Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 18:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg køber mig snart et beosystem 7000
Jeg har haft det for 2år siden og solgte det men har siden fortrut


Peter

Har du nogen sinden haft fingerne i et av7000?
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
BeoLab 14 User Guide

Tak for det, Fætter Peter, så behøver vi ikke at spørge i BR

Hilsen ROFLmissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Beosystem AV7000 - Nej André S ------  

  Side 21




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

BeoSystem AV7000. Jo da, det findes - eller rettere det fandtes.
Det blev produceret til det amerikanske (og vist nok også japanske) marked i anden halvdel af 90'erne.

Jeg husker tydeligt, at jeg den gang på et visit i Struer så det stå 'henne i et hjørne'.
Jeg begyndte straks at savle, men måtte erfare, at det ikke var tiltænkt det europæiske marked.

Man kan læse om det på BeoWorld her.
På Beophile kan man finde 'user- og setupguiden'.
Se iøvrigt Peters henvisning ovenfor.





Eller søg på BeoSystem AV7000 og billeder!




Når man tænker over det, er der egentlig ikke sketmeget siden da.
Det er netop sådan et system, som mange længtes efter i dag - selvfølgelig med en bedre 'indmad'.
Vi ser jo princippet i dag ved BSys3 - hvor der så også er en videoprocessor (og tuner) indbygget.
Og BSys4 vinker forude

Det er ikke spor nostalgisk, det her
Det kunne endda være spændende at lege med et sådant System AV7000....
....måske endda sammen med et sæt BL14 --- ROFL.

Hilsen Savlemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ved i evt om der nogen hørebar forskel som sådan på MMC1 & MMC2
Jeg har nogen ret gode øre så(haha hvor sjovt)
Og jeg har det med at kunne høre forskel på de fleste kabler her og der.

Skal bruges til det kommene bs7000
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

  

Mennesker er det sværeste og mest spændende ved at lede en virksomhed. Det siger Bang & Olufsens
Tue Mantoni, som nu har siddet lidt over to år i direktørstolen. Målt på ledelse er Struer-virksomheden
gået 17 pladser frem i årets profilanalyse.

B&O holder snuden i sporet, det føler man sig forsikret om efter et møde med Tue Mantoni. Han har nu
siddet i stolen som administrerende direktør i lidt over to år og har efter eget udsagn ét år mere til at indføre
forandringer - derefter skal der ro på, og forretningen skal være stabiliseret.

Der har ellers været masser af negative historier om den 88 år gamle lyd- og billedproducent fra Struer.
Regnskaberne har vist, at virksomheden er ude i en af de største kriser i samfulde 88 år. Tue Mantoni har
derfor måttet stille op til det ene kritiske interview efter det andet, fordi virksomheden ikke har leveret varen,
altså overskud og fremgang, til sultne aktionærer.

Derfor kan det måske overraske, at lige netop B&O går markant frem i Ingeniørens profilanalyse: Ni pladser
op ad listen rykker B&O til en 20.-plads i ingeniørernes samlede vurdering af virksomheden. Og endnu mere
markant er det, at B&O går hele 17 pladser frem, når det gælder parameteren Ledelse. Fremgangen er altså
sket netop i den periode, hvor Tue Mantoni har siddet i chefstolen og gennemført en del markante ændringer,
både når det gælder ledelse og hele den måde, B&O anskuer deres produkter på.

Men hvad var det så, Tue Mantoni så, da han trådte ind på chefgangen i Struer?
»Jeg så en virksomhed, der måske var lidt for fokuseret på sig selv og mindre opmærksom på, hvad der sker
ude i verden. Der er jo ikke nogen tvivl om, at B&O gennem tiderne har været ekstremt succesfuld, men
markedet har ændret sig og bevæger sig ekstremt hurtigt,« fortæller han.

Tue Mantoni blev også positivt overrasket over, at B&O havde nogle reelle kompetencer, som kan konkurrere
med det bedste i verden, f.eks. inden for akustik og mekanik. Et andet område var optimering af LCD-paneler.
Her var en koreansk leverandør, som normalt arbejder sammen med de bedste udviklere i Korea og Japan,
overrasket over, hvor høj skærmkvalitet B&O’s ingeniører kunne få ud af et panel fra Samsung.

Må gerne bruge andres teknik
En af de første erklæringer, Tue Mantoni kom med efter sin tiltrædelse, var, at nu skulle B&O være mere åben
over for andre teknologier og nye samarbejdspartnere. Det, han oplevede, var nemlig, at hvis B&O gik ind i
sådanne samarbejder, så kunne den interne stolthed give følelsen af, at man havde givet op, fordi man ikke selv
kunne gøre det så godt som de andre: »Men vi bliver altså nødt til at indse, at vi kun er 2.000 medarbejdere i
B&O. Hvis du ser på Apple eller Samsung eller en af de andre store spillere, så er det fuldstændig umuligt at
kæmpe på alle fronter.«

Derfor ansatte Tue Mantoni en ny chef for produkt udviklings afdelingen. Han kom fra en stor ingeniørtung
virksomhed og havde masser af erfaring i at samarbejde om projekter. Et af de første resultater blev det nye
fjernsyn Beovision 11, B&O’s første smart-tv. For lige netop smart-tv var noget af det, man hurtigt besluttede,
at B&O ikke skulle udvikle selv. I stedet indgik man i en alliance med blandt andet LG, Phillips og Loewe,
hvis platforme man så simplificerede ved - som Tue Mantoni siger det - at fjerne noget af den unødvendige støj,
så det fik et bedre bruger-interface. Det var lidt af en revolution i den nordvestjyske virksomhed, hvor man har
været vant til at gøre tingene selv og tage sig god tid til at gøre dem.

Over på den anden side af bordet
Tue Mantoni husker da også, at nogle af de kritiske røster påpegede, at B&O med den strategi ville ende med
at lave det samme som de andre elektronikproducenter. Derfor skulle der forandringer til blandt medarbejderne:
»Jeg har altid troet på, at for at få folk til at forstå hinanden skal man flytte dem over på den anden side af bordet.
Ude i markedet har de en opfattelse af, at dem i hovedkvarteret ikke ved, hvad der sker derude.
Og i hovedkvarteret kan man ikke forstå, hvorfor dem ude i markedet ikke bare implementerer de ting, vi siger,«
fortæller han. Derfor er den bedste strategi, efter Tue Mantonis mening, at tage én fra hovedkvarteret og sætte
ham ud i marken i tre år - og omvendt.

»Hvis du har en, som er virkelig dygtig i indkøbsafdelingen, så flyt ham over i salg i nogle år, og han begynder at
tænke, hvordan man kan gøre det bedre i salg. Det er noget, vi gør på alle niveauer i dag. Det samme gælder jo
i det personlige liv: Hvis man virkelig skal forstå Danmark, så skal man flytte til udlandet i nogle år.« En af de ting,
Tue Mantoni gjorde, var at flytte lederen af kvalitetsafdelingen over i R&D-afdelingen. »Nu havde han siddet i
kvalitetsafdelingen i en del år og fortalt, hvad der skulle til for at få kvaliteten helt perfekt på det ene og det andet
produkt. Det er jo super Martin, for nu kan du selv få lov til at udvikle produkter, og du ved allerede, hvordan de
tænker i kvalitetsafdelingen, så du kan løse problemet, før det overhovedet opstår.«

Det gik for langsomt. - Tue Mantoni erkender blankt, at en af årsagerne til B&O’s vanskeligheder ligger i en vis
sendrægtighed. Virksomhedens produkt udviklings forløb blev simpelthen for langvarige. Man var for lang tid
om at trække en streg i sandet og sige: ‘Nu skal vi ikke ændre mere’. Men det er der gjort op med i den nye
organisation, og første eksempel er udviklingen af Airplay-højttaleren BeoPlay A9. Fra idé til lancering af
højttaleren på markedet gik der kun 9 måneder, hvilket er uhørt hurtigt for B&O.

»Det lykkedes, fordi vi havde et stærkt lederskab og et projektteam, som havde hele ansvaret fra start til slut og
nogle ret skarpe definitioner af, hvad der skulle være i produktet, og hvad der ikke skulle være der. Der kom da
nogle rigtig gode forslag til, hvad vi ellers kunne putte i produktet, da vi var færdig med specifikations fasen, men
hvis vi var gået videre på det tidspunkt, så havde det taget 18 måneder og ikke 9 at få højttaleren på markedet,«
påpeger direktøren. Derfor handler lederskab for Tue Mantoni blandt andet om på et tidspunkt at sige: ‘Nu er
det godt nok’. Og det tidspunkt har han rykket meget tættere på, end man nogensinde har været vant til hos B&O.

Men hvem er det så, der trækker den streg i sandet?
»Der er ingen tvivl om at det, som har gjort B&O speciel i de seneste 88 år, er den friktion, der opstår mellem
designerne og ingeniørerne. Man kan kalde det en positiv slåskamp. Designeren vil måske have, at produktet bliver
mindre, og ingeniørerne vil have mere teknik ind i det. I vores virksomhed har designeren altid fået lidt mere plads
end hos de fleste andre, men på et tidspunkt kommer de til et kompromis, og så er det vigtigt, at alle er enige om,
at det er det her vi kører videre med,« fortæller Tue Mantoni.

Lettere at lære ingeniør om forretning 
Når det valg skal træffes, så sidder der, foruden Tue Mantoni selv, tre personer rundt om bordet: design- og koncept
chefen, lederen af R&D samt produktchefen. Og her har Tue Mantoni truffet endnu et overraskende ledelsesvalg, for
produktchefen er ingeniør og tidligere chef for R&D. Det valg vakte megen undren i organisationen, for hvad vidste
sådan en ingeniør om forretning og business. »Men for at være helt ærlig, så er det altså lettere at lære en ingeniør
noget om forretning, end det er at lære en forretningsmand at forstå de ekstremt komplekse tekniske ting, der sker i
en udviklingsafdeling. Nu kan han bruge sin erfaring til at forstå de kampe, der sker i udviklingsafdelingen, og sige:
‘I kan godt lige køre den lidt længere, drenge’ eller ‘Det her skal ikke tage seks måneder, det skal tage fem’.«

Men den slags omrokeringer er ikke noget, som blev foretaget på de første dage i stillingen som øverste chef for B&O:
»Først skal man jo lære folk at kende, hvem man satser på, og hvem der har den rigtige forståelse af, hvor vi skal hen -
og det tager noget tid. Det sværeste og det mest spændende ved at drive en forretning er mennesker - resten er jo teori.
Mennesker har følelser, en historie og ambitioner. Det er også det, som er det mest spændende.«

Danske individualister
Tue Mantoni blev første gang kendt i den danske offentlighed, da han satte sig i direktørstolen hos den hæderkronede
engelske motorcykel producent Triumph. Her havde han været konsulent for McKinsey, men blev i 2002 en del af
ledelsen, først som kommerciel direktør og i 2008 som administrerende direktør. Hvordan adskiller danske ingeniører
sig så fra de britiske, når det gælder ledelse? »Danskere forventer lidt mere frihed under ansvar, end man ser i andre
lande. Det er en god ting, hvis man stoler 100 procent på hinanden, og det bare kører. Det giver motivation, når man
selv kan få lov til at sætte retningen. Men nogle gange skal vi altså blive enige om, at det er dén vej, vi skal køre, og så
nytter det ikke noget, hvis du har nogle individualister på holdet, som lige går hjem og genopfinder beslutningen en gang
til. Så risikerer man at tage momentum ud af fremdriften,« forklarer han.

Derfor, understreger Tue Mantoni, har lederen et stort ansvar for at kommunikere, at nu gør vi altså sådan. For lige så
dejligt, som det er at have folk, der selv kan spille bolden frem ad banen, lige så stor er kommunikations opgaven, når
retningen skal lægges, så alle er med.

Derfor har B&O også sat gang i et internt lederuddannelsesprogram, som alle ledere skal igennem. Desuden er der
oprettet et to-årigt talentprogram for 30 ansatte, og det gælder talenter i alle aldre og fra B&O’s globale organisation:
»De kom med et forslag om, at jeg skulle komme og holde et oplæg om strategi som en slags træning. Men i stedet
bad jeg dem om at forberede de sværeste spørgsmål, de overhovedet kunne finde på. Så skulle jeg nok komme og
svare på dem uden forberedelse. Det var med til både at udfordre dem og mig,« fortæller Tue Mantoni.

Og spørgsmålene var temmelig nærgående: ‘Hvad har du tænkt dig at gøre ved, at det går dårligt?’ eller ‘Når du sender
os mails klokken to om natten, synes du så selv, at det er den rigtige work/life-balance?’ »Men jeg sover ikke særlig
meget, og når man elsker at arbejde og har tre små børn, så må man finde de tidspunkter, hvor man ikke stjæler tid fra
familien,« griner han. Nu er leder- og talentprogrammet sat i gang, men Tue Mantoni forventer ikke, at resultaterne kan
ses før om to-tre år. Det er nemlig ikke nok at have været på et lederkursus. Dér kan man lære nogle værktøjer og
teknikker, men det er først, når man kommer hjem og øver sig, at det giver et udbytte. »Og ofte laver man jo en fejl
og indser, at det skal gøres anderledes næste gang. Men næste gang opstår måske først om seks måneder,« siger han.

Fejl er ikke farlige
Det med at lave fejl har også været et nøgleord i Tue Mantonis første år hos B&O. For hvis man vil undgå at lave fejl,
så skal alt tjekkes igennem til det perfekte er opnået – og det tager alt for lang tid, ligesom virksomheden mister moment.
Derfor sagde Tue Mantoni et halvt års tid efter sin tiltrædelse, at det var o.k. at begå nogle flere fejl.

Har du også selv lavet nogle fejl i de første to år?
»Selvfølgelig har jeg det. Jeg har for eksempel hyret folk, som jeg efter seks måneder har måttet indse ikke var de rigtige
til jobbet. Det var folk, som refererede direkte til mig, så fejlen er min. Det har jeg erkendt over for mit ledelsesteam.
Det koster selvfølgelig penge, men det værste er, at man mister momentum. Det tager måske seks måneder at finde en
god leder og seks måneder at indse, at man ikke passer sammen. Der skal ikke begås særlig mange af den slags fejl, før
det virkelig koster.« Et andet eksempel, som kommer frem, var en højttaler, som blev skrottet i R&D efter tre måneders
udviklings arbejde: »Den var simpelt hen ikke speciel nok.

I sådanne situationer er det mig eller en i mit team, som tager beslutningen, men vi ved også, at medarbejderne allerede
har følt det samme og måske talt om det i frokostpauserne. Der skal være en gejst omkring produkterne.
Hvis medarbejderne ikke engang vil have det hjem i deres egen stue, så ved vi godt, at det er skidt. Det koster jo penge
og er spild af tid, og det er også enormt demotiverende for medarbejderne. Alle vil jo gerne se deres produkter ude på
markedet og kunne sige: ‘Den har jeg været med til at lave’. Men sådan er det altså bare ikke altid. Sorry, that’s life -
og det vil ske igen.«
 
Tre år og så skal der ro på
B&O’s bestyrelse har givet Tue Mantoni tre år til at gennemføre de ændringer hos B&O, som han finder nødvendige,
og så skal der ro på. Nu er der gået to år, og selv om der endnu er et år tilbage og flere ting, som skal ændres, så er
virksomheden på vej ind i en stabiliseringsfase: »Nu er posen godt nok blevet rystet grundigt, og medarbejderne fortjener
at få lidt ro på. Det er jo ikke bare i de to år, jeg har været her, at der har været turbulens, og der er en grænse for, hvor
meget man kan klare,« konstaterer han. »Det er også utrolig vigtigt at kunne fastholde motivationen hos medarbejderne.

Vi må jo erkende, at vi er en virksomhed, der sejler meget tæt op mod vinden, og derfor kan presset fra pressen og
børskurserne være svært at holde på afstand. Det, vi er i gang med, er ikke et quick fix-det tror jeg medarbejderne forstår.«

Af Bjørn Godske Maj 2013.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

missen skrev: Det kunne endda være spændende at lege med et sådant System AV7000....

Fandt en på Ebay. Men igen, de video signaler man putter ind i kassen skal være NTSC. så det er ikke så meget man kan bruge den til. Fik nemlig samme tanke :-), den kunne være lidt sjov.

Men jeg springer over

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Jeg håber du kan hjælpe, om ikke andet så med at finde den side hvor jeg kan kigge :-)

Vi havde en fra B&O ude hos os forleden (sendt fra HQ), da vi har problemer med at lyden i venstre højttaler er kraftigere end i
højre højttaler. Alle produkter og diverse test blev lavet, og konklusionen var, at der måtte være et problem på en af
samlingerne i installationen, som vores B&O forhandle lavede for 4 år siden Der formodes at være en overgang (eller
modfase?) i een af samlingerne, da stikkene umiddelbart var ok.
Heldigvis kan vi komme til alle samlinger, men vores forhandler er gået konkurs, så den hænger jeg nok selv på.
De fleste samlinger er lavet i Masterlink Junctionbox undtagen een samling, hvor 2 kabler "bare" er flettet sammen.

Mine spørgsmål:
Er der nogen vejledning til at lave disse samlinger (jeg kan naturligvis tage et billede af dem inden jeg skiller dem af), og
vejledning til samling af stik?
Hvad kræves der af tænger?
Hvad skal jeg være opmærksom på (jeg formoder jeg skal slukke for alt B&O på ML inden jeg piller)?

Jeg har selv RJ45 tang og en LSA tang (bruger jeg til samlinger af RJ45), da jeg selv har trukket alt netværket i huset.

Mange tak for hjælpen.

Mvh. Beolion
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej Beolion

Se side 1 indlæg af 14 Maj 2005 - Tryk.
Jeg håber at det er tydeligt nok, og JA 230V tilslutninger skal være afbrudt.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige præcis, mange tak for linket.

Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har et BeoSystem AV 7000 til at stå bagerst i et skab... Har ikke lige fået taget mig sammen til at åbne den og lave den
om til brug med 230V endnu, men den virker nu også fint med min B&O RT12 (Skillevario trafo), og jeg har ikke så meget at
bruge den til, så længe jeg har mit AV 9000. Men som samleobjekt er den er da ligeledes fed at have, da den må siges at være
forholdsvis sjælden på det europæiske markede. Min blev forresten købt gennem DBA for et års tiden siden, og jeg har faktisk
set endnu en til salg samme sted efterfølgende.

- Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Lækker nok :-) der må da lige smides nogen billeder ind på en eller anden dato

Men jeg kan bare ikke vente til at få mig et bs7000
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej beolion,

du skriver, at alle dine ML-samlinger er tilgængelige, så du hører til de heldige.

Jeg anbefaler, at du køber det antal 'junction-bokse', som du kunne få brug for.
Hvis du går systematisk til værks, kunne de jo være at du finder fejlen hurtigt.
I så fald kan du nok levere de bokse tilbage, som du ikke har brug for.

Du har kun brug for en lille tang til afisolering, og så det værktøj, der ligger ved boksen.

Jeg har selv lavet mange af den slags samlinger - i værste tilfælde liggende i rockwool på lofter eller i skunke med pandelampe.
Tricky bliver det først, når du skal samle 4 kabler i en boks, men det kan lade sig gøre.

Husk at tage strømmen, og tag helst stikkene ud af apparaterne.

Tjek samlingerne en efter en, og begynd med en, der ser 'mistænkelig' ud - i dit tilfælde måske med den 'sammenflettede'.

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej MM

Tak for dit input, det vil jeg gå frem efter. Heldigvis fik jeg lavet det således, at alle ML, RG58, RG59, HDMI, og Netværkskabler
fordeles ud fra kontoret, så jeg her kan tilgå dem uden at rode rundt i isolering. Undtagelsen er den sammenflettede, den ligger
i skunken på 1. sal, men lige ved lågen, så jeg ikke skal ud i selve skunken.
Men det har da krævet nogle gevaldige kabelbakker (de helt store) for at gemme kabler lidt væk i kontoret. Der er ca. 30
kabler i bakken der går til loftet, og ind i stuen (via nogle ret store tomrør i gulvet er der 2 HDMI, 2 RG58, nogle til PUC styring
og 4 netværkskabler.

Fordelen ved det er, at jeg har kontoret for mig selv :-)
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Her er nogle af kablerne......
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej beolion,

det positive er jo, at de er samlede et sted

Er det små mærkater, der er på kablerne, så man kan se hvor de fører hen?
Ellers er det da lidt af en håbløs opgave, at tjekke én samling af gangen.

Hilsen MM🐯

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

beolion skrev:
Hej MM

Tak for dit input, det vil jeg gå frem efter. Heldigvis fik jeg lavet det således, at alle ML, RG58, RG59, HDMI, og Netværkskabler
fordeles ud fra kontoret, så jeg her kan tilgå dem uden at rode rundt i isolering. Undtagelsen er den sammenflettede, den ligger
i skunken på 1. sal, men lige ved lågen, så jeg ikke skal ud i selve skunken.
Men det har da krævet nogle gevaldige kabelbakker (de helt store) for at gemme kabler lidt væk i kontoret. Der er ca. 30
kabler i bakken der går til loftet, og ind i stuen (via nogle ret store tomrør i gulvet er der 2 HDMI, 2 RG58, nogle til PUC styring
og 4 netværkskabler.

Fordelen ved det er, at jeg har kontoret for mig selv :-)


Hvad bruger du RG58 kabler til ???? Det er 50 ohms kabler !
Ved godt det intet har med dit problem at gøre men er nysgerrig.

Det er vel ikke til video / antenne signaler til TV og lign. ?
/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. G

Du har naturligvis ret, det er ikke RG58, men almindelig antennekabel som vores elektriker har trukket. RG59 kablet bliver
forresten brugt til videoovervågning.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej beolion,

det positive er jo, at de er samlede et sted

Er det små mærkater, der er på kablerne, så man kan se hvor de fører hen?
Ellers er det da lidt af en håbløs opgave, at tjekke én samling af gangen.

Hilsen MM🐯


Hej MM
Det er nu ikke så slemt som billedet ser ud til, vores ML samlinger er de 2 du kan se, der er 1 til Stue (BV7), 1 til Køkken
(BV8), 1 til kontor (BM5/BS5), 1 til soveværelse/udenfor (her er der lavet fletningen i skunk ved soveværelse, så der går 1
til BV8 i soveværelse og 1 til BL Passive til Beovox2 udenfor), 1 til børneværelse 1 (bruges ikke) og 1 til børneværelse 2
(bruges ikke).
Men man har ikke skrevet på ML kablerne hvor de går hen, så det er helt sikkert det første jeg vil sørge for. Men det er at
pille een fra af gangen og se hvad der ikke virker mere. Jeg har dog styr på kabel til BM5 og BV7 (stue).
Jeg har dog fået lavet mærker på antenne og netværkkabler.
Men jeg tænker på at få noget lyd på kontoret (noget brugt B&O af en slags som kobles på ML), så jeg skal alligevel have
lavet en samling mere til dette.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes