| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 18 Maj 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis jeg måtte lige gå ud tælle til 3 før jeg skrev denne kommentar...
Men det kan da ikke passe at hvis folk ikke har samme mening om de små højtalere, så er det personen det er galt med!
Og hvis folk så tager ind og høre dem og ikke kan li lyden. så er din kommentar at de har hørt dem et forkert sted, hvad bliver det næste....
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Maj 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er da rigtig skarp, hva'?
Men du må da give mig ret i, at der kan være ret stor forskel på,
hvordan de samme højtalere lyder i forskellige rum/omgivelser!
Jeg har hørt sættet i et rum på ca. 60 m2 - her var det velspillende.
Måske skal man høre det med musik/video, som man kender og kan lide....
...og ikke med svært tilgængeligt materiale (soundtrack Les Mis),
som man ikke bryder sig om - før man afgiver sin dom.
Hvis man lægger kommentarerne/bedømmelserne fra alle de, som
indtil nu har hørt sættet (mig selv inklusive) sammen, er den overvejende
bedømmelse, at sættet er velspillende - specielt taget satelitternes og sub'ens størrelse,
og ikke mindst prisen, i betragtning.
At sammenligne dem med, eller forvente samme ydelse som fra et komplet
sæt BL9 eller 5 eller fra piber/Penta'er med en BL2, er helt ude af proportioner.
Ikke alle skal kunne lide dette sæt eller skal købe det/have brug for det -
men det har uden tvivl sine kvaliteter.
Om det kan bruges, overlader jeg gerne til de, som har hørt det - det vil nok være
en afgørelse, der er baseret på en meget individuel oplevelse.
Så du behøver ikke at tælle til tre, før du eller andre siger, at dette sæt ikke er lavet til netop dig/dem.
Det har jeg ingen problemer med!
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 18 Maj 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 3 vigtigste parametre for en god lyd:
1) Højttaleren (BL5 burde være bedre end BL9 som burde være bedre end BL3 etc)
2) Rummet (her er det desværre ikke altid optimalt hos en forhandler  )
3) Indspilningen (og her er jeg chokeret så ringe noget kan være indspillet, jeg har noget med 3 Doors Downs som lyder
virkeligt ringe, men OK i MP3 på en ældre iPhone.......)
Men som MM engang har skrevet, man bør altid lytte til noget først, og helst derhjemme, før man kan bedømme kvaliteten. Det
gør dog køb af brugt udstyr desto mere svær :-)
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 18 Maj 2013 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis skrev : Men du må da give mig ret i, at der kan være ret stor forskel på,
hvordan de samme højtalere lyder i forskellige rum/omgivelser!
Jeg har hørt sættet i et rum på ca. 60 m2 - her var det velspillende.
Ja på de punkter er vi da helt enige millemis, omgivelserne har meget og sige og god ide og tage sin egen musik med. selv der kan det være svært og bedømme om det vil lyde godt hjemme hos en selv
Nå men skal lige se om danmark vinder melodi grand prix
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bidrag hører vist hjemme på en anden tråd
Hilsen MM🐯 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM
Hel enig.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision 7 skærm screen. Ja ja i to, teori er godt men musik er nu det vigtigste.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - netop 'musik' er det vigtigste.
Og det helst i FLAC-kvalitet, og ikke i manipuleret DD-kvalitet.
N.B. Jeg tænkte nu mere på selve temaet!
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 19 Maj 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vælger som og holde melodi grand prix i Herning som der nok er stor chance for, så vil de mange gæster jo når de går en tur i byen, kunne opleve den nye faktastiske B&O butik i Herning som skal til og bygges  måske kunne man ligefrem hvis man være smart lancere et nyt produkt i en af de dage det forgår.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved noget nyt om Spotify opdatering til BS5 ? Der skulle komme en i Maj, med søgefunktion og radio !  " Radio En afspilningsliste med Spotify-genererede
numre baseret på en bestemt kunstner, genre eller sang Funktionen er
tilgængelig fra maj 2013. " Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Det er fint, men det beskriver bare den første opdatering, der skulle komme en til i Maj, men det er nok i slutningen af måneden, plus forsinkelser. Det der virkelig mangler er en søgefunktion, enten i form af Beo6, eller Iphone/Ipad - måske via den nye BeoRemote. Micromissen plejer ellers altid at vide et eller andet.
Peter
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu folket har sundet sig oven på euforien efter Grand Prix'et, kan vi vende os mod mere jordnære temaer.
Der har på de sidste sider her på tråden - efter at BL14 blev lanceret - været spekuleret meget over, hvordan sættet skal
tilsluttes til et ikke-B&O-tv. Og om man også kan bruge det som 'rent' audio-setup, altså som stereo (2.1).
På Bang & Olufsen's hjemmeside er der stadig ingen 'Guide' at finde. Godt nok er et par ting ang sættet nævnt i deres FAQ,
men ingen (heller ikke på BeoWorld) har kunnet svare konkret.
Nu er der dukket  en 'Quick Guide' op, som giver svarene.
Det er 'out-of-the-box' muligt at tilslutte en stereokilde! Man skal blot benytte et ganske almindeligt 'RJ45-PL til RCA(phono)-
kabel', som det fremgår af tegningen. Og man skal i 'MODE' vælge 'LINE'.
Dette giver f.eks muligheden for at bruge sættet i et linkrum sammen med en Active Link, eller at bruge det sammen med en
Playmaker. For de som 'blot' har en iMac som deres 'mediecenter', er der nu en oplagt mulighed for forbedre lyden på en
passende måde.
Helt klart - et BL14-sæt er ikke et sæt ICEPower-drevne Penta'er, et sæt BL9 eller lignende.
Men det er nok også de færreste, der har brug for dette og/eller vil eller kan bruge pengene på det.
Samlet set viser det sig, at dette nye højtalersæt kan blive et godt supplement til det, som Bang Olufsen ellers kan tilbyde.
Mange ville sikkert opleve det som en længe ventet opgradering af deres tv (uden eksterne) højtalere, eller blive glade for
ekstra lyd i et
kontor/køkken/whatever til en rimelig pris.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej PeterDet er fint, men det beskriver bare den første opdatering, der skulle komme en til i Maj, men
det er nok i slutningen af måneden, plus forsinkelser. Det der virkelig mangler er en søgefunktion, enten i form af Beo6, eller
Iphone/Ipad - måske via den nye BeoRemote. Micromissen plejer ellers altid at vide et eller andet.Peter
|
|
|
Hej gyssen,
du kan være sikker på, at Micromissen griber til mikrofonen, når der er noget nyt ude - det lover.....
......Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart - BL14 er ikke BL9 eller BL 5.


Gør jer selv den ulejlighed at lytte på et sæt af disse aktive BeoLab højttaler, når i alligevel er i B&O butikken for at høre BeoLab14-sættet. For så ved i, hvordan jeres musik også kan lyde. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op Beolab 9'eren er lækker i rød. Tak for billedet
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige,
at der altså skal mindst 4 stk (2 sæt) af dem til et surroundanlæg - og ved nogle af dem endda en subwoofer i tillæg!
Så tag lige bankrådgiveren med samtidigt!
Og husk også ikke kun at høre Les Miserablés soundtrack'et - det kan være ret 'anstrengende'.
Min forhandler serverede en god blanding af filmlyd og koncertlyd, da han præcenterede BL14.
Sådan som nok de fleste bruger deres grej derhjemme.
Hilsen MM🐯
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nu er det jo heldigvis ikke alle der har et anstrengt forhold til bankrådgiveren, og jeg er overbevist at han/hun godt kan forstå den kunde der vil ofre lidt ekstra på god lyd. Det er jo ikke økonomisk ansvarligt at købe Missekatten i sækken.
Bazar område i Gajah Pass. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV - og en anden én må nøjes med sine gamle hovedtelefoner:
Hvad har jeg da gjordt forkert?
Godt, at man har syv liv - det næste kan da kun blive b(&o)edre.
Hilsen Gnavmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |