Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2013 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

BeoLab 8k vil erstatte den nuværende BL 8002.

Hvad vi har hørt indtil nu er: "ALT linse". Fod er inspireret af en højhæler sko,
og træ panel i vifteformet lameller, vil afløse det kendte BL 8000 front stof.

____________________________________________________________ ____

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Bang & Olufsen anbefaler du selv opdateret BeoSystem 4, med den nyeste software.

Læs vilkår og betingelser - Tør du opdatere dit nye BeoSystem 4 efter at have læst 
Bang & Olufsens vilkår og betingelser. 

Det fremgår af teksten, den er genbrugt fra BeoVision 11. 

Hvis uhældet er ude, og software opdateringen ikke er afprøvet grundigt, ved jeg fra tidligere
B&O opdateringer, at der kan gå lang tid før evt. fejl bliver rettet. I værste fald er din BeoSystem
4 ubrugelig i en periode, uden du kan få hjælp fra Bang & Olufsen.

------------------------------------------------------------ --------------------------------------
"
Software Hent
For at få den bedst mulige oplevelse med din BeoSystem 4, anbefaler vi, at du sørge for det er altid
opdateret med den nyeste software.

Via internettet:
Hvis dit tv er tilsluttet til internettet, anbefaler vi at du indstille TV'et til automatisk softwareopdatering,
da dette er den enkleste måde at sikre at du altid har adgang til de nyeste funktioner, der tilbydes.

Dette gøres på følgende måde: Indtast Software UPDATE menu findes via SETUP - SERVICE -
software opdatering og følg instruktionerne i menuen. Alternativt er det muligt at opdatere BeoSystem
4-softwaren ved at downloade software til en USB memory stick.

Via USB:
Tilslut en USB-enhed til computeren og placere filerne i roden. Derefter tilslutte USB memory stick til
 BeoVision 11 og vælg "Check for software opdatering fra USB".

For at downloade den nye software, du skal acceptere de vilkår og betingelser, der fremgår.

Vilkår og betingelser
Denne software leveres "som de er" uden garantier af nogen art. Bang & Olufsen og dens leverandører,
i videst muligt omfang tilladt ved lov, fraskriver sig alle garantier, herunder garanti for salgbarhed, garanti
for ikke-krænkelse af tredjemands rettigheder og garanti for egnethed til et bestemt formål.

Bang & Olufsen og dets leverandører gør ingen garantier om nøjagtighed, pålidelighed, fuldstændighed
eller aktualitet af materialet, service, software, tekst, grafik og links. Under ingen omstændigheder vil
Bang & Olufsen være ansvarlig for nogen part for eventuelle skader hverken direkte, indirekte, specielle,
følgeskader eller andre for enhver brug eller manglende evne til at bruge denne software, herunder, uden
begrænsning, skader for tabt fortjeneste, driftstab, tab af programmer eller andre, selvom vi udtrykkeligt
gjort opmærksom på muligheden for sådanne skader.
Ja, jeg har læst og jeg accepterer de vilkår og betingelser

Betingelser
Denne software leveres "som de er" uden garantier af nogen art. Bang & Olufsen og dens leverandører,
i videst muligt omfang tilladt ved lov, fraskriver sig alle garantier, herunder garanti for salgbarhed, garanti
for ikke-krænkelse af tredjemands rettigheder og garanti for egnethed til et bestemt formål.

Bang & Olufsen og dets leverandører giver ingen garantier om nøjagtighed, pålidelighed, fuldstændighed
eller aktualitet af materialet, service, software, tekst, grafik og links. Under ingen omstændigheder vil
Bang & Olufsen være ansvarlig for nogen part for eventuelle skader hverken direkte, indirekte, specielle,
følgeskader eller andre for enhver brug eller manglende evne til at bruge denne software, herunder, uden
begrænsning, skader for tabt fortjeneste, driftstab, tab af programmer eller andre, selvom vi udtrykkeligt
gjort opmærksom på muligheden for sådanne skader.

Version: 1.0.4.31765 Størrelse: 102,1 MB "

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

B&O er i krise, prøv at læse nedenstående link:

http://epn.dk/teknologi2/billed/ECE5831407/b-o-afliver-tre-f jernsyn?partner=pol

Omsætningen er mere end halveret på 5 år !!!! og nu afliver de Beovision 4, 7 og 10, som givetvis skal udgå stort set omgående. Det må give mulighed for mindst 25% rabat ved køb. Men det er da virkelig trist hvis den sidste danske HIFI producent må lukke.

B&O vil nok i langt højere grad satse på Beoplay i fremtiden, for der er nok ikke udsigt til at ret mange vil betale priser over 50k for et TV i normal størrelse mellem 40 og 50 tommer. De må simpelthen udvikle billigere produkter eller lukke.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 August 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Here we go again

BV 4,7 og 10 er alle forældede produkter. BV 7 får sin afløser inden længe, hvis rygterne taler sandt.
De er flere nye højtalere på vej. De fornyer sig vel og følger med tiden netop for ikke at uddø.

Beoplay er med til at sikre fødekæden af unge mennesker der med tiden rykker op i den dyre liga af B&O produkter.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2013 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Here we go again

BV 4,7 og 10 er alle forældede produkter. BV 7 får sin afløser inden længe, hvis rygterne taler sandt.
De er flere nye højtalere på vej. De fornyer sig vel og følger med tiden netop for ikke at uddø.

Beoplay er med til at sikre fødekæden af unge mennesker der med tiden rykker op i den dyre liga af B&O produkter.

Det er svært at få råd til udvikling af nye produkter når salget falder så meget som det er sket. Og det er samtidig svært - afgørende at differentiere sig på godt designede fladskærme, da fronten stort set kun er en glasplade. De andre producenter har nogle der er lige så flotte til meget lavere priser. Derfor må B&O simpelt hen kunne levere en pæn fladskærm på 40" til max 20k og en på 50" til max 30k, ellers har B&O ingen fremtid i TV markedet.

B&O problem har hele tiden været at de må lave meget små produktserier, og det problem forstærkes drastisk når salget halveres. Og det er givetvis salget af fladskærmene der falder mest, men vi må da håbe de klarer sig, måske udelukkende som audio producent.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 August 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

B&O regnskab 4.kvartal

Hvis man nærlæser deres regnskab er faldet i omsætning 6% i forhold til sidste års regnskab.
Deres problem er stadig Europa. I Kina, Brik-landene og USA er der fremgang at spore over hele linjen,
og det har været en stor engangsudgift det seneste år at ændre butikskonceptet og ejerskabsrettigheder.
Det er udgifter der har trukket regnskabet i den negative retning.
Jeg synes egentlig det ser ok lyst ud for fremtiden med den række nye produkter de kommer med nu.

Derudover er jeg helt enig med dig i at en entry-level fladskærm ville være et godt træk af B&O og de forhandlere
jeg har talt med har samme overbevisning. Eks. er udviklingsarbejdet jo gjort med Beoplay V-1.
Hvorfor ikke give den en tvilling i "traditionel" B&O indpakning og prissætte den som entry level?
De dyrere produkter er dog stadig nødvendige, for hvis alle får råd til B&Os produkter,
så mister B&O kernekunderne.

Samsung, LG osv. deres fladskærme har netop intet design, da det som du skriver bare er en glasplade mere eller
mindre, så der er det svært at skille sig ud af massen på det punkt .
Jeg er bare glad for B&O leverer et alternativ til de kedelige glasplader og dåselyden -
lækker lyd i en flot indpakning, kvalitet og samlet brugeroplevelse af en anden verden.
Forhåbentlig klarer de skærene og kommer på rette spor igen med hele forretningen.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2013 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

PP
Tror ikke, at der mangler noget lige nu på bagpladen som du peger pil på. Der kommer vel en opdatering med nogle indstiks moduler med bøsninger på. De små plast dimser skal så knækkes af og på det aflange ved siden af til venstre, er der et hul under, sikkert til en skrue, så stikket holdes fast. Kan det mon være sådan noget i den retning??

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 August 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Here we go again

Og de, der som Hermann åbenbart gør det baserer deres holdninger på hurtige konklusioner fra erhvervsjournalister, går galt i byen.
Der skal vist lidt nærlæsning til og lidt indsigt i, hvad der har været gang i Struer igennem de sidste par år, før man forstår at der
er gode chancer for en sund forretning og nogle gode produkter på trods af de såkaldte krisetider.

Så jeg kan da erklære mig rimeligt enig med Jan.

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
PP
Tror ikke, at der mangler noget lige nu på bagpladen som du peger pil på.
Der kommer vel en opdatering med nogle indstiks moduler med bøsninger på.
De små plast dimser skal så knækkes af og på det aflange ved siden af til venstre, er der et hul under,
sikkert til en skrue, så stikket holdes fast.
Kan det mon være sådan noget i den retning??

Det tror jeg nu nok Peter Pan er klar over.
Det vigtige er dog hvilke indstiksmoduler og stik til hvad?
Det er nok det, som interesserer Peter Pan!

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2013 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skriver i sit indlæg ovenfor bl.a:

Bang & Olufsen anbefaler du selv opdateret BeoSystem 4, med den nyeste software.
Læs vilkår og betingelser -
Tør du opdatere dit nye BeoSystem 4 efter at have læst Bang & Olufsens vilkår og betingelser.   
Det fremgår af teksten, den er genbrugt fra BeoVision 11.    
Hvis uhældet er ude, og software opdateringen ikke er afprøvet grundigt, ved jeg fra tidligere
B&O opdateringer, at der kan gå lang tid før evt. fejl bliver rettet.
I værste fald er din BeoSystem 4 ubrugelig i en periode, uden du kan få hjælp fra Bang & Olufsen

Uha, nu tør jeg da næsten ikke købe noget nyere B&O produkt mere

Men også kun næsten...
...for 'vilkår og betingelser' er gængs praksis i forbindelse med al softwareopdatering af moderne tekniske apparater.
Og det har været sådan med BL11 og V1 lige siden de kom - og forøvrigt også med BS5 altid.

Det hører vist til sjældenhederne, at en softwareopdatering bringer direkte fejl med sig - for det
meste drejer det sig om fejlretninger og nye funktioner.
Skulle der smutte en fejl med, er jeg overbevist om, at de i Struer vil forsøge at rette den hurtigst muligt.
Og jeg har da ikke hørt om, at et BV11 eller V1 skulle være blevet 'lagt ned' pga en opdatering.

Så vidt jeg husker, har Peter Pan da heller ikke haft nogle skrubler ved f.eks. at opdatere sin OPPO maskine

Javist, BeoSystem4 bygget på BV11 - eller rettere de to er bygget på samme 'new engine' - og det er vel godt det samme.
En nyopfindelse (der måske så skulle 'ligne' BSys3 ) havde kostet mange resourcer, og havde fordyret produktet væsentlig - uden nogen
nævneværdig gavn.

Har man et nyere BV, som man synes kører fint, kan man jo bare lade være med at opdatere det - og så i sit stille sind ærgre sig over,
at man ikke får glæde af de nye funktioner, der kommer til hen ad vejen.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2013 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Hej millemis. 

Alternativ: Man kontakter sit Beocenter og bestiller et teknikker besøg.
Han kommer og software opdaterer 1 eller 2 og i værste fald 3 gange,
før alt er ok. Pris ca. 1.500 Kr. Men nu er der fuld garanti på arbejdet.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med mit BeoVision 7, og denne service ordning.

Tryk

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

nu er der jo ikke så megen grund til at opdatere et BV7 MK3 mere.
Det har vist nået sin grænse - man kan ikke presse mere saft ud af den citron.
Så brug du hellere de 1500 kr til noget andet - f.eks til at upgradere til en 55" MK2

Fint nok at du tænker på teknikerne - de skal jo også leve.
Kommer der også en fra Apple/Microsoft/OPPO for at opdatere din iPad hhv din WindowsXP-computer og bluray-afspilleren?

Hilsen Millemissen

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 August 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Kigger lidt på en sådan  12-65 som i skirver om og tænker lidt på  plasma skærmen er det noget man skal holde sig fra eller er holbarheden på fuld højde med lcd

Hilsen JJD

Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2013 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej wr450

Plasmaskærm, ikke til mig. Det er bare min holdning.

Hej millemis

Jeg har på et tidspunkt oplevet mit tv gå i sort når det ikke skulle, grundet fejl i en software opdatering.
Så for mig er et fejlfrit tv det vigtigste. Software fejl på YouSee boksen/ Apple tv /Oppo Blu-Ray afspilleren
er til at leve med en måneds tid. Husk nu når du får taget dig sammen til at købe et V1 tv, er du på den, hvis
noget linende skulle op stå. Du har 0 garanti, også selv om der går en måned før en ny software opdatering
er klar. Nu skal Bang & Olufsen spare, så god service er slut når det sidste BeoVision 7 er solgt.
Kald mig bare gammeldags, men uden service sikkerhed, ikke flere BeoVision tv til mig. Så heller et køb
og smid væk tv. Jag skal jo også spare et eller andet sted.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2013 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

".... til at købe et V1 tv, er du på den, hvis noget linende skulle op stå. Du har 0 garanti, også selv om der går en måned før en ny software
opdatering
"
Så bruger jeg da bare mit BV8-40 i stedet 🆒😉 indtil det virker igen.

Ærligt talt - hvor mange gange har du hørt at dette er sket på et BV11/V1?

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2013 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

SW opdatering til rådighed for BV11 og V1: Version: 1.0.4.31549 Størrelse: 102.09 MB

1. BV11 Ingen adgang til CI + kort efter opdatering til SW 30552 (8878)
2. BV11/BPV1 Ingen stationer fundet på DVB-C efter SW opdatering til 30552 (8944/8960)
3. BV11 ComHem. Mister kontakten til PCMCIA-kort, og TV skal være tændt til standby (8339)
4. BV11/BPV1 Sort skærm når du ser kanal med HbbTV (8418)
5. BV11/BPV1 Brug af trådløst forsinkelse, hvis ændret fra trådløs til kablet setup (8909)
6. BV11/BPV1 Wi-Fi pakketab, mens signalstyrken er fremragende, og TV ikke reagerer (8247)
7. BV11/BPV1 SmartTV - 'LOADING ..' på skærmen under YouTube streaming (7659)
8. BV11/BPV1 Short lydløs, når du indtaster tekst-tv efter opdatering til 30552 (8942)
9. BV11/BPV1 fryser og genstarter, når der vises foto fra NAS (8480)
10. BV11/BPV1 Ingen tekst-tv, mens HbbTV kører (8897)

Hold da op, gad vide om BV11 når at bliver fejl rettet før afløseren kommer. For hvis ikke, sker det
nok aldrig. Men sådan er det vel med pioner modeller. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Sidste nye software hedder:
SW build 1.0.4.31765

Så der er nok en masse af ovenstående, der er rettet nu.
Fejl, som forøvrigt langt fra berør alle - og da vist heller ikke har gjordt tv'et ubrugeligt.

Og ja, du er gammeldags Peter 👴

Venlig hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Endnu en SW build 1.0.4.31765. Du kan nok se det er skruen uden ende.
Virkeligt synd at Bang & Olufsen bruger kunderne som forsøgs kaniner, ved
at sende V1 og BV. 11 ud i butikkerne før de er ordentligt testet. Spare spare.

Trist at B&O er på røven. Hvor langt tid tror du B&O kan trække kunderne
rundt i manesjen, før de opdager det.   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Mens Peter Pan græmmes som en gammel gnavpot, glæder Millemissen sig som et lille barn.

Bedøm selv, hvem fremtiden tilhører. 👴👎 - 👼👍

Hilsen MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2013 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Nåede du at redde et eksemplar af Bang & Olufsens katalog. Trykkeri arbejderne er formentligt fyret.
Nok derfor vi heller har set nye kataloger. Det kan også være det samme nu hvor B&O billeder er lige
så spraglet som i Ikea-kataloget. Ikea slår sig dog ikke op som et luksus brand, så de er tilgivet.

Måske den næste medieløsning bliver Ikea Uppleva, en komplet medieløsning med integreret kabling,
og med trådløs forbindelsen imellem TV-møbel og subwoofer. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Der kommer nyt katalog nu engang senere på efteråret.

Måske du kan få et hos din forhandler, selv du om du alligevel ikke vil købe noget!

Bare sig at du skal bruge det til at udfylde revnerne i dit nye Ikea-møbel

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum