Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Mange tak for en god tegning.

Men skal jeg stadig tænde for BV XX hvis jeg vil bruge ATV og Playmaker?? Jeg tænker kun på musik her.
Nej jeg vil ikke bruge dem begge, men kigger efter muligheder og den rigtige løsning

Jeg ønsker jo ikke, at skærmen bare står og bruger strøm :-)

/Jonas
Til top Vis Schlengerich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schlengerich

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Takker :-)

Peter Pans tegning viser mit setup, jeg vil bare gerne undgå at skulle bruge strøm ved at spille audio(musik) gennem enten ATV
eller Playmaker.

/Jonas
Til top Vis Schlengerich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schlengerich

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen Schlengerich.  Som tidligere beskrevet -

Da lyd processoren er en del af dit tv, kan det ikke være helt slukket,
men aktivere du P.MUTE på Beo4 under LIST slukker billedepanelet.

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Kan man ikke vende om på tilslutningen, så BL "sidder" på Playmakeren og den på BV?

/Jonas

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Schlengerich

Gå ind på denne tråd, og se om der er noget du kan bruge.

Tryk  her.

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Peter Pan

Så klog er jeg ikke, troede bare at B&O havde gennemtænkt deres brug af Playmaker :-)

Men tak for dine svar.

/Jonas

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Schlengerich

B&O har tænkt sig om, du køber bare BeoLab højttaler til både TV og Playmaker så køre det.

Der er dog andre løsninger: Se evt. SpinX's indlæg side 40. Med mulighed for at tilslutte TV og
en lydafgiver til samme BL højttalersæt, og holde TV'et slukket når lydafgiver (Playmaker) spiller.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej Schlengerich,

jamen B&O har skam nøje gennemtænkt brugen af Playmaker'en - hvad får dig til at tro andet?

"Men skal jeg stadig tænde for BV XX hvis jeg vil bruge ATV og Playmaker?? Jeg tænker kun på musik her......Jeg ønsker jo ikke, at skærmen bare
står og bruger strøm :-)
"

Hvis du af og til (eller måske senere) kunne tænke dig at bruge AirPlay til video, ville det være smartest at tænke på en ATV-boks.
Du kan jo dermed sende Youtube-indhold, gamle tv-udsendelser fra DR, dublere iPad-skærmen og meget mere!
Den tilsluttes ganske enkelt via HDMI og konfigureres på et BV med et kildenavn.
Det er ikke strengt nødvendigt, hvis man 'blot' vil AirPlay'e, at have fået lagt puc-koder til ATV-boksen ind på sit BV, så man kan
styre den (via skærmmenuerne) med Beo4 - men det kan dog anbefales. Og det kan sagtens gøres ved en senere lejlighed.

På mit BV8-40 tænder audiodelen med kommandoen 'AV' før kildenavnet (hos mig 'AV-DTV').
Skærmen er herved IKKE tændt og højtalerne aktiveres, sådan som de er konfigureret ved ren audiobrug (kun fronthøjtalerne hos mig).
Herefter er det så bare at vælge indholdet på iPad'en og smide det over på boksen/tv'ets højtalere - lydstyrken reguleres via Beo4.

På et BV7 er det lidt aderledes - det kunne Peter Pan fortælle mere detaljeret om, hvis du får brug for det (han har et BV7-40 MK3).

Playmakeren tilsluttes til et BV som Peter Pan har skitseret - det er ikke fornuftigt at 'vende om på tilslutningen'!
Det giver dog mere mening at tilslutte Playmakeren til et audioprodukt - til en fri AUX- eller A-TAPE-tilslutning på en
audiomaster, der så via link er forbundet med et BV.
Især hvis man har flere (link)rum, giver det mere fleksibilitet.
Hvordan Playmaker'en konfigureres til dette setup kan jeg gerne beskrive, hvis det bliver aktuelt.

Jeg har iøvrigt selv både en Playmaker og en (ja, faktisk to) ATV-boks(e) i mit setup!!

Håber at dette kan hjælpe dig lidt fremad i din afgørelse, om hvad du vi.
Find allerførst ud af, hvad du vil opnå, hvad du vil kunne med dit grej og din musik, derefter finder 'vi' sikkert den rigtige løsning.
Det er jo ikke sikkert at det er nødvendigt med en af de 'avancerede løsninger', som Peter Pan omtaler ;-)

Hilsen Millemissen

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen

Det var lige den løsning jeg tænkte på med AV +X knappen. Brugte jeg også på mit Avant + BS 2300

Jeg har ATV, ingen BV eller Playmaker endnu.

Jeg ser så ingen behov for en Playmaker, da jeg kun vil ha musik ved BV.

På baggrund af hvilken løsning jeg har mulighed for, kigger jeg på BV7-40 MK 4, 8-40 eller et BV 9-50.
Jeg har 2 X 600 og 2 X 8000.

Som sub ved jeg ikke om en BL 11 er "god" nok, jeg skal kun se film og spille musik i et "normalt" lydniveau...?

/Jonas

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Roger skriver

BV12NG / BS4 er ved at blive frigivet, og den største nyhed synes at være farve topaz grå og prisen reduktion i forhold
til BV12/BS3 combo. Den nye topas grå farve vil behage dem der finder den nuværende skinnende udgave af BL12-3/-2
lidt for skinnende. Stativet er tæt på identisk med 7-55 gulvstativ, men bagpanelet ser meget godt ud - som det ser ud nu,
men du vil være nødt til at bestille din BV12 som væg eller gulv udgave, og du kan ikke (let) konvertere mellem gulv / væg
ophæng efterfølgende. Næste år vil B&O frigive et gulvstativ med mekanisk links: det vil bevæge sig væk fra væggen som
TV'et vender.

B&O har også et anden TV som kommer med en højttaler der sidder under skærmen, som vil rotere ud af syne,
når TV'et slukkes.

So maybe a replacement ?

På lydsiden har de masser af nye produkter linet op for det næste år, og den "nye" BL8k vil skabe noget trafik på denne
tråd med dens ALT linse og træ-paneler-in-a-vifteformet foran (erstatter den nuværende klud design).
Ikke sikre, når top-of-the-line højttaler, vil blive frigivet - der kan være en lang vej fra produktion resultat. Det er en massiv
(prototype) der kan flytte en masse luft, så du skal have venlige eller ingen naboer for at drage fuld fordel af dem.

På lydsiden er der den nye Playmaker - endelig vil den miste sin ikke-så-eksklusiv-look og blive erstattet med den nye
hardware, i en langt mere klassiske indpakning. Jeg gætter den nye teknologi, som frigives på højttaleren side gør dem
"trådløs" (stadig brug for netledning) er af større betydning for indretningsarkitekter end for Beofans.

Jeg er en smule skuffet over den BS4, jeg havde håbet på en gradvis ændring i forhold til BS3 som er en fantastisk
video motor, og ikke bare et V1/BV11 grafikkort med flere funktioner. Vi bliver nødt til at studere BS4 nøje, når
vi får mulighed for det.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas,

"jeg har ingen BV endnu"

Må jeg så spørge, hvad du bruger dine fire højtalere til?
Og hvorfor har du nu pludselig ikke "behov for en Playmaker"?

mM

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Jeg har et BS3000 og er i gang med at lave 5.1. Ved bare ikke hvilken sub jeg skal ha BL 2eller 11??

Jeg kan ikke se fordelen i en Playmaker da jeg har ATV og kun vil bruge det omkring mit tv setup. Altså ingen andre BL i andre
rum eller noget.

Giver det mening ?

/Jonas

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

"Roger skriver"

Det gjorde han her klokken 8:19 i dag.

Et nyt BV har jeg omtalt flere gange - det skulle prismæssigt ligge mellem BV11 og V1 - så næppe "a replacement" for BV7.
Det med højtalere, der forsvinder har vi set før - på BeoCenter AV5.
Det lyder spændende. Men så er højtaleren jo ny og fast tilsluttet - ikke noget med at genbruge Lab7-serien, vel!!!

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Schlengerich skrev:
Hej

Lidt spørgsmål ang. Playmaker og B&O setup.

Kan den bruges i et setup med BV 7/8 og BL 6000, 8000 og 2?

Så jeg ikke behøver at tænde BV når jeg vil bruge Airplay/Playmaker men samtidigt skal alle BL virke når jeg ser film.

Kan jeg streame musik til mit Apple tv som er tilsluttet BV 8/7 uden at det tændes? Eller hvordan virker det?

Der er hele to spørgsmål både på BV 7 & 8.... :-)

/Jonas

Hej Jonas,

"Jeg har et BS3000 og er i gang med at lave 5.1. Ved bare ikke hvilken sub jeg skal ha BL 2eller 11??
Jeg kan ikke se fordelen i en Playmaker da jeg har ATV og kun vil bruge det omkring mit tv setup.
Altså ingen andre BL i andre rum"
", skriver du nu.

Kunne du så ikke bare have skrevet DET den første gang

MM

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvorfor?? BS3000 indgår ikke i mit setup i fremtiden, så kan ikke se hvorfor det skulle være relevant hvorfor jeg har 4 BL??

Måden hvorpå enten ATV eller Playmaker virker sammen med BV og BL er vel den samme uanset hvad jeg pt har.

Peter Pan forstod udemærket min forespørgelse.

Ret mig gerne hvis jeg har misforstået noget

/Jonas

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jamen så er Peter Pan nok lidt kvikkere end mig.
Jeg kan dog bedst lide at få konkrete spørgsmål - og ikke 3-4 stykker blandet sammen.

Forhåbentlig er der så andre der får glæde af mine svar.

Hilsen Millemissen

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Millemissen

Du fandt alligevel mine spørgsmål og jeg fik svar på dem

Mange tak

/Jonas

gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Opdatering: Har været hos min pusher i dag, og vi aftalte at vente en måned på en software løsning- Struer har indrømmet at det er en brøler, og den naturligvis bliver rettet ! Min forhandler er 99.9 % sikker på at der kommer en løsning, så nu må vi jo se. Tak for indput herfra, MM og PP !

Peter gysse  
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

gysse2004 skrev:

Opdatering: Har været hos min pusher i dag, og vi aftalte at vente en måned på en software løsning-
Struer har indrømmet at det er en brøler, og den naturligvis bliver rettet ! Min forhandler er 99.9 %
sikker på at der kommer en løsning, så nu må vi jo se. Tak for indput herfra, MM og PP !

Peter gysse

Peter, så mangler vi bare billeder fra byggeriet (skærm montering)

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Ja, det var jo gode nyheder - så kan gysse jo godt lave projektet færdigt, så vi får billeder på.

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes