Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Der var engang et koncept med nogle BeoLab'er, der skulle kunne dreje sig/drejes.

Efter sigende var det dem, som noget senere blev til BL1.
Er der noen, der kan huske det?

Hilsen Millemissen


Der har aldrig været BL der kunne dreje til alm salg. Sikkert kun i udviklingsafdelingen. Jeg har f.eks. en forløber til de forstærkede der er i BL Penta.
En ren 2*150 w forstærker de internt kaldte fejebrættet da den var trekantet med børstet alu overflade
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Til jer der har lyttet til BL14 -4.1 systemet.

Jeg var da sikker på der var/ er en del hifientusiasme tilbage blandt de folk der skriver
på et hififorum, også selv om det handler om B&O her. Jeg læste en forsker påstod
at "MP3 generationen" var tabt på gulvet. At dynamik musik lyder forkert.

Manglede i ikke dynamik i musik fra BL14 -4.1 systemet. Eller tager den udmærkede
bas jeres dømmekraft, så i ikke lægger mærke til den manglende dynamik. ?

Jeg hørte sættet med et V1 tv, og kunne godt forestille mig at den indbyggede
højttaler i et BV11 TV er istand til at løfte lyd indtrykket. Men så er det jo ikke
arbejdet fra BL14 systemet i bedømmer alene. Det vil være fedt med en lyd test
med BeoLab 14 -5.1 sættet alene, for her er ingen hjælp fra et tv.

Der er ennu ingen manualer klar under product support.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

MicTheCat skrev:
millemis skrev:
Der var engang et koncept med nogle BeoLab'er, der skulle kunne dreje sig/drejes.

Efter sigende var det dem, som noget senere blev til BL1.
Er der noen, der kan huske det?

Hilsen Millemissen


Der har aldrig været BL der kunne dreje til alm salg. Sikkert kun i udviklingsafdelingen. Jeg har f.eks. en forløber til de forstærkede der er i BL Penta.
En ren 2*150 w forstærker de internt kaldte fejebrættet da den var trekantet med børstet alu overflade


Lagde du ikke mærke til at jeg skrev "koncept"!
Havde der været et færdigt produkt, havde jeg med sikkerhed vidst det!!!

Interessant med 'din' forløber forstærker, men det var ikke lige det, som jeg efterlyste 😖

Hilsen MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Det vil være fedt med en lyd test med BeoLab 14 -5.1 sættet alene, for her er ingen hjælp fra et tv.


Der er ennu ingen manualer klar under product support.



Det Peter kan jeg kun sige at jeg også ser frem til at lytte til. Jeg hørte ved demoen også cd spille på beolab 14 ved 2.1 indstilling og jeg må sige at jeg var imponeret når man tænker pris/ydelse. Så er positiv over sættet men er heller ikke solgt endnu :)

__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke hørt de nye her, men jeg var med på Trip to Struer med B&O Forum og var inde at høre bl.a. Geoff Martin og
Jens (se video), og jeg har fået dyb respekt for det arbejde der ligger bag hver eneste højttaler. Og jeg er ikke 2 sekunder i
tvivl om at Geoff Martin har en tanke på hvordan brugerne selv ville have det. Der er tænkt meget over ting. Og bare det at få
stor lyd ud af et specielt (fx minimalistisk) design er en kunst i sig selv. Man ting er nemmere hvis man "bare" kan lave nogle
store kasser.

Når det er sagt, så har jeg svært ved at forestille mig det nye sæt med et BV7 grundet den kraftige center der er, uanset om
det er 7.4 eller 7.2/7.6, men det er nok heller ikke BV7 kunder der er i fokus her?
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Peter skrev,
"Der er ennu ingen manualer klar under product support."

Det tager åbenbart sin tid - dog tror jeg ikke man kan læse ret meget dér, som vi ikke allerede ved.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvilket frekvensområde BL14 arbejder i?
Jeg tænker på hvor højt og lavt sub'en går.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

En klumme fra recordere, jeg synes den er interessant: Klumme: Din subwoofer spiller ikke bas!
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=7600&zoneid=3
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  


Hold da op der er blevet skrevet meget her inde i dag, dejlig og komme hjem til alt den læsning med indtryk

Millemis skrev: "Helt ok - det er fint med ønsker og forslag, men jeg tror nu at drengene (og pigerne) i Struer har mere
forstand på 'markedet' end i har. ---- Undskyld mig denne påstand, men i må da gerne modbevise den! ---
De har jo ansvaret for at drive en forretning - ikke for at åbne en legetøjsforretning i kan boltre jer i."


Trode da netop det var en legetøjsbutik de havde gang i.. men alle de forskelige højtalere i den mindre ende.   kan det virkelig være rigtig at behovet for ordenlig hifi lyd bliver mindre?   siden at der er brug så stort et sortiment middelmodige højtalere?

Peter har du overvejret og kontakte dem over i struer med dit forslag til en moderne højtalere,  man kan jo ikke lade være og savle når man ser på den.  Og er ret sikker på de kan blive godkendt af konen

 


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolaj,

har du først opdaget den 'Peter Bamse' højtaler i dag?
Den hiver han da ellers op af skuffen, så snart han ser en chance.

Og, må vi så høre, har du haft lyttet til BL14-sættet, eller bedømmer du det stadigvæk blot ud fra din 'forestilling' om det?

Hilsen Millemissen




__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  



Nej har set dem flere gange milliemis mener faktisk han viste dem første gang før beolab 9,  men der så blevet tilføjet ektra tilslutninger på dem gennem tiden så de er klar til moderne tider.


Men små passive satelitere har ikke meget med fremtiden og gøre,  kommer mest til og tænke på de systemer jamo lavede engang i 90érne..................... 

Jeg ved godt hvor du vil hen af,  jeg har jo indrømmet jeg ikke har hørt dem og blive ikke den næste ugeŽs tid,  har for travlt på job.  og ja du har nok ret jeg skal ikke udtale mig om noget jeg ikke har hørt.  men vil dov så alligevel have lov og konkludere ud fra natur loven.


til beolion  beolab 14 subben går ned til 26 hz


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Naturloven siger, at størrelsen er afgørende?
Det er vist mandelogik, som ikke enhver kvinde ville give dig ret i 💏

Hilsen MILLEMISSEN (nu i stor udgave)

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolaj.b

Jeg er glad for du syntes om mit højttaler design, og måske man
i Struer en dag får øje på det, vi ved at de læser med op tråden.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ønsket om at kunne bruge BL14-sættet som et 'rent' stereo-setup er kommet fra flere.
Nogle har spurgt, om det måske endda kommer i en 2.1-udgave.
Dette anser jeg for sandsynligt, HVIS sættet ellers slår an.

Indtil nu har mit råd været, at tilslutte det uden baghøjtalerne til et BV, og lave
Indstillingerne i sound-menuen tilsvarende....hvis man altså primært vil bruge det til musiklytning.
BV11/V1-ejere har det nemmere - her kan der komponeres forskellige lydscenarier,
som så aktiveres via Beo4'eren.

Men nu har Steve fra Sounds Heavenly (som mange vil kende fra BeoWorld, hvor han også er sponsor)
meldt sig på banen.
Han har været involveret i opsætninger (kabler er jo hans speciale) af BL14 i flere engelske forretninger,
og har måttet holde lav profil mht sit kendskab til sættet indtil efter lanceringen.

På side tre i denne tråd giver han nogle tips til diverse opsætninger.

Han skriver forøvrigt om sættet - bemærk at han har hørt det adskillige gange:
"After extensive listening to Beolab 14 with a variety of different systems (both B&O and
other TV/AVR combinations), I must say that I'm really impressed with the results. 
These are superb speakers...."

Hilsen Les Mis

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen

Ja det kunne virkelig være et fedt setup og så bare starte med V1'eren.
BV11 kommer der måske et godt kampagne-tilbud på engang, man kan altid håbe

Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

På Millemissens link til BeoWorld side 3. -

Steve skrev:
 
Dog kan ethvert TV med en hovedtelefonstik anvendes direkte med Beolab 14 i "dobbelt stereo"
mode uden at behøve en forstærker (selvom B&O egen hjemmeside siger, at dette ikke er muligt)

Venlig hilsen, Steve.

Nu har vi på tråden mange gange frarådet brug af hovedtelefon udgangen på et tv, fordi der ofte
ligger en ringe teknisk kvalitet bag et hovedtelefon stik, som forsager støj når signalet forstærkes
i en aktiv højttaler. Dette er en klar årsag til at B&O skriver som de gør.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Kære Peter,

det er jo lige netop dette Millemissen skriver i en af kommentarerne på den tråd.
Men det har du vel set allerede!

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Ja millemis, og jeg har også kunne læse mig, til at du er varm på et sæt BL14.

Mit råd, tænk dig godt om før du beslutter dig.   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

-----Se forrige side - Peters indlæg----

Jeg ved ikke, hvor du har kunnet læse at JEG SELV er varm på et sæt BL14.
Måske forveksler du min begejstring for sættet generelt, med at jeg selv ville købe det?

Det nærmeste jeg indtil nu er kommet dette, er at tænke på det som supplement til mit setup
med mine nuværende fronthøjtalere stadig i front.
De to satelitter, der så er til overs, kunne jeg jo bruge i et linkrum med en Passive Link-boks...
...sammen med en Cona sub

Hilsen Les Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 17 Maj 2013 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  


"Lydsystemet Beolab 14 er således det første i en række af nye lydprodukter, der kan fungere sammen med fjernsyn og
lydsystemer fra andre"producenter og ikke kun B&O-varer." Det første af flere?! Jeg bliver ruineret

Artikel i jp.dk
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes