| Forfatter |
|
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringsted bio 12345 har også atmos
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, 9.1+1
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det nok nemmest for mig med en tur til Struer.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis, du kunne jo starte her - 

Dolby Atmos - Alt, hvad du har brug for at vide er at det nye lydsystem Dolby Atmos, allerede har vakt begejstring hos biograf gæsterne. Men hvad er Dolby Atmos, hvordan fungerer det, og hvorfor ER det så fedt? Lær meget mere om systemet, der er kaldt det mest revolutionerende siden Surround Sound. - Klik hér.
Se også YouTube video - Her. og - Her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvor skulle jeg så gøre af resten af højtalerne?
Eller mener du at man allerede har de 16 første, når man har to Penta'er?
Hmmm Millemissen
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Hvorfor kan jeg ikke få mit beosound 5 til at afspille komplet album på spotify.?
Nogen der kan beskrive hvordan man gør ?
Hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu millemis. Stille og roligt dukker de op fra den dybe kælder. Nu er jeg ved at overbevise fruen om at vi også skal have nogle Penta hængt op i loftet. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen skrev:
Hvorfor har jeg først set det nu. AirPlay direkte til beoplay V1
Har ellers altid brugt mit ATV |
|
|
Sådan skrev gl olsen på forrige side.
Jeg svarede, at det da ikke var noget særligt!
Nu viser det sig, at det faktisk er noget særligt.
Vi har sidenhen pm'et lidt om emnet, og faktisk har det ikke noget med AirPlay at gøre.
For et stykke tid siden lancerede Youtube funktionen 'Send to TV' - først fra app'en i Android, sidenhen også fra iOS-app'en.
Det er - kort sagt - et forsøg på, at gøre Apple kunststykket (AirPlay) efter, blot kan det kun lade sig gøre med Youtube-indhold.
Teknisk set bruges DLNA-funktionaliteten, og forudsætningen er således en DLNA-kompatibel enhed (f.eks. et smart-tv) som modtager.
For kort tid siden blev V1/BV11/BV12/BSys4 opdateret.
Pludselig var Spotify i kildelisten - hvilket hurtigt blev opdaget.
At Youtube nu også figurer som kilde dér, var der ingen der bed mærke i.
Indtil gl olsen skrev sit indlæg (med billedet).
Så gik det op for mig, at B&O's nye tv nu er 'Send to TV' kompatibelt.
Da jeg jo (endnu ikke) har et af de nye tv, måtte gl olsen og jeg via pm finde ud af, hvordan det så virker.
Første forudsætning er (selvfølgelig) at både tv'et og iPad'en (eller Android tablet'en) er på samme netværk.
Tv'et må desuden ikke være i 'spare mode', da Youtube-app'en så ikke kan 'vække' tv'et!
Det er nemlig det, der er det smarte!!!
Man kan starte med blot at trykke på det lille 'TV-symbol' i app'en og har så - vupti - videoen kørende på sit tv.
Hvis det vel at bemærke altså virkede
gl olsen måtte desværre fastslå, at der (hos ham) meget vel kom lyd, men billedet ville ikke rigtigt komme med.
Hvis Youtube blev startet manuelt ved tryk på 'Youtube'-list-knappen (eller som hos olsen på 'V-MEM') - eller
hvis tv'et var tændt allerede - virkede det perfekt.
Er der andre, der har opdaget denne nye egenskab ved deres BV11/...., har prøvet det og også har fået det til at virke?
Lad os få lidt testresultater - så vi kan fastslå, om det er en 'fejl', der skal meldes til B&O, eller?
Lidt underligt var, at iPad'en (dvs to i familen) ikke skulle 'parres', før det virkede.
Sådan beskrives det ellers i omtalen af funktionen.
For mere information om 'parringen' og generelt:
se her
Om så denne måde at bruge Youtube på - hvis man allerede har iPad/AirPlay/ATV - er smartere end bare at gøre, som man plejer, må hver især
afgøre.
Det er i hvert fald fint for Android-brugere, og godt at B&O også her er fremme i skoene
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen skrev:
Hej alle,
Hvorfor kan jeg ikke få mit beosound 5 til at afspille komplet album på spotify.?
Hilsen
Gl Olsen |
|
|
Hej gl olsen,
så vidt jeg husker, skal man starte afspilningen fra 'Album mode'.
Men, der er bestemt en garvet BS5-bruger, der kan beskrive det nøjagtigt.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Funch Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
[QUOTE=gl olsen] Hej alle,
Hilsen
Gl Olsen |
|
|
Hej gl olsen,
så vidt jeg husker, skal man starte afspilningen fra 'Album mode'.
Men, der er bestemt en garvet BS5-bruger, der kan beskrive det nøjagtigt.
Stå i album mode, vælg album og tryk go. Brug ikke pil.
Mvh
Funch
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450 skrev:
Nirosan skrev:
| Er der nogen der ved hvordan man opdatere NL/ML converteren. Den skriver mislykket i V1 efter den har prøvet at oprette forbindelse. Der er dog forbindelse på den ene eller anden måde, da jeg ved V1 kan slukke for hovedrummet hvor jeg har BV10. |
|
|
prøv lige at tage stømmen fra både tv og NL/ML det gjore jeg det hjalp på min som om de lige skal restartes for at kan finde hinaden |
|
|
Det er nu også prøvet. Og tak for dit indlæg. Og for øvrigt tak for missekattens store arrangement i andre indlæg i et andet forum. Jeg syntes tidligere at jeg har set et indlæg fra Peter ang. at han ikke syntes at mit indlæg henhøre til dette forum, da det kun er et Beoplay produkt og at min udmærket forhandler jo burde/skulle hjælpe mig med det. Til det kan jeg jo kun svare at meningen med det forum, er vel at vi skal hjælpe hinanden. Hvis jeg tager fejl, ja så er jeg forkerte på den så sorry for det. Min dealer er ganske fin har prøvet din Peter, og han er ganske god, men min er bare billigere og ud over det så er han og real og rimelig og efter menig mere jordnær og mere det som B&O Europa har brug for. Fik en pris af din forhandler på en ny skærm til en Beovision 10-46, da hunden havde væltet en beolap 8000 i en bue så der var en ridse på skærmen. Den pris jeg fik fra din dealer, kontra den pris jeg fik fra min egen, ja der var der en forskel på et mindre spa ophold for konen og mig. Min forhandler er ikke en B1 forhandler, men det gør vel ikke at der burde være forskel. Havde i fredags et kundearrangement med seagway i KBH og frokost og i den modsatte ende, og efterfølgende gik jeg en tur igennem strøjet til parkeringshuset. Så turen gik lige forbi den fine forretning på gågade, og der var de 3 nye højtaler produkter. En af ansatte havde en kunde som stod og kiggede på et 11-46 og spurgte om der var kommer spotify til beoplay v1. Sælgeren i butikken var ikke klar over om det var kommet, og jeg kunne desværre ikke lade være med at komme med en lille indskydelse om at det var det. Vi har jo forskellige meninger om de steder hvor vi nu handler, men for mig som kunde og som aktionær, ja så ændre det jo ikke ved at tingene ikke er som i gamle dage hvor man kunne ringe og få et svar. Der kan vel skrives lange bøger om div. reklamationen, men i gl. dage var der bare kortere vej fra køb til slutbruger. Det kan godt være at tingene er anderledes i østen det håber jeg virkelig, for det er ikke os her på tråden der gør en forskel det er brik landene, og hvis der ingen service er der ja det skal bare virke og hvis det ikke gør det så få det til at virke - hurtigt. Jeg er ked af sige det, men det er altså ikke dine Beovox Penta og dit Beovision 7 der redder butikken.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis jeg kan bekræfte at et også går galt her på et bv 11 med youtube hvis man prøver når tvét er slukket. men virker fint så længe tvét er tændt.
Var ellers inde og høre bl 17 og bl 19 i dag og var overrasket over lyden i bl 17 der enlig god bund trods en den kompakte størelse.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Funch
Manne tak
Hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM
Har lige besøgt den lokale b&o.. Deres bv12 kunne vækkes fra slukket tilstand med youtube app fra iphone, men tænder kun tv delen.
Jeg har nu forsøgt hjemme igen. Slukket for alt spare 'pjat" sikret at V1 tænder ved Lan signal (under sparetilstand vælg netværk) og nu
Tænder mit V1 også på tv delen. Vi er godt på vej
Hvorfor den så ikke bare starter youtube med det samme kommer vel...
Hilsen
Gl.olsen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl olsen,
den må jeg have en gang til 😳
"...tænder mit V1 også på tv-delen" - hvad betyder det?
Betyder det, at når du vil sende en Youtube-video via 'Play to TV' fra app'en, tænder den op for tv-tuneren?
Og at du derefter skal vælge 'Youtube' manuelt - enten via kildelisten eller med 'Youtube'-knappen?
Det ville da være ulogisk?
Er det måske den sidst tændte kilde, som tændes?
MM
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM
Yes det er korrekt at tv tuner starter op og der vises tv. Derefter skal man igen aktivere youtube app og så starter den op på youtube på tv
Så ja det må være en bug..eller kræver bare god forklaring. Og nej det er ikke den sidst tændte kilde den tænder..
Hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det tilfælde er det jo lige meget - ja faktisk en omvej.
Så kan man jo lige så godt starte med at trykke 'Youtube' fra List eller - i dit tilfælde 'V.MEM', før man vælger noget fra Youtube.
Eller også - som ATV/IPad-bruger - fortsætte med at AirPlay'e fra YouTube
N.B. havde Morten fået BeoLab 18 og 19 nu, og - hvis ja - hvad synes du?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Operaelskeren Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min BeoPusher har overtalt mig til at prøve Spotify, og det spiller fint paa min Computer, men paa min BeoMaster 5 optræder
der ganske forfærdelige Gaps i Musikken, kan det forhindres? Naar man skal indtaste i Søgefeltet paa BeoSound 5, skal man
bevæge Markøren til højre med venstre Piletast og til venstre med højre Piletast. Hvilket Geni har dog fundet paa det? Det maa
kunde gøres bedre!
Jeg har forsøgt at sende Ovenstaaende til Bang & Olufsens Support Team, men faar denne Meddelelse:
We're sorry, but there's a problem with your account. Your credentials are incorrect or your account has been disabled.
De synes ikke at bekymre sig synderligt om deres Kunder.
__________________ Operaelskeren
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Operaelskeren,
Spotify på BS5 og søgefunktion er vist ikke lige 'toppen af poppen'!
Der er vist mest tænkt på afspilning af 'playlister' - enten færdigtlavede eller egne, lavet på computeren.
Mht til 'gaps' må en anden svare.
Jeg har ingen BS5 herhjemme til at teste med.
B&O support - fortvivl ikke.
Den fejl havde de også for et stykke tid siden.
Jeg troede egentlig, at de havde fået styr på det.
Prøv bare igen om et par dage.
Millemissen
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2013 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM
Ja nu har Morten hele pakken i butikken... Beolab 18 var sat til bv11 lige inden for døren spiller fantastisk (U2  ) da han så koblede subwoofer til
kom der virkelig bund... Faktisk rigtig pæn højtaler med den træfront...
Hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |