Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 03:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej André S,

det tror jeg ikke du får held med.

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej André S
 
Seymour AV Ice Block 5001 Monoblock Class-D Amplifier Review (Et eksempel)
 
Seymour udnytter et kredsløb med topteknologi kaldt ICEpower klasse D, en Bang & Olufsen-teknologi.
Siden B&O's  Dr. Karsten Nielsens integreret ICEpower design i deres BeoLab 1 i 1997, har andre audio
selskaber - DIY entusiast - mobiltelefon fabrikanter og andre siden, set de fordele, den power-stærk,
kølige (kun begrænset køleplader er nødvendige), og billig klasse-D forstærker har.
 
ICEpower klasse-D operere med ca. 90% effektivitet af den tilførte strøm, hvilket betyder meget lav
varme, og ingen energi spildt. ICEpower kan sættes i en meget lille kasse, hvilket betyder, at modulerne 
har mange fysiske anvendelser. Klasse-D forstærkere opfattes generelt  som værende med glat og analog
klingende lyd. Dette er det modsatte af, hvad man ville forvente for en digital forstærker, men D-klasse er
ikke en egentlig digital forstærker, grundet den metode forstærkning er design på.
 
Nogle forstærker designere har gjort såkaldte forbedring på ICEpower klasse-D, mens nogle ikke har.
Men det betyder egentlig ikke ret meget andet, end tilpasning til den elektronik de evt. skal samarbejde
med. Bang & Olufsen har indtænkt det hele, også strømforsyningen på grundmodulerne. Dette gælder
også for Seymour AV 5001 monoblocks http://www.seymourav.com/amps.asp
 
Priser er ikke lige til at give, dem må man søge efter, og du har tidligere fået et link til ICEpower tråden,
hvor der findes flere eks. på muligheder og priser. ICEopwer moduler kan ikke købes direkte fra B&O.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskkel på fks A-Serie og ASP-Serie?
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/downloads/

A-Serie har ikke integreret strømforsyning.

_______________________________________

ICEpower priskrig, kopi eller misundelse.  Ja det var dengang eAR var på toppen 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Ja så skal det være ASP vis det kan blive muligt :-)
Jeg ringer til dem her om 5min og høre dem og vender lige tilbage til jer med hvad der muligt.

Eller så må jeg sns til Tue Mantoni
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen dropper tv-produktionen i Struer

I løbet af de næste to år vil B&O lukke endeligt for produktionen af tv-apparater i Struer.
Cirka 50 skal fyres i 2015. Ifølge tillidsmand Karsten Grønholdt Hansen vil ca.75 stillinger
blive berørt, skriver dr.dk. B&O håber på at finde nye opgaver til nogle af medarbejderne,
så antallet af fyrede kommer ned på 50.

De sidste dele af produktionen bliver flyttet til Tjekkiet, hvor B&O i forvejen producerer
stereoanlæg, højttalere og radioer. (Hvis fabrikken ikke står under vand).

Medarbejderne er skuffede over nedlæggelsen af tv-produktionen i Struer. Vi havde sat
vores lid til, at nye typer af TV-apparater i hvert fald skulle startes op her i Struer; men
det vil også ske i Tjekkiet nu, siger Karsten Grønholdt Hansen.

De senere år har B&O udflyttet mange stillinger fra Struer til andre steder i ind og udland.
Senest kostede det 64 medarbejdere deres job.I dag er der 1100 ansatte hos B&O i Struer
heraf cirka 350 i produktionen.

                Juni 2013 - Læst her.  

 

Frustrationen vokser internt hos B&O -

Topchef Tue Mantoni er væk om to år, hvis han ikke gør det bedre, lyder det fra fællestillidsmand.
Meldingen kommer efter ny varsling af fyringer i Struer.

Han kom med tårnhøje ambitioner og løfter om en ny storhedstid. Han bragte visionære tanker,
pionerånd og et skud ungdommelig energi til nationalikonet Bang & Olufsen. Det er nu godt to år
siden, at den dengang 36-årige Tue Mantoni blev topchef og fortalte, at B&O havde potentialet til
at tredoble omsætningen på fem år.

I dag er begejstringen over topchefen på retur. De barske økonomiske realiter på europæiske markeder
og skuffende salgstal sætter rystelser i gang i den gamle radio- og TV-fabrik i Struer. Et driftsunderskud
på 150-200 mio. kroner er på vej, og situationen er så kritisk, at topchef Tue Mantoni under et internt
stormøde i Struer for få dage siden varslede nye fyringer og et endegyldigt farvel til TV-produktion på
dansk grund. Endnu et kuld produktionsarbejdere må imødese en fyreseddel.

Topchefen undlod at sende en børsmeddelelse ud om udflytningen af arbejdspladser. Men historien blev
opsnappet af den lokale presse. I går gav Mantoni så lyd fra sig og bekræftede oplysningerne fra det
interne møde, der fandt sted stort set samtidig med, at B&Os årsregnskab for 2012-2013 blev lukket
31. maj. Det er allerede anden gang i 2013, at Mantoni varsler fyringer. Tilmed oplever medarbejderne
på gulvet, at topchefens visioner for fremtiden fremstår mere og mere som et luftkastel, når man
sammenholder dem med den konkrete virkelighed. Det får frustrationen til at vokse blandt de ellers
så loyale B&O-ansatte.

»Jeg er utroligt stolt af virksomheden og vil meget nødig være sortseer. Men jeg må sige, at vi på det
seneste er blevet skuffet. Vi havde forventet, at der var mere hold i de strategiske planer, som
Tue Mantoni præsenterede for os,« siger Karsten Grønholdt Hansen, fællestillidsrepræsentant hos
 Bang & Olufsen.

Stemningen i Struer var usædvanligt god, da Mantoni kom til og overbeviste medarbejderne om det
enorme potentiale, han så i virksomheden. Men i dag er stemningen ved at vende.

»Hvis jeg går ud og spørger medarbejderne om deres mening, så er der ikke ligefrem skulderklap til
Tue og den strategi, som han forfølger. Særligt ikke i TV-afdelingen,« siger Karsten Grønholdt Hansen.

»Det kniber med at bevare troen på fremtiden, fordi hans udmeldinger var så massive dengang. Der blev
skabt en forventning om en omsætning på otte til ti milliarder kroner. Der var en kæmpe tiltro til ham, da
han stillede sig op og fortalte om sine visioner. Men som det er gået på det seneste, er det svært at se for
os, om projektet vil lykkes for Tue,« siger fælledstillidsmanden.

For første gang taler han offentligt om en fremtid uden Tue Mantoni som topchef i B&O.

»Vi har stadig tillid til ledelsen. Men hvis situationen ikke vender inden for et eller to år, så tror jeg ikke
længere, at vi har den ledelse, som vi har i dag,« siger Karsten Grønholdt Hansen, der dog stadig håber,
at ikke mindst salget til Kina og B&O's lydsystemer til biler kan vokse som lovet og sende nye omsætnings
kroner til B&O.

En historisk udflytning
Men B&O har i lang tid tjent for lidt på at sælge TV- og audio-udstyr til europæerne. Allerede i 2006
begyndte B&O at flytte produktion af netop TV- og audio-udstyr fra Struer til egen fabrik i Tjekkiet for
at sænke omkostningerne. En del af produktionen af nye TV skulle dog bevares i Danmark, lovede ledelsen.
»Ledelsen har nu ændret holdning og vil ikke længere producere TV i Danmark. Det er en historisk beslutning,«
siger Karsten Grønholdt Hansen.

For godt 40 år siden var 3.500 medarbejdere ansat på fabrikkerne i Struer, Lemvig og Skive hos B&O. I dag
er der cirka 1.100 mand tilbage, og fabrikkerne i Lemvig og Skive er lukket. Dermed mister B&O noget af sin
brandværdi. »Før købte kunderne et produkt, der var produceret i Danmark med dansk arbejdskraft og dansk
kvalitet. Den del af vores historie klinger lidt hult i dag. For sådan er det jo ikke mere,« siger Karsten Grønholdt
Hansen.

Københavneri
Medarbejderne i Struer er tilmed frustreret over, at B&Os topchef har flyttet centrale afdelinger til Lyngby i
hovedstads området. »Det er yderst kritisk, at man flyttede salg og marketing til København med forventning om
at få et mere internationalt snit på salgs- og marketingsiden. Det er ikke slået igennem. Jeg har overhovedet ikke
forstået ideen med det, udover at det giver en meromkostning,« siger Karsten Grønholdt Hansen.

Medarbejderne har så sent som i marts accepteret, at ingen får lønstigninger i år. Det er kun tredje gang siden
1987, at det er sket. »Vi fik at vide, at situationen var så vanskelig, at der ikke kunne gives lønforhøjelser.
Hverken til direktionen eller andre steder i organisationen, og det accepterede vi,« siger Karsten Grønholdt Hansen.

Tue Mantoni trådte til midt i regnskabsåret 2010-2011, hvor selskabet nåede en omsætning på 2.867 mio. kroner
og et driftsresultat på 60 mio. kroner. Efter en nedjustering forventer B&O for det netop afsluttede regnskabsår en
omsætning i niveauet 2.800-2.900 mio. kroner og et driftsresultat på minus 150 til 200 mio. kroner.

Juni Af: Ole Hall - Læst her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

FØJ!!!!
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Beocenter6
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ak ja, sådan går det i alle andre brancher så hvorfor ikke for B&O. Det er trist, men hvorfor skulle B&O ikke kunne lave produkter i samme kvalitet i Tjekkiet som i Struer.
Til top Vis Beocenter6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beocenter6
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

B&O laver produkterne i Struer!
Og når de er færdigudviklet, bliver de produceret i Tjekkiet eller i Kina.
Hvor er problemet?
(Lige bortset fra de stakler deroppe, der bliver fyret nu).

Hilsen Millemissen



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  


Problemet er det tager lidt af glæden ved og købe tv millemis til så mange penge også er der ikke bygget i Danmark.

Men ja man viste jo det ville gå den vej..   med det sindsyge høje skattetryk vi har her i landet, men er så en anden snak.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Men så burde det jo være bbilliger at købe fjernsyn
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

@André S. - Hvor billigt vil du have det?

Bang & Olufsen kunne sagtens lave et tv, der er lige så 'billigt' som et premium Sony/Philips/Metz osv.

Men Bang & Olufsen laver ikke blot et 'tv'.
De laver en integreret enhed, som man selvfølgelig kan se tv på, men som er meget mere.

Du ved det jo godt!
Jeg nævner blot surround-dekoderen med den intelligente og nemme lydstyring, mulighed for trdedjeparts-
styring af tilsluttede enheder (PUC), sammenkobling med audioenheder (også ældre systemer via diverse konvertere),
konstant opdatering af tv'ets SW, fælles styring af alle funktioner via én remote osv. osv.

Det kan man ikke lave 'billigt', men man kan godt lave det billigere, end det er blevet gjordt indtil nu - hvis man
lader producere et sted hvor lønomkostningerne er lavere, end de er i Struer.
Og der behøver for min skyld ikke være en glasskive, som i sig selv koster mere end et gennemsnits-tv, på fronten
for at det skal være et 'ægte' B&O-tv.

At det næstkommende tv prismæssigt vil ligge mellem et BV11 og en V1, er allerede meldt ud.

Vil man ikke betale den nødvendige merpris for et B&O-tv - med alle fordelene - er det bare ikke det, man skal købe.

Et 'billigt' B&O-tv UDEN alle de nævnte fordele ville derfor være et overflødigt produkt, som måske nogle ville købe blot for
navnets eller for designets skyld - men sikkert ikke nok til at det kan svare sig for Bang & Olufsen at markedsføre det.

Hilsen B&Ore-billen

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Vi kan jo starte med at tag bv7-55"
Den kan de jo uden problemer tag 20-30kilo fra jeg ved godt det er det dyreste LED Panel den gang det bliv lavet men det er bare langt fra
pengene værd. Der alt for mange problemer med det også

Efter bv11 er kommet er bv7 og bv12 bare for latterlig pris sat...
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

En BV7-55 Lite 😄😭😄

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

André

Er din fars BeoVision 7-55"- Mk I eller Mk II (3D)?, og hvad for problemer har der været med hans TV ?

http://www.youtube.com/watch?v=ynldjkp5244



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Som en på Beoworld skrev, jeg synes den var meget rammende: Vil du købe en Ferrari (eller betale prisen) hvis den var
monteret i Kina?
Nu er Tjekkiet ikke Kina, men jeg synes lidt af eksklusiviteten ryger lidt. Omvendt er der mange der ikke vil betale prisen,
omend jeg ikke er sikker på at prisen falder.
Omvendt, all iPhones bliver lavet i Kina
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Det ikke noget jeg vil nævne Peter angå problemerne har Aktier i B&O

Hans er et uden 3D, men vis det ikke var fordi han har haft alle de problemer så havet det være byttet ud med en 3D
Men stadig deres flotteste fjernsyn.

Millemis.

Hvad mener du? Er ikke helt med
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Og fedt nok du lige fandt nogen videoer af hans og mit
Mit er dov ændret fuldstændigt
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at jeg på et tidspunkt har set en oversigt over hvornår de forskellige serienr er fra. Nogle som kan hjælpe med at
finde det?
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Den oversigt jeg har ser således ud:

1****** - 1984
2****** - 1985
3****** - 1986
04****** - 1987
05****** - 1988
06****** - 1989
07****** - 1990
08****** - 1991
09****** - 1992/1993
10****** - 1994/1995
11****** - 1995/1996
12****** - 1997
13****** - 1998/1999
14****** - 2000
15****** - 2001
16****** - 2002
17****** - 2003/2004
18****** - 2005
19****** - 2006
20****** - 2007
21****** - 2008/2009
22****** - 2010

- Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes