| Forfatter |
|
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nirosan skrev:
| Er der nogen der ved hvordan man opdatere NL/ML converteren. Den skriver mislykket i V1 efter den har prøvet at oprette forbindelse. Der er dog forbindelse på den ene eller anden måde, da jeg ved V1 kan slukke for hovedrummet hvor jeg har BV10. |
|
|
prøv lige at tage stømmen fra både tv og NL/ML det gjore jeg det hjalp på min som om de lige skal restartes for at kan finde hinaden
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har jeg først set det nu. AirPlay direkte til beoplay V1
Har ellers altid brugt mit ATV
Håber billedet vender korrekt som på min ipad
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP. Jeg forstår ikke helt din modstand og dit rationale ift. ABL.
Hvis jeg forstår dig ret, så mener du, at tilstedeværelsen af ABL i en B&O højtaler er et tegn på, at der er benyttet underlødige komponenter i
højtaleren, og pga. disse dårlige komponenter har højtaleren så brug for beskyttelse. Her mener jeg, at du laver en grov overfortolkning.
Billig komponenter og kompromiser i designet er ikke umiddelbart noget jeg forbinder med eks. Bl7.x serien (nok verdens bedste tv højtaler) eller bl9,
som også får en fremragende anmeldelse her på siden, hvor det netop blev understreget, at man ikke havde sparet på noget. Og ifølge Geoff Martin
indeholder de altså ABL. Tror man skal finde årsagen til, at bl5 ikke har ABL indbygget, skal findes i den efterhånden noget fremskredent alder? Jeg vil
godt vædde en kasse kolde bajere på, at ABL også er at finde i afløseren til bl5, og det er ikke et tegn på en dårligere højtaler...
Mvh
Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta
Indret dig bare på at intet fra B&O har den kvalitet som tidligere. Og her er det ikke design jeg tænker på, men et spørgsmål om B&O's overlevelse. At det så bliver pakket godt ind i ord, har jeg været tals mand for siden div. journalister fandt det nemmer bare at gengive hvad de kunne finde på dette link.
Dette betyder bestemt ikke en modstand mod B&O, men at jeg mener en tråd som denne også skal borer lidt, for at finde sandheden mellem, hvad der er realitet og hvad der kun er flotte ord. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, Peter - slå dig bare i tøjret....
...og forsvar dit elskede BeoVox Penta/Ice'Jazz'Power setup.
Ingen tvivl om, at B&O kunne lave en vellydende højtaler ud af en Penta i dag vha lidt DSP-teknologi -
i stedet for gamle statiske delefiltre - og en masse IcePower-forstærkere til hver enkelt enhed.
Så ville du også kunne undvære din subwoofer, der jo skal til for at den kan spille ordentlig.
Men den ville komme til at koste en halv formue - og kun meget få ville have lyst at have den stående
i deres stue nu om dage.
Den eneste grund til, at der ikke er brug for ABL i en BL5, er netop at den har de store basenheder
og tilsvarende kraftige forstærkere indbygget. Det er simpelthen ikke brug for at 'skrue ned for' bassen.
Folk skruer nok selv ned for lydstyrken, inden det på nogen måde nærmer sig faregrænsen.
At tro, at B&O ville kunne leve - og kunne have levet - af en højtaler som BeoVox Penta peppet op af en enkelt tilfældig
IcePower-forstærker, er temmeligt naivt.
Uden ABL og anden brug af DSP - i stedet for gammeldags delefiltre - ville vi ikke have haft BeoLab-højtalere
i dag incl din egen BL7-4, som du jo iøvrigt aldrig undlader at rose.
Dette har intet med mindreværdige eller billige komponenter og dårlig kvalitet at gøre.
Det er udnyttelse af den viden, som netop B&O har oparbejdet gennem to årtier - så vi kan få forskellige højtalere,
der hver især kan passe ind i et moderne boligmiljø. Og ofte er til forskellig brug - i et køkken, BL3500 som eksempel,
eller en stue BL800x i front og BL600x bagved som eksempel.
Vi kan da ikke alle sammen have mandshøje blomster-søjler stående overalt i huset, vel?
Så læs nu en gang til, hvad Geoff skriver - og følg med på hans blog, hvis han (som lovet)
udbyber det tema lidt mere.
Venlig hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen skrev:
Hvorfor har jeg først set det nu. AirPlay direkte til beoplay V1
Har ellers altid brugt mit ATV
Håber billedet vender korrekt som på min ipad  |
|
|
Det kunne jeg da godt have fortalt dig.
Det bruger jeg (meget) ofte selv.
Har f.eks lige set 'Filmkompaniet' fra DR K - fordi det blev sendt samtidigt
med 'Bondrøven' på DR 1.
Bemærk, at du også kan pause/starte det afspillede med BEO4 - selvom din iPad er lagt væk.
N.B. det er da noget nemmere at navigere på f.eks Youtube på iPad'en, og så bare AirPlay'e det til V1/ATV.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skriver
"Det er udnyttelse af den viden, som netop B&O har oparbejdet". JA som de nu udnytter til sidste dråbe, for at skabe overskud, samt så god lyd som muligt, under de givne forudsætninger.
millemis, hvis du selv troede på dit vrøvl om gammeldags delefiltre, havde du nok ikke så travlt med at skrive til Geoff Martin, for selv at forstå hvad der sker for B&O lige nu. Se millemis link på side 390.
millemis - Jeg skriver:
"Hvor er jeg glad for mine BeoVox Penta, og de 2 x 500 Watt ICEpower moduler, samt den gode gamle Svenske Audio Pro ACE-Bass B1.20 Subwoofer. Her er det mine ører, og naboerne der sætter grænsen for lydstyrke og bas, ikke et ABL beskyttels kredsløbet."
Der er ingen som helst grund til at B&O skulle ændre på disse højttaler, eller til din påstand om de ikke kunne slæges idag, for det er da helt ligemeget. Begejstringen over dette setup, er min uanset hvad du og andre mener, fordi det setup spiller super godt sammen, og jeg har kunne betale det...  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, hvad der står i den tråd, vel!
Jeg tænkte, at Geoff måske kunne 'skære det lidt mere ud i pap', end jeg kan - så selv du forstår, hvad de har lavet i Struer
mht lyd/højtalere gennem de sidste par årtier.
Men du lader til at ville blive i din tro på, at højtalerteknologi ikke kan udvikles videre end til det punkt, hvor Penta'en blev skabt.
Fint nok måske for dig derhjemme - men sandelig ikke fint for alle os andre som ønsker forskellige højtalere/højtalerdesign
til forskellig brug, forskellige steder i vores omgivelser.
Du ville vel heller ikke stille to Penta/Jaz op ude i køkkenet, vel.
Så vidt jeg husker, er du yderst tilfreds med det sæt højtalere, du har hængende - lige bortset fra at du ikke har
fået lært dem AirPlay endnu
Dine 2x500 Watt er jeg i øvrigt ikke benovet over.
Der er 16 enheder, der skal deles om dem - hvilket giver godt og vel 60 Watt til hver enhed.
Sådan cirka det halve af, hvad en BL14-satelit har at rutte med.
Så de 2x500 Watt er noget dårligt udnyttet - specielt, når "naboerne sætter grænsen for lydstyrke og (iøvrigt non-B&O) bas".
Forskellen i vores opfattelser er nok, at du udelukkende tænker på dit eget lille setup - jeg tænker på, hvordan
et firma som B&O kan og bør agere, når de skal lave kvalitets-højtalere til nutidens kunder.
Kan de ikke det, måtte de sikkert lukke biksen - men det er måske det du ønsker?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis her dit nye setup du skulle jo gerne komme videre IK'.
Kom til lommerne, og hjælp Bang & Olufsen NU!"

Så længe din lyd reference er BeoLab 5000 vil alle nye B&O højttaler uanset hvad, lyde fantastisk i dine ører.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update: Så er min BV12 opdateret, med nye relæer, AMC og blæsere !- kæmpe forskel i støjniveau fra de gamle blæsere. Og nu slukker skærmen helt, når man vælger en audio kilde. Meget tilfreds..  PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse,
P.S. Hvornår er der fremvisning?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det setup ville jeg bestemt ikke sige nej tak til - lige bortset fra BS5'eren, som jeg ikke rigtigt kan bruge til noget.
Men vi er jo nogen, der må beholde vores 'gamle ragelse' lidt endnu - ikke fordi vi mener, at det er verdens bedste setup....
.....men fordi pengene jo først skal tjenes.
Og fordi der er flere rum/udstyr, der trænger til en 'modernisering'.
Ingen hjælp at hente fra onkel Nordea.
Og forresten - tillykke med dine nye baghøjtalere
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM, du siger bare til. Jeg må sige at det spiller MAX nu, skærmen slukker ( efter ca. 30 sekunder) ligesom BV4. Jeg tænker at BV12NG fra nu af kommer med denne modifikation. Og som jeg siger, de nye blæsere er tyst som graven. Viser at de trods alt tager kunderne seriøst. HAPPY GYSSE
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid ment, at de "tager kunderne seriøst".
Det er bare et spørgsmål om resourcer og prioritering, hvornår ens ønske/spørgsmål bliver behandlet.
De sidder jo alle sammen selv og ser/lytter til B&O-grej, så de vil helt sikkert gerne at tingene fungerer optimalt.
Fint, jeg siger til, når jeg er på de kanter - men det sker ikke så tit (desværre).
Hvike film, som har et 7.1 lydspor, har du egentlig?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej MM, du siger bare til. Jeg må sige at det spiller MAX nu, skærmen slukker ( efter ca. 30 sekunder) ligesom BV4. Jeg tænker at BV12NG fra nu af kommer med denne modifikation. Og som jeg siger, de nye blæsere er tyst som graven. Viser at de trods alt tager kunderne seriøst.
HAPPY GYSSE 
|
|
|
BV12NG må være med nye blæser synes ikke jeg har hørt noget til nogen blæser, måske min tinitus spiller mig et puds 
men det lyder godt at du er blevet tilfreds
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM, jeg har kun 5.1 (2xBL5 front) (2XBL8002 rear) og BL2, kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til flere højttalere. Kunne godt tænke mig at høre Vejrups 9.2. Hvis det ikke er vildt nok, har jeg hørt at den nye film "Gravity" er optaget i 64 spor. Det er nok ikke lige til hjemmebrug, hvis der da er nogle biografer der kan klare det.  PG PS: Vejrup- gerne billeder af dit setup
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse,
ups - det var jo Vejrup med 9.1-setup'et, jeg ville spørge om det.
Sorry!
P.S. der må godt grines, Peter
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gysse, arbejder på højttryk for at få det færdigt, desværre har jeg ikke tid i weekenden til at lave det færdigt pga arbejde....
Men jeg kan sige at 9.2 fungere fantastisk.... der er godt knald på.... nu skal jeg bare igang med at kalibrere når jeg er færdig med
opsætningen da det skal være lidt mere kontrolleret end det var da jeg kørte testen.... ;-)
Anbefaling af 7.1 film, som jeg testede med var:
Oblivion
IronMan 3
Black Hawk Down
Man of Steel
The Hobbit
testede også Expendables 2 i special edition fra UK som er en 7.1 / 11.1 lydspor.... Det var meget sjovt, dog er lyden ikke særlig
godt mixet... ;-(
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gravity er optaget, så det kan gengives i Dolby Atmos.
64 højtalere får vi nok aldrig at se i en hjemmebiograf, men mindre kan også gøre det.
Det er to biografer i Danmark med et Atmos-anlæg:
Imperial (tror jeg nok) i København, og Struer Biograf.
------------
Prøv og forstil jer Peter Pan's Dolby Atmos-udgave: 64 Penta Vox med 18.000 Watt IcePower
Hvad mon naboerne siger til det?
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej gysse,
ups - det var jo Vejrup med 9.1-setup'et, jeg ville spørge om det.
Sorry!
P.S. der må godt grines, Peter
MM |
|
|
Ikke helt korrekt.... Det var et 9.2 system jeg prøvede at bygge op... ;-)
|
| Til top |
|
| |