Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Lekruse87.

Beolab 9 er helt klart bedre med dens enorm kraftfulde 10" bass der er helt vild og kan gå dejligt dybt, og vis det er så kan man uden problemer
bruge dem uden subwoofer, fks beolab 2 da beolab 9 er mere præcis og hurtiger
Og så når vi kommer til detaljer er den også bedre fks når sanfern smasker i mikrofonen.

Det eneste minus er at den ikke er så høj.

Det du kan gøre med angå fjernbt er at få smidt noget PUC koder af en art til dit pana skærm ned til bs3
(Peter Pan kan fortælle dig mere om det med PUC koder)
Og det du så gør at købe en oppo 103 og køre HDMI ud til pana skærm og bs3 så der køres lyd til bs3 og billed til din skærm.
Og så styrre du bare det hele med din beo4/6 da der puc koder til disse mærker.

Men du bor jo i jylland så tag forbi Bremdal og få dem til at smide en opstilling op med det du muligvis kunne finden på og købe.
Men gør dig den tjeneste og se på Beolab 12 i hvid da dette er en fremragene højtaler og så den kone venlig.

Men jeg vender tilbage med mere ellers bliver jeg fyret hehe
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Lekruse87.

Beolab 9 er helt klart bedre med dens enorm kraftfulde 10" bass der er helt vild og kan gå dejligt dybt, og vis det er så kan man uden problemer
bruge dem uden subwoofer, fks beolab 2 da beolab 9 er mere præcis og hurtiger
Og så når vi kommer til detaljer er den også bedre fks når sanfern smasker i mikrofonen.

Det eneste minus er at den ikke er så høj.

Det du kan gøre med angå fjernbt er at få smidt noget PUC koder af en art til dit pana skærm ned til bs3
(Peter Pan kan fortælle dig mere om det med PUC koder)
Og det du så gør at købe en oppo 103 og køre HDMI ud til pana skærm og bs3 så der køres lyd til bs3 og billed til din skærm.
Og så styrre du bare det hele med din beo4/6 da der puc koder til disse mærker.

Men du bor jo i jylland så tag forbi Bremdal og få dem til at smide en opstilling op med det du muligvis kunne finden på og købe.
Men gør dig den tjeneste og se på Beolab 12 i hvid da dette er en fremragene højtaler og så den kone venlig.

Men jeg vender tilbage med mere da jeg er på arbejde lige nu
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forstå at min kommentar kræver lidt mere forklaring

Jeg har haft Beolab 4000, 6000, 8000, 8002, BL3, 5, 9, BL2 og BL7 + 10.

I et surround setup er det bedste jeg har haft BL7 med BL8000 front og 4000 som bagkanal + BL2.
Her er der value for money hvad angår performance, design og lyd.

I mit nuværende setup har jeg BL5 som front og 4stk BL3 som baghøjtalere. Dette spiller godt, men da Beosystem3 ikke kan
justerer bassen i BL5 (som fungerer som subs også) så er bassen alt for voldsom - Derfor mener jeg at mit tidligere setup
var bedre.

Jeg har også haft BL9 som bagkanaler og de har et kæmpe design problem og det er højden. Linsediskanten sidder for lavt
og da den form for konstruktion er meget følsom overfor at være lige i ørehøjde eller vinklet så de passer til øret (det kan
BL3) så mister man meget information. Ja de spiller dybere end BL3 men ville til hver en tid vælge BL3 over BL9 og BL8000
over begge.

Det var så en lidt mere informativ forklaring. Dette er jo min mening og i andre har ret til en anden, vel-og-mærke vis i har
haft alle højtalere hjemme til samligning   
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Tak Vejrup og André S
Uanset hvad skal jeg have beolab 9, den er sikker nu. Synes de er flotte og elsker, at jeg ikke "behøver" en subwoofer
stående.

Mht Beosystem 3 synes jeg, at det er en genial idé, at have teknologien til, at ligge ved siden af, så man selv kan vælge
panel fra andre producenter. Jeg er bare usikker på hvordan det vil fungere, da Beosystem 3 jo er aldrene. Jeg synes ofte
userinterfacet på de forskellige producenters produkter er grimme - Det vil også ødelægge B&O oplevelsen hvis man skulle
skifte kanaler med en panasonic plastik fjernbetjening, og et andet UI.

Microsoft har med deres xbox one lavet en genial løsning synes jeg, den kan selv tænde ens TV:



Kan Beosystem gøre noget lignende?
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Når man har noget ok udstyr i forvejen, så kan man jo også starte blødt ud med en Lintronic box og en Beo4, så kan man smage lidt på fuglen inden
man køber hele gåsestegen! 😉

Hilsen
SYSBMP
Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

lekruse87 skrev:
Tak Vejrup og André S
Uanset hvad skal jeg have beolab 9, den er sikker nu. Synes de er flotte og elsker, at jeg ikke "behøver" en subwoofer
stående.



Jamen tillykke med valget
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

SYSBMP

Du har fuldstændig ret. Så kan man jo altid se om Bang og Olufsen lever op til forventningerne.
Planen må være, at anskaffe sig mig et sæt Beolab 9 i første omgang og tage den derfra, evt. med en Playmaker for, at for lyd
fra TV over.
Så må fremtiden vise om det skal være en BV 11, Beosystem 3 eller 4. Kunne være fedt hvis de lavede en trigger løsning som
Xbox One i den.

Er midt/slut August en sikker sag mht. Beosystem 4? Nogle der har en idé om prisniveau for sådan et system?

//lekruse87
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

..
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Læs signatur
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

@PeterPan , du har tidligere snakket lidt om trådløse højt. og nu sidder jeg og læser lidt i "sound" manualen til BV 11
hvor jeg faldt over dette....

Setup: Sound: Speaker Groups: PRESETNAME: Advanced Settings: Subwoofer: Time Alignment
The Time Alignment setting allows you to adjust the relative delays of the subwoofer(s) and the main loudspeaker channels.
When this value is positive, then the subwoofer is being delayed relative to the main loudspeaker channels. When the value
is negative, then the subwoofer output precedes the main loudspeaker channels by the displayed value.
This may be useful, for example, when a wireless subwoofer is used and it is necessary to delay all main loudspeakers in the
Speaker Group to wait for the transmission time of the wireless connection to the subwoofer.
Range: -30 ms to 30 ms. Step size: 1 ms.


Det kunne da være at B&O havde noget i tankerne.... hvem ved?

Vh Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Tak pac-man

Nu har jeg også fået ringet til min lokale dealer og fået bestilt det næste sæt demo/brugte
Lab 9 der dropper ind ;)
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

lekruse87 skrev -

Planen må være, at anskaffe sig mig et sæt Beolab 9 i første omgang

Så er dette tråden for dig ind til videre.    Tillykke med dit valg.

------------------------------------------------------------ ---------------------

Hej Vejrup

Spændende, men det er nok mere tænkt som en tilpasning for trådløse non-b&o subwoofer.

Ja jeg har foreslået trådløse højttaler, men havde Bang & Olufsen lyttet til mig, havde de også fyret Tue.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

lekruse87 skrev:
Tak pac-man

Nu har jeg også fået ringet til min lokale dealer og fået bestilt det næste sæt demo/brugte
Lab 9 der dropper ind ;)


Fornuftigt at købe demo/brugt af forhandlerne.
Jeg startede også med at købe demo hos B&O i Odense. Bjarne som har biksen leverer en service udover det sædvanlige.

Husk på at en ordenlig B&O biks, leverer, sætter op, rydder op, tjekker at alt er som det skal være inden de kører. Skulle
der være problemer så kommer de og henter, sætter et låne produkt op og leverer ens eget produkt tilbage igen samme
dag.

Det er service
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du da bare købe mit beovision 8-40"
For så har jeg nemlig en grund til at købe Beovision 11-55"
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej lekruse87,

nu er der vist snart for mange kokke til at koge den suppe!

Lintronic-boks: fint nok - den er der nogle, der bruger.
Du får bare ikke ændret dit setup af den grund.
Det eneste du opnår, er at have én fjernbetjening (Beo4) i stedet for de nuværende...
...hvis du da ellers gider at bøvle med koder og opsætning - men det kunne du jo have klaret med
din nuværende universalremote.
Dit setup bliver jo ikke mere 'B&O'sk' af den grund - det er lidt lige som at skrive Jaguar på nøglen til ens folkevogn

"Lægge puc-koder til en Panasonic-skærm ind på et BSys3" har jeg nu aldrig hørt om, så glem det.
Du vil aldrig kunne styre dit nuværende tv på den måde.
Vælger du en BSys3 som motor, vil du udelukkende skulle bruge din Pana som skærm via et af HDMI-stikkene.
Tunere og alt andet (SmartTV) bruges så ikke - det skal BSys3 stå for.

Nogle aparater har HDMI-indgang(e), som understøtter CEC, og kan dermed tænde for det tv, de er tilsluttet.
Det kan et BSys3 ikke - du er nødt til at bruge ninja-tricks til det.
Du kan bakse noget elektronik sammen, så skærmen tænder samtidig med alt andet.

Hvis du vil tilslutte et sæt BL9 (eller andre aktive højtalere) til din Denon, kræver det, at denne har line-udgange til frontkanalerne.
Ellers skal du til at bakse med nogle dæmperled, så du får et signal på line-niveau. Det ved Peter en masse om.

En Playmaker vil ikke hjælpe dig noget - den skal også bruge et line-signal for at give lyd fra sig.
Og du skal regulere lyden seperat via en Beo4 (eller på hjulet).

Hvis du har forelsket dig i BL9, må du da bare anskaffe dem (fed højtaler) - og så bakse dem ind i dit nuværende setup.
Forvent dog ikke, at få det fulde udbytte af dem - du skal stadigvæk ind i Denon'ens menu for at kalibrere frontudgangen.
Der er noget mere elegant og præcist via et BV-tv hhv et BSys3.

Efter min mening er der ingen vej uden om et BV (BV11 eller BV7-55) alternativt et BSys3, hvis du vil 'smage gåsestegen'.

BSys4 kommer i midten/slutningen af august. Der er ikke meldt nogen nøjagtig pris ud endnu, men der er skrevet, at det
bliver billigee end det nuværende BSys3. De nøjagtige specifikationer er heller ikke meldt ud, men det er bygget på samme
maskine, som arbejder i BV11/V1.
Dette ville din forhandler også kunne fortælle dig - hvis han ellers har lyst.
Jeg ville personligt ikke satse på et BSys3 - det er gammel teknologi - når jeg ved, at der snart kommer en afløser.

Så for mig ville valget stå mellem at købe et BV11 og nogle effektforstærkere til de nuværende front/baghøjtalere...
...eller beholde Pana-skærmen og købe et BSys4 samt en ekstra center BeoLab/en effektforstærker til din nuværende center.

Men alt sammen afhænger jo også af, hvor meget du vil/kan investere.

God fornøjelse med projektet - og lad os høre hvordan du beslutter dig/ hvordan du skruer det sammen.

Hilsen Millemissen





__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Peter skrev: "...men havde Bang & Olufsen lyttet til mig, havde de også fyret Tue"

Og så havde vi ikke fået noget BSys4 😭

Hilsen MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forresten lige lege lidt med min OPPO 103 og dens 7.1 analog udang her om nogen dage.
Da jeg vil se hvordan den klare det imod bv8-40" og bare i det hele taget som hjertet i en hjemmebio.

Og jeg vender selvfølgelig tilbage om hvordan den klaret det, men mon ikke den vil gøre det godt da den jo får rigtig god ro's

Men ud over det så synes jeg da også at beovision 11-55" er det bedste valg da det er den bedst løsning inden for lyd og billed når det kommer til
B&O udstyr. (Og jeg synes personligt det er det bedste 1080p fjernsyn der ude)
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

millemis - Og så havde vi ikke fået noget BSys4

               Selv følgelig havde vi det. 

         



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
lekruse87
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Millemis

"Så for mig ville valget stå mellem at købe et BV11 og nogle effektforstærkere til de nuværende front/baghøjtalere...
...eller beholde Pana-skærmen og købe et BSys4 samt en ekstra center BeoLab/en effektforstærker til din nuværende center. "

Det bliver garanteret også løsningen. Min denon har mulighed for, at tilkoble beolab 9, så kan få dem igang. Så kan jeg
revurderer jeg til august om det skal være BV11 eller BSys4.

Tusind tak til alle for de gode råd. Det er overvældene. Skal nok melde tilbage når jeg har fået købt nyt legetøj :)
Til top Vis lekruse87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lekruse87
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Peter: " hvis de ikke havde valgt at kastet pengene i en BeoPlay serien."

Nu er det jo ikke lige sådan at Play prdukterne giver underskud.
Og der har aldrig været så megen fokus på Bang & Olfsen/Bang & Olufsens produkter i pressen som nu.
Det er god grobund for at udbrede kendskabet til/salget af opdaterede Bang & Olufsen produkter.

Men det er du nok lige glad med 💣

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes