| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Juni 2013 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter6 skrev:
Ja, det ser helt forfærdeligt ud. Der er nok en grund til, at V1 ikke er kommet med den type fod. Det er slet ikke ideen med
designet for V1, hvor der er brugt helt andre materialer end alu og glas, som vi normalt forbinder med en alu-fod. |
|
|
Jeps, og netop derfor skal man lade det være, som det er tænkt!
Kan man lide det sådan, som det er skabt, køber man det - kan man ikke, lader man bare være.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Juni 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Dette er mums for mine øre og øjne, men det ved i jo nok.  |
|
|
Jamen, så må du jo se om du kan få overtalt lillemor - inden de bliver udsolgt 💆
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Juni 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fru Pan giver sig nok ikke, og BV 7-55" Mk I (mit ønske) kan kun købes som brugt.
------------------------------------------------------------ -------------------
Mr. Peter Skak Olufsen, udtalte "Vi tror der er en betydelig pulje af eksisterende og potentielle kunder i Qatar, der har smag og dømmekraft til virkelig at nyde Bang & Olufsen produkter med deres unikke design og kvalitet."
Disse udtalelser tror jeg ikke mere du skal regne med millemis, kunder i Qatar og Kina køber nemlig heller ikke noget de ikke kan lide.
http://www.qatarisbooming.com/2012/05/16/bang-olufsen-makes- qatar-debut/

Prominente kunder fra Qatar elsker Bang & Olufsens Classic gold product line.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Juni 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du lader til at have forstand på det, Peter 😉
Hilsen MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 23 Juni 2013 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg snakket med CADaudio.
De smider en mail når de en dag får ICEpower 500asp hjem
|
| Til top |
|
| |
lekruse87 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 24 Juni 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey B&O Club..
Håber i kan hjælpe.
Jeg har været med på sidelinjen i noget tid efterhånden.
Jeg overvejer kraftigt, at skifte mit nuværende B&W/Panasonic setup til noget fra B&O.
Less is more og jeg kan godt lide simpliciteten og designet på deres produkter.
Derudover har jeg fået nogle gode priser fra min lokale B&O dealer.
Er der nogle af jer der har erfaringer med, at gå fra medium/high end hifi til B&O? Gerne fra B&W.
I mine overvejelser er Beovision 7-40 <MKIII, Beoplay V1, Beovision 10 eller 11.
Samt Beolab 8000 eller Beolab 9.
Jeg vil helst ikke blive skuffet og gå ned i lyd og billedeoplevelse når der skal smides så mange ekstra penge på bordet.
Hvordan kan B&O sammenlignes med eksisterende setup? Hvad skal jeg op i for, at få en væsentligt forbedring.
Fronter: B&W CM7
TV: Panasonic 55" VT50
Center: B&W CMC2
Centre
Bagkanaler: B&W M1
Receiver: Denon
3312
Vh Mike
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lekruse87
Du behøver ikke købe en af deres skærme og kan derfor beholde din pana vis du vil.
For du kan købe det der hedder Beosystem 3 som er hjertet i Beovision 7-40/55"
Dette er en box på størsle med din Denon Receiver bare meget flotter og bedre dac.
Du kan tilslutte 7.1 til denne Beosystem 3 jeg snakker om og du kan læse en masse om det på nettet og vis nok også beoworld.org
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver svært at komme med et kort svar - må se om nattens søvn giver plads ril et længere/bedre.
Det er jo også svært, når man ikke ved, hvad du forventer - og heller ikke hvad du bruger dit anlæg til primært???
Er du vandt til et 55" tv, skal du nok satse på et BV11-55!
Eller skynde dig at købe en BV7-55, inden de snart udgår!
Så kan du 'smide' din Denon og centerhøjtaleren væk!
Til gengæld ville jeg beholde front/bag-højtalerne foreløbigt, alt efter, hvor mange skejser du har til
projektet - og finde 4 styk monoblok effekt-forstærkere hhv 2 x stereo.
Hvordan du tilslutter dem til 'dit nye BV11' med triggerløsning osv, kan Peter Pan helt sikkert give dig tips til!
Alternativt et sæt BL9 som front og et sæt BL3 som rear! Peter ville nok sige 4 styk Pentaer 😊
Hvis du ikke har en Bluray-spille nu, kunne du se på en OPPO 103 - denne plus en ATV-boks og/eller en anden
mediaboks kan nemt tilsluttes 'dit nye BV11' og styres med en Beo4.
Hilsen og godnat Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@André S - jeg ville ikke satse på 'gammel teknologi'!
Hvis Pana'en skulle forblive, ville det være værd at vente til midten/slutningen af august, når BeoSystem4 kommer.
Godnat Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
lekruse87 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S
Har læst lidt omkring beosystem 3. Virker som en spændene løsning. Har jeg forstået det ret, at man "overrider" hele
Panasonics userinterface og kun benytter b&o? Eller er jeg galt på den? Jeg er interesseret i hvordan jeg kan beholde mit TV,
da det leverer et kanon billede. Men vil gerne have b&o's økosystem og ikke en halv løsning.
Millemis
Tak for dit svar. Mit forbrug er 50/50 film/musik.
Jeg skal af med alt mit nuværende udstyr. Vil gerne have et simpelt setup uden kabler og forstærkere der giver kanon
performance og design, derfor b&o.
Men hvordan gør center kanalen i BV11 det i forhold til centerkanalen I BV7 ? Jeg er mest nervøs for jeg mister for meget i
forhold til mit nuværende setup i BV11. Det er den jeg har fået tilbud på.
vh Mike
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lekruse87, og velkommen til. 
Du skriver du er til et simpelt setup. Nu er det jo ikke nemt for os at vide hvordan lyd og billede er på dit
nuværende setup. I alle tilfælde er du nødt til at starte forfra hvis du ønsker et B&O setup, som fremstår
mere enkelt i design, end det system du har nu.
Sadler du om til B&O må du forberede dig på at der skal penge til, og selv om du ikke ser kabler på div.
billeder skal der en del til.
Billede delen på et BeoVision 11 er der bestemt ikke noget at klage på, og det er der heller ikke på den
lyd du får fra tv'ets center højttaler i stereo.
Ønsker du et Dolby digital 5.1 surround setup med aktive BeoLab højttaler er det at prisen eskalere, og
her er jeg i tvivl om BeoVision 11's center højttaler vil kunne opfylde dine forventninger, til center lyd.
Resten vil afhænge af hvor meget du vil ofre på aktive BeoLab højttaler.
Mit forslag er du lytte dig frem i en B&O butik der har, eller vil etablere et 5.1 surround setup med BV.11
tv som center- BL.9 som front og BL.3 som baghøjttaler. Kan dette tilfredsstille dig, beder du om en samlet
pris med kabler. Alternativ til dette kan vi tale om, hvis dette setup ikke tilfredsstiller dig.
Der er penge at spare ved at købe brugt.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lekruse87
Jeg har selv haft et lignende setup med 30 kg forstærker og dertil højtalere... Jeg har haft højt. fra CW, B&W, DALI,
SCANDYNA, JBL, SOUND DYNAMICS... og et 21:9 tv fra Philips
Jeg valgte at skifte det hele, da jeg først og fremmest var træt af alle de fjernbetjeninger og den komplekse styring af det
hele. Kæresten syntes det var besværligt og grimt. ;-)
Jeg har nu et BV11-46" og jeg må sige at lyden i BV11 er rigtig god... jeg syntes lyden i BV10 var god men det her er
klasser over. Hele lyd styringsdelen i BV11 vil få dig til at falde bag over... der er godt nok mange muligheder for at indstille
så det vil passe præcis til dit rum i en surround opstilling.
Front: har jeg Beolab 9 og de spiller fantastisk sammen med BV11 og de spillede som røv og nøgler med BV10.... De har
fået helt nyt liv.
Front Height: Beolab 4 som hænger i loftet som kan aktiveres hvis jeg vil kører Dolby ProLogic IIz - Dette giver et helt andet
og mere perfekt lydbillede når jeg ruller lærredet ned og projekteren tændes, da billedet pludselig fylder en del mere....
Bag: Beolab 6000 de spiller fint som bagkanaler dog står de nok snart for en udskiftning.
Sub: XTZ 10" den er jeg yderst tilfreds med i dette setup den er billig men spiller utrolig stramt og lækkert havde en Beolab2
førhen syntes den var for dyr i forhold til hvad den kunne....! Dog er der så meget bund i BeoLab 9 den nok kunne
undværes... men det har jeg ikke testet på endnu...!! da jeg stadig er igang med at prøve alle de forskellige lyd indstillinger
på tv'et.....
mht billede på BV11 så er kvaliteten helt i top intet at sætte en finger på.... Det skulle lige være hvis du bruger det til Spil
f.eks PS3...... jeg har nemlig hørt at der skulle være delay på billedet og derfor ikke egnet til spil, men det er ikke noget jeg
selv har prøvet endnu....
Vh Vejrup
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
At have/ leve med B&O er ikke simpelt...... Det kræver ledninger og flere end dit nuværende setup.
Forskellen er bare at de er ultra tynde og fås i farverne sorte eller hvide. Men for at B&O står flt, så skal de gemmes væk og
det er mange gange mere besværligt med B&O end med HiFi.
Det er nemt nok med BV11 da det fylder helt ned til gulvet/ reolen og ledningerne kan gemmer bag ved. Men fx BL8000 er
så slanke i bunden at det er svært at gemme noget der og derfor kræver det noget fra ejerens side at få det pænt - Ofte
lykkes det ikke, syntes jeg!
Du skal gøre dig klar at det er en anden lyd du får med B&O. Her snakker vi ikke HiFi lyd med lyd som pleaser. Kan du lide
det i B&O butikken, så vil du også kunne lide det hjemme.
Stod jeg og skulle vælge mellem BL8000 og BL9 så var det 100% sikkert at jeg tog BL8000. Langt flottere og spiller 1000x
bedre end BL9. Mangler du lidt bund så sæt en af de nye små subs bag hver højtaler og så spiller de 100.000.000 x bedre en
BL9
BL5 og BL3 er fantastiske højtalere på hver deres måde. Men i et surround setup så er 2 stk BL8000 og 2 stk BL4000 samt
sub det bedste jeg har haft. Bedre til surround en BL5 og BL3 som jeg har nu.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lekruse87 skrev:
Hey B&O Club..
Håber i kan hjælpe.
Jeg har været med på sidelinjen i noget tid efterhånden.
Jeg overvejer kraftigt, at skifte mit nuværende B&W/Panasonic setup til noget fra B&O.
Less is more og jeg kan godt lide simpliciteten og designet på deres produkter.
Derudover har jeg fået nogle gode priser fra min lokale B&O dealer.
Er der nogle af jer der har erfaringer med, at gå fra medium/high end hifi til B&O? Gerne fra B&W.
I mine overvejelser er Beovision 7-40 <MKIII, Beoplay V1, Beovision 10 eller 11.
Samt Beolab 8000 eller Beolab 9.
Jeg vil helst ikke blive skuffet og gå ned i lyd og billedeoplevelse når der skal smides så mange ekstra penge på bordet.
Hvordan kan B&O sammenlignes med eksisterende setup? Hvad skal jeg op i for, at få en væsentligt forbedring.
Fronter: B&W CM7
TV: Panasonic 55" VT50
Center: B&W
CMC2
Centre
Bagkanaler: B&W M1
Receiver: Denon
3312
Vh Mike |
|
|
Du skal virkelig ønske B&O designet helt vildt, for det er et helt igennem fint setup du har nu, og du kommer til at betale
rigtig meget for noget som næppe er bedre rent billed og lydmæssigt. Så spørgsmålet hører vel egentlig mere hjemme i Bo
Bedre end på en HIFI side. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt få Bang & Olufsen som er bedre end det du har, men det er ikke billigt. Mit setup er meget brugervenligt, med en fjernbetjening- måske 2 (bruger både Beo6 og Beo4) , men alligevel. Det fede ved Bang & Olufsen, er den integration der er imellem enhederne. Eksempel, du starter Musik ( CD, Radio,Spotify etv ) med en knap, og når du skifter kilde slukker den kilde ned. Du slukker også hele anlægget eller TV,et med en knap. Lyder enkelt men jeg har stadig ikke set andre fabrikanter der har løst dette ligeså elegant. Mit setup: Beovision4-50, Beolab 5, Beolab 8000, Beolab2, Beosound5, MacMini som mediecenter. Ps: Du skal ikke lytte til Beolab 5 hvis du ikke har plads eller råd, de er stærkt vanedannende
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hermann.
du må da godt nok være nysgerrig på det med B&O, siden du har forvildet dig ind på denne tråd.
Hvad ville du egentlig sige med den kommentar?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Du kan godt få Bang & Olufsen som er bedre end det du har, men det er ikke billigt. Mit setup er meget
brugervenligt, med en fjernbetjening- måske 2 (bruger både Beo6 og Beo4) , men alligevel. Det fede ved Bang & Olufsen, er
den integration der er imellem enhederne. Eksempel, du starter Musik ( CD, Radio,Spotify etv ) med en knap, og når du skifter
kilde slukker den kilde ned. Du slukker også hele anlægget eller TV,et med en knap. Lyder enkelt men jeg har stadig ikke set
andre fabrikanter der har løst dette ligeså elegant.
Mit setup: Beovision4-50, Beolab 5, Beolab 8000, Beolab2, Beosound5, MacMini som mediecenter.Ps: Du skal ikke lytte til
Beolab 5 hvis du ikke har plads eller råd, de er stærkt vanedannende  |
|
|
Med BL5 så behøves du da ikke BL2 ?
Men enig i at han ikke skal lytte til BL5 med mindre han har pladsen - De kræver alligevel noget plads omkring sig.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lekruse87,
dér fik du da allerede nogle tips, men også meninger om fordele og ulemper ved forskellige B&O setups.!
Gør som Peter skriver: se og hør BV11 grundigt hos en forhandler, og få en samlet pris!
De gange jeg har hørt BV11's højtaler som center, har der ikke været noget at klage på.
Jeg ville uden at blinke vælge den fremfor en BL7.4 (som man typisk ville vælge til et BV7 i et surround-setup).
Personligt synes jeg ikke, at det er det store problem med kablerne - det skal jo bare gøres, så ser man dem ikke mere.
Hvad man ser er én fjernbetjening til ALT ens grej
"Har læst lidt omkring beosystem 3. Virker som en spændene løsning. Har jeg forstået det ret, at man "overrider" hele
Panasonics userinterface og kun benytter b&o? Eller er jeg galt på den? Jeg er interesseret i hvordan jeg kan beholde mit TV,
da det leverer et kanon billede. Men vil gerne have b&o's økosystem og ikke en halv løsning."
Med et BSys3 bruger du din Pana udelukkende som skærm/som display - alt andet foregår via B&O-løsningen.
Problemet er at du skal have tændt for den skærm også, når du vil bruge setup'et.
Der findes sikkert noget triggerløsning e.lign. til det, men det har jeg ikke lige på tungen nu.
Jeg nævnte ovenfor, at BSys3 bliver afløst af et BSys4 til august, så det er måske værd at vente på det - hvis
du da vil beholde din Pana-skærm.
Og husk lige, at du i det tilfælde får brug for en BeoLab som centerkanal (BL7.4, BL10 eller 2 styks BL4000 hhv en af BL7'erne)!
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Du skal virkelig ønske B&O designet helt vildt, for det er et helt igennem fint setup du har nu, og du kommer til at betale
rigtig meget for noget som næppe er bedre rent billed og lydmæssigt. Så spørgsmålet hører vel egentlig mere hjemme i Bo
Bedre end på en HIFI side.  |
|
|
Her må jeg give dig ret. B&O er ikke HiFi - Det er musik, design og ikke at forglemme ejerglæde!
Jeg har 2 setup i hjemmet. I stuen B&O hvor det er BL5 som er hoved element. Så har jeg mit lytte rum med HIGH END udstyr
af den tossede kaliber. Skulle jeg vælge imellem de 2 setup og kun have et, så valgte jeg B&O, uden tvivl.
Det kan noget i hverdagen som mit HiFi aldrig kommer til at kunne. Men mit HiFi kan også noget som B&O ikke kan, helt klart
og en del mere enda. Men når alt kommer til alt, så er ejerglæden størst med B&O. Sådan har jeg det
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pac-man,
jeg giver dig da helt ret.
Jeg spurgte derfor også straks om, hvordan lekruse87 bruger sit setup.
Da han jo nok ikke skal have to setups derhjemme, er det egentlig klart:
B&O setup'et (i den rette kombination) leverer det bedste samlede resultat!
Spørgsmålet er desuden, hvor meget audio-highend man har brug for.
Det meste af det, man kan købe med flotte navne og til horrible priser, er overkill.
Ofte glemmer man, at man bør have alt sin musik i highres kvalitet for at få fuldt udbytte af grejet...
....og have tiden til at bruge det!
Hilsen MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |