Hej Nicolaj,
en SSD kan gøre underværker...
...selv ved et Windowssystem.
Og nej, jeg "kører ikke hele apple økosystem", men er blevet godt træt af Windows.
Har anskaffet mig en Mac Mini, men brug allermest min(e) iPad(s), som lige nu - og min NAS.
Og så selvfølgelig min ATV - og AirPlay via Playmaker
Jeg har dog stadig en Win7-bærbar (mest pga MP3tag), og bruger f.eks heller ikke iTunes som medieafspiller.
Men nok om det - der ville være meget mere at skrive herom...
...men så får jeg nok skæld ud af Peter (og Doktor G) - desuden hører det ikke hjemme på denne tråd!
------------
Et 14.1.4-sæt tilsluttes til et BV (med indbygget surroundmodul) ved hjælp af 3 x RJ45-PL kabler til
14-subben - ganske som om det var nogle andre BL i en 5.1-konfiguration.
I tv'ets lydmenu indgives som vanligt de værdier, som er passer til systemet, afstand osv.
På et BV11 (og nok også på et V1) er der allerede et menupunkt for BV14-sub'en!
Ganske rigtigt...der går "nogle gammeldags højtalerkabler" fra forstærkeren, der ligger i sub'en.
Princippet kendes fra det BL15/16-sæt, der kom for et stykke tid siden. Her drives højtalerne også af en
ICEPower forstærkerenhed, som er ekstern.
Forstærkermodulet i sub'en er dog dedikeret til netop de satelithøjtalere, som følger med sættet.
Så jeg tænker, at det kan være ganske udemærket!
Det sæt, som er beregnet til non-B&O tv (BL14.15), tilsluttes via et specialkabel til subenheden og
med et bundt (5.1) kabler i den anden ende til en forforstærker/et non-B&O tv.
Bang & Olufsen anbefaler
denne Audiolab.
Den er en velkendt og iøvrigt ret audiofil preamp/lydprocessor.
Om der så er nogen af de med et non-B&O tv, der vil 'ofre' knap 14.000 kr plus det, som et BL14.1.5 koster,
for at få B&O-lyd i stuen, må vise sig.
Alle, der har hørt sættet, siger at det spiller fantastisk!
Du kan læse mere om Audiolab'en på dansk
her
Den kan meget vel bruges i forbindelse med hvilke som helst BeoLab- højtalere, hvis man ønsker
et setup "med kun B&O-højtalere".
Dette er som bekendt emnet for en af Peter Pan's andre tråde, så det er dér man skal læse mere om dette.
Billeder af BL14 - tja, vi venter stadig....
P.S.
Sub'en er efter sigende kegleformet - jeg skrev allerede på forrige side: "BL14-sub'en er ikke så stor,
som mange måske har troet. 29x51cm er målene jeg har hørt." .
Hilsen Les Millemisserablés
__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag