Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Peter,
det er der helt sikkert - forvent blot ikke, at jeg sætter mig ned for at lave research på det.
Dertil har jeg for meget andet at lave!
Fint nok med det BV7-55 - hvis jeg havde pladsen (meget vigtigt!), og fik det til 'en billig penge',
så ville jeg da overveje det.
Om du ville have (haft) råd til den eller ej, skal jeg ikke kunne bedømme - plads og kone til den har du vist heller ikke.
Jeg selv har aldrig drømt (Peter Pan og Ønskeøen!) om den - og den er mig ret ligegyldig i hverdagen.
Dels er det for stort et lokum til vores ringe bolig, dels er det alt for lidt 'value for the money'
set i forhold til andre - nyere - tv fra B&O.
Jeg troede, at du havde fattet, at jeg sætter funktionaliteten over udseendet.
Ikke at udseendet ikke betyder noget - nej, men mit behov er nu engang anderledes og vores smag og behag er da også forskellige.
Åbenbart er det gået mange andre end mig sådan - ellers ville det jo nok blive produceret den dag i dag.
Jeg gentager: glæd dig over dit 7-40 MK3....
....på trods af, at du er nødt til at have en ekstern tuner og bluray-spille sat til for at det dur til noget.
Nu er den 'mis' vel barberet!
Lad os så se at komme videre - som Dr G plejer at sige.
Venlig hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Peter PLAYs Penta du har fået en diplom.

|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Du omtaler alle nyt tv produkter fra Bang & Olufsen samt BeoPlay, som fantastisk innovative fra elektronik til design, derfor syntes jeg det er relevant at vide om nogle af disse ny tv produkter har fået tilsvarende flot ord med på vejen. Min påstand er at det er der ikke. Hvis det er rigtigt, hvorfor er der så ikke det.
Dette er mit spørgsmål, og det er bestent ikke rettet til dig allene.
Kan nogen her på tråden finde en omtale af efterfølgende BeoVision tv, der er flottere end denne. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Peter kan du ikke læse det, får du det heršpå dansk 
For en særlig fastholdelse af Bang & Olufsens Penta højttalere.
Samt en vedblivende foragt for Bang & Olufsens PLAY produkter.
Sidst men ikke mindst tildeles Peter Plays Penta også prisen som årets natp***er.
Samt gnavpot, som hænger fast i 80erne og Hansi Hinterseer samt andet schlager musik.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter vi har opsagt vores abn. hos YouSee (og ja vi har sort skærm når man trykker på TV på Beo4), har jeg overvejet om den
sidste HDMI indgang i vores BV10-40 mkII skal bruges til en MacMini.
Pt. streamer vi fra vores iPad til ATV som er forbundet med HDMI til BV10, hvis vi skal se nogle programmer fra DR.
Mine tanker går på, om kvaliteten mon bliver bedre via en MacMini med direkte HDMI tilslutning.
Samtidigt vil det også være rart at have et sted hvor alle film, billeder og musik kan tilgås fra. Det er lidt noget bøvl at MacBook,en
skal stå open og man skal huske at lade den op. Vi har også al vores musik på en iPad, men hvis den bette gerne spille på den giver
det ofte bøvl hvis vi streamer musik.
Er er noget der har erfaringer med MacMini og B&O?
1) Kan man styre MacMini via PUC som med ATV?
2) Kan MacMini både tilgås som video- og lydkilde?
3) Skal man bruge "LIST -> AV -> evt. V.MEM" hvis man kun vil have lyden i SPEAKER MODE 2 eller 4?
4) Nogen der har erfaring med af styrring en MacMini via Apple Remote på iPpone eller iPad, primært iTunes?
5) Kan man bruge en iPhone eller iPad som Trackpad sammen med et trådløst tastatur?
6) Er 8GB RAM nok?
7) Kan man få et 1080p signal ud af en MacMini eller er det kun den nye MacPro?
Er den nye MacPro ikke fuldstændig over kill, hvis man skal lave billedebehandling og videoredigering af privatbilleder, afspille musik
og video osv.?
De bedste hilsner
BeoApple
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
| .....
Jeg gentager: glæd dig over dit 7-40 MK3.... ....på trods af, at du er nødt til at have en ekstern tuner og bluray-spille sat til for at det dur til noget.
Nu er den 'mis' vel barberet! Lad os så se at komme videre - som Dr G plejer at sige.
Venlig hilsen Millemissen |
|
|
Det som Peter prøver at sige er at kvaliteten af kabinetter, elektronik og design er dalet. Det må jeg give ham ret i.
Som jeg umiddelbart ser det (Jeg kan tage fejl) er der er ikke penge nok til de meget luksuriøse matrialevalg B&O tidligere brugte. Som eksempel kan nævnes BV 7 kabinettet, en velforabejdet aluminiums ramme og en antirefleksbehandlet kontrastskærm alene disse to ting på en 7-40 står vel i 10.000 - 15.000 kr. at producere. Så er der indmaden, B&O "opgav" at lave et eget udviklet BS4 chipset, man var som jeg har forstået det igang, men det ville tage for lang tid og det ville blive for dyrt. Så man gik sammen med Intel.
Det synes jeg nu meget godt, indikerer hvad vej B&O er på vej ud af. Ringere matrialevalg, i forhold til fordumstider, ikke egen udviklet video engine mm. Jeg ved da godt at AV divisionen styrtbløder og det giver negativt dækningsbidrag. Designet i dag er en smagssag, hvor jeg synes de igennem en længere periode har forsømt det. (Eller også er jeg bare blevet ældre og begyndende sær).
Men faktum er bare at de stadig tager temmelig høje priser for deres produkter, og så meget mere får du ikke i forhold til eksempelvis Samsung. Skal jeg ud og lægge de mange penge som produkterne koster, så vil jeg også føle jeg får noget for pengene, her tænker jeg på kvalitet.
Jeg vil føle der er kræset for produktet, jeg skal vide at det er noget af det bedste der kan fåes, og det er ikke helt der jeg føler B&O er i dag. Korrekt det er en forretning der skal tjene penge og jeg må også være så realistisk at det er et meget lille kundesegment der er til fladskærme i +70.000 kr. klassen, hvorfor de fleste af modellerne er taget ud af produktion.
En BV 7 bliver jo hurtigt et rigtigt dyrt bekendskab, mht. højttalere osv. det må jeg jo blankt erkende. Nok også for dyrt i disse tider.
Og når vi nu berører det kildne emne design, så var det sådan tidligere at det var mere eller mindre designerne der bestemte og elektronikken blev tilpasset designet. I dag synes jeg mere det er den anden vej rundt. Og det giver de her lidt "skæve" produkter, for de ydre rammer er sådan set fastlagt. Men til gengæld er det meget meget billigere at producere og udvikle på denne måde.
Jeg ved da godt B&O ikke har udviklet alting selv, DVD 2 er en Phillips indmad med en B&O remote kode dekoder. Også nogle af de ældre MX TV er med Normende eller Phillips indmad (rammen) som så er blevet ændret til B&O. Så de har været der før (Mener det var MX 3000 der var noget decideret L... med Normende indmad). Men på billedrørs siden var prisforskellen fra et godt SONY til et MX7000 ikke nær så voldsom som forskellen mellem et godt SONY fladskærms TV og så en BV 11. Kvaliteten af billedet er nok noget nær det samme. Ja lyden er bedre. Men retfærdiggør det den voldsomme pris forskel ? Se det er her kernen som jeg ser det er: For voldsomme priser i forhold til hvad man får. Jeg føler ikke jeg får det jeg skal for mine penge.
Sidst men ikke mindst, så synes jeg der har været for mange software bugs i den nye BS4 engine og det har taget for lang tid at få det rettet. Man må forvente til de priser B&O tager at det er stort set et fejlfrit produkt man får. Og det har det bestemt ikke været !
Så ja jeg kan godt forstå Peter holder fast i sit BV 7 - For det stinker langt væk af kvalitet. Jeg holder også fast i mit. Jeg behøver ikke ekstern tuner eller Blu-Ray i mit TV, det er monteret i det.
Når nu alt dette er sagt, så er det jo et emne vi snart har debateret til hudløshed. Jeg har bare den holdning, at B&O ikke er det samme som tidligere, og nu har jeg prøvet at argumentere for, hvorfor jeg har den holdning jeg har. Så kan man være enig eller ej.
Så for at summere op på dette indlæg, så mener jeg B&O har sænket kvaliteten, men beholdt priserne fra fordums tider. Og det er ikke iorden set med mine briller.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Dr. G
Med dit indlæg har du rent faktsk oversat mine tanker, om Bang & Olufsen i nyere tid. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beoapple Jeg har selv den opsætning du efterlyser, og det virker rigtig fornuftigt. Kører XBMC på min MacMini, tilsluttet BV12/BeoSystem 3. Og ja, det styres via samme puc-kode som ATV. Du kan enten have dine medie filer liggende på Mac'en, eller streame dem fra en server. TrackPad via mobilemouse (Appstore). Min sidder på V.MEM, så ingen grund til at trykke LIST kommando. 8gb ram er nok. Og ja 1080P, også 3D.  Hvis du vil se DR's programmer kan jeg anbefale DR.NU player, og andre plugins til XBMC fra Tommy Winther. PG
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bv 7 oser af og er kvali det er der ingen tvivl om, efter et par mk versioner, når jeg nu kigger på min bv 12 NG, kan jeg godt se forskellen i billedet, hurtigere i opdatring osv. kan til tilslutte et væld af enheder til den, lyd delen har fået et hak op af, synes der mange forbedringer i forhold til BV 7, alle andre går den tynde vej med TV så det bliver B&O også nød til. nu skrev jeg lidt tidligere at BV 12 måske så lidt mere "klein" ud en BV7, den er altså ikke en billig gang plast som andre tv i den billigere ende er, så hvor end alting end er synes jeg at B&O er helt fremme i skoende, om det så retfærdigøre prisen skal jeg lade op til den enkelte at afgøre, som skrevet oppe i et af indlægende oven for så er kunde kredsen til tv i den pris leje en del mindre, så forsætte de med store tv i den prisklasse så sælger de også mindre, lad os få en V1 55" til billig penge så skal i bare se om ikke tv salg vil gå op af.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@wr450
Nu er BV12 jo også et TV 1il +100.000 kr. og det ypperste B&O har pt. Og en anden stor forskel, du er gået fra LCD til plasma ! Det er mere glidende.
Men som jeg også skrev: segmentet til de dyre TV er der bare ikke rigtigt, om det kommer igen må tiden vise - Jeg ved det ikke !
De ekstra features du får på en BV 11 i forhold til en af Samsungs top modeller er ikke meget, men prisen er 3 - 4 gange så høj. Kan det retfærdiggøres ? Det er op til den enkelte, der skal have læderet op af lommen, som du så rigtigt skriver. Jeg mener det ikke. Skulle jeg noget ville det også være en BV 12, hvis vi snakker det nuværende sortiment. Men det tror jeg ikke min bankrådgiver ville synes var fantastisk 
Jeg vil stadig påstå de dyre modeller har et meget lavet dækningsbidrag, hvis ikke det er negativt. Tror det er derfor de har stoppet produktionen af alle de andre "dyre" TV og kun bibeholdt BV 12.
Fremme i skoene, nej det synes jeg nu ikke B&O er for tiden. Hvad kan de som de billigere alternativer ikke kan ? Stortset alle de billige alternativer har haft smart TV (Som er længder foran), en eller anden form for trådløst surround har konkurrenterne også haft længe (Ja ja, selvfølig ikke i de helt billige modeller og ikke den nye standard) - Jeg vil snarre mene B&O er ved at komme op på siden af de billigere alternativer. Men ikke foran.
Jeg er spændt på hvorledes B&O vil håndtere BeoSys 4, når DVB-C2 standarden kommer, som jeg umiddelbart ser det, lugter det ikke af tuneren kan skiftes. Men jeg ved det ikke !
Jeg er ikke så sikker på mit næste TV bliver Bang & Olufsen Det vil tiden vise. Hvis nogen skulle være morsomme, det bliver slet ikke B&O PLAY !
Men lad os dog få en konstruktiv debat.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Efter vi har opsagt vores abn. hos YouSee (og ja vi har sort skærm når man trykker på TV på Beo4), har jeg overvejet om den
sidste HDMI indgang i vores BV10-40 mkII skal bruges til en MacMini.
|
|
|
Det er da en udemærket idé.
Da i åbenbart ser DR's programmer var det værd at overveje en aktiv DVB-T antene (en stueantenne er måske nok).
Brug én tilslutning til TV'ets tuner - det går noget hurtigere at tænde det og kvaliteten er langt bedre end via AirPlay.
Og én tilslutning til en EyeTV-tuner på MAC'en - til at optage med.
En ny MACPro er totalt 'overkill'
8 GB er rigeligt til jeres brug på MacMini'en.
Der er masser af muligheder for at bruge iPad'en som trackpad:
http://appadvice.com/appguides/show/ipad-trackpad-and-remote -apps
Og man kan sagtens bruge et trådløst Apple tastatur sideløbende.
Overvej dog, om i ikke skulle have en dedikeret iPad - til media-forbrug/-styring,
når i nu påtænker at lægge jeres setup an på en MACMini!
God eksperimenterlyst - og lad os endelig høre om jeres erfaringer (egen og familiens).
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her hjemme bruger vi Macmini som mediacenter og det gælder både konen og jeg.... og til normal brug benytter vi os kun af BEO4
samt Puc kode til Apple Remote dog den Apple Remote Puc kode fra 2011 som jeg fik af en b&o teknikker da den nye puc kode ikke
er fuldt funktionel med (MacMini Server 2013) efter hvad jeg har erfaret... de har vist snakket om at lave en Apple Remote Puc og
en Apple Macmini Puc...men ikke noget jeg har tjekket videre op på da det virker upåklageligt.
Det er kun når maskinen skal lave noget ekstra ordinært så som kode film osv at jeg bruger Remote Desktop til maskinen, men til
normal brug er beo4 mere end rigeligt...
Hvis du kommer til Sjælland på noget tidspunkt nærmere København skal du være velkommen til at komme forbi til den lille
demo... :-) hvis du ønsker
Vh Vejrup
PS den nye MacPro er total overkill til det - Men nu da jeg arbejder inden for lige dette (apple medie fag) og er lidt NERD så er den
da bestilt til netop dette formål.... nogen vil nok kalde det åndsvagt og dumt og til det kan jeg kun sige "korrekt" Men det er et
ThunderBolt Raid med 24TB data da også...!
Next stop Kaleidescape - syntes bare det er dyrt i forhold til hvad man får..... men det skal da testes.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450 skrev:
Hej
Bv 7 oser af og er kvali det er der ingen tvivl om.... |
|
|
Hvis man lader sig blænde af en tyk glasplade og en aluminumsramme, så ja.
Teknisk set er BV7 lidt 'altbacken' (det betyder 'fra i går') - de sidste versioner kunne dog bruges.
Specielt panelerne på 55"'eren var kræs. Dog - OLED står i kulissen og venter.
Og BluRay-spillen - den var jo blot en (indbygget) non-B&O med PUC-styring - ingen B&O-egenudvikling her.
BSys4 platformen - som rigtig nok bygger på Intel-hardware - derimod har power nok til fremtidig udvikling.
Sikkert er der software-fejl hér, men det var der også på BSys3.
Nogle opdateringer er forøvrigt nye - gratis - funktioner.
BV7 skulle gennen adskillige opdateringer/MK'er, før den var moden.
Vel at mærke opdateringer, der skulle betales dyrt ved teknikerbesøg.
Dette sker på BSys4-platformen online - og gratis.
Vi har langt fra set potientialet i denne nye platform!
Jeg siger bare integration med gamle (og kommende) audioanlæg og flere tv i huset.
Hvad hjælper et tv, der 'oser af kvalitet', hvis materialevalget sluger alle pengene og hardware'n er
fuldt udnyttet/har nået sin grænse for ydelse - og som oven i købet ikke kan sælges mere.
Smagen - hos nutidens kunder - har ændret sig gennem de senere år.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smagen - hos nutidens kunder - har ændret sig gennem de senere år
Ja tv skal være større er en retning,
Fremme i skoene, nej det synes jeg nu ikke B&O er for tiden. Hvad kan de som de billigere alternativer ikke kan ? Stortset alle de billige alternativer har haft smart TV (Som er længder foran),
er smart tv ikke bare hvem der kan lave det mindst ringe synes ikke rigitg det fungere i mit univers
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
er smart tv ikke bare hvem der kan lave det mindst ringe synes ikke rigitg det fungere i mit univers
Jo og her er B&O helt fremme, med flere længder
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Jo og her er B&O helt fremme, med flere længder
/Dr. G |
|
|
Jo ho ho  var lige forbi en kammerat for et stykke tid siden de havde en af de der bevægelses smart tv, det er jævn underholdning på lav plan stort samme som den her fra Ikea
http://www.youtube.com/watch?v=cALuHVDxqns
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"SmartTV-funktionen: Jo og her er B&O helt fremme, med flere længder "
Dr G - er SmartTV-funktionen det (eneste), der udgør forskellen på de BSys4- og 3-platformene?
Hvis det er det i dine øjne/i følge dit kendskab til et V1/BV11/BV12NG, har du måske ret!!!
SmartTV-funktionen er nok ikke den lykke, som forbrugerne blev lovet af de store koncerner.
Men det er B&O egentlig ikke ansvarlig for.
Forestil dig, at B&O havde sagt, at de ikke ville lave tv med SmartTV-funktion - så havde det da først rigtigt haglet kritik.
Det er nu heller ikke det, som B&O sælger deres tv på - det er blot noget, man ikke rigtigt kommer udenom i dag.
Ingen tvinger dig til at købe et nyt B&O-tv - lev fint med dit nuværede.
Du har iøvrigt heller ikke noget (moralsk) ansvar for at 'B&O-biksen' kører rundt - det sørger bestyrelse/aktionærer
og direktørere/medarbejderne for - eller prøver på det.
Det kan jo være dig fløjtende ligegyldigt, hvad der bliver produceret nu - når du allerede har dit super-BV.
Når det engang er så vidt, så skift det ud med en Samsung - husk bare at få et par 'reserve-lytter' med
Og brug herefter et par stille timer til at finde ud af , hvordan du 'genbruger' dine højtalere, får gjordt brug af
din BS9000 hhv din BS5, lærer de 7 nye fjernbetjeninger at kende......, og hvor du kan få solgt din MLGW bedst.
------
Egentlig er det jo sørgeligt, at folk fyrer så mange penge af på et BV11 f.eks - uden at vide/uden at interessere
sig for, hvad de får for pengene.
Hvis de bare tror de køber et (pænt) tv og ikke andet, har de vel snydt sig selv - så køb hellere en Samsung,
Philips eller lignende - og brug de sparede penge på at forkæle konen.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
apro pro samsung har de jo faktisk lige været i tv, dog uden sådan helt at med virke
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/12/02140128.htm
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2013 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Uha uha, man er godt nok i godt humør i dag, hva.
"Dr G - er SmartTV-funktionen det (eneste), der udgør forskellen på de BSys4- og 3-platformene?
Hvis det er det i dine øjne/i følge dit kendskab til et V1/BV11/BV12NG, har du måske ret!!!"
Intel platformen, var et nødvendigt onde for B&O, de meldte selv ud de ikke havde råd og tid til at udvikle en ny platform fra
bunden. Ikke lige med de ord, men noget der hen ad. Vi kommer aldrig til at se en engine som BeoSys 3 igen, Intel
platformen er helt sikkert fin nok, men holdbarheden bliver kortere, grundet den teknologiske udvikling. BeoSys 3 scalere
var nogle af de bedste i verden da de kom frem hvis ikke de bedste. Det er jeg ikke helt sikker på Intel's er.
Når en virksomhed er presset økonomisk, og det er B&O! Det er et faktum, uanset hvad du mener og synes så har B&O
blodrøde tal på bundlinjen, så skal der ske noget.
Er en forretning er tabsgivende, især når det er meget store beløb over flere år i træk. Så sparer man alle de steder man
kan. Både på teknikken, materialevalg, udvikling mv. for at få omkostningerne ned. Dette er helt naturligt. Priserne på deres
produkter er bare ikke fulgt med ned, selv om de er blevet mere skrabet.
"Du har iøvrigt heller ikke noget (moralsk) ansvar for at 'B&O-biksen' kører rundt - det sørger bestyrelse/aktionærer
og direktørere/medarbejderne for - eller prøver på det."
Helt enig, derfor tillader jeg mig også og have en kritisk tilgang til tingene. Bestyrelsen har i særdeleshed en ansvar for
at tilsikre at biksen, hvis det er muligt - Kommer på ret køl igen og får vendt de blodrøde bundlinjer til sorte. Det samme
gælder Direktionen.
Den menige aktionær (Små aktionær) har nok ikke det store at skulle have sagt i den forbindelse. Men det har bankerne til
gengæld.
Jeg føler ikke en pligt, uanset hvad de foretager sig i Struer at skulle forsvare det. Hvis jeg som kunde/forbruger oplever at
produkterne bliver ringere, hvad angår design og teknologi så står det mig frit for at holde mine kr. i lommen. Og det står
mig frit for at ytre det. Har du da noget moralsk ansvar ?
Man må nok erkende det segment B&O opererer i er meget hårdt ramt se eksempelvis på Löwe.
"Egentlig er det jo sørgeligt, at folk fyrer så mange penge af på et BV11 f.eks - uden at vide/uden at interessere
sig for, hvad de får for pengene.
Hvis de bare tror de køber et (pænt) tv og ikke andet, har de vel snydt sig selv - så køb hellere en Samsung,
Philips eller lignende - og brug de sparede penge på at forkæle konen."
Er det ikke også det der er sket ? Det er ikke så "hipt" mere at ha B&O. Og dem der tidligere har købt det, har for manges
vedkommende ikke sat sig ind i produktet. Men købt det fordi det var flot og smart. Forhandleren kom jo og ordnede alt det
praktiske efterfølgende.
Faktum er bare B&O får ikke solgt nok, og taber penge.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|