| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
| "...... jeg synes lidt af eksklusiviteten ryger lidt......" |
|
|
JEG køber ikke B&O på grund af "eksklusiviteten" - men er ved at forstå, at det åbenbart er primært for mange B&O-ejere.
Det må jo så være grunden til at folk er fornærmede over at "deres" tv ikke længere bliver lavet i "deres" Danmark, men - som
det meste anden elektronik - i Kina --- tjekkerne er da også en slags kinesere, ikk'
Hilsen fra BeoKina __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis,  jeg ser du endeligt har forstået det også handler om national stolthed, og arbejdspladser. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser det ikke som National Stolthed, men kigger på B&O som et produkt. BV7 har i mange år opfyldt nogle krav som ingen
andre tv har kunne hos mig.
Beolab 5 har jeg pga lyden og ikke pga de er produceret i Danmark. Jeg ejer ikke Dali da jeg ikke bryder mig om lyden, de er
jo produceret i Danmark
Men kedeligt at de flytter til udlandet. Men det er ikke B&O`s skyld, men Danmarks skyld. For høje lønninger (fagforeningernes
skyld), for høje skatter (Statens skyld) og for grådige Danskere (befolkningens skyld).
Så for at B&O kan overleve, så må de flytte produktionen et andet sted hen - Forståeligt nok!
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er jo også tit lidt bagefter med de nye trender. Der er forsvundet over 200.000 produktionsjob ud af Danmark det seneste årti. Heldigvis er en
del firmaer begyndt at flytte job tilbage til Danmark p.g.a. bøvl med udenlandsk bureaukrati, korruption, problemer med kvaliteten, dårlig uddannet
arbejdskraft osv. De virksomheder har fundet ud af at det ikke kun handler om blindt fokus på en lav timeløn. Forhåbentlig B&O får øjnene op for det
igen om nogle år.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| millemis, jeg ser du endeligt har forstået det også handler om national stolthed, og arbejdspladser. |
|
|
Jamen Peter, det håber jeg da så sandeligt du tænker på, når du ellers køber ind!!!
Hilsen Verdensmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
B&O er jo også tit lidt bagefter med de nye trender. Der er forsvundet over 200.000 produktionsjob ud
af Danmark det seneste årti. Heldigvis er en del firmaer begyndt at flytte job tilbage til Danmarkp.g.a. bøvl
med udenlandsk bureaukrati, korruption, problemer med kvaliteten, dårlig uddannet arbejdskraft osv.
De virksomheder har fundet ud af at det ikke kun handler om blindt fokus på en lav timeløn.
Forhåbentlig B&O får øjnene op for det igen om nogle år. |
|
|
Hvorfor tror du, at Bang & Olufsen allerede for flere år siden valgte at bygge deres egen fabrik i Tjekkiet, som
iøvrigt er et nært liggende EU-land.
Det var jo netop fordi det var (og vel stadigvæk er) det bedste kompromis mellem lavere lønomkostninger, en
mere central distribution, mulighed for god kvalitetskontrol og relativt højt uddannet arbejdskraft.
Der er jo ikke tale om at hele produktionen skal udliciteres til det billigste kinesiske baggårdsfirma - slap dog lidt af, folkens.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tue har travlt ifølge Berlingske
Jeg kan godt se fordelene i at bygge egen fabrik i Tjekkiet, da det som du siger er relativt tæt på. Man kan forhåbentlig holde noget nær samme
kvalitetsniveau. Det er bare ærgerligt. Fritz Hansen har flyttet produktionen af Svanen, Ægget m.fl. til Polen, Royal Copenhagen producerer meget i
Thailand nu. Det er sørgeligt, håber tiderne igen skifter engang.
Og så ikke et ord om landskampen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have gennem læst dit link Jan, ser jeg at der nu er andre end mig der ikke tror på Tues "visionære tanker".
»Før købte kunderne et produkt, der var produceret i Danmark med dansk arbejdskraft og dansk kvalitet. Den del af vores historie klinger lidt hult i dag. For sådan er det jo ikke mere,« siger Karsten Grønholdt Hansen.

Tue har snart solgt helt ud af nationalikonet Bang & Olufsens brandværdi. To år mere med Tue Mantoni som topchef, er ikke en rar tanke.
Bang & Olufsen har stået for en nicheproduktion af unikke produkter, som også har været prissat der efter. Disse produkter har givet rigtigt mange mennesker en kærlighed til Bang & Olufsens brandet, og dermed en lyst til at betale hvad sådanne unikke produkter koster. Produkter der er en nydelse og se på, og lytte til, og hvor man viste at produktet var gennemtænkt til sidste detalje tidens teknik gav mulighed for. Produceret i Danmark med dansk arbejdskraft, og dansk kvalitet.
B&O går nu på kompromis, men prisætter stadig forholdsvis højt. Jeg er spændt på at se hvor længe B&O kan køre den valgte vej. I værste fald, kan vi her på tråd følge en ny generation bliver opdateret med halvhjertede produkter fra BeoPlay serien, samt "PlayLab" højttaler, mens B&O-skuden synker.
Sortseer nej, det er ingen skam at fokusere på evt. omkostninger ved de beslutninger der er taget. Jeg kunne ønske en beslutning hvor Bang & Olufsen ikke går på kompromis, og tilpasser organisationen kun med kerneprodukterne, også selv om salget bliver under 60% af hvad der blev solgt da det gik bedst. I værste fald har BeoPlay ideen været så dyr at lancere, at der ikke er råd til virkeligt at nyudvikling kerneprodukterne, hvad der så sker er ikke svært at regne ud.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Og så ikke et ord om landskampen  |
|
|
Hvad for en landskamp
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP, lad os nu se hvad året bringer, jeg tror at der i løbet af i år skal ske noget mærkbart i omsætning og bundlinje, hvis Tue skal overleve. Desværre har B&O ikke så mange skud i bøssen.
Mit store ønske er dog at B&O fortsat vil levere fantastiske systemer og højttalere som får folk til at stirre i vinduer og kataloger efter det. Ligesom jeg gjorde tilbage i 1986 som teenager og købte min første del af system 3300 i '87.
Og så har jeg det OK med at Play er en del af B&O, bare det supplerer hinanden.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
»Før købte kunderne et produkt, der var produceret i Danmark med dansk arbejdskraft
og dansk kvalitet. Den del af vores historie klinger lidt hult i dag. For sådan er det jo ikke
mere,« siger Karsten Grønholdt Hansen.
Nej, nu er det sådan:
Hilsen Bøllemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nogle Bang & Olufsen interesserede har et tredje øje, og kan forudse fremtiden for BeoVision TV. Uanset Dansk hovedsæde ender de som en joke, med denne mærkat -
Designed in Denmark by Bang & Olufsen - Made in Czech Republic / China.
Bliver mit næste TV fra Bang & Olufsen bliver det et brugt BeoVision 7-55" type nr. EU 9480-Mk. I, som blev produceret frem til Dec. 2011. Dette TV er det sidste BeoVision TV fra Bang & Olufsen der indeholder de dyder jeg mener der skal være i et B&O TV.
Den LED teknologi som bruges i BV7-55- Mk. I, findes kun her. Faktisk er det kun B&O som bruger det panel som sidder i BV7-55, så det er ret unikt. Teknologien har været dyr for B&O at udvikle, men giver et fantastisk billede. Et TV udviklet af og bygget hos Bang & Olufsen i Danmark.
__________________________________________________________
Fremtidens B&O, og rigtig meget at spare. 

http://www.lydogbillede.dk/test/ikea-uppleva/
Test: http://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/so-ein-ding-30#!/ 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ses non-b&o Receiver og Fladskærms TV, tilsluttet aktive BeoLab højttaler.
Du må meget gerne fortælle hvordan du har valgt at løse tilslutningen af BL højttaler.
Gode brugte aktive BeoLab højttaler vil kunne købes mange år ennu -
Så jeg anbefaler denne tråd. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ikea-møbler. Der mangler altid en skrue. Hvordan ser deres elektronik så ikke ud indeni
Håber godt nok B&O rider stormen af og finder en klar retning fremover.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg er bare så skuffet over Bang & Olufsens beslutning, at jeg har svært ved at finde ord.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
plak Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mon det er ???
MP
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det noget der hedder Beolab 5, den kom frem i 2003
Come one dude!! Du kan se det bl5🐘💨
|
| Til top |
|
| |
Beocenter6 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vælger også at støtte B&O i fremtiden. Jeg har lige suppleret mit BV10-46 og mine to BL3 med en lækker BL11 i sølv. Fantastisk set-up, som nok er dyrt men også value-for-money 
Som jeg forstår, så har B&O produceret højtalere m.m. i Tjekkiet i en årrække, og der er absolut ikke en finger at sætte på den finish, som man oplever hér. Hvorfor skulle fremtidens TV så pludselig gå hen og blive dårligere, bare fordi de nu skal produceres hos vores tjekkiske EU-venner? Mon ikke bare det er en klog finansiel beslutning af spare lidt på lønomkostningerne, så man kan fremvise det overskud på bundlinjen, der kræves for at udvikle nye produkter?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beocenter6
B&O's fabrik og produktudviklings anlæg i Tjekkiet, åbnede i 2006. "En klog finansiel beslutning at spare lidt på
lønomkostningerne, så man kan fremvise det overskud på bundlinjen, der kræves for at udvikle nye produkter". er ganske forståeligt. Men regnskabets resultat vil bestemt også fremover være afhængt af Bang & Olufsens brand værdi. Bang & Olufsens luksus produkter vil klart sælge bedre med påskriften "Made in Denmark"
lige som et Rolex-ur "Swiss made". Mange kalder det hykleri, men skal der betales mange penge for et luksus produkt, er det nødvendigt at tage disse overvejelser med i beregningerne.
------------------------------------------------------------ ----------------
Chasing "stupid money" leads to stupid decisions, and B&O now has a more than
a decade long trajectory of doing just that.
There is empty luxury just for show, bought by people who don't care about the
brand, just about what others think of it.
And then there are aspirational premium products made by demanding and discerning brand adherents, selling to enthusiasts who know the brand to its core, and who subsequently engender the kind of energy that draws others to the brand.
B&O used to be able to do the latter, and has devolved to the former, revealing no sign
that management in Struer respects or knows the inherent brand values that made B&O
great. Instead, we get a relentless line-up of missed opportunities, and the growing
realization that they have no respect for their customers, who are seen as walking wallets
to be picked, rather than potential enthusiasts.
The MBA-culture has a lot to answer for when it comes to the brand destruction B&O has suffered.
"Frustration vokser internt på B&O"
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |