Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 15:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for alle de hurtige svar, det hjælper meget.. Er der slet ingen der har travlt på arbejdet sådan en Tirsdag
formiddag? :)

Vejrup skrev:
Hej Lekruse87

Jeg har selv haft et lignende setup med 30 kg forstærker og dertil højtalere... Jeg har haft højt. fra CW, B&W, DALI,
SCANDYNA, JBL, SOUND DYNAMICS... og et 21:9 tv fra Philips

Jeg valgte at skifte det hele, da jeg først og fremmest var træt af alle de fjernbetjeninger og den komplekse styring af det
hele. Kæresten syntes det var besværligt og grimt. ;-)

Jeg har nu et BV11-46" og jeg må sige at lyden i BV11 er rigtig god... jeg syntes lyden i BV10 var god men det her er
klasser over. Hele lyd styringsdelen i BV11 vil få dig til at falde bag over... der er godt nok mange muligheder for at indstille
så det vil passe præcis til dit rum i en surround opstilling.

Front: har jeg Beolab 9 og de spiller fantastisk sammen med BV11 og de spillede som røv og nøgler med BV10.... De har
fået helt nyt liv.

Front Height: Beolab 4 som hænger i loftet som kan aktiveres hvis jeg vil kører Dolby ProLogic IIz - Dette giver et helt andet
og mere perfekt lydbillede når jeg ruller lærredet ned og projekteren tændes, da billedet pludselig fylder en del mere....

Bag: Beolab 6000 de spiller fint som bagkanaler dog står de nok snart for en udskiftning.

Sub: XTZ 10" den er jeg yderst tilfreds med i dette setup den er billig men spiller utrolig stramt og lækkert havde en Beolab2
førhen syntes den var for dyr i forhold til hvad den kunne....! Dog er der så meget bund i BeoLab 9 den nok kunne
undværes... men det har jeg ikke testet på endnu...!! da jeg stadig er igang med at prøve alle de forskellige lyd indstillinger
på tv'et.....

mht billede på BV11 så er kvaliteten helt i top intet at sætte en finger på.... Det skulle lige være hvis du bruger det til Spil
f.eks PS3...... jeg har nemlig hørt at der skulle være delay på billedet og derfor ikke egnet til spil, men det er ikke noget jeg
selv har prøvet endnu....

Vh Vejrup


Jeg tror vi minder meget om hinanden på det punkt. Jeg har også haft alverdens forskellige højtalere, flere forstærkere og
4-5 forskellige TV de sidste 3 år. Jeg har 4 fjernbetjeninger på mit bord samt en harmony one jeg adlrig bruger. Og
stadigvæk virker mit system ikke så gnidningsfrit som jeg gerne vil have det. Så jeg tror bare jeg har ramt et punkt hvor jeg
bare vil have noget _DER VIRKER_, nemt og bekvemt.

Tak for rådet omkring Beovision 10, havde overvejet BV10 + Beolab 9, men det lyder som et no go.. Men hvad er din
generelle mening omkring stereolytning på beolab 9 ? Har hørt dem nede hos b&o, men det er svært, at vurdere i deres
opsætning. Generelt synes jeg de har en god bund.
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har travlt på arbejdet sådan en Tirsdag formiddag? :)

lekruse87 - Det er da klart DU må arbejde, når du har gjort så mange AV fejl indkøb på så kort tid

Lekruse's Setup

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116792&tit le=lekruses-setup

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122294&tit le=v-komplet-bw-cm-serie

Mit set-up. Bemærk at udviklingen er sket over en del år.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej lekruse87,

dér fik du da allerede nogle tips, men også meninger om fordele og ulemper ved forskellige B&O setups.!

Gør som Peter skriver: se og hør BV11 grundigt hos en forhandler, og få en samlet pris!

De gange jeg har hørt BV11's højtaler som center, har der ikke været noget at klage på.
Jeg ville uden at blinke vælge den fremfor en BL7.4 (som man typisk ville vælge til et BV7 i et surround-setup).

Personligt synes jeg ikke, at det er det store problem med kablerne - det skal jo bare gøres, så ser man dem ikke mere.
Hvad man ser er én fjernbetjening til ALT ens grej

"Har læst lidt omkring beosystem 3. Virker som en spændene løsning. Har jeg forstået det ret, at man "overrider" hele
Panasonics userinterface og kun benytter b&o? Eller er jeg galt på den? Jeg er interesseret i hvordan jeg kan beholde mit TV,
da det leverer et kanon billede. Men vil gerne have b&o's økosystem og ikke en halv løsning."

Med et BSys3 bruger du din Pana udelukkende som skærm/som display - alt andet foregår via B&O-løsningen.
Problemet er at du skal have tændt for den skærm også, når du vil bruge setup'et.
Der findes sikkert noget triggerløsning e.lign. til det, men det har jeg ikke lige på tungen nu.

Jeg nævnte ovenfor, at BSys3 bliver afløst af et BSys4 til august, så det er måske værd at vente på det - hvis
du da vil beholde din Pana-skærm.
Og husk lige, at du i det tilfælde får brug for en BeoLab som centerkanal (BL7.4, BL10 eller 2 styks BL4000 hhv en af
BL7'erne)!

Hilsen Millemissen



Tak for din mening, det giver et godt overblik.
Jeg tror meget af værdien for mig ligger i bekvemmeligheden med 1 (lækker) fjernbetjening to rule them all, og så gider jeg
ikke over og tænde mit panasonic for, at bruge mit setup. Tak for det.
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Er der slet ingen der har travlt på arbejdet sådan en Tirsdag formiddag? :)


lekruse87 - Det er da klart DU må arbejde, når du har gjort så mange AV fejl indkøb på så kort tid


Lekruse's Setup



http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116792&tit le=lekruses-setup



http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122294&tit le=v-komplet-bw-cm-serie



Stalk much ? ;) Det er faktisk meget slemmere :S Har haft noget Serie 8 Samsung samt noget Epson 3D projektor og 110"
fastramme lærred i stuen også. Med mit tab på udskiftning kunne jeg nok godt have finansieret en BV11.

Jeg bliver aldrig helt tilfreds, men derfor kunne jeg godt tænke mig at gå B&O vejen, da jeg har læst om andre med min
addiction for udskiftnings at AV, der er blevet tilfreds stillet af et b&o setup og bare nyder musikken og filmen i stedet for, at
sidde og tænke på, om det nu kunne bliver bedre hvis jeg skiftede det ene eller det andet kabel osv. Det er det jeg leder
efter.
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Pac-man:

Mener du godt nok det med Beolab 8000 ?
Jeg lyttede til et sæt sammen med BV7 for et par uger siden og følte helt klart, at Beolab 9 var noget foran.
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

lekruse87

Noget tyder på Pac-man trænger til en pakke vatpinde.

-------------------------

Læser man tråden er det unødvendigt.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Eller til at få vatpindene ud af ørene!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

"undgå citér" - eller man kunne jo bare nøjes med at kopiere det med, som er relevant for ens kommentar.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

"Er der slet ingen der har travlt på arbejdet sådan en Tirsdag formiddag? :)"

Det her er altså hårdt arbejde ☕

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

"Beolab 9 var noget foran".
Havde jeg pengene til det, købte jeg dem i eftrmiddag!
Men det her arbejde giver jo desværre ikke nok til den fornøjelse.

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

millemis - Dette indlæg beskriver meget af det jeg føler sker lige nu.

By moxxey - Tue, Jun 25 2013 11:22 AM

http://forum.beoworld.org/forums/p/6357/58072.aspx#58072



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

"Noget tyder på Pac-man trænger til en pakke vatpinde."

Det vil jeg da også mene, hvis man tager specs på HT og prisforskellen i betragtning, men jeg vil da gerne vide baggrunden
for udsagnet :)?

"Det her er altså hårdt arbejde :)".

I'm sorry, men I elsker det jo ;)
..
Alt tyder på jeg ikke kan leve uden en Beovision 11 og et sæt Beolab 9.
Men det må komme i etaper, da jeg ikke er millionær.

Hvad vil i anbefale jeg køber først? Beolab 9 eller Beovision 11 - Med henblik på enten, at beholde min nuværende receiver
og TV for, at tilkoble Beolab 9 på pre-out, eller købe BV11 først og sælge TV og så meget af det andet indtil jeg har fået
sparet op til Beolab 9 ?
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

BV11!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Vis en person fortrække Beolab 8000 frem for beolab 9 er der noget helt galt med ham...
For det helt forkert og kan ikke diskuteres.


Lekruse87.

Jeg kender din produkter fuldt ud og kender lyden og den er selvfølgelig super lækker.
Jeg har nemlig en lang fortid i hifiklubben. OG jeg ikke i tvivl vi godt kan finden nogen B&O højtaler der lyder bedre
end det du har nu, ( Min & Peter Pans Penta højtaler kan jeg garantere dig for lyder bedre end dine B&W CM
højtaler.

Jeg synes du skal droppe beovision 11. og beholde dit fjernsyn og købe et Beosystem 3, Bremdal-Radio har en til
salg til kun 10kilo og de billigt. jeg har selv tænkt på at droppe mit bv8-40'' og købe et beosystem 3 og så købe
en Beolab 10 eller beolab 7 som center.
Og med en bs3 kan du beholde din lækker pana skærm og og så købe en lækker Kraftfuld center fra B&O
En Beosystem 3 er jo direkte en surround processor og er nemlig det rigtige valg til en hjemmebio da dette giver
det bedste lyd resultat.

Men før vi andre begynder at smide dig ud i B&O verden synes jeg det ville være en god ide at fortælle hvor
meget du villig til at smide efter B&O højtaler.
( Eller jeg giver i hvert fald ikke nogen links før du lige fortæller lidt hvad du vil smide efter højtaler)
Og også hvor mange højtaler du vil stille op.
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Peter skrev: "millemis - Dette indlæg beskriver meget af det jeg føler sker lige nu."

Læg så lige mærke til, hvad jeg skriver på samme tråd kl 12.02 🔨

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

André S

Fedt, at du har noget erfaring med B&W. Beholder jeg TV'et vil jeg ligge mellem 25 og 35 for 2 fronter. Så kan center og
bagkanaler komme lidt senere.

Men hvordan vil det virke med mit Panasonic, jeg vil gerne kunne smide alle fjernbetjeninger i skrallespanden og kun bruge
Beo4.
Hvordan står Beolab 9 i forhold til CM fronterne til musiklytning efter din mening?
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

------ Tak for rådet omkring Beovision 10, havde overvejet BV10 + Beolab 9, men det lyder som et no go.. Men hvad er din
generelle mening omkring stereolytning på beolab 9 ? Har hørt dem nede hos b&o, men det er svært, at vurdere i deres
opsætning. Generelt synes jeg de har en god bund.------

Jeg vil sige jeg er yderst tilfreds med lyden i mine BeoLab9'er efter jeg har købt et BV11... både til snurrerundt og stereo
lytning.

Jeg har også hørt dem hos B&O frederiksberg hvor de lød forfærdeligt.... (sælgeren spillede musik fra sin iphone gennem
noget Beosound 3200 anlæg tror jeg det hedder....) og jeg vil sige der var jeg ikke solgt....
Hørte dem så en tid efter hos B&O Hellerup hvor jeg blev solgt....

lekruse87 - hvis du er på sjælland (københavn) på et tidspunkt skal du være velkommen til at komme og lytte både til lidt
stereo og 5.1/7.1.....

Forresten i forhold til en fjernbetjening har jeg kun gode erfaringer med BEO4 og knap så gode erfaringer med BEO5/6......

Vh Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

@lekruse87:
" Beholder jeg TV'et vil jeg ligge mellem 25 og 35 for 2 fronter.
Så kan center og bagkanaler komme lidt senere."


Hvis du nøjes med at skifte fronthøjtalerne ud, og sætter dem til en line-udgang (har Denon en sådan?) på din nuværende
receiver, er du lige vidt mht hvad angår fjernbetjeninger.
Kun ved at skifte tv'et/købe et BSys3 kan du nøjes med én fjernbetjening - et BV/BSys3 er hjertet/hjernen i ethvert B&O setup.

Hilsen MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

lekruse87

Der må være en del brugte BeoSystem 3 til salg nu, og jeg mener også det vil være en god begyndelse.

------------------------------------------------------------ ----------------

BeoSystem 3 som Home cinema setup -  Ide til B&O BeoLiving 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Brugte - så skal de da være billige!
Forhandlerne sælger ud af dem (nye) med god rabat.
Jeg forventer, at BSys4 kommer til at koste nogenlunde det samme som det!

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes