Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 08:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 Maj 2013 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Så Peter,
nu kan vi godt gå i seng - det var vist det hele.
Nu må folk selv hen i forretningerne for at høre det.

Måske kan den ene eller anden bruge et sådan sæt?

Jeg kunne da godt forestille mig det sæt i en 7.1 konfiguration med to BL3 som (rigtige) fronthøjtalere 😍

Hilsen Millemissen🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej millemis
 
Ja nu har vi præsenteret hvad vi kunne for i dag, og det har vist også givet et godt billede af
at BeoLab 14 er et minimalistisk musik system. Hver satellit 140 watt og subwooferen 280
watt i 4 Ohm. - fra et fælles ICEmodul. I morgen vil B&O så lancere de to sæt, med fine ord.
 
Priser -
BeoLab 14 (4.1 Sæt) 23.500 Kr.
BeoLab 14 (5.1 Sæt) 26.000 Kr. + evt. Audiolab 8200AP. Pris 13.995 Kr.
 
 
   Sov godt.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

JEG venter med min dom til jeg har hørt sættet!

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  



Grunden til spurgte om hvor mange watt der var millemis. Var jeg tænkte tanke hvis der var nok watt til at man kunne købe subwooferen alene og bruge den sammen andre højtalere eks dine beovox 5000.



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Mine Beovox 5000 skulle jeg i det tilfælde hellere sætte til som front drevet af en MCL2P (eller lignende)....
....med mindre Peter Pan låner mig den ICEPower-amp, han har liggende ubrugt 😄
Det fungerer udemærket, hvis man ikke lige har behov for at underholde alle naboerne også.

Jeg ville dog nok snarere sætte mine Beolab 5000 til som front.

De to satelitter, der er til overs, kunne så fint bruges i et andet rum, drevet af en (anden) MCL2P
sammen med en Cona sub - det kunne da blive et fint lille lytterum!
Eller som baghøjtalere i et linkrum, eller....

N.B. Du kan ikke købe BL14-sub'en alene!

Hilsen Millemissen 🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

De er godt nok ikke store de højttalere, bliver interessant at høre dem.
Gad vide om enhederne bruger samme teknologi som BL12 som hænger på væggen.

Men, prøv lige at tælle hvor mange forskellige højttalere B&O har i deres program nu, det er ret mange.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej - hvad vil du vælge ?

        BeoLab 14  -----------------------------------------------   BeoLab 1

Her er det ikke prisen der skiller vandene, men lyd gengivelse.

Så kom alle de fine ord - B&O's hjemmeside Tryk her.  

http://www.youtube.com/watch?v=TkzcIcfw9M8&feature=playe r_embedded



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu hjemvendt fra verdenspremieren på Beolab 14 ved Bang & Olufsen butikken på store torv i Århus. Det var et rigtig fint event med mange indtryk af det nye surroundsæt.

De var naturligvis dækket til af et klæde alle højttalerne i bedste "BOSE" maner (stor lyd fra små højttaler surprise). Første indtryk var sådan lidt, er det bare det, hvor er bunden? Det viste sig så hurtigt at det bare var BV11 der spillede, for lige at vise hvor god den er (Og ja for en tv lyd er det rigtig godt). Nå, vi bevægede os videre til at høre Beolab 14 naturligvis i 4.1 form sat sammen med et BV11. Oplevelsen var først lidt tam, og det skyldes helt sikkert at vi var proppet med mennesker i et suroundsetup, men da muligheden var bedre for et lyt, så må jeg sige nøøøj!

Det spiller bare rigtig godt, virkelig detaljeret, og subwooferen tager sig godt af bunden i lydrummet. Vi fik også, udover den indøvet præsentation fra B&O, spillet noget musik fra CD. Her kan jeg kun sige at jeg blev meget positiv overrasket, det havde systemet ingen problemer med, og det var uden BV11 hjælp. Virkelig godt gået af nogle højttaler der ikke er større. Må sige at de var noget mindre end jeg havde forestilt mig ud fra de lækkede billeder.

Jeg var meget interesseret i at høre mere om 5.1 løsningen, da det passer i mit projektor-setup, men der var ikke rigtig noget info at hente, så ser frem til at der dukker en manual op, og forhåbentlig nogle anbefalede processorer, for det var helt sikkert BV11 der styrede højttalerne til ug.

Kan kun sige at min nysgerrighed er vakt, og jeg tror på at dette kan blive en sællert.

Priser

4.1: 23500kr.

5,1 26000kr.

Det er inkl. vægbeslag.

Stativ kostede umiddelbart 1000kr.

Tag ind og se dem når i får tid :)



__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige været til verdens præmiere hos Bang & Olufsen i Sorø og jeg kan kun give Emilos88 ret.

Ved sammelejlighed fik vi alle en Blu-ray skive hjem med musikken fra Les
Misérables


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej - hvad vil du vælge ?

        BeoLab 14  ------------------------------------------------------------   BeoLab 1



Beklager Peter, du skyder forbi målet med et sådant indlæg.

Det er ikke et spørgsmål om at vælge mellem BL14 og BL1.
Det er et spørgsmål, om at finde det sæt, der passer til ens hverdag, behov og pengepung.

Sådan set hat Bang & Olufsen givet os endnu en valgmulighed - og det er godt
Behold du bare dine ICEPower-drevne Penta'er - BeoLab 14 er ikke lavet til dig!

Og så kan jeg forøvrigt for en stor del give MoTINI og Emilos88 ret i det, de skriver.
Jeg er imponeret over, hvad dette sæt yder, specielt når det drejer sig om videolyd.

Hilsen Millemissen 🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  


Millemis det jeg er bekymret for jeg kan hellere ikke se mig selv som mål gruppen,  men hvem mener du skal købe de højtalere?

Men det er selvfølgelig muligt at dem som har købt et V1 tv og som ikke har haft B&O før vil synes det var sagen med et sådan sæt beolab 14

Hvor ville jeg ønske de fik lave nogle afløser for beolab 9 som var lidt pænere og se på,  konen vil ikke have dem inden for døren...


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Har du overhovedet hørt det?

DU behøver ikke at købe det.

Tiden vil vise, hvem og hvor mange, der køber.

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  


Nu behøver jeg vel ikke have hørt dem for og vide at de ikke passer til mit behov,  jeg har brug for nogle kraftige højtalere da jeg har lagt fra sidde position til bagvæg, så alt under penta, beolab 1, beolab 9 kan ikke komme på tale som baghøjtalere hos mig.


Det er ikke for og virke negativ det er sikkert et fint sæt sådan en opstilling med beolab 14 i eks en lejlighed hvor der ikke er for meget plads.

Men derfor kan men vel godt drømme om de kommer med nogle nye større højtalere i fed design ( i blank stål)


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

  

millemis - Pænt ja, men passive satellitter og højttalerkabler allevegne er ikke vejen frem.  

------------------------------------------------------------ ------------------------------

Nicolaj.b - Her mit forslag til din drøm -

             

   En Micro WiFi Dongle, dedikeret til hvad kanal den enkelte højttalet skal gengive er vejen frem for
   at slippe af med PowerLink kabler i væggene.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

kan du ikke bare bede dem om at lave sådan en til dig - eksklussivt....
...koste hvad det vil.
Og så lige et BV, der er i stand til at sende lyden i SPeterDIF.

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

jeg syntes du heller skulle tage ind og hører dem isteden for nedgøre dem, så kunne det jo være at du fik et andet syn på dem.

Ellers kunne det jo være at du kunne få et pensionist jod hos B&O i udviklings afdelingen, det lader jo til at de trænger til det


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Peter har skam allerede hørt dem --- han stak lige hovedet ind i forretningen og gik straks derfra med fråde om munden 😱

Hilsen MoppeMoppen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

millemis   Ja ca. sådan var forløbet. Min forhandler fortalte mig strake, at BL14 ikke var til den målgruppe jeg tilhøre.

Hej MoTiNi

Har du fået købt en orginal BV7 centerhøjttaler ? Eller er det spare spare, og ligegyldigt med lydkvaliteten.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Peter: " Min forhandler fortalte mig strake, at BL14 ikke var til den målgruppe jeg tilhøre."
Nicolaj: "Nu behøver jeg vel ikke have hørt dem for og vide at de ikke passer til mit behov"

Kan i virkelig ikke forestille jer, at Bang & Olufsen laver produkter/højtalere til andre end jer?
Det kunne jo være, at der er folk, hvis behov er noget anderledes end jeres, og som vil være fuldt
ud tilfredse med dette lille højtalersæt.

I har jo jeres behov dækket med andre højtalere fra Bang & Olufsen - og er måske slet ikke
blandt de, som lige står og skal bruge penge på nyt grej.

Helt ok - det er fint med ønsker og forslag, men jeg tror nu at drengene (og pigerne) i Struer har mere
forstand på 'markedet' end i har. ---- Undskyld mig denne påstand, men i må da gerne modbevise den! ---
De har jo ansvaret for at drive en forretning - ikke for at åbne en legetøjsforretning i kan boltre jer i.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

millemis

Ser du det seneste regnskab fra B&O, har du vist bevis nok.

Tue Mantoni: Der er ingen plan B. Her forsøger jeg så med nye idér.

------------------------------------------------------

NB Fik i set de nye billeder og link på side 306.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes