| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det var da virkelig en god grund til ikke at købe B&O, for hvis der er et firma jeg under ingen omstændigheder vil have inden for døren må det være apple, der sælger underlødige produkter til dobbelt pris. Og de binder dig som kunde til at bruge deres regide standarter, og så vælger jeg naturligvis at jeg aldrig vil købe noget fra dem. De er faktisk flere længder værre end Microsoft.
Egentlig burde vi vel alle bruge Linux og open source over hele linjen, det er ihvertfald lidt sjovere, men jeg bruger nu MS software for det meste også på grund af job. |
|
|
Tja. har du investeret i MLGW og Android softwaren så "forsvinder" så hænger man lige som i saksen.
Til de nyere B&O produkter kan der også fåes Android apps. Bare ikke til MLGW og nu er det nok de færreste der vil gå ud og investere i en MLGW da masterlink jo er under kraftig udfasning.
Og jeg havde nu heller ikke den store lyst til at støtte det californiske selskab. Men nød lærer som sagt nøgen kvinde at spinde. Og stadig en iPad mini er væsentlig billigere end BEO 6 som bliver udfaset på denne konto i mit setup. Så set i forhold til BEO 6 er iPad et godt køb og den bibringer mere funktionalitet til hele systemet. Og det er i sidste ende det der tæller for mit vedkommende. Tilfører produktet mig noget eller ej. Og det gør iPad mini. Det tilfører en bedre oplevelse, mere funktionalitet og til en bedre pris end eks. BEO 6.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til de nyere B&O produkter kan der også fåes Android apps. Bare ikke til MLGW og nu er det nok de færreste der vil gå ud og investere i en MLGW da masterlink jo er under kraftig udfasning
hvad kommer i stedet for masterlink
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle nye produkter kører networklink  Se eksempelvis s. 354 og det nye system 4.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at kunne styre ex lys via ex IHC skal der vel stadig en mlgv for at få signaler over til IHC er det ikke korrekt
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må man sige ja til.
Så har du enheder der kører networklink så er det en networklink til masterlink converter og så en MLGW. Og så bliver det kompliceret.
Har du IHC Wireless i dag ?
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal til at renovere mit hus ret kraftig og i den forbindelse tænkte jeg på at få lavet så lys rundt omkring styres via ihc over min beo4 ipad og div trykknapper osv. får nok byttet mit tv ud med en 12-65  der til kommer der jo en beosystem 4, der er jo master link i så mon ikke det kunne lade sig gøre at kunne komme til at styre div ting, vil bare lige sætte mig ind i hvordan fungere, så man ikke bliver flået total for sine spare penge,
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke Masterlink i BeoSystem 4 - Der er NetworkLink
Så du SKAL ha en NetworkLink / Masterlink konverter og så en MLGW.
Ja skal iPad med er det nok en MLGW der er vejen frem.
Du bliver "flået" på det her  MLGW hænger i brugt udgave ikke på træerne og en listepris på 17.000 er barskt.
Og så en NL / ML konverter til 5.000
Du skal nok påregne at skulle bruge købt hjælp til opsætningen af MLGW op mod IHC - har set lidt på det i menuen på MLGW. Det ser lidt komplekst
ud, men har man tid nok kan man gøre det selv. Men er der krav om special firmware til IHC mm. Så er det lidt op ad bakke. Også at skaffe den
nødvendige viden / dokumentation så mange installationer er der heller ikke (IHC / MLGW).
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
har luret lidt på prisen på sådan en MLGW, det er mest lyset omkring tv jeg vil tænde samtig med tv,
Men man kan få sådan kontakt/sensor til indmuringdåser som man kan styre lyset med evt Beo 4 fra LK, som også kan slukke ved tryk på den, om resten af huset kan styres fra beo4 eller en ipad er sådan set hip som hap, Så kan jeg køre IHC for sig selv styre det via ipad med soft vare fra LK evt er det ok, det andet bliver jo hurtig 20-30 dask inden man kan styre sit lys over tv. og dem kan jeg godt finde noget andet at bruge til.
men uanset hvad kommer jeg nok til at skulle købe en NL/ML conveter  hvis bv 12-65 skal kunne styre evt radioen da den er sat til en BV10 via master link
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger 3 stk. B&O LC1 med dæmpbare diode pærer i stuen. Netop for at kunne styre lyset.
Jeg er også varm på IHC løsningen. Selv om jeg har MLGW er jeg lidt tilbageholdende da det alligevel løber hurtigt op. Derfor var dine indlæg
interessante. Hvad skal der mere til? For at få det til at spille.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart - hvis man vil have 'homeautomation-styring' er en MasterLinkGateWay nødvendig.
Denne giver jo netop integrationen mellem B&O's MasterLink og diverse tredjeparts-produkter til
styring af vinduer, lys, garagedøre osv.
Derfor vil der fremover - selvom B&O's produkter overgår til NetworkLink - være brug for en MLGW.
selve NL vil give mange nye muligheder på Audio/Video-området (vi har kun set starten), så der er behov
for et program til styringen.
Dette gøres bedst ved en app på en tablet.
Hvor mange, det så bruger en Android-tablet, ved jeg ikke.
Måske bibeholdes begge af 'politiske grunde'
Det har vist sig med tiden, at der ikke er mange, der bruger en Android-table til en MLGWt - derfor stoppede
uviklingen af denne for et stykke tid siden.
Principielt kunne B&O godt selv udvikle en tablet plus en app som en egen 'BeoRemote' - men det er der næppe sandsynlighed for.
Både fordi den ville blive dyrere end en iPad/Android-tablet, og fordi mange allerede har en tablet.
Og dog - måske det kunne kombineres med en smart styring, som både omfatter direkte touch-betjening og
interaktion med en Beo4, når den/tabletten er docket???
En dedikeret tablet til 'kun B&O-brug' ville være at foretrække.
Tiden vil vise, hvad de har i skuffen i Struer - det kunne måske samtidig være 'fremtidens audio-anlæg/multimedia-anlæg'.
Apropos at være afhængig af det ene eller det andet firma?
Er det da bedre at være 'i lommen på' Google/Samsung og co. end på Apple - eller på Microsoft??
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Jeg bruger 3 stk. B&O LC1 med dæmpbare diode pærer i stuen. Netop for at kunne styre lyset.
Jeg er også varm på IHC løsningen. Selv om jeg har MLGW er jeg lidt tilbageholdende da det alligevel løber hurtigt op. Derfor var dine indlæg
interessante. Hvad skal der mere til? For at få det til at spille.
/Dr. G |
|
|
De gode gamle LC1'ere 😊
Jeg har 8-9 stykker fordelt i huset.
De begynder desværre så småt at opgive ævret, og glødepærernes tid er jo også ved at være talte.
Tag et kig på Philip's Hue-system - det er rent LED-baseret og kan fint styres med en app.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
" Så er det spændende om B&O's nye produkter også lever op til de fine ord. - Et smugkig. "
Sporer jeg en vis mistillid dér?
Og linket er forøvrigt det samme, som jeg postede tidligere i dag (kl 10.43)
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor var dine indlæg interessante. Hvad skal der mere til? For at få det til at spille.
Det er lidt af det jeg savner ved b&o mere information hvad der skal til for at lave de ting, hvis man evt ser på de tusse gamle videor som findes fra B&O ser man jo bare en gamel mand som tåger rundt og trykker på en fjern betjening,
en mere video ting hvor man ser mere detaljeret hvad man egentlig kan, men så er det jo rart med en forum som dette hvor man kan få lidt info tak for det 
glæder mig til at se hvad de kommer op med den 29, kunne godt bruge en playmaker bare ikke i grim plast udgave som den der lige pt.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må jo skrive til LK og høre hvad der skal til. Så man får købt det rigtige.
Det er lidt svært at få den ønskede information i dette tilfælde. Men lige MLGW er ikke tiltænkt som GDS.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil må du da godt vende tilbage havd der skal bruges
Ang MLGV fungere den kun til 1 ipad eller kan man bruge flere ipad tænkte hvis flere i huset har en ipad og gerne vil styre lyden og hvad der skal spilles hvor henne
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har 2 iPads på den og et par iPhones koblet til den.
Lige nu har vi kun et rum på.
Men meningen er jeg skal ha koblet resten af rummene på. Så der kan kobles fler iOS devises på den.
Der er mulighed for flere brugere med differentieret adgang. Så svaret er ja.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det her er spændende. MLGW har fået networklink support.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo fint har tv i stue,køkken og soveværelset, og en beosound 5 så mon ikke en MLGV vil være et hit 
Hvis man skal ha afspillet sin gamle vhs video hedder det 6500 kr ca for en atlona hdmi swtich, hvis man vel og mærke ikke har 3 vhs afspiller og gerne vil ha dem til atå fremme eller flytter den rundt, til det tv man nu skal se inholdet på, det var bare lige en pris info, det var noget med at man køber selve switch'en samtidig får du nogle koder fra atlona som skal kodes ind i tv før det virker,
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er mit konfigureret lige pt. Se VMEM. Den bruges til min HDR2 så det kan skam betjenes.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Peter Pan skrev: "Så er det spændende om B&O's nye produkter også lever op til de fine ord. "
Sporer jeg en vis mistillid dér?
MM |
|
|
Jeg vælger at tolke B&O's tekst som en undskyldning for BL 14, som så kun er tænkt som toilet højttaler.
"ubesmittet lydkvalitet i dit hjem, med særlig fokus på stuen - hjertet af hjemmet, og det rum hvor vores kærlighed til god lyd er mest synlige og mest udforsket."
For nu tyder det på der virkeligt kommer en ny højttaler til stuen, der sparker røv. Jeg er da positiv og spændt, millemis . Troen har vi da lov at have til andet er bevist. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |