| Forfatter |
|
lydholm Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 Juli 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
Er det muligt at se hvor mange timer et beovision 11-55 har været tændt.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det virker som BS3, virker det således: På Beo 4, tryk MENU indtil du står på ØVRIGE MULIGHEDER, når du står der, trykker du på 00 GO, der skulle nu stå MONITOR, under denne menu bør du have SERVICE COUNTERS. Sådan er det på BS3 (BV4), ikke sikkert det er det samme på BV11
Peter
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er BV12-65 på vej !  Peter
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gysse Hvad mener du? Er Bv 12 på vej hjem i din stue?
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis - Det er ligesom juleaften ! Er ellers glad nok for min BV4-50, meeen 12-65 er lidt mere elegant. Det er jo lidt er spørgsmål om temperament, syntes også at BV11 er en lækker sag, men plasma panelet har en lidt varmere glød. Så må vi jo se hvad BS4 har at byde på, selvom BS3 har nogle år på bagen, gør den det udemærket.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har gysse virkelig købt et BV12 OG - det må da have været billigt!
Jeg havde nu hellere ventet på NG-udgaven.
Jeg gætter på at den vil blive solgt til ca samme pris, som de sælger dem ud til nu.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan skal lyd indstillingerne stå på bv7 når jeg får oppoen hjem for at få 7.1 lyd ?
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Har gysse virkelig købt et BV12 OG - det må da have været billigt!
Jeg havde nu hellere ventet på NG-udgaven.
Jeg gætter på at sen bliver solgt til ca samme pris som de sælger dem ud til nu.
MM |
|
|
NG udgaven, MM hvad er det for en ? Og ja den var billig.Alt er jo relativt, i udsalg er vi jo tæt på 140K, men det er vi ikke i nærheden af- forhandlerne er pressede for tiden. Jeg var umiddelbart villig til at ofre det samme som for en BV11-55 med harddisk. Det sidste jeg hørte, var også at BS4 er tilbagekaldt med tekniske problemer, men hvem ved, det er ikke sikkert det bliver August. Peter MM, mener du NL ( Netlink ? ), for det vil BS4 uden tvivl have.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse skrev: "NG udgaven, MM hvad er det for en ?"
Jeg troede da ellers at du fulgte med her på tråden!?
'NG'/New Generation er B&O's betejnelse for den eksterne "motor" som i fremtiden kan/skal
drive BV4 (så længe den findes) og Bv12 - og hvem ved, hvad der ellers kunne komme i den stil.
Altså efterfølgeren til BSys3 aka BSys4!
Hvis du stadigvæk ikke er overbevist, kunne du følge med på Bang & Olufsen's facebook-side.
Fra omkring midten af juli vil der sikkert være lidt 'prebuzz' om det.
På de tidspunkt frigives også specs og - ikke mindst - prisen.
Rygtet om at den skulle være forsinket kender jeg ikke noget til.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
buch68 skrev:
| Hvordan skal lyd indstillingerne stå på bv7 når jeg får oppoen hjem for at få 7.1 lyd ? |
|
|
Hej Buch68,
det er ganske enkelt!
Hvis du har dine højtalere registreret rigtigt i BV7's lydmenu, og du har sat din OPPO til at dekodere lyden (til LPCM), spiller det bare....
....forudsat at der er et 7.1 lydspor til rådighed på disken.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er det jo godt at jeg skifter i to tempi- først skærmen og derefter "motoren". Bliver spændende at se hvad BS4 byder på.
Peter
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis.
På mit bv8-40" står der Multichannel PCM 5.1? Tænker nemlig bare om der burde stå noget andent når det min oppo 103 der dekoder
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Jamen så er det jo godt at jeg skifter i to tempi- først skærmen og derefter "motoren". Bliver spændende at se hvad BS4 byder
på.Peter
|
|
|
Hvordan vil du gøre det?
Vil du først købe et BV12 incl BSys3, og derefter skifte det ud med et et BSys4?
Skærmen kan man vel nok ikke købe alene - og vel heller ikke bruge til ret meget!
Og hvad skal du - i givet fald - med et BSys3 bagefter?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Millemis.
På mit bv8-40" står der Multichannel PCM 5.1? Tænker nemlig bare om der burde stå noget andent når det min oppo 103 der dekoder |
|
|
Nej, netop ikke - det viser jo at din OPPO allerede har dekoderet lyden.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja MM, jeg havde jo en BS3 i forvejen, så den BS3 3D jeg får med nu har jeg ikke givet meget for i bytte. Men den er blevet til en MKll med 3D, ikke fordi det er så interessant, men de 3 års garanti er ikke uinteressant. Skærmen alene står jo i 80K. Så må vi jo se om BS4 er BS3 overlegen, jeg tror det nu ikke. Og før 4K bliver en realitet, kan skærmen da holde i nogle år. Og her mener jeg ikke diverse BR afspillere, men det TV signal der kommer ud af vægen i HD. I øvrigt mener jeg stadig at både BV4 og BV12 er overlegen i forhold til hvad jeg ellers har set på markedet.
Peter
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM, kan det virkelig passe at der intet er planlagt omkring Beo6 Spotify søgefunktion ? Du har jo fingeren på pulsen  Peter
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2013 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det her tilfælde kan jeg ikke mærke 'pulsen' - jeg har ikke hørt noget om noget sådant.
Men jeg anser det for sansynligt, at det kommer.
Dog ville jeg foretrække den større skærm på en iPad: BeoRemote app'en og/eller BeoLink app'en, der dog forudsætter en MLGW.
Det er da for småt at fedte rundt på en Beo6, når man skal søge....
Mon ikke BS/BM5 en dag bliver integreret i NL og kan betjenes med BeoRemote app'en lige som BV11/BP-V1?
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 12 Juli 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved i om bas enhederne i Penta kun er bas enheder eller er detBas/mellemtone enheder?
|
| Til top |
|
| |
Irineu9 Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2011 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 13 Juli 2013 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Jeg kan forstå at min kommentar kræver lidt mere forklaring
Jeg har haft Beolab 4000, 6000, 8000, 8002, BL3, 5, 9, BL2 og BL7 + 10.
I et surround setup er det bedste jeg har haft BL7 med BL8000 front og 4000 som bagkanal + BL2.
Her er der value for money hvad angår performance, design og lyd.
I mit nuværende setup har jeg BL5 som front og 4stk BL3 som baghøjtalere. Dette spiller godt, men da Beosystem3 ikke kan
justerer bassen i BL5 (som fungerer som subs også) så er bassen alt for voldsom - Derfor mener jeg at mit tidligere setup
var bedre.
Jeg har også haft BL9 som bagkanaler og de har et kæmpe design problem og det er højden. Linsediskanten sidder for lavt
og da den form for konstruktion er meget følsom overfor at være lige i ørehøjde eller vinklet så de passer til øret (det kan
BL3) så mister man meget information. Ja de spiller dybere end BL3 men ville til hver en tid vælge BL3 over BL9 og BL8000
over begge.
Det var så en lidt mere informativ forklaring. Dette er jo min mening og i andre har ret til en anden, vel-og-mærke vis i har
haft alle højtalere hjemme til samligning  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juli 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Ved i om bas enhederne i Penta kun er bas enheder eller er detBas/mellemtone enheder?  |
|
|
Hej Andre
Detaljerne bag lyden fra Passive BeoVox Penta. Inde i søjlen sidder bas- og mellemtone enhederne grupperet omkring den centrale diskant enhed. Det sikrer en kontrolleret udstråling af lyden. BeoVox Pentas karakteriske form sikrer en præcision i tonespredningen, selv ved utraditionelle placeringer af BeoVox Penta opleves klangskønhed. Lyden spredes både i vandret og lodret plan ud i rummet, uden den spredes til gulv og loft. Dermed undgås refleksioner, der forstyrrer det totale lydbillede. En grund til at BeoVox Penta ser ud som den gør. Den femkantede form betyder, der ikke er parallelle flader i kabinettet og derfor heller ikke stå lydbølger der "svinge med". BeoVox Penta er bygget som en sandwichkonstruktion med hårdt kunststof indvendig og rustfrit stål udvendigt, dette gør kabinettet akustisk neutralt, så det ikke i sig selv påvirker lyden. Bas-enhederne er placeret i bunden og i toppen af søjlen og fungerer efter basrefleks systemet. For hver gruppe basenheder er en afstemt bas-port, hvor lydbølgerne fra bas-enhedernes membran sætter luften i bevægelse, ud og ind af porten. Dette giver en præcis basgengivelse ned til 55 Hz.

Design Consultant CO. Ltd.
Bang & Olufsen A/S Danmark var vores første kunde. Efter at have udarbejdet design og produkt strategi for dem i begyndelsen af 1982, bestilt B&O os til at designe "verdens bedste Speake r". Vores mål var at skabe et koncept, som havde klare akustiske fordele og en unik brand identitet. Resultatet, The BeoVox Penta serien, med state-of-the-art lydgengivelse, der passer ind i ethvert interiør. Den innovative femkantet søjle-højttaler er lavet af bøjet rustfrit stål plader, limet til en opskummet plast strukturel kerne. Design og produktudvikling varede 3 år. Pruduktionen af BeoVox Penta ophørte Dec. 1992. Afløst af BeoLab Penta med samme højttalerenheder. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |