Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 November 2013 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
En BS5 er bare ikke lavet til Spotify.
Der er da lidt træls at en producent må fortælle sine kunder, at de skal bruge en smartphone/tablet
for at søge/lave playlister - og så gå hen til (puh hah, op af sofaen) BS5 for at starte afspilningen.

Mon ikke BS5's dage er talte - i hvert fald hvis ens musik-hovedkilde er Spotify!

Der skal nye boller på suppen...
...en tilsvarende skærm til at vise cover og (om ønsket) anden information er vel nok nu om dage.
Hvis den så også (udover PL-udgang hhv IWS) har en ir-modtager - så man kan regulere lydstyrken,
skifte kilder (fra linken) osv - behøves der vel ikke mere.
Hvis ikke B&O kan/vil lave deres egen 'tablet', er en 'B&O-styre-app" stedet, hvor den egentlige betjening foregår i fremtiden

N.B. faktisk er det ikke så svært at bruge skærmtastaturet (på V1/BV11...) - man har vel en Beo4 med navi-knap

Hilsen Millemissen
Mon ikke BS5's dage er talte - i hvert fald hvis ens musik-hovedkilde er Spotify!

jo det troer jeg du har ret i

ang havd jeg ser på tv

1 alm tv
2 film blueray
3 baggrunds støj når man kigger efter ligegyldige ting på nettet
4 ser på hvem der kan lave smart tv mindst dårligst

tænker på får producenterne penge for de stort set ligegyldige ting man kan se unde begrebet smart tv,   
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 November 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg gav jo ovenfor min 'mening' om SmartTV-delen luft.
Den har B&O desværre ikke megen indflydelse på - den er jo indkøbt.

Mærkeligt blot, at f.eks. Netflix ikke er kommet med, som det er på Philips-udgaven af samme platform?
Men, man kan jo håbe på, at det sker engang.
Hvis den kommer, ville det være fint, hvis de lægger den direkte ind i kildekisten, som de nyligt har gjordt
med Youtube og Spotify - så man kan vælge Netflix uden at skulle ind i SmartTV-overfladen.

Web-browseren kan vel egentlig bruges - specielt hvis man ikke har en iPad/har en iPad ved hånden.

Hvad der er mere vigtigt er, hvordan B&O har implementeret DLNA-delen/HomeMedia-delen
Vil den med tiden blive så god, at der ikke er brug for diverse eksterne DLNA-baserede bokse?

Hvis man da ikke lige satser på ATV-boksen og dens fordele, kunne den være interessant.
I hvert fald indtil den dag, hvor alt media-indhold bliver hentet fra onlinetjenester (som Spotify/Netflix).

MM

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2013 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Bv11

A: til at se tv bruger ikke den indbygget tuner ret meget måske 5 %  men bruger da den indbygget harddisk når jeg har brug for og optage 3 programmer på en gang. og hbb fra dr bruger jeg også indimellem.
B: til at se BluRay/DVD har ikke bluray på denne skærm for og slippe for der køre børne film hele tiden.
C:mediaplayeren (Homemedia) - audio/video incl Spotify/Youtube  bruger homemedia 10 % og youtube 15%
D: SmartTV-funktionen kan ikke rigtig bruge det til noget
E: en tilsluttet ATV - audio/video lige pt har jeg ikke en atv sat til, da den er vandret videre til andet tv. men regner da men og købe en mere...
F: anden kilde tilsluttet  viasat boks til og se tv og viaplay 45 %  og tilsluttet pc 10 %
G: lyd fra linken  tilsluttet anlæg 15 %

Har iøvrigt lige fået playmaker 

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Netflix har jeg fået at vide fra supporten ikke er teknisk muligt, så det kommer ikke. ikke at jeg tror på det, når Phillips har det.
Jeg så gerne de satsede på DNLA delen og gjorde media interfacet bedre. DNLA er en åben standard i modsætning til airplay. Jeg har en Tvix tilsluttet som jeg bruger til at se film fra mit NAS. Tvixen er skod i forhold til audio, så der bruger jeg en pc med Windows media center, hvis jeg vil nørde musik. BV11 er fin nok i forhold til at afspille en playliste eller et enkelt album. Dog er jeg træt af det klik der kommer i lyden når man skifter nummer.
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2013 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Vi har tre muligheder for at hente audio til tv og tilsluttede højttaler.
1 ) Streaming af div. net radiostationer og playlister fra Windows computerens digitale lydkort via S/pdif coax kabel til BV 7.
2) Airplay playlister fra NASserver samt net radiostationer via iPad til ATV3 boks tilsluttet BV7 med HDNI kabel.
3) Streaming af audio og video fra min NASserver til en Oppo 93, som er tilsluttet BV7 med HDMI kabel.

Af de tre muligheder er jeg også mest tilfreds med audio via (1). Via (3) oplever jeg også klik ved skifter mellem nummer.
(2) Giver den ringeste lydkvalitet, men den nemmeste styring.

Så et spørgsmål: Syntes i BeoVision 11 ejer at i har fået fuld valuta for jeres investering

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Både og. Jeg opgraderede fra BV10 til 11 for jeg synes der var for mange børnesygdomme og det var for trægt at bruge. BV11 har fået løst en hel del af de problemer og så er lyden jo eminent.
Generelt er jeg nogenlunde tilfreds med de features der er i. De er bare ikke lavet færdige. Det bærer for meget præg af at sådan en feature skal vi også have. Ikke nogen lækker B&O oplevelse som det burde være. Der er for mange småfejl der gør at det ikke kan bruges og man er nød til at tilkøbe diverse 3.parts ting for at få en god oplevelse.
Af et TV til den pris er jeg skuffet over den elendige support der er. De bruger en masse krudt på at understøtte deres nye produkter, men meget lidt af de brugerindmeldte fejl bliver rettet. Bevares de skal også lave til de nye produkter, men det er altså ikke der kunderne er.
Desuden er deres support ufattelig langsom, (Prosonic support er langt bedre) men det har jo ikke noget med BV11 at gøre.

Jeg har besluttet at mit BV11 er det sidste B&O TV jeg har købt til stuen. Gider ikke bruge så mange penge på noget der ser godt ud men er halvfærdigt og hvor resten af ens setup skal rette sig ind efter ens TV. Havde det kostet det halve, så ja. Måske overvejer jeg et V1 til soveværelset.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

nu er det jo ikke kun disse ting, der adskiller et moderne BV fra et BV7.

Det er blot ikke det , som er temaet nu - i hvert fald ikke i forbindelse med mit spørgsmål!

Når du så spørger sådan, kunne du jo lige så godt spørge om du har fået fuld valuta for de penge,
du har spenderet på dit BV7 MK3 - i forhold til f.eks en BV8-40.
Denne har jo nøjagtigt de samme muligheder, som du nævner ovenfor.

Moralen er: spil ikke nogle BV ud mod nogle andre.
Men forhold dig til spørgsmålet, om de nye funktioner bliver brugt hhv er gode nok.
Hvilket jo selvfølgelig forudsætter, at man har et vist kendskab til dem!

Hilsen Millemissen

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2013 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg må desværre melde at jeg har det på præcis samme måde som haden... Jeg har også besluttet at dette er mit sidste B&O
TV....
Jeg har aldrig oplevet så dårlig service som på dette tv, og magen til fejl skal man lede længe efter.

Mit problem med Front High er stadig ikke løst - meldt til B&O support og butik for flere mdr siden (venter på svar)
Bitstream til TV via HDMI så skriver tv'et kun PCM 2.0 - meldt til B&O support og butik for flere mdr siden (venter på svar)
Der er ingen hos B&O der kan forklarer mig om lyd processoren i TV'et.
Når man tester diverse lydformater om det er DTS, DD eller LPCM så sker der engang imellem at tv'et slukker for center højt. og
vender lydbilledet dvs - venstre kanal bliver til højre og omvendt... så skal strømmen tages fra TV og derefter er det
normalt igen. - meldt til B&O support og butik (venter på svar)

Jeg syntes godt nok det er en ringe service på så dyrt et produkt.!

Til gengæld er jeg meget glad for den nye Spotify integration og er nu sluppet af med min sonos ZP90....
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej haden,
"Gider ikke bruge så mange penge på noget der ser godt ud men er halvfærdigt
og hvor resten af ens setup skal rette sig ind efter ens TV.
"

Venligst nævn et moderne tv, som er 'helfærdigt'!
Hvad betyder "resten af ens setup skal rette sig ind...."?

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Der kommer nok ikke flere svar på dit spørgsmål fra side 393. Det er er' yderst relevant om
køber af BeoVision 11, det første Bang & Olufsen tv produceret efter div. nedskæringer også
lever op til købernes forventninger, hvad haden's og Vejrup svar ikke tyder på.
Jeg er så heldig at jeg kan sige at BV7 MK3 har givet mig fuld valuta for pengene.

Lad os nu se hvad andre BV 11 ejer mener om deres køb.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup,

"Der er ingen hos B&O der kan forklarer mig om lyd processoren i TV'et."
Har du læst 'Technical Sound Guide', som ligger på B&O's hjemmeside.

Jeg tror nu nok, der er nogle hos B&O, der kan forklare det - de har jo selv lavet den.

Men forudsætningen for et svar er at man stiller et konkret spørgsmål.
Du forventer vel ikke at de skal levere en afhandling, et kursus om dette tema ved en henvendelse på supporten.

Lidt mindre - undskyld mig - brok i tonen, ville måske gøre underværker.

At der ikke er support Bitstream ved HDMI-tilslutning, er en beslutning, som man har taget i Struer.
Den kan man være enig i eller ej. Personligt savner jeg den ikke.
Man kan jo uden videre sætte det apparat, der kan sende de lydformater, som et BV ikke kan dekodere (det er hovedsageligt
HD-lydformaterne) til selv at gøre det.

Det drejer sig egentlig kun om lyd fra to kilder: en Bluray-spille eller en media-afspiller, der kan håndtere Bluray-iso-filer.
Så spørgsmålet er, om det p.t. Er umagen værd at betale de licencer, der skal til for at et BV kunne gøre det selv.

Det kan blot undre mig, at du er så vild med at få direkte understøttelse af lyd i Bitstream, når du samtidig er fuld tilfreds
med lyd i Spotify-kvalitet?

P.S. forøvrigt erindrer jeg, at du for et par sider siden - totalt begejstret - skrev:
"Så fik jeg testet 9.2 surround setup med den nye lyd processor i BV11, og hold nu min cykel det godt.... ;-) "
Hvordan hænger disse ting sammen?

P.P.S. hvad bliver så dit næste tv?

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Lidt mindre - undskyld mig - brok i tonen, ville måske gøre underværker.

Hvorfor, og hvem vil du beskytte med den udtalelse ?

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Der findes, mig bekendt, ikke noget der er helfærdigt. Men set i forhold til prisen, så har jeg ikke råd til at følge med hvis det skal være B&O. Jeg vil kunne acceptere de fejl der er, hvis prisen var lavere, men når prisen svarer til halv (mindre) bil, så skal det sq. være i orden. eller i det mindste at de rettede fejlene hurtigt efter release.

Resten af mit setup dækker over at jeg skal konvertere mit musik og film til formater som tv'et kan tygge, hvis jeg vil undgå 3.parts ting og oven i købet skal jeg konvertere mine mkv'er om til noget andet, fordi de ikke lige supportere den måde mine undertekster er lagt på. Fejlmeldt til deres support i sommers. Trods gentagne rykkere har jeg stadig ikke fået at vide hvad der er galt.
Og der er stort set kun support for æble produkter hvis man skal bruge telefon/tablets.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan,

"Hvor for, og hvem vil du beskytte med den udtalelse ?"

Jeg vil såmænd beskytte Vejrup!
Det er alment kendt, at hvis man starter et spørgsmål (til en support/butik) med at 'brokke sig' eller på 'en brokkende måde',
får man ikke et fornuftigt svar.

Det er - må jeg sige - mit umiddelbare indtryk, at det er foregået på den måde.
Ikke ud fra at jeg kender den konkrete 'forespørgsel', men ud fra 'tonen' i indlæggene her på tråden.
Det var ment som et venligt råd.....
....som du forøvrigt slet ikke behøver at reagere på.

Hilsen Millemissen

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Millemis

Jeg har skam læst Technical Sound Guide - der er bare nogle elementer som jeg ikke helt kan forstå og det kan jo være det bare
er mig der er en hat.! Men mit problem pt er at mine Front-High L/R højtallere spiller Center kanalen.... hvilket jo ikke helt
er meningen.
Mht bitstream - har jeg ladet mig fortælle at det skulle komme i en software update på et tidspunkt - men det er da korrekt at
det er ligegyldigt om jeg køre bitstream eller LPCM, dog ville jeg hellere have tv lavede dekodningen end min ps3 - syntes ikke
den gør det specielt godt i forhold til en Oppo BDP som jeg lånte til en test.

Jeg mindes ikke at skrive noget om kvaliteten af spotify er tilfredstillende - men det er en dejlig funktion som er enkel at bruge
(uden at sonos skal være tændt og man skal finde en ipad/iphone/computer frem for at spille musik....) her fungere det hele fra
beo4.

Jeg tror mit næste tv bliver noget billigt noget og så tyndt så muligt;-) dog håber jeg på at B&O opper sig lidt og tager deres
kunder alvorligt, og sender noget opdatering ud til deres (Windows Vista ligende sbug-fyldte-software)

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

som du forøvrigt slet ikke behøver at reagere på.

Det kan du tro jeg vil reagere på, så længe B&O ikke lever op til deres fine ord.

haden / Vejrup - Pioneer tv genopstår i Europa.

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Millemis - Det er skam kun herinde jeg har mulighed for at komme af med mine frustrationer (da min kone fatter hat af hvad jeg
taler om).

Når jeg taler med support / butik har jeg en helt anden approach da jeg godt ved man kommer længst ved at være venlig...

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup,

når nu - om man kan lide det eller ej - B&O har fravalgt support for bitstream af HD-lydformaterne,
er det vel bare et spørgsmål, om at 'hjælpe sig selv'.
Med lyd i PCM-format har BV11 ingen problemer (udover måske med opmixningen til et 9.1-signal).

Som du har bemærket, yder en OPPO et bedre job vedr dekodering end en PS3.
Så det er vel bare at investere i en OPPO - hvis det er det, der er brug for/man har brug for.
Prisen for den - set i forhold til et BV11 incl højtalere - er vel ikke det store tema.

Langt de fleste BV11-ejere (og BV-ejere i almenhed) stiller ikke dine krav til deres tv - det må du vel indrømme.
De vil - som du fint beskriver det vedr din brug af Spotify - have en "dejlig funktion, som er enkel at bruge."
Forståeligt nok er det disse ting, der primært er i fokus hos B&O. - de skal leve af de mange, ikke af de få nørder som os.

Vi finder sikkert alligevel veje til at realisere det, som vi vil opnå.
Det er det, som dette forum bl.a. handler om.
Jeg kender i hvert fald ikke noget andet tv, hvor de ting jeg gerne vil opnå, er muligt!

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan,

"Bang & Olufsen tv produceret efter div. nedskæringer"
Hvad er det for nedskæringer?

"B&O ikke lever op til deres fine ord."
Hvad er det for fine ord?

P.S. og tak for dit velmente Pioneer/Denon-råd - dvs NEJ tak!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 November 2013 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Ja millemis der er teknisk rigtigt gode alternativer, derfor er B&O nødt til at gøre det bedre og billigere.

Her en Denon AVR-X3000 - som er velegnet for tilslutning af de aktive BeoLab højttaler du allerede har.

Så køre det til prisen 7.000 Kr. + en K4 fladskærm i PP design.

http://www.lydogbillede.dk/nyheter/topmodeller-fra-denon/

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes