Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man MasterLink i huset, skal man absolut beholde det.
Det er først, når man skifter sit tv ud til et nyere BV, der er NL-baseret, at man skal til at tænke nyt.
B&O lavede NL/ML-converteren, så man på den måde kunne få sine audio-kilder ud gennem tv'et højtalere som før.
Som noget nyt kan man tilslutte f.eks en Playmaker direkte til konverteren, og få lyd, der streames til denne, ud på både
ML- og NL-produkterne.
Den anden vej - fra kilder sat til tv'et - til MasterLink-produkterne vil det dog i nogle tilfælde være problemer.
Problemer, som ikke skyldes den nye NL-infrastruktur, men restriktioner fra rettighedindehaverne.
At man f.eks fra en harddiskoptager i et BV11 ikke kan overføre video til et Linkrum er ærgerligt
Rent teknisk ville det ikke være noget problem, men da alle vil tjene på deres medieindhold, er der
overalt restriktioner.
Måske kan man lave kontrakter med enkelte udbydere, men at der ikke er et fælles aftalegrundlag,
gør det svært - for et lille firma aom B&O - at 'få hul på bylden'.
Man kan så håbe, at dette med tiden ændrer sig - til fordel for forbrugerne.
Jeg selv ville ikke gerne undvære min MasterLink.
'Video-linken' (via antennesignalet) har jeg for længst skrottet - det gav et for dårligt billede efter nutidens krav.
Jeg er sikker på, at vi her på forummet i den kommende tid vil se eksempler på, hvordan man kan
få mest ud af et kombineret ML-og NL-setup.
Det har tidligere ikke skortet på opfindsomhed hos forummets brugere, så hvorfor skulle det være
anderledes fremover.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup skrev:
Jeg har erfaring med WD Live TV, det er jo den mest simple afspiller og har endnu ikke fundet et format den ikke æder... dog er den
langt fra den bedste Netflix afspiller.... |
|
|
Tak for info. Kan du uddybe det? p.t. benytter vi en minipc til at se netflix og ja det er nemt i forhold til om man vil på den danske eller usa'nske, men bøvlet i forhold til at have en pc kørende.
Desværre gider de jo ikke i Struer at indbygge det i BV11 og deres mkv support er jeg ikke kommet længere med, så man er jo tvunget til at have en ekstra boks tilsluttet.
|
Til top |
|
|
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haden
Apple TV eller Oppo BDP 103 er de bedste netflix afspillere jeg har prøvet, de er hurtige og fungere perfekt. WD live tv er langsom
mht netflix, dog afvikler den alle formater du putter i den... og den understøtter også undertekster osv.
Jeg har PT en MacMini kørerne med mediacenter software og puc kode så jeg bruger beo 4 til at styrer den med... det fungere rigtig
godt... Hvis du nogensinde kommer forbi københavn vil jeg meget gerne give dig en demo....
mht mkv og bv11 syntes jeg at kunne huske at jeg så menu muligheden "undertekster" når man klikker på menu under afspilning
fra en USB disk....
vh Vejrup
|
Til top |
|
|
haden Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Vejrup. takker for tilbudet, kan være jeg vender tilbage. Jeg har dog en forbi for æbler, men det er en anden historie  .
Ang mkv og bv11, så ja, nogle filer virker med undertekster, andre gør ikke. B&O har erkendt at de ikke overholder mkv "standarden" som matroska har sat. BV11 kan ikke afspille alle deres testfiler, men B&O påstår det er en "designbeslutning" min bare... Jeg har så siden i sommers bedt dem om at give mig info om hvordan mkv filer skal pakkes så de er B&O kompatible, men de bliver ved med at undskylde og siger de vender tilbage i løbet af ugen, hvilket som sagt har stået på i et par måneder. Som tidligere nævnt er der ingen problemer med de samme filer på min Tvix eller med vlcplayer.
|
Til top |
|
|
Halo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Først tak for et super spændende forum.
Jeg håber nogen vil hjælpe med nogle kommentarer.
Mit setup er i dag 1 stk. beovision 10-46(fra 2010), 2 stk. beolab 8000 (fra 2001), 1 stk. beolab 11(fra 2011) og 1 stk. Beosound 3000 (fra 2001)
Jeg vil gerne have baghøjtalere og derfor tænker jeg på at købe 2 stk. beolab 3.
Alternativ kunne være at sælge Beolab 8000 og Beolab 11 og købe et sæt Beolab 14
Gode råd og input modtages, også hvis nogen har andre løsninger.
|
Til top |
|
|
Vejrup Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@haden - Æblefobi ;-)  ja så er det nok ikke mit hjem du skal besøge........ Jeg har en ven som har BV10 og ham har jeg
anbefalet WD Live TV, han fik det sat op i går sammen med hans NAS og han er yderst tilfreds... som han selv sagde.... "jamen alt
virker jo bare..." jeg bruger det i soveværelset og der bruger jeg også netflix og det er til at leve med.... uden man bliver irriteret.
Mht svar fra B&O har jeg en sag som også er flere måneder gammel, de svarer heller ikke mig.... Nu har jeg været nede i butikken
som har sendt et "ticket" til struer og så håber jeg de vil svarer dem... (syntes det er utrolig dårlig service) Jeg har af flere
omgange overvejet at sælge mit BV11 og så købe en forstærker og et slamslung tv af en art....
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NETFLIX - hvis man har både en AppleTV-box og en OPPO103-spille bør man bruge OPPO'en til Netflix.
Den indbyggede videoscaler giver et langt bedre resultat.
Læs om denne multimaskine
her
Mon ikke den skulle kunne klare de fleste mkv-opgaver også.
Iøvrigt er mkv ikke standardiseret.
De skriver selv mht til specifikationer:
"Status of this document This document is not the real format specification. It's a simple draft to work.
But since it's quite complete it is used as a reference for the development"
Netop dette gør det svært for B&O at reagere på/understøtte alle muligheder.
Mkv-filer er nok ikke lige det som er det allermest-vigtige for størstedelen af B&O's kunder.
Vil man være sikker på 'korrekt' mkv-understøttelse, bør man nok bruge en PC eller - som Vejrup - en MacMini.
Her kan man jo vælge den bedst egnede player og opdatere, når der er nyt.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
haden Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Vejrup. Jeg mistænker lidt deres supportsystem for ikke at virke ordentlig med tilbagemeldinger. Det jeg har gjort et par gange er at oprette en ny sag hvor jeg spørger om status på den gamle sag. Så får jeg en sang fra de varme lande retur om at det kan de ikke forstå og jeg vil høre fra dem snarest. og sådan går der tid med det.... Jeg har et gammelt Prosonic TV, men der skulle jeg sidste måned spørge deres support om noget. Jeg sendte spørgsmålet søndag, mandag kl 10 havde jeg et svar om at de ikke havde den pågældende model, men jeg fik kontaktoplysninger på dem der havde supporten. Tirsdag eftermiddag var sagen lukket og jeg havde fået svar og super service. Det kunne de lære noget af i Struer.
Jeg må nok bare købe en WDTV og se hvad den kan. det lyder til at det er en mulighed. Skal dog lige se om man kan skifte region på den, uden at skulle skifte DNS server
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Halo,
med dit nuværende setup ville jeg ikke skænke et BL14-sæt ret mange tanker!
Hvis pengene er til det, så køb et par BL3.
Et sæt BL6000 ville også klare sagen.
N.B. I morgen bliver de nye trådløse højtalere præcenteret.
Et sådant sæt ville egne sig fint til baghøjtalere, da PL-kabeltrækket bortfalder.
Prisen er stadig ukendt.
Hilsen MM
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup skrev:
"Jeg har af flere omgange overvejet at sælge mit BV11 og så købe en forstærker og et slamslung tv af en art.... "
Tomme trusler
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
haden Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@netMisseFlixen
Jeg er klar over at mkv ikke er en standard. Derfor var det i "" Men derfor undrer det mig aligevel at noget så simpelt som undertekster ikke virker ordentligt, da det tilsyneladende kan implementeres af andre producenter uden problemer. Men de må kunne sige hvad der er for et format de vil have dem lagt i for at det virker. Så kan jeg godt leve med at skulle tilpasse mig B&O, selvom det havde bedre at det bare virkede
BV11's (og andre producenters) mediabrowser og smarttv er jo desværre tit så ringe implementeret at det ikke er noget alternativt til de eksterne 3.parts bokse, så er gevinsten ved at det er implementeret jo svær at få øje på, da det ender i noget halvfærdigt som de færreste bruger.
|
Til top |
|
|
Vejrup Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@millemis - det er skam ikke nogen trussel på nogen måde.... jeg er bare træt af at blive (dårligt) behandlet... Det vigtigste når
man køber high end produkter er at man bliver taget godt imod både før og efter salget... F.eks var denne behandling aldrig gået
ved køb af eksklusivt ur hos Klarlund, eller hos Hästens senge bare for at tage et par eksempler.....
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok - Vejrup.
Mig generer det også! at de ikke reagerer lynhurtigt på mine forespørgsler.
Men jeg ved, at de er ret få i Struer til det job - derfor er min tålmodighed måske lidt større.
Hvad der dog irriterer mig mere er, at de i forretningerne ofte ikke ved ret meget, om det de sælger...
....på trods af at der er masser af information tilgængelig for dem.
Og så vil jeg også hellere have, at de siger det rent ud, hvis de ikke er klar over tingene - i stedet for at snakke udenom.
Men...på den anden side er de, vi træffer i butikkerne, for det meste blot sælgere - ikke teknikere (der er undtagelser),
og ikke 'gearede' til de mere 'nørdede spørgsmål'.
Men, hvis du mener at du vil blive mere lykkelig med en Samsung-sjingsjangsjask og en eller anden forstærker,
så er det vel sagen
Hilsen B&O-bissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der massere af billeder, detaljer og priser for de nye højtalere. Fra www.recordere.dk.
beolab 17 her
beolab 18 her
beolab 19 her
Beolab transmitter 1 og
Beolab receiver her
Det ser spændende ud - selvom det nu ikke er alle design detaljer, som jeg er lige vild med (det kan være det hjælper på
det, når f.eks. beolab 17 får en stoffront?)
Spændt på at høre hvordan de præsterer. Det virker som om de alle er blevet
godt og grundigt opdateret teknologisk og for 17'eren og 18'erens vedkommende også er blevet kraftigere...
Mvh
Nesta
|
Til top |
|
|
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan et sæt Beolab 18 ser nu fine ud sådan et sæt kunne jeg nu godt tænke mig
|
Til top |
|
|
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Fint nok - Vejrup.
Mig generer det også! at de ikke reagerer lynhurtigt på mine forespørgsler. Men jeg ved, at de er ret få i Struer til det job - derfor er min tålmodighed måske lidt større.
Hvad der dog irriterer mig mere er, at de i forretningerne ofte ikke ved ret meget, om det de sælger... ....på trods af at der er masser af information tilgængelig for dem. Og så vil jeg også hellere have, at de siger det rent ud, hvis de ikke er klar over tingene - i stedet for at snakke udenom. Men...på den anden side er de, vi træffer i butikkerne, for det meste blot sælgere - ikke teknikere (der er undtagelser), og ikke 'gearede' til de mere 'nørdede spørgsmål'.
Men, hvis du mener at du vil blive mere lykkelig med en Samsung-sjingsjangsjask og en eller anden forstærker, så er det vel sagen
Hilsen B&O-bissen |
|
|
Jeg synes tit der mangler info i selv brugs manualer, fra tid til anden støder jeg på funktioner som ikke er beskrevet i manualer, et lille eks læste her på hifi4all at alle tv i et masterlink opsæt kan slukkes ved at holde slukknap på beo4 i nogle sec. det er måske logi for nogen men ikke alle, har da trolig i længere tid gået rundt og slukket for dem 1 efter 1 nu mest hvis de har kørt med radio tændt. ved ikke om der findes et manual for masterlink men sådan nogle små fif vil da i min verden gør B&O mere federe at bruge end andres av/tv produkter
|
Til top |
|
|
Rasslyn Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjek lige recordere.dk - billeder af de nye modeller er frigivet
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=9935&zoneid=5
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=9940&zoneid=5
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=9934&zoneid=5
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=9943&zoneid=5
Hvad synes I - Beolab 17 bliver det i hvert fald ikke?
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkeligt nok - at derallerede har været en præcentation.
I følge B&O's hjemmeside skulle det først være i morgen kl.9.
Jeg synes det er guf - for nogle nok svært at vænne sig til, at B&O anno 2013 er anderledes/ser
anderledes ud end for ti år siden.
Og WISA-teknologien er et kæmpefremskridt, som mange vil få glæde af.
MM
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wr450,
her et uddrag fra brugervejledningen til 'Active Link'-boksen - et typisk MasterLink-produkt:
"Hvis De holder Stand-by knappen trykket ned i to sekunder, slukker De både Link- og hovedsystemet samtidigt."
Forøvrigt en feature, som B&O' MasterLink-system har haft lige fra starten.
Men rigtige mænd læser da ikke brugervejledninger
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|