| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Oktober 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han vender nok tilbage...
...men så ser han jo ikke dit spørgsmål mere.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Oktober 2013 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Digital Signal Processing-teknologi (DSP)
Advanced Surround Sound modulet og Adaptive Sound Technology bruger den avancerede Digital Signal Processing-teknologi (DSP) til at forstørre lydens sweet spot og placere dig midt i oplevelsen, uanset hvor i rummet, du sidder.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1308307020
Måske du også skal søge flere oplysninger om DSP. Tror du ikke DSP findes i Surround Sound modulet ? Du fare bare i blækhuset og svare i øst og i vest. Der ligger tilsyneladende mere i det, så jeg foreslår at vi bore mere i emnet, måske også hos Intel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er dit oprindelige indlæg jo væk, så det er svært at referere til det.
Selvfølgelig er der DSP-teknologi i et (bare halvvejs) moderne BV - også i dit BV7-40 MK3.
At du selv nævner det, gør jo kun dit oprindelige indlæg mere absurt.
Hvordan vil du kunne høre en forskel på de to nævnte kilder (CD og FLAC fra NAS'en),
når de begge køres gennem samme DSP i dit tv?
Vores disput tog udgangspunkt i din ringeagt for de moderne højtalere, som B&O laver
f.eks BL14-sættet og BeoPlay A9 eller BeoSound 8.
Her spiller brugen af DSP'er netop en stor rolle for at kunne opnå den lyd,
de har/kan gengive - trods de få enheder og størrelsen.
Hvordan tror du iøvrigt de har fået den formidable lyd frem, som er i en BL5?
Læs noget om dette her.
Tag du bare på DSP-(ikke DSB-)studierejse - jeg har været undervejs længe.
Vil du undgå DSP-fnidder, bør du anskaffe sig en CD-X eller - endnu bedre - bruge din vinyl-spille,
og køre dens analoge udgang gennem en rør-forforstærker over i line-indgangen på et sæt Penta'er
med de oprindelige gamle forstærkere.
Men så er du næsten nostalgi/vintage - næsten klar til et museum.
Vær ikke så DSP-forskrækket - det kommer an på hvordan og til hvad en digital signal processor bruges.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Og det foregår som bekendt ikke inde i et BeoSystem3, men ude i højtalerne.
MM |
|
|
Og jeg mener at DSP må findes i Sound modulet. Resultatet ender selvfølgelig ude i højttalerne. Men millemis, jeg finder forhåbentligt selv ud af det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vær ikke så DSP-forskrækket" skrev millemis.
Denne tråd handler også om at sætte fokus på både forbedringer og evt. forringelser i de dyr Bang & Olufsen produkter. I nyere tid har millemis mest brugt dette forum til at prise B&O's produkter i høje toner, uden at tage kritisk stilling til noget af det, udover min fascination til B&O's klassisk produktlinie. Tilbage i tråden kunne du millemis stille særdeles kritiske spørgsmål til B&O's produkter, blandt andet til beobrian fra B&O. Hvad sker der for dig, for tiden.
Dr. G skrev:
Jeg er nu enig med Peter DSP er lidt snyd (Digital Signal Processor). Det kommer helt an på algoritmen mv.
Men noget "snyd" er det. Det er MP3 også
/Dr. G
EDIT: nu med billede..
Elektronik og algoritmer kan ikke kompensere for alt. |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
der sker såmænd ikke andet, end at jeg synes at B&O nu endeligt har fat i den lange ende.
Nu sker der endeligt noget interessant - efter flere års stilstand og hvilen på laurbærrene.
Hvorfor skulle man da ikke være positiv omkring dette?
Det er forøvrigt ikke så længe siden, at jeg brokkede mig over at B&O i en version 2-udgave af Playmakeren,
har droppet support for FLAC-filer
Så jeg kan godt skrue bissen på, hvis det er nødvendigt.
Og det har jeg da tænkt mig at blive ved med.
Bl.a. fatter jeg ikke, at de har udeladt support for 'AV'-funktionen ved de nyere videorodukter.
At de ikke laver mediaplayeren i BSys4-produkterne så de kan bruges som 'DLNA-renderer' - dvs at
man kunne sende lyden direkte fra en 'DLNA-client' (f.eks indbygget i BeoRemote-app'en), men skal
ind i menuerne for at vælge musikken/vidoerne,- er mig en gåde, og en torn i øjet.
At de på deres nye 'Immaculate Wireless Sound'-system limiterer lydoverførselen til 24/48-kvalitet -
når nu WISA-specifikationerne giver mulighed for lydverførsel i helt op til 24/96-kvalitet - fatter jeg heller ikke.
Er dette virkelig nødvendigt?
Men dette ændrer ikke noget ved, at jeg overordnet er begejstret for den udvikling, der er i gang.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nye toner fra Peter Play.Hvad går der af dette forum ???
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er der nogen som ved, eller er det diskuteret før, om Beolab5 har fordel ved medfølgende eller specielle strømkabler?
Hvorfor jeg spørger, er fordi jeg har flyttet mine Beolab5 og vil lave nogle nye strømkabler i perfekt længde, ud af nogle
almindelige apparatstik-kabler - forlænge dem med presmuffer og krymp
Og vides det om Beolab5 er bedst med eller uden jord?
Hilsen
SYSBMP
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det anbefales at jorde Beolab 5 !!
PG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP
B&O har brugt resurser på at forbygge udefra kommende støj problememer. I deres 230Volt net stik er indbygget et netstøjfilter som standard, i form af ferritkerne spoler. Støjen kan jo både stråle ind via antenne kabler og lysnet kabler. Det kan være elektriske støj indpulser fra lysstofrør, halogen trafoer, køleskab, microbølgeovne, eller lynnedslag, osv.
På mit BV 7 er dette stik monteret. Så vær opmærksom på det, før du evt. kassere gl. B&O stik. - Se billede her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der igen nyt legetøj :-)
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Rasslyn Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Def. DSP
Digital signalbehandling (DSP, Digital Signal Processing) er studiet af signaler i en digital repræsentation og signalbehandlingsmetoder af denne.
DSP og analog signalbehandling er delmængder af signalbehandling. Den har disse store underemner: audio signalbehandling og digital
billedbehandling.
I digital signalbehandling studeres de digitale signaler almindeligvis i en af disse funktionsrum: tidsfunktionsrum (en-dimensionelle signaler), rumlige
funktionsrum (multidimensionelle signaler), frekvensfunktionsrummet, autokorrelationfunktionsrummet og waveletfunktionsrummet. Man vælger et
funktionsrum på baggrund af et velbegrundet gæt, som bedst kan repræsentere signalets essentielle karaktertræk.
Et måleinstrument kan give en følge af diskretiseringsværdier i tidsfunktionsrummet eller et rumligt funktionsrum.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
| Det anbefales at jorde Beolab 5 !!PG |
|
|
Og hvordan ville du så gøre det??
De nye BL5 har et 8tals (c7) netbrøn og de ældre med c14 netbrøn var uden jordpind.
Så hvor får du det fra?
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Så kom der igen nyt legetøj :-)
/Dr. G |
|
|
Tillykke med dit nye legetøj. Jeg har ikke det store kendskab til MLGW, men jeg vil mene at du for mere glæde af controlleren end af MLGW.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal kobles sammen MLGW + IHC controlleren.
Det er hele pointen
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasslyn skrev:
Def. DSP
Digital signalbehandling (DSP, Digital Signal Processing) er studiet af signaler i en digital repræsentation og signalbehandlingsmetoder af denne.
DSP og analog signalbehandling er delmængder af signalbehandling. Den har disse store underemner: audio signalbehandling og digital
billedbehandling.
I digital signalbehandling studeres de digitale signaler almindeligvis i en af disse funktionsrum: tidsfunktionsrum (en-dimensionelle signaler), rumlige
funktionsrum (multidimensionelle signaler), frekvensfunktionsrummet, autokorrelationfunktionsrummet og waveletfunktionsrummet. Man vælger et
funktionsrum på baggrund af et velbegrundet gæt, som bedst kan repræsentere signalets essentielle karaktertræk.
Et måleinstrument kan give en følge af diskretiseringsværdier i tidsfunktionsrummet eller et rumligt funktionsrum. |
|
|
Øhm - fint nok. Du må da gerne angive kilde, når du citerer
Vi snakker egentlig kun om DSP i forbindelse med 'audio signalbehandling' her.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
De skal kobles sammen MLGW + IHC controlleren.
Det er hele pointen
/Dr. G |
|
|
Ja det er jeg udmærket klar over, og er bare lidt nysgerrig. MLGW har været mine overvejelser flere gange, men jeg syntes bare som andre, at prisen er noget i overkanten. Hvad er det lige du for ud af den ud over at du kan styre dit tv med et Ipad eller lign. Med controlleren styrer du lys og tredje parts produkter fint med beo4. Men ved du om du for flere ud/indgange ind de 16 som controlleren giver pr. LK. ir. Og var der sammen med MLGW den software som skal bruges og indlægges i IHC controlleren i stedet for den som ligger i som standart
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
gysse2004 skrev:
| Det anbefales at jorde Beolab 5 !!PG |
|
|
Og hvordan ville du så gøre det??
De nye BL5 har et 8tals (c7) netbrøn og de ældre med c14 netbrøn var uden jordpind.
Så hvor får du det fra?  |
|
|
Hej Pac-Man De 230 Volt ledninger der fulgte med mine BL5'ere har jord indgang ! så jeg har jordet dem, dette er også forhandlerens anbefaling. Jeg kan jo ikke vide hvordan det er skruet sammen inde i højttaleren, men går da ud fra at den er jordet inde i  PG
|
| Til top |
|
| |