Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 00:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj


Peter
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel skal jeg bruge til at tilslutte beosystem 7000 til mit bv8-40"
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

En beolink converter 1614 og så masterlink til tv ville være mit bud.

Evt. 1615

Læs her

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

beolion skrev:
Hej Dr. G

Du har naturligvis ret, det er ikke RG58, men almindelig antennekabel som vores elektriker har trukket. RG59 kablet bliver
forresten brugt til videoovervågning.


RG 59 er 75 ohms kabel og er beregnet til video. Jeg var bare nysgerrig omkring 50 ohms kablet - det bruges jo mere til HF/VHF/UHF trancivere og lign. Havde din installatør brugt det som almindeligt antenne kabel så synes jeg ikke han ville være specielt proff.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

André S skrev:
Lækker nok :-) der må da lige smides nogen billeder ind på en eller anden dato

Men jeg kan bare ikke vente til at få mig et bs7000


Hvorfor beomaster 7000 ?

Planlægger du at få tilhørende 2 vejs remote med? Ellers får du ingen glæde af RDS som er den største forskel i forhold til forgængeren.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige se hvad problemet skulle være i at købe et helt beosystem 7000...

Men jeg har tænkt mig at købe en beolink 7000.
Fordi jeg ikke bare bruger min Oppo 103 til cd er fordi jeg ikke rigtig har den samme følse når jeg smider en cd på som når jeg bruger et B&O system
Og så også fordi jeg har fortrudt at jeg solgte det bs7000 jeg havet for ca. 2år siden.

Vil nogen af jer evt mene at et "Service/renovering" vil være en god ide på beosystemet (specialt beogram cd og beomaster)

Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Fint nok men det du køber er 15 år+ hvis du ikke agter at benytte beolink 7000 er det hul i hovedet - så kan 6500 det samme.

Ang. Resten læg mærke til laseren på cd 7000 dør den er det slut så det er gambling mht. Cd 7000 hvor længe den holder. Jeg gjorde det ikke. Der findes ikke en ny laser. Fås ikke.

Du har ingen ide om hvor længe den vil holde...

Jeg mener det er idioti...for ikke at nævne convertere mv. Her tænkes på 1615 men er det det du vil go for it... men pas på !

Men flot er det !!!!!

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er forberet men alt er muligt host host
Men når du nu er inden på at man ikke kan få reservedele til cd7000, hvad skulle pointen så være i at købe en cd6500 i stedet for?
Men mon ikke den holder... Tænker nemlig der en masse beosystem 4500 der ude hvor deres cd stadig virker.

Ud over det så tager jeg gerne chancen da bs7000 med en beolink 7000 er så lækkert efter min mening og er det fedeste system de nogen sinden har
lavet.
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville stadig være betænksom ....fjbt. Er så cool enig !

Men de andre forbehold jeg tidligere nævnte så ville jeg ikke bare hoppe på ideen.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 30 Maj 2013 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  


Det er en beolink converter model 1611 der skal bruges.

converter model 1615 er til ældre linkrums tv.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Ok takker Nicolaj

Dr. G.

Jeg har accepteret at det er blivet gamel og gigt plaget
Kender du evt noget til Gulvstanden til bl7000?
Jeg tænker nemlig bare om der skal ingen ting til for at den falder ned fra holdern?
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Weebyx skrev:
Beo5 som universal fjernbetjening.

Halløj....Jeg syntes lige jeg vil gøre opmærksom på at jeg nu de sidste 6 måneder har været igang med
at udvikle en iPad App der gør programmering af Beo5/6 fjernbetjening meget meget nemmere mht 3
parts styring af produkter.

I mine øjne er Beo5 den fedeste multiremote på markedet, det er bare ikke særligt nemt for den almindelige
bruger at konfigurere den... Det er så her min App kommer ind i billedet.

Den kan hentes gratis på AppStore, men kræver opgradering til Pro for at generere den fulde XML fil der
skal bruges til sidst... Den kan dog bruges og testes fuldt i den gratis version. Mere info kan findes på -

http://www.rungwald.dk

Der er også lavet en Facebook page hvor der vil komme information omkring App'en. Page'n hedder
"Beo5/6 Thirdparty Configurator".

/Weebyx.

Kontakt til Weebyx her.  

_________________



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 02 Juni 2013 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Tja der er da lidt B&O over den her første danske smartphone Icepower-chip, det lyder sikkert godt
Og heller ikke dårligt at den kan styre ens B&O fjernsyn!

Lumigon T2 hands on

Specs og mere info
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 03 Juni 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Tja der er da lidt B&O over den her første danske smartphone Icepower-chip, det lyder sikkert godt
Og heller ikke dårligt at den kan styre ens B&O fjernsyn!

Lumigon T2 hands on

Specs og mere info

Så behøver man ikke en MLGW for at kunne betjene sit TV

Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

BeoVox Penta Rep.

_____________________________________________________

Atlona trådløs HDMI - Nu kan du sende Full HD uden brug af kabler.

http://www.imagosonas.dk/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Atlona trådløs HDMI - Nu kan du sende Full HD uden brug af kabler.




Så mangler vi bare trådløse PUC-kabler

Hilsen Millemissen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

 Ja det vil lige være sagen,  

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

gysse2004 skrev:
Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj


Peter

Jeps, jeg har også ventet forgæves, selvom jeg egentlig IKKE forventede at SW opdateringen  ville dukke op på mit Bs5, i slutningen af maj. Det seneste jeg har hørt er, at de arbejder på det!

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:

gysse2004 skrev:
Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj


Peter

Jeps, jeg har også ventet forgæves, selvom jeg egentlig IKKE forventede at SW opdateringen  ville dukke op på mit Bs5, i slutningen af maj. Det seneste jeg har hørt er, at de arbejder på det!


Det sidste jeg hørte var 16 Juni, men det var #2 opdatering. Måske kommer begge to samtidigt..Man skal nok ikke holde vejret !

Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 04 Juni 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Johan Strøm skrev:
Jeg er nu den lykkelige ejer af Beosound 5 og mit fjernsyn er B&O 7-40. Jeg kører lyden via deperat
forstærker og passive højtalere. Jeg er lidt skuffet over kvaliteten på lyden. Lyder ikke nær så godt som på CD afspiller. Jeg er
begyndt at rippe mine CD er i VMA lossless. Giver det nogen mening at sætte en seperat converter imellem Beosound og
forstærker. Jeg vil evt. senere anskaffe Beolab 8002 og som sub Beolab 11. Er der nogle der har nogle gode ideer til forbedring
af lyden.

Hej John
Tillykke med anlægget.
Jeg kender ikke til brugen af passive højttalere på BV7 via en forstærker, men lyden for mig er ganske enkelt super. Min BM5
er koblet på vha SPDIF, om det betyder noget ved jeg ikke, i princippet er det et spørgsmål om man bruge DAC i BM5 eller BV7
(gad vide hvilken der er bedst).
Jeg har netop konverteret alle mine WMA Lossless til FLAC, da det er mere kompatibelt, så det anbefaler jeg. Fx. kan du med
FLAC styre musikken med Creation5, hvis du vælger at anskaffe dig dette program.
Og MP3 320 virker jo altid :-)
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes