Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 10 April 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Ja, det er det jeg også misliker med Beo5. En evig tørking av fett fra skjermen.

Mulig jeg nå blir oppfattet som en smule konservativ, men personlig foretrekker jeg Beo4 Cinema! Den tilfredstiller mine behov til betjening av mitt BeoLiving oppsett. I typisk B&O ånd trykker man på EN knapp (CINEMA) og på EN fjernkontroll for å aktivere hele kinoen. I tillegg har den jo også lys i skjerm og på alle tastene...

Denne fjernkontrollen er bare produsert i ca. 400 eksemplarer og er jo et samlerobjekt for B&O entusiaster...

Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Ja, det har i begge ret I, men det er ikke værer end på min forige BL7000

Beo4 Cinema er også ret fed, det er bare syn at den koster 3 gange så meget end en normal Beo4. 4995.- kr for en Beo4 Cinema med lys I er alt for meget.

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Ja man må sige at EKSPERTEN har forstand på
at verdisætte Beo4 Cinema, Pris: 4.995,00 Dkr.
Og så er den nok brugt, men renoveret.

Tryk her.

Der er billeder af Beo4 Cinema på side 6 på denne tråd.

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 April 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Nypris her på berget var NOK 3900,-.

Jeg var så heldig å komme over en forhandler som hadde en helt ny Beo4 Cinema liggende på lager i foretningen. Kjøpte den for to måneder siden for NOK 3900,-

Med dagens kurs blir det ca. DKK 3500,-. Konstaterer at brukt prisen på dette produkt har gått opp med ca. 40% og at Beo4 Cinema etter hvert blir et ettertraktet produkt i entusiast miliøet...

For spesielt interesserte: Typenummer 1626

Link til stort bilde av Beo4 Cinema her http://i177.photobucket.com/albums/w204/mauerbeiwien/beo4/78 8.jpg

Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

caspar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2009
Sendt: 15 April 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Så lykkes det mig allerede efter 2 måneder med beolab 1 at brænde den ene af. Nogen der har erfaringer med hvad der typisk futter af.
Symptomerne når jeg tænder anlægget: Herefter tænder højtaleren, og her suser den svagt og lukker igen, som når den er gået i standby eller den misser trigger signalet, mens den der virker spiller fint. En tilfældig gang, kom der liv i den, men der spillede diskanten ikke og den lukkede igen efter ca. 15 min.
Så det jeg tænke var at diskanten er færdig, men om det også skyldes, at den også slukker og ik bare spiller videre uden diskant? Eller om det er den analoge forstærker til diskant/mellem tone der er røget. Nogen der har nogle gode idéer?
Jeg skal jo nok have den til rep. uanset hvad, men meget rart selv lige, at have en idé om, hvad der er galt, inden de siger det hele skal skiftes? Noget steder på sjælland i kan anbefale at få den lavet? eller er den lokal b&o mand et lige så godt bud.

Mvh Caspar
Til top Vis caspar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caspar

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

@ Casper

Bang & oLufsen i Sorø er mit bud på et godt værksted, de har lavet mit udstyr når det har været defekt og jeg har aldrig haft noget vrøvl med dem.

Desværre har jeg ikke noget bud på hvad det er galt med din BeoLab 1.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Martin RK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Sendt: 17 April 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Martin RK skrev:
Hej

Er der nogen der ved hvordan man opdaterer databasen med netradiostationer i en Beomedia ? - eller evt. synkroniserer den med databasen i Beoplayeren på min PC?

Jeg oplever at bl.a. DR's netradiostationer ikke virker på min Beomedia, selv om det ser ud til at den opdaterer databasen med jævne mellemrum. De virker derimod på min Beoplayer på PC'en

Problemet er løst ved at lave en recovery af Beomediaen (lige som man gør på en alm. PC), hvorefter at den selv opdaterer til seneste SW via B&O's hjemmeside. Det berører ikke den musik og fotos som allerede ligger på harddisken. Eneste "udfordring" er, at man skal installere den igen i sit netværk, så man kan se Beomediaens drev som et netværksdrev på sin egen PC, og opsætte den til den aktuelle TV skærm som benyttes. Desuden så måtte jeg registrere mig igen ved at installere Beoplayer (igen), Det er en god ide at have installationsvejledningen ved hånden. Den følger ikke med Beomediaen, men kan findes på f.eks. BeoWorld.

Når man installerer Beoplayer, så angiver man om man har en Beomedia eller Beomaster 5 (eller ingen af delene). Er Beomediaen tilsluttet ved installationen af Beoplayer, bliver databasen med netradiostationer opdateret med de ca. 6000 - 7000 netradiostationer, som ligger i B&O's database.

Martin

Til top Vis Martin RK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin RK

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Tak for dit indlæg Martin RK

Lige lidt mere info:

BeoPort og BeoPlayer er nu kompatible med Windows Vista.

» Download de nyeste versioner

http://www.bang-olufsen.com/beoport

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Version 5.00.01 har være tilgængelig de seneste 8 uger, så helt nyt er det ikke.

Mit B&O HD Cinema set-up

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 April 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Der bruges op til 40 procent mindre energi i paneler med LED lys,
sammenlignet med normale lysrørsbaseret standardteknologi.

BeoVision 7-55" vil blive lanceret i sidste kvartal af 2009.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 April 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Programmerbar Logic Controller med 
Bang & Olufsen fjernbetjening ---- Tryk her.

Her en lille film: Bang & Olufsen 40" Beovision 8

http://tinyurl.com/yeo2vta

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens betjeningsvejledninger.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Her test af mine to ICEpower moduler.

B&O's 2 x 500W  ICEpower teknologi.

Mens jeg skriver dette er trinet ved at blive afhente og det er jeg en lille smule trist over.
Det er nemlig på rigtig mange måder et virkelig positivt bekendtskab og lover godt for den
videre udvikling af klasse D forstærkere. Jeg vil ikke vove mig ud i en tekniske gennemgang
af  ICE forstærkers teknologi, men nøjes med at fremhæve, at der er et par oplagte fordele
ved denne teknologi.

Først og fremmest er varmetabet langt mindre end konventionelle konstruktioner.
Det betyder, at forstærkerne – alt andet lige – kan konstrueres med mindre kølearealer.
Det giver mindre forbrug af råvarer, mindre størrelse og komponenterne undgår de store
temperaturudsving, der ofte kan være i almindelige forstærkere – for slet ikke at tale om
klasse A trin… Desuden skulle forvrængningen være særdeles lav ligesom forstærkeren
skulle være mindre følsomme over for varierende højttalerbelastninger.

Så meget for teknikken…. !
Technical University of Denmark and Bang & Olufsen Powerhouse a/s.  Class D operation,
produces exceptional distortion specifications with relatively simple hardware.

Stereotrin er særdeles kompakte og vejer stort set ingenting. Men selv om de er mindre end
en telefonbog, yder de alligevel respektable 250 watt i 8 ohm  500 watt i 4 ohm… 
Så er der designet – mand… designet er totalt i orden med den beskedne størrelse, det buede
aluminiumsfront. Jeg er overbevist om, at hvis du har problemer med at overtale resten af
husstanden til at investere i 2 x 250 watt i 8 ohm, så list lige en hjem i hi-tech reolen,
så skal du bare se !!

Bagsiden er lidt anderledes, end vi er vant til at se. Trinet er udelukkende forsynet  med to
balancerede indgang. Lidt irriterende, men givetvis for ikke  at kompromittere ICE-modulernes
ultralave støjniveau. Afbryderen sidder lidt ubekvemt på bagsiden,    men med en forbrug på
8 watt uden musik kan forstærkerne jo lige så godt stå tændt konstant.

Mine erfaringer med ICE-powered forstærkere er ganske begrænset, så det var som vanligt vore
GamuT D200 effekttrin, der måtte stå som reference. Under testen havde vi desuden højttalere
forbi som B&W 703, Dali Euphonia MS5, DLS 55, System Audio 1280 Mk II og  Dali Minuet,
så vi har været dækket nogenlunde ind. På CD-siden havde vi besøg af Wadia 302, mens
forforstærkningen som vanligt blev foretaget af vores pragtfulde Bryston. Liniekablerne var
udelukkende Analysis Plus Golden Oval, mens strømkablerne er Analysis Plus Power Oval.
Som et kuriosum havde vi Sythesis Audio FLOS koblet på en stor del af tiden til styring af
udsving på el-nettet.

Som så ofte før er det altid et godt tegn, når lytterummet pludselig ligner en slagmark af CD’ere,
der ligger overalt på gulvet foran anlægget. Det betyder, at jeg altid glemmer at lytte til anlæg,
men i stedet bruger talløse timer på at genopleve den bedste musik, mine ører synes, mennesket
har skabt. Efter en uges tids svælgen i god musik, fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud
af, hvad det egentlig er for egenskaber, der gør oplevelsen af musik så glimrende.

Først og fremmest er det givetvis de mange hestekræfter, dette trin ligger inde med.
Det er nærmest ligegyldigt, hvad de bliver pumpet med, så ekspederes signalet bare videre i tilpas
forstærket grad til højttalerne, som ikke for en chance for at drive gæk med udgangstrinnene.
Der er virkelig et fast greb om basenhedernes udsving med en glimrende præcision i både start og
stop af enhederne. Det betyder naturligvis, at det dybeste område står skåret ud i marmor.
Nyd samarbejdet mellem bas og stortromme på Dream Theaters dobbelt CD ” Six Degrees Of Inner
Turbulence”, som trinet får til at smelte sammen i den symbiotiske tilstand, de skal være i.
Tilbageholdenheden er ganske besnærrende, da lyden på ingen måde antager en klinisk aggressiv
karakter, men mere giver en fornemmelse af udstrakthed og neutral overgang til basområdet fra det
krystalklare og sædvanligvis svære mellemtoneområde. Når du sidder og følger med i en bedårende
kvindestemme opdager du for alvor, hvor støjfri og ”sort” baggrunden bag musikken er.
Specielt sammen med Wadia 302 er denne egenskab helt forrygende og sætter musikkens sjæl i
et utroligt perspektiv, der kan blive yderst vanedannende. Denne fornemme baggrund er tydelig hele
vejen op i gennem frekvensområdet og danner også en virkelig kvalificeret baggrund for
B&O's ICEpower fremragende dynamiske egenskaber. Selv ved meget lave niveauer er dynamikken
glimrende og giver din hjerne de bedste muligheder for at kompensere for niveuet og forestille sig
dynamikken i ”live-niveau”. Ved naturlige lydtryk er det tydeligt, at homogeniteten i dynamikken er
god og ikke favorisrere specielle områder.

Placeringen af instrumenter er så god, som du kun forventer i langt højere prisklasser.
Der er glimrende bredde og luft mellem instrumenterne. Du er ikke på noget tidspunkt i tvivl om,
hvem der sidder / står og synger eller spiller hvor i lydbilledet. Det gør den samlede oplevelse aldeles
levende og nærværende.

Konklusion:

B&O's ICEpower trin er en særdeles kompetent forstærker, som jeg med glæde kunne forstille mig
syv stykker af i hjemmebiffen. Dens spillestil er fremadrettet og slank – nærmest skandinavisk i sin
tilgang -  med glimrende præsentation af scenen både hvad angår dynamik og perspektiv.
Har du meget lystklingende udstyr, skal du dog passe lidt på ved høje niveauer. Trinet er ellers på alle
måder fremragende og anbefales varmt herfra.

Tech Spec

Output Power

250 Watts
500 Watts

Continuous RMS
@ 8 ohms
@ 4 ohms

Frequency Response

5 Hz - 70kHz, 3dB

Peak Output Current

>45 Amps

Dynamic Range

117 dBA

THD + Noise, 0.1W-500W/4 ohm

<.1%, typically .01 @ 1kHz

CCIF Intermodulation Distortion, 19/20kHz

<.002%

Damping Factor @ 1 kHz

275.

Overall Gain:

Selectable Internal Jumper,
26 or 32 dB

Input Impedance

40k ohms

Common Mode Rejection Ratio

>90dB, 20 Hz 20 kHz

Absolute Phase:

Non-inverting, Pin 2 Positive

Inputs

1 x Balanced XLR
(Unbalanced operation requires an optional XLR to RCA adapter)

Outputs

1 Pair Parallel Binding Posts

Power Consumption:
Idle
Maximum

8 Watts
650 Watts

Amplifier Weight

13.5 lbs/6.1 kg.

Amplifier Dimensions

2.6" x 8.4" x 11.5"

Pris: Ca. 11.000 kr

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 April 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Så er DVB-HD modulet klar til kunderne.

Jeg har netop hos den lokale B&O i Næstved været med til at pille med et ny indsat DVB-HD modul i et BV7-40 MKIII. Ved siden af dette stod et BV8-40 også med dette modul indbygget.

Software til Telia/TDC er lige kommet og ikke helt kendt af alle forhandlere endnu.

Efter montering som tager ca. 1 time skal tv'et opdateres til nyeste software, som også godt kan tage noget tid œ-1 time, som bl.a giver en ny flot sort menu istedet for den nuværende grå.

Billede og funktionsmæssigt er det i top som vi kender det fra B&O, og som en anden nævnte her i tråden, burde det spille det fint sammen med en HDR2 til optagelse (har jeg dog ikke prøvet).

Man kan vælge at få den analoge tuner deaktiveret og dermed bruge den digitale via den alm. TV knap og få DTV frigjort til anden funktion.

Spørgsmål til hvordan det nye modul virker, skriv blot jeg har leget med det en times tid og har rimeligt fat i omfang og muligheder.

Pris?

Forvent en samlet pris på ca. Kr. 6.000,- alt inklusiv.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Tak BeoFantast

Et ønske som nok endnu ikke kan blive indfriet med en DVB-HD tuner er:

Bliver TV billedet fra samtlige TV stationer upscaleret til 16 x 9 ved digital TV,
som vi er vandt til med det analog TV signal, på vores BeoVision 7 TV. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 April 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke siger jeg --

Halleluja for at YouSee fortsætter med at sende analog TV signaler i deres kabelnet.

Jeg gider nemlig ikke sidde og upscalere hver anden TV kanal til 16 X 9 billede, og
vil så fortsætte med, kun at tænde min Samsung HD-digitalmodtager når jeg vil se en
TV film i HD med surround lyd. Dermed spare jeg så også ca. 6000 Kr.

thorbk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har overtaget en Beogram 4500, og ville skifte pickupen, men den vil ikke rigtigt smutte i. Jeg vil helst undg� at bruge vold. Kan man f� armen af, s� den er nemmere at skifte? Eller er der andre fifs?

P� forh�nd tak
Til top Vis thorbk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thorbk

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 April 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Tak BeoFantast

Et ønske som nok endnu ikke kan blive indfriet med en DVB-HD tuner er:

Bliver TV billedet fra samtlige TV stationer upscaleret til 16 x 9 ved digital TV,
som vi er vandt til med det analog TV signal, på vores BeoVision 7 TV. 

Hej PP,

Har fået dette svar fra min B&O pusher:

Man opskalerer ikke 4x3 til 16x9 heller ikke på analogt tv signal, men du oplever det sådan idet dit tv selv skifter til det bedste format for denne udsendelse som typisk vil være format 1 15x9 (B&O format).

Det er det samme hvad jeg kan se tvét gør på digitalt tv signaler.

Der udsendes en kodning til tvét så det ved hvilket format den skal skifte til 16x9 eller ikke (kaldes WSS ligger i linje 23 i billedet)

Jeg har lige prøvet at tage en udsendelse fra DR 1 som ikke var i bredformat og den blev vidst i 15x9, idet det er valgt som foretrukne på tvét, hvis jeg slog det fra vidste den det i 4x3.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 April 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

BeoFantast skrev:

Hej PP,

Har fået dette svar fra min B&O pusher:

Man opskalerer ikke 4x3 til 16x9 heller ikke på analogt tv signal, men du oplever det sådan idet dit tv selv skifter til det bedste format for denne udsendelse som typisk vil være format 1 15x9 (B&O format).

Det er det samme hvad jeg kan se tvét gør på digitalt tv signaler.

Der udsendes en kodning til tvét så det ved hvilket format den skal skifte til 16x9 eller ikke (kaldes WSS ligger i linje 23 i billedet)

Jeg har lige prøvet at tage en udsendelse fra DR 1 som ikke var i bredformat og den blev vidst i 15x9, idet det er valgt som foretrukne på tvét, hvis jeg slog det fra vidste den det i 4x3.

BeoFantast

Det var en rigtig dejlig oplysning, det havde jeg sku ikke regnet med var på plads.  
For det er frygteligt irriterende at skulle sidde op justere billede størrelse,
når man modtager digitalt TV via Samsung HD 3106. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 April 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Ny designperle fra B&O: BeoCenter2, var overskriften den 30.10.2003, her.

Beocenter 2 Audio.

Designperle eller ej, der var virkeligt delte meninger, her to link:

Der er nu gået 5œ år, og spørgsmålet er så om skeptikerne idag har vændet
sig til BeoCenter2's design, så man med glæde vil betale prisen.

BeoCenter2 DVD kostede i 2003, 26.000 Kr. Idag koster den 31.245 Kr.
Det er en stigning på 5.245 Kr. + et tillæg på 2.795 Kr. for DAB versionen.

Bang & Olufsen har så siden da, startet produktionen af BeoCenter 2 Audio
som er uden DVD, men med CD afspiller. Denne model koster 25.595 Kr.
altså næsten det samme som DVD versionen i 2003. + et tillæg for DAB
radio, på 2.795 Kr.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum