
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og med hensyn til BL14 og alle skeptikere/kritikere - så vent dog med alle meninger og bedømmelser til på
onsdag i næste uge.
Så længe kan i vel nok vente?
Skulle man have brug for Bang & Olufsen højtalere, og ikke synes om det sæt, er det jo bare et spørgsmål,
om at slå til nu, mens der er gode tilbud på resterne af forrige generation-højtalerne.....
....eller gå på brugtmarkedet. Dér er masser til salg for tiden.
Hilsen Mullemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tiden ved at rinde ud for BeoSystem3
BSys3 vil inden for kort tid blive solgt med 20% rabat, så det er med at slå til, hvis det er
ens favorit - det vil snart ikke kunne fås længere.
Er det nu en god nyhed, eller ej?
Jeg mener JA.....
....fordi der er en afløser på trapperne.
Og lige inden, der er nogen, der spørger: nej, jeg ved ikke, hvordan den efterfølger vil blive - bortset
fra at den vil blive bygget på den samme motor, som anvendes nu i BV11.
Her det officielle fra Bang & Olufsen:
"Incorporating the known features and connectivity from BeoVision 11 we will be launching
the next generation BeoSystem during August/September. The new product will eventually
replace BeoSystem 3 and will be put on the market at a reduced recommended price, compared
to BeoSystem 3."
Hvad mener Peter Pan?
Mon ikke det så vil kunne fås i en kombination med en ekstern skærm som nu med BSys3/BV4?
Vil en event. ekstern skærm have sin egen centerhøjtaler som i BV12?
Vil der fremover blive brug for 'hans elskede BL7.4' i forbindelse med et nyt BSys???
Spændende nyhed - bemærk at der er tale om, at det vil blive billigere end det nuværende BSys3!
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja Millemis, det kan jo være den kommer til at hedde Beosystem 4 ! Ville være lidt morsomt  Peter
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev min BeoRemote-app opdateret!!!
Ville være fint med en lille test fra en, som har en BV11 eller et V1 📺
Hilsen Millemissen 🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
På BeoWorld skriver BeoMegaMan følgende om BL14-sættet:
"We just got ours in the shop today and we here are all pleasantly surprised with the performance and design.
We have been biting our tongue the last few weeks with our initial thoughts. I have to admit it blew us all way.
The packaging, ease of setup, and overall appeal. It seems to hit all the marks it needs to in regards to whom it is
initially marketed to, and for what it is. I think once everyone actually sees and hears it, you will agree as well."
Se: http://forum.beoworld.org/forums/p/5866/53006.aspx#53006
Hilsen Millemissen 🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter
Nu har jeg ikke hørt beolab 12-1 så vil ikke udtale mig hifi lyden, men det er nok rigtig at det er nok begrænset hvad der kan være af hifi lyd i dem. ser godt nok lidt trist ud uden frontstof og så har de glemt og smide en diskant højtalere i ... men der er vel heller ikke nogle der kunne finde på og vælge den model som fronthøjtalere.
Men synes dov at de større beolab 12-3 er rigtig flotte når de hænger på en væg.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis
Kigger lige på den remote app i morgen så høre du tilbage, har ikke lige mere strøm på ipadén
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Så blev min BeoRemote-app opdateret!!!
Ville være fint med en lille test fra en, som har en BV11 eller et V1 📺
Hilsen Millemissen 🐯 |
|
|
Hej MM
Jeg har netop opdateret beoremote app og leget lidt med den på mit V1
Umiddelbart synes jeg dog ikke der er den store forskel. Jo der er kommet kanal navn (se billede) men ellers synes jeg det er lidt begrænset 2 vejs.
Men måske der er nogen andre der har lagt mærke til noget ?
Mvh
Gl olsen
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen
Der skulle være noget i den app der gør det nemmer og betjene puc styret udstyr.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 08 Maj 2013 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj
Der er kommet en knap, ved faktisk ikke om den har været der før, hvor man direkte kan tilgå den puc styret enheds menu.
Ligesom at trykke menu på beo4.
Meen beo4 kan man benytte i mørke, synes nogle gange man kommer til at trykke på forkerte taster i app'en. Især hvis ikke øjnene er på iPad hele
tiden. Måske det bare kræver lidt tilvænning
Mvh
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til millemis på indlæg 08 Maj 2013 kl. 15:19
Når der siden planlægningen af de to produkt platforme har været tale om modul opbygning, og genbrug af så meget som muligt, vil jeg tro at den nye "BeoSystem 4" billed og lyd motor vil være en enhed der kan tilpasses løbende, med den modul opbygning der er nødvendige for at opfylde fremtidens krav til billedskærme og lydsystemer, samt DVB tuner-3D-4K HD-HDMI/USB versioner.
Model ændring af billedskærme ligger fortsat hos producenten, så Bang & Olufsen skal "bare" forholde sig til fx design af rammen. BeoVision 11 med indbygget center kan holde et par år.
Så for kommende "BeoSystem 4"/ "monitorskærme" vil det være oplagt at give valgmulighed for både center og front/ side og baghøjttaler fra Bang & Olufsens højttalersortiment. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen skrev:
Meen beo4 kan man benytte i mørke, synes nogle gange man kommer til at trykke på forkerte taster i app'en.
Især hvis ikke øjnene er på iPad hele tiden. Måske det bare kræver lidt tilvænning
Mvh
Gl Olsen |
|
|
Hej gamle,
 måske skulle du bare skrue lidt op for lysstyrken på din iPad!
Meningen er jo netop, at det kan/skal gøres på iPad'en alene - uden at kigge på skærmen.
Bruger du en Beo4 er du jo nødt til at kigge på skærmen samtidig, fordi menuerne vises dér.
Så nok et spørgsmål om tilvænning - og om at finde ud af, hvornår hviken måde er smart.
Og så forventer jeg forøvrigt endnu mere af app'en fremover.
Mulighed for betjening af BM/BS5 er jo planlagt - mon ikke det inkluderer 'Spotify-søgning.
Valg direkte i app'en af indhold fra en NAS på netværket til afspilning på mediaplayeren på BV11/V1
ville også være en oplagt mulighed!
Lad os høre fra dig igen, når du har leget lidt mere med den.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mm,
Nu er det jo desværre sådan at menuen ikke kommer på iPad men kun på tv, ligesom ved beo4.
Det havde været smart hvis det havde været 2 vejs.
Og ja jeg havde også håbet på bedre integration med bs5, håber det kommer ;)
Mvh
Gamle
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Svar til millemis på indlæg 08 Maj 2013 kl. 15:19
Så for kommende "BeoSystem 4"/ "monitorskærme" vil det være oplagt at give valgmulighed for
både center og front/ side og baghøjttaler fra Bang & Olufsens højttalersortiment. |
|
|
Du skal nok regne med, at det første vi ser er et BV12 med BSys4 - og dér er som bekendt ikke brug
for nogen BL7.4 som center 😥
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt råd søges: Det er umiddelbart svært at finde specifikations forskelle på disse 2 BV TV. Haves BC6-26, tror den er fra middel 2008- Har fået et tilbud fra min lokale forhandler på en BV 6-26 2011. Har ikke set den endnu, men ved den har DVB-HD modul og 2 HDMI, og sansynligvis en lidt bedre skærm. Havde ellers en BV10-32 i tankerne, men den er lige til den store side. Så spørsmålet er om det er værd at bytte en BC6 med en BV6 ?  Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
dér er som bekendt ikke brug for nogen BL7.4 som center
Hilsen Millemissen |
|
|
Hej millemis
Det skal du ikke være så sikker på. BL7-4 benyttes også som centerhøjttaler under lærredet på projektor hjemmebiografer.
Der findes flere eksempler her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |