| Forfatter |
|
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj
Peter
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket kabel skal jeg bruge til at tilslutte beosystem 7000 til mit bv8-40"
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En beolink converter 1614 og så masterlink til tv ville være mit bud.
Evt. 1615
Læs her
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Hej Dr. G
Du har naturligvis ret, det er ikke RG58, men almindelig antennekabel som vores elektriker har trukket. RG59 kablet bliver
forresten brugt til videoovervågning.
|
|
|
RG 59 er 75 ohms kabel og er beregnet til video. Jeg var bare nysgerrig omkring 50 ohms kablet - det bruges jo mere til HF/VHF/UHF trancivere og lign. Havde din installatør brugt det som almindeligt antenne kabel så synes jeg ikke han ville være specielt proff.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Lækker nok :-) der må da lige smides nogen billeder ind på en eller anden dato
Men jeg kan bare ikke vente til at få mig et bs7000 |
|
|
Hvorfor beomaster 7000 ?
Planlægger du at få tilhørende 2 vejs remote med? Ellers får du ingen glæde af RDS som er den største forskel i forhold til forgængeren.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lige se hvad problemet skulle være i at købe et helt beosystem 7000...
Men jeg har tænkt mig at købe en beolink 7000.
Fordi jeg ikke bare bruger min Oppo 103 til cd er fordi jeg ikke rigtig har den samme følse når jeg smider en cd på som når jeg bruger et B&O system
Og så også fordi jeg har fortrudt at jeg solgte det bs7000 jeg havet for ca. 2år siden.
Vil nogen af jer evt mene at et "Service/renovering" vil være en god ide på beosystemet (specialt beogram cd og beomaster)
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok men det du køber er 15 år+ hvis du ikke agter at benytte beolink 7000 er det hul i hovedet - så kan 6500 det samme.
Ang. Resten læg mærke til laseren på cd 7000 dør den er det slut så det er gambling mht. Cd 7000 hvor længe den holder. Jeg gjorde det ikke. Der findes ikke en ny laser. Fås ikke.
Du har ingen ide om hvor længe den vil holde...
Jeg mener det er idioti...for ikke at nævne convertere mv. Her tænkes på 1615 men er det det du vil go for it... men pas på !
Men flot er det !!!!!
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er forberet men alt er muligt host host
Men når du nu er inden på at man ikke kan få reservedele til cd7000, hvad skulle pointen så være i at købe en cd6500 i stedet for?
Men mon ikke den holder... Tænker nemlig der en masse beosystem 4500 der ude hvor deres cd stadig virker.
Ud over det så tager jeg gerne chancen da bs7000 med en beolink 7000 er så lækkert efter min mening og er det fedeste system de nogen sinden har
lavet.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville stadig være betænksom ....fjbt. Er så cool enig !
Men de andre forbehold jeg tidligere nævnte så ville jeg ikke bare hoppe på ideen.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 30 Maj 2013 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en beolink converter model 1611 der skal bruges.
converter model 1615 er til ældre linkrums tv.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 31 Maj 2013 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker Nicolaj
Dr. G.
Jeg har accepteret at det er blivet gamel og gigt plaget
Kender du evt noget til Gulvstanden til bl7000?
Jeg tænker nemlig bare om der skal ingen ting til for at den falder ned fra holdern?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Maj 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weebyx skrev:
| Beo5 som universal fjernbetjening.
Halløj....Jeg syntes lige jeg vil gøre opmærksom på at jeg nu de sidste 6 måneder har været igang med at udvikle en iPad App der gør programmering af Beo5/6 fjernbetjening meget meget nemmere mht 3 parts styring af produkter.
I mine øjne er Beo5 den fedeste multiremote på markedet, det er bare ikke særligt nemt for den almindelige bruger at konfigurere den... Det er så her min App kommer ind i billedet.
Den kan hentes gratis på AppStore, men kræver opgradering til Pro for at generere den fulde XML fil der skal bruges til sidst... Den kan dog bruges og testes fuldt i den gratis version. Mere info kan findes på -
http://www.rungwald.dk
Der er også lavet en Facebook page hvor der vil komme information omkring App'en. Page'n hedder "Beo5/6 Thirdparty Configurator".
/Weebyx. |
|
|
Kontakt til Weebyx her.
_________________

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja der er da lidt B&O over den her første danske smartphone  Icepower-chip, det lyder sikkert godt
Og heller ikke dårligt at den kan styre ens B&O fjernsyn!
Lumigon T2 hands on
Specs og mere info
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Tja der er da lidt B&O over den her første danske smartphone Icepower-chip, det lyder sikkert godt Og heller ikke dårligt at den kan styre ens B&O fjernsyn!
Lumigon T2 hands on
Specs og mere info |
|
|
Så behøver man ikke en MLGW for at kunne betjene sit TV 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Atlona trådløs HDMI - Nu kan du sende Full HD uden brug af kabler.
|
|
|
Så mangler vi bare trådløse PUC-kabler
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj
Peter |
|
|
Jeps, jeg har også ventet forgæves, selvom jeg egentlig IKKE forventede at SW opdateringen ville dukke op på mit Bs5, i slutningen af maj. Det seneste jeg har hørt er, at de arbejder på det!
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 skrev:
gysse2004 skrev:
Nu skal de da snart til at skynde sig, hvis de skal nå den lovede opdatering af BS5 inden udgangen af maj
Peter |
|
|
Jeps, jeg har også ventet forgæves, selvom jeg egentlig IKKE forventede at SW opdateringen ville dukke op på mit Bs5, i slutningen af maj. Det seneste jeg har hørt er, at de arbejder på det! |
|
|
Det sidste jeg hørte var 16 Juni, men det var #2 opdatering. Måske kommer begge to samtidigt..Man skal nok ikke holde vejret !
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan Strøm skrev:
Jeg er nu den lykkelige ejer af Beosound 5 og mit fjernsyn er B&O 7-40. Jeg kører lyden via deperat
forstærker og passive højtalere. Jeg er lidt skuffet over kvaliteten på lyden. Lyder ikke nær så godt som på CD afspiller. Jeg er
begyndt at rippe mine CD er i VMA lossless. Giver det nogen mening at sætte en seperat converter imellem Beosound og
forstærker. Jeg vil evt. senere anskaffe Beolab 8002 og som sub Beolab 11. Er der nogle der har nogle gode ideer til forbedring
af lyden. |
|
|
Hej John
Tillykke med anlægget.
Jeg kender ikke til brugen af passive højttalere på BV7 via en forstærker, men lyden for mig er ganske enkelt super. Min BM5
er koblet på vha SPDIF, om det betyder noget ved jeg ikke, i princippet er det et spørgsmål om man bruge DAC i BM5 eller BV7
(gad vide hvilken der er bedst).
Jeg har netop konverteret alle mine WMA Lossless til FLAC, da det er mere kompatibelt, så det anbefaler jeg. Fx. kan du med
FLAC styre musikken med Creation5, hvis du vælger at anskaffe dig dette program.
Og MP3 320 virker jo altid :-)
|
| Til top |
|
| |