| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pacman,
du skriver:
"Der var engang hvor denne B&O tråd var interessant ("de gamle dage"), men på det seneste virker det som
om at den kun bruges som Peter Pans brokke-tråd."
Selvom jeg måske personligt giver dig lidt ret i det med at "Peter lever i 90'erne", bliver jeg nødt til
at sige, at denne tråd (og de andre PP-tråde) langt fra er "Peter's brokketråd"!
Her er smæk for skillingen - det er sandt.
Men du finder - måske lige bortset fra BeoWorld - ikke noget bedre sted at 'blive klog på B&O' end her.
Så er det sagt!
Peter har sin holdning - jeg og andre har vores. Det skal der også være plads til at udtrykke her.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Hvor mange penge har du lagt hos B&O de sidste mange år. |
|
|

Sidst var i 2009. - Hvis du mener 4 år er mange, har jeg i denne periode støtter ved køb af kabler og div. opdateringer. Så støtten ruller jo ind, selv om det er B&O butikken der har størst glæde af det. Samtidigt er der købt mere ICEpower. Hvor mange penge det handler om har jeg ikke overblik over.
Ingen kan vel fortænke mig i ikke at købe nyt fra B&O, når i kender min holdning.
Den dag B&O igen laver produkt specifikationer, så jeg efter bedste evne kan overskue hvad jeg får og betaler for, ved køb af et Bang & Olufsen kærneprodukt, kan min tilliden til B&O genvindes. Hvis du mener du kan overskue hvad B&O levere i 2012/13, og har fuld tillid til produktet, skal du naturligvis bare købe det.
NB. Ellers vil millemis og jeg gerne være behjælpelige med vores teorier.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Den dag B&O igen laver produkt specifikationer, så jeg efter bedste evne kan overskue
hvad jeg får og betaler for, ved køb af et Bang & Olufsen kærneprodukt, kan min tilliden til B&O genvindes."
Så må vi jo håbe, at fru Pan også er overbevist 💏
Hilsen Drillemissen
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det er lidt underholdende at læse Pan og Mis her, og ja, vi håber alle at fordums dage kommer tilbage.
Der var noget specielt ved 80'erne (hvor jeg købte mit første BS3300) og senere hvor jeg købte BS6500 og LS TV.
Håber det kommer tilbage, så jeg er utålmodig mht at se hvad der kommer snart (i år).
Men jeg er ved at være lidt træt af at se alle mulige nye højttalere, de seneste de er kommet med passer ikke lige ind i min stil,
men hver sin smag.
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Du ved godt at BV 7-55" Mk I havde stået i vores stue hvis jeg allene kunne bestemme.Det havde ikke noget med prisen at
gøre, men fru Pan syntes det er for stort. 
NB. Jeg forsøgte endda et få beobrian til at overtale hende, en dag vi mødtes i vores lokale B&O butik. |
|
|
Jeg troede faktisk at MK2 brugte samme LED teknologi som MK1, blot med flere zoner, 512 mod 32.
Jeg har ikke kunnet finde de tekniske beskrivelser på MK1 og MK2, PP, har du dem?
Og ja, jeg er utrolig glad for mit BV7-55 MK1, jeg har ikke brug for alt mulig smart tv mm, jeg har de bokse koblet på som
giver mig det jeg har brug for. Kan altid købe en ny boks og PUC styre den, det er altså smart. Det synes selv konen i huset.
Det eneste jeg kunne ønske var de muligheder for lydindstillinger som der fx. er i BV11.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2013 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beolion
Som tidligere beskrevet er alt efter BV.7-55 Mk I teorier, da B&O fjernede produkt specifikationerne ved omlægning af deres hjemmeside. Jeg har link, men de virker ikke.
BeoVision 7-40 og 7-55 3D: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=746
BeoVision 10-32, 10-40 + 10-46: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=733
BeoVision 12-65: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=1124
BeoSystem 3 3D: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=135
Mit bud er at BV.7-55 Mk II, har fået et standart Samsung 3D panel, da det efter beobrians udsagn var for dyrt at benytte LED backlight teknologien som er lagt i Mk I.
2009 skrev beobrian om BeoVision 7-55" Mk I LCD med LED backlight teknologi på denne tråd.
Læs evt. fra side 60.
beobrian skrev:
Vi har implementeret en speciel teknologi i forbindelse med 100 Hz. Vores udviklere i Struer har testet meget omkring 100 Hz og 200 Hz, og konklusionen er at 200 Hz er rigtig godt op til 46". Herover er det simpelthen hen ikke hurtigt nok, processoren kan ikke eliminere slør på de store skærme. Derfor har vi implementeret 100 Hz men med Scanning Backlight, og en sort bjælke der hele tiden scanner ned over panelet, og forbedreder LCD-molekyler til at være klar til den rigtige farve, så der kun eksponeres lys i den tid billedet er klar.
På den måde slipper vi for slør, og denne proces kan ikke måles. Den er dynamisk og den er hurtigere end 100/200 Hz alene. Men teknologien er også ekstremt dyr. Men med Direct LED + 100 Hz + Scanning Backlight giver det rigtig god mening, og en fantastisk billedkvalitet. Plasma entusiaster bør tage ud og se dette TV i december, der bliver noget at tænke over.
|
|
|
Jeg husker jeg lavede en beregning på, at strømforbruget ikke blev stører på BV.7-55" Mk I end på min BV.7-40" Mk III.
Hvis nogen ligger inde med sikker oplysninger om LED teknologien for Mk II, vil det være interessant at høre om. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 03 Juli 2013 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vi må jo bare vente til december med det nye bv7 og så se om peter vil være med til at støtte B&O eller om han vil forblive en outsiter sidden
2009
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej André S
Jeg er også spændt på at se om Bang & Olufsen formår at komme med et flagskib der siger spar-to på alle fronter.
Det eneste jeg mener jeg mangler idag udover TV størrelsen fra 40" til 55" er opdatering af puc koder over nettet, og nogle nyere film på Netflix, efter millemis -
fik overtalt mig til at hoppe på både det ene og andet.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 03 Juli 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt en fugl synge at højtalern skulle køre ud fra sidden eller i bunden lidt lige som bv4-103
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 04 Juli 2013 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beosound 5 updateret med søgefunktion til Spotify- Og mulighed for valg af spillelister fra Beo4 !
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/Guides/BeoSound_5 _Spotify_web.pdf
Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2013 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 04 Juli 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare vent Peter - Det ender med vi skal købe koreansk... host host
Det er kønnere end det Tue kommer med for tiden
Se her & her
Og ruineret bliver man ikke af det sæt aktive højttalere - Griner
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 04 Juli 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 04 Juli 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige ved at købe en Oppo 103 nu,der er en udgave hvor opstartslogo er væk og puc signalet fra beovision 7 går direkte i, istedet for en ir.
Det skulle give en bedre betjening, er der nogen der har erfaring med det ?
Buch
Skulle måske lige sige det er B&O butikken der forhandler den.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betjeningen er fuldstændigt den samme.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buch68
Det må være RS232 Control der kan bebyttes som du beskriver ?
RS232 Control - For brugerdefineret installation, tilbyder BDP-103 en RS232 kontrol port med en rig kontrol og kommunikationsprotokol. Installatører kan nemt programmere deres foretrukne kontrolsystemer at betjene BDP-103.
Ekstern IR - For integration i hjemmebiograf kontrolsystemer, BDP-103 giver en ekstern IR IN-porten til at bruge med en IR distributionssystem.
Fjernbetjening Apps - Som en ekstra bekvemmelighed er en gratis fjernbetjening ansøgningen til rådighed for download fra App Store til Apple iOS-enheder og Google Play Store til Android-enheder .
HDMI CEC - HDMI Consumer Electronics Control forenkler hjemmebiograf ved at tillade en enkelt fjernbetjening til at betjene flere enheder.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-103/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
martin01 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2013 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej beolion
Som tidligere beskrevet er alt efter BV.7-55 Mk I teorier, da B&O fjernede produkt specifikationerne ved omlægning af deres hjemmeside. Jeg har link, men de virker ikke.
BeoVision 7-40 og 7-55 3D: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=746
BeoVision 10-32, 10-40 + 10-46: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=733
BeoVision 12-65: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=1124
BeoSystem 3 3D: http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=135
Mit bud er at BV.7-55 Mk II, har fået et standart Samsung 3D panel, da det efter beobrians udsagn var for dyrt at benytte LED backlight teknologien som er lagt i Mk I.
2009 skrev beobrian om BeoVision 7-55" Mk I LCD med LED backlight teknologi på denne tråd.
Læs evt. fra side 60.
beobrian skrev:
Vi har implementeret en speciel teknologi i forbindelse med 100 Hz. Vores udviklere i Struer har testet meget omkring 100 Hz og 200 Hz, og konklusionen er at 200 Hz er rigtig godt op til 46". Herover er det simpelthen hen ikke hurtigt nok, processoren kan ikke eliminere slør på de store skærme. Derfor har vi implementeret 100 Hz men med Scanning Backlight, og en sort bjælke der hele tiden scanner ned over panelet, og forbedreder LCD-molekyler til at være klar til den rigtige farve, så der kun eksponeres lys i den tid billedet er klar.
På den måde slipper vi for slør, og denne proces kan ikke måles. Den er dynamisk og den er hurtigere end 100/200 Hz alene. Men teknologien er også ekstremt dyr. Men med Direct LED + 100 Hz + Scanning Backlight giver det rigtig god mening, og en fantastisk billedkvalitet. Plasma entusiaster bør tage ud og se dette TV i december, der bliver noget at tænke over.
|
|
|
Jeg husker jeg lavede en beregning på, at strømforbruget ikke blev stører på BV.7-55" Mk I end på min BV.7-40" Mk III.
Hvis nogen ligger inde med sikker oplysninger om LED teknologien for Mk II, vil det være interessant at høre om.
|
|
|
Hej Peter, BV 7-55 MKII har exakt samma typ av Direct-led skärm med Local Dimming och Scanning Backlight som BV 7-55 MKI. Det som skiljer de två skärmarna är att MKII har: 512 zoner (mot 96 zoner MKI), 200 hz-skärm (mot 100hz-skärm MKI), snabbare response time 4 ms (mot 6 ms MKI).
Detta innebär att BV 7-55 MKII har klart bättre specifikationer än MKI. Jag har själv haft en MKI och har idag en MKII, och bildkvalitén på MKII är det bästa jag sett även om jag jämför med de bästa plasma-apparaterna på marknaden.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
| martin01
Hej Peter, BV 7-55 MKII har exakt samma typ av Direct-led skärm med Local Dimming och Scanning Backlight som BV 7-55 MKI. Det som skiljer de två skärmarna är att MKII har: 512 zoner (mot 96 zoner MKI), 200 hz-skärm (mot 100hz-skärm MKI), snabbare response time 4 ms (mot 6 ms MKI).
Detta innebär att BV 7-55 MKII har klart bättre specifikationer än MKI. Jag har själv haft en MKI och har idag en MKII, och bildkvalitén på MKII är det bästa jag sett även om jag jämför med de bästa plasma-apparaterna på marknaden.
[/QUOTE skrev:
|
Tak for info, som kom det på plads, det er jo slet ikke så tossede specifikationer. Og jeg tror gerne det yder som de bedste plasmatv.
/Dr. G |
|
|
Tak for info, som kom det på plads, det er jo slet ikke så tossede specifikationer. Og jeg tror gerne det yder som de bedste plasmatv.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
martin01 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2013 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen,
Det skall tilläggas att den LED/LCD-skärm som används i Beovision 7-55 Mark II är en specialkonstruerad skärm som förutom B&O endast har använts av Toshiba i deras toppmodell som heter Toshiba 55ZL1 Cevo. Toshibas modell lanserades samtidigt som BV 7-55 Mark II, dvs runt augusti 2011. Modelnamnet på skärmen är densamma, dvs: LTA550HQ10 (Samsung) som både Toschiba och B&O använder sig av. Dock har Toshiba slutat och sälja 55ZL1 Cevo för ca 6 månader sedan och har endast sålts utanför Europa. Det innebär att B&O "nästan" är ensamma om den skärm som idag sitter i Beovision 7-55 Mark II.
Tyvärr fick jag veta för någon vecka sedan att Beovision 7-55 Mark II och Beovision 7-40 Mark VI har precis utgått ur B&O:s sortiment och tillverkas inte mer.
Jag har många gånger jämfört BV 7-55 MarkII mot Beovision 12-65 ur bildkvalitetssynpunkt. Även om 12-65:an har väldigt bra bild, så vill jag påstå att Beovision 7-55 MarkII är B&O:s bästa flat-screen som någonsin har producerats.
Hälsningar Martin S (Sverige)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|